Camping Lazy *

Camping Lazy
Lazy
9,5

136 reviews over Camping Lazy in het Nederlands

Onovertroffen! De mooiste camping ooit!

Barend, Marieke, Pieter en Rosa, 15-10-2017

Wat hebben wij het ongelofelijk fijn gehad bijna 3 weken lang op de heerlijke grote plaatsen van Lazy!

Als fervente kampeerders zijn wij met de kinderen (afgelopen zomer 5 en 7 jaar oud) altijd op zoek naar campings met ruimte, uitzicht, geen lataarnpalen of animatie en wel heel graag de mogelijkheid een vuurtje te stoken. Lazy stond dan ook al een tijdje op de wishlist. We hadden echter in Frankrijk de laatste jaren nogal eens het gevoel in een hoogopgeleide, compleet homogene Nederlandse enclave te zitten. Soms kwamen we letterlijk de helft van het schoolplein tegen. Hoe anders was dat op Lazy: hier was het publiek veel gemengder: de camping trekt allerlei mensen aan die een voorliefde en respect voor de natuur en voor elkaar hebben: wat een fijne mensen! Altijd iemand om leuk mee te kletsen, maar ook de mogelijkheid je bij je eigen tent terug te trekken als je daar behoefte aan hebt, wat door de ruimte heel goed kan. Werkelijk alle plekken hebben naast ruimte ook een weids en prachtig uitzicht.Tel daarbij op de oprechte aandacht en zorg van Arnold en Bernadette (die op dag 2 niet alleen onze kinderen bij naam kenden, maar ook konden inschatten wat voor types ze zijn en wat ze fijn zouden vinden. Zo vroeg Arnold onze dierenliefhebbende zoon soms mee om met hun hond de geiten te halen uit de omringende heuvels). Bernadette's energieke schaterlach hoor je al van verre. Ze is een ster met kinderen maar zorgt tegelijk ook voor duidelijkheid: om 21u gaat de boomgaard (de ontmoetingsplek) dicht. Dat is voor kinderen heel duidelijk en heel fijn. En als ze perse nog op willen blijven kunnen ze bij hun eigen tent altijd nog naar de vlammen en sterren staren! Er zijn zo veel extra's: zelf (gratis!) aardappels, courgettes, tomaten, wortels enz. uit de groentetuin plukken; elke dag paardrijden & geitenmelken; fietsroutes; wandelroutes; tips; heerlijk eten 2 keer in de week; eigengemaakte kaasfondue, elke ochtend verse; koude geitenmelk; wijnproeverijen; knutselmiddagen of speurtochten: echt, uit de grond van ons hart: deze camping is onovertroffen! Alleen het zwembad is klein, maar dat hield ons allevier niet tegen met temperaturen boven de 35 graden op een aantal dagen!

Lazy is een heel, heel bijzondere plek in een omgeving die ongerept (grote kuddes damherten op een paar minuten rijden, als ze al niet langs de camping zelf trekken), dromerig en melancholisch is en waar ontzettend veel te doen is: en of je nu naar een zwembad of kasteel wil, naar het mooie stadje Banska Stiavnica (met allemaal leuke cafe's en artistieke winkeltjes, een museum, 2 kastelen en vele mooie zwemmeertjes) of een van de vele andere interessante uitjes: het is allemaal terug te vinden in het met zorg geschreven boekje dat je bij aankomst krijgt en mag houden. Lazy is de mooiste en meest authentieke camping waar wij ooit geweest zijn (en dat geschreven door iemand die al 37 jaar kampeert)! Arnold en Bernadette: uit de grond van ons hart: bedankt voor een onvergetelijke vakantie.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Paradijsje voor jong en oud

Jeannet, 15-10-2017

Arnold en Bernadette zijn lieve mensen en super gastheer en gastvrouw.

De camping is een paradijsje, rust, ruimte, spelen op en rond de camping, kampvuur, skelters, dieren........te veel om op te noemen.

Wij komen nog heel graag een keer terug.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Supercalifragilisticexpialidocious!

Ton & Hanneke, 29-9-2017

Voor (bijna) ieder een aanrader. Wil je op een drukke camping staan met restaurant en disco?Blijf dan weg.

Wil je zelf je groenten plukken, heerlijke zelfgemaakte geitenkaas eten, 2 keer per week genieten van een maaltijd die klaargemaakt wordt door een Slowaak, een eigen kampvuur voor de tent, goulashpan lenen met driepoot voor boven je vuurtje, tips over de omgeving, kip Tok, paarden, geiten die in de vrije omgeving lopen, schapen, varkens Schorrie en Morrie voor de vuilnis, verse eieren, geiten melken, wandelen met of zonder GPS, ruimte om je heen, vlak terrein, huurtenten, pipowagen, ontbijten en pleiten tent zodat je de laatste nacht alles ingepakt en met een gerust hart slaapt waarbij ontbijt voor je klaarstaat. Dan moet je bij Lazy zijn.

En niet te vergeten de altijd vrolijke gastvrije Arnold en Bernadette die alles perfect runnen.

Gereisd met partner in augustus 2017

Niet ALLES is oké aan deze camping!

