Bed and Breakfast Els & Mathieu

Bed and Breakfast Els & Mathieu
Els & Mathieu

16 reviews over Bed and Breakfast Els & Mathieu in het Nederlands

Voor natuur en ecologie, "this is the B&B to be"

An & Luc, 5-9-2017

Wat een verhaal, hoe Els en Mathieu deze plek omgetoverd hebben van niets tot een waar paradijs. Als je echt van ecologie houd en tot rust wil komen voor enkele dagen in de natuur, is dit een uitgelezen plek. De ontbijten, lunchpakketten en avondmalen zijn volledig vegetarisch, uitstekend van smaak en met de meeste ingrediënten uit de tuin bereid. Els toont zich echt als een echte keukenprinses die alle maaltijden met zeer zorg en veel kennis van kruiden en planten tot heerlijke gerechtjes omtovert... De kamers zijn kraaknet en we hadden een kamer met zicht op de adembenemende vallei. Naast een hele leuke wandeling in de buurt naar een waterval, hebben we enkele zeer mooie wandelingen hogerop in de bergen gedaan onder deskundig advies van Mathieu. Dit is echt een aanrader voor iedereen die die houdt van rust, stilte en natuur en we keren zeker tevreden terug... Doe zo verder Els en Mathieu, je gaf ons een echt vakantiegevoel in een wondermooie omgeving...
Gereisd met partner in september 2017

unieke ervaring

Bart Billion, 20-8-2017

We verbleven een week in de B&B van Els en Mathieu in de Sloveense bergen. Ons verblijf was een unieke ervaring. De gastvrijheid van Els en Mathieu is moeilijk te beschrijven, op een (h)eerlijke authentieke manier zorgen ze dat je ervaart wat echte gastvrijheid betekent. Je ben gast in hun mooi verbouwde huis, in een prachtige omgeving, ver weg van alle drukte in een nog ongerepte streek. Els en Mathieu zijn zeer warme mensen die op een zeer aangename manier aandacht geven aan hun gasten, zonder zich op te dringen, wij voelden ons er ontzettend thuis! We werden door Els verwend met een superlekker vegetarisch ontbijt en avondmaal, zonder zelf vegetariër te zijn, was dit om telkens van te smullen! Mathieu gaf ons elke dag op maat fijne tips om de streek te verkennen... We ontdekten op korte afstand van de B&B hoe prachtig de streek was: we deden mooie wandelingen, verkenden de Sloveense bergen,…

We namen na een week met spijt in hart afscheid, en komen zeker terug!

Gereisd met partner in augustus 2017

Perfect

Maggy en Gunther, 11-8-2017

Onze vakantie bij Els en Mathieu was in één woord PERFECT!

Het was heel fijn om deze super lieve mensen te leren kennen, de klik was er van het eerste moment.

Vegetarisch eten kenden we eigenlijk niet en onze kennismaking was meteen raak, Els is echt een keukenprinces. Als je haar 's morgens met het mandje uit de tuin ziet komen heb je al een idee van wat er 's avonds op het bord komt. In de namiddag toekomen van een uitstap en het brood in de oven ruiken is ook zalig! De variatie in het eten is ook zeer goed, we hebben geen twee keer hetzelfde gegeten en we zijn er toch een hele week gebleven.

Een zeer uitgebreide map met uitstappen, wandelingen,.. is ter beschikking, je hoeft zelfs geen wandelkaart te kopen alles is gratis te gebruiken, ook de weg ernaartoe is beschreven en aangeduid zelfs met indicatie van de mogelijke parkeerplekken. Het is ook heel tof als je op voorhand weet hoe zwaar een wandeling is, hoe lang ze ongeveer duurt,.. Els en Mathieu hebben al hun informatie zelf opgesteld dus je krijgt info uit de eerste hand, ook echt wel een meerwaarde!

De woonruimte is heel netjes en proper en goed afgewerkt ze hebben alles zelf gedaan maar dat is echt niet te merken, er ontbreekt niets!

Het terrein is een stukje van het paradijs, ontbijten met een prachtig zicht is fantastisch, je hoort enkel vogels en heel in de verte een kettingzaag.

Het weer was top, en bij te warm weer zijn er 2 opties nl. het water opzoeken of de hoogte opzoeken en beide zijn perfect mogelijk in de omgeving (alweer waren de tips voor de uitstapjes zeer welkom)

We gaan zeker terug!!

Gereisd met partner in juli 2017

Koninklijk service op een weergalloze locatie

Steven, Nele, Wannes en Korneel, 2-8-2017

Je verblijft op een koninklijke berg met een weergalloos uitzicht. In alle rust kan je genieten van wat de Sloveense natuurpracht te bieden heeft. Je zit op het juiste adres als je 100% van de natuur houdt. Je kan er prachtige wandelingen maken en zeer leuk ook om met de mountainbike op verkenning te gaan. Zelfs voor de combinatie van deze 2 en idylissche zwemplekjes kan Mathieu je bijstaan in je zoektocht. Het ontbijt was telkens verrassend om je dag te starten. Na de inspanning van de dag staat je elke avond een heerlijk vegetarisch diner te wachten met eigen geteelde producten aangevuld met producten uit de streek. Ook de lunchpakketten die je dagelijks kan verkrijgen waren pure verwennerij. De vegetarische gerechten zijn trouwens heel toegankelijk voor iedereen, zelfs voor kinderen. Het was heerlijk om een weekje van die gastvrijheid en service te genieten.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Een ontdekking met de moto !

Curd & Katrien, 16-7-2017

We hielden de site al enkele maanden in de gaten en waren erg enthousiast dat we medio juni toch 6 nachten bij Els en Mathieu konden verblijven.