F Breuer, 4-9-2017

Want de zaag was best wel BOT en dat was lastig bij het voorbereiden van het kampvuur. Bovendien is eigenaresse Bernadette nogal vrolijk en lacht veel en HARD en dat kon je best ver horen....

Aan de andere kant: we haalden hier wel allebei ons diploma geiten melken en dat was, mede gezien onze leeftijd, een echte verrassing.

Alle gekheid op een stokje: Wij hebben het er geweldig gehad en de rust gevonden die we nodig hadden na onze inspannende stedentrips in oost-Europa.

Dit is voor ons als aleenreizend stel de BESTE camping die we ooit hebben bezocht!

Gereisd met partner in september 2017

Heerlijk rustig

Jaap en Esther, 1-9-2017

Mooie grote plaatsen met eigen kampvuurplekje, geen vlak terrein. In de ochtend verse broodjes en in het hoogseizoen kun je 2x per week aanschuiven voor een lekkere maaltijd. Mooie wandelroutes vanuit de camping. Ideaal voor rustzoekers en mensen die van natuur houden. Sanitair wordt goed schoongehouden. Niet geschikt voor mensen die iedere dag willen uiteten of op korte afstand verschillende bezienswaardigheden willen bezoeken.

En niet te vergeten vriendelijke eigenaren, die het je naar je zin willen maken.

Gereisd met partner in augustus 2017

Heel fijn ontspannend Lazy verblijf gehad!

Fam. Van Hees, 29-8-2017

Deze heel kleinschalige camping is absoluut geweldig! Een dikke pluim voor Arnold & Bernadette die op een losse en ongedwongen manier deze camping runnen op hun boerderij.

Pluspunten:

- Heel ruime staanplaatsen met vuurkring.

- Rust! Stilte!

- Modern en proper sanitair. Twee splinternieuwe familiebadkamers.

- Een fijne sfeer die heerst tussen alle kampeerders.

- Te veel om op te noemen eigenlijk, je moet er heen om alles te ontdekken.

Minpunten:

Geen!

Eén ding is zeker: als je graag 'hutje mutje' staat op een mega-camping en nood hebt aan uren entertainment en disco, kom dan alsjeblieft niet naar camping Lazy! Je zou er ongelukkig worden :-)

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Rust, ruimte, gastvrij en lots of nature.

Maaike Dijkstra, 21-8-2017

Na een dolle rit vanuit Nederland is het goed toeven op Camping Lazy. Elke ochtend warme broodjes, een koelkast met koele drankjes, de pittige Lazy kaas, met de GPS op avontuur in de natuur, het mee kunnen helpen op de boerderij, een familie badkamer, eindelijk eens een goed boek lezen, boven een groot vuur koken met verse producten uit de Lazy moestuin en eens een potje badmintonnen met de kinderen. Alles is even leuk, gezellig en relaxed.

Behalve de reis (ik hou niet van auto rijden) kan ik niets negatiefs bedenken.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Unieke camping, grote plaatsen, heerijk sfeertje

Familie Jacobs, 17-8-2017

Deze boerderij camping is echt uniek in zijn soort. Ver weg van alle drukte ligt deze kleine camping (22 plaatsen) met lekker grote plaatsen, allen met vrij zicht op de omgeving (en het wild!) en een eigen kampvuurplek. Het sfeertje dat er heerst is heerlijk Lazy! Je kunt er diverse verse groenten, fruit en zuivelproducten krijgen uit eigen tuin. Iedere ochtend paardrijden en 's avonds geiten melken voor de kids. Regelmatig wordt er iets geregeld om samen te eten (als je zin hebt) in de boomgaard. Dit was de derde camping tijdens onze rondreis door Tsjechië en Slowakije.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Een verademing!

Fam. Voorhorst, 13-8-2017

Bijna 3 weken op deze camping. Hoeveel punten moet ik nog noemen die al door anderen genoemd zijn? Laat ik er niet eens aan beginnen, ze zijn allemaal waar. Arnold en Bernadette runnen deze camping met liefde en dat voel je terug in de hele sfeer. Het is er ongedwongen, maar wel met een duidelijke visie. Hier staat het gezin en de kinderen centraal. We kregen onze kinderen niet van de camping af, zo hadden ze het naar hun zin. Het sanitair is schoon en ruim voldoende, onder andere 2 badkamers die nog groter zijn dan thuis! :-) en altijd veel en warm water om te douchen en af te wassen.

We hebben ontzettend genoten van onze tijd op deze camping in dit prachtige land, waar het ook nog praktisch onmogelijk is om een wandeling te maken zonder wild te zien. Heel bijzonder om 's avonds aan je eigen kampvuur te zitten en reeën, damherten en ander groot wild te zien. Daarnaast is het erg fijn om te merken dat de lokale bewoners hun best doen in het contact met je.

Al met al genoeg reden voor ons om komend jaar weer te gaan!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Camping Lazy is een heel relaxed en ontspannen.Al,

Koosje en an Hammer, 13-8-2017

Als je van rust, natuur en vriendelijke beheerders houdt, ben je hier op het juiste adres.

Maak vooral gebrjik van de mooie wandelroutes

Gereisd met partner in juli 2017

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Lazy in Cerovo, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Lazy zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Lazy scoort een 9.47 uit 10 op basis van 136 reviews.