Na een vermoeiende motorreis werden we door beiden hartelijk ontvangen waardoor we er direct een ontspannend vakantiegevoel kregen. Hun website geeft exact weer hetgeen je er mag verwachten, de correcte prijs / kwaliteit verhouding en het feit dat er steeds rekening wordt gehouden met het vakantiegevoel van hun gasten is deze vakantieplaats een absolute aanrader.

Ze kennen de streek erg goed, geven nuttige tips geven voor diverse uitstappen en horen dan ook graag de opmerkingen hoe het geweest is. Op hun domein vind je de absolute rust en de omgeving geeft ook heel wat te bieden. We hebben dan ook enorm genoten van de vele motorritten in de indrukwekkende natuur van het nationale park in de directe omgeving.

Als niet-vegetariërs hebben we er elke avond verrassend lekker gegeten : ieder avondmaal was erg gevarieerd en mooi gepresenteerd en was voor ons helemaal een verrijking.

We kijken dan ook graag terug op een erg aangename week !

Gereisd met partner in juni 2017

Kies voor een milieu beweest fantastische vakantie

H.Gregoire, 4-7-2017

Wij hebben voor de tweede maal een deel van onze vakantie doorgebracht bij Els en Mathieu. Het zijn twee bevlogen jonge mensen met een passie voor de natuur en milieu. Het eten is geheel biologisch en vegetarisch, zo klaargemaakt dat ook een niet vegetariër er van kan genieten. Als de groetentuin en fruitbomen hun volle vruchten afgeven dan zijn ze volledig zelfvoorzienend zelfs het water komt uit de bron. De wintertijd besteedt Els om zich voor te berijden op het seizoen om nieuwe vegetarische recepten uit te proberen, die ze dan graag deelt met haar gasten. Voor de actievelingen is het een plek bij uitstek, men wandelt van huis weg dat op 675m hoogte ligt.

Mathieu helpt u graag bij alle activiteiten die u van plan bent te doen. Alle informatie is voor handen wandel-fietskaarten planten-vogelboeken enz. En u draagt bij om uw vakantie milieubewust door te brengen.

Gereisd met partner in juni 2017

Prachtig gelegen B&B gerund door warm koppel

An en Kris, 1-7-2017

Begin juni 2017 hebben we enkele dagen gelogeerd in de B&B van Els en Mathieu. Het is een prachtig gelegen ecologisch verblijf dat comfortabel en gezellig ingericht is. Els en Mathieu zorgen voor een warm onthaal en leggen hun gasten echt in de watten.

Els zorgt voor lekkere en gevarieerde vegetarische maaltijden en een heerlijk dessert. De meeste groenten en kruiden zijn van eigen kweek. Ook het ontbijt is een ware verwenning: fruitsalade, zelfgebakken brood, granola, zelfgemaakte confituren,... Els heeft haar recepten zelfs al gedigitaliseerd omdat haar gasten regelmatig de recepten vragen. De appeltaart (veganistisch) is ook bij onze kinderen een groot succes!

Bij Mathieu kan je terecht voor praktische tips over wandelingen en uitstappen. Er zijn wandelkaarten en uitgestippelde (wandel)routes beschikbaar. Wij hebben er 2 heel mooie dagtochten gemaakt.

We kunnen deze B&B enkel maar aanraden en plannen zelf om er zeker nog eens te verblijven.

Een aanrader !!

Peter, 1-10-2016

Een heel leuke b&b! Rustig gelegen, prachtig uitzicht, comfortabel en netjes.

Els en Mathieu zorgen voor een warme sfeer in de b&b, ze geven tips voor uitstappen, vegetarisch koken, ... maar niets wordt opgedrongen. De vegetarische maaltijden waren gevarieerd en héél lekker (ook voor niet vegetariërs) :-)

's Avonds aan tafel met de andere gasten en Els & Mathieu interessante leuke babbels gehad.

Een b&b die eruit springt en ons zal bijblijven. Een aanrader !!

Gereisd met partner in augustus 2016

Uniek

Kuno en Nele, 16-9-2016

Prachtige locatie, mooie en zeer nette kamers, ongelofelijk lekker eten, uniek zelfs! Ingrediënten uit eigen moestuin, zelfgebakken brood, zelfgemaakt broodbeleg, siropen, theetjes en andere specialiteiten. Zeker niet alleen lekker voor vegetariërs, mijn vriend (een echte vleeseter) was er ook dol op!

Zeer vriendelijke gastvrouw en gastheer die met heel veel positieve energie hun B&B runnen.

Wij kwamen voor een tweede maal terug omdat het ons zo goed bevallen was! Een mooie en onvergetelijke ervaring!

Gereisd met partner in september 2016

een verrassende aanrader

Katrien Persyn, 24-7-2016

Aangekomen na een lange reis uit België, werden we vriendelijk verwelkomd door Els en Mathieu,

de bloemen stonden al te geuren op onze nieuwe, ruime, netjes ingeklede kamer...

Iedere morgen toverde Els een zalig ontbijtje klaar met zelfgebakken brood en iets 'van de dag' ( een pannenkoekje, taartje, koekjes) zelfgemaakte confituren, honing. Je had zeker voldoende! In alle kalmte ontbijten onder de vijgenboom met een weids uitzicht doet wonderen voor de gemoedsrust, zalig !

Mathieu is de specialist op vlak van wandeltochten en uitstappen uitstippelen en je er wegwijs in maken. Hij houdt rekening met je wensen en geeft je ongedwongen advies hoe je je dag kan doorbrengen .

De keuken van Els is vegetarisch en biologisch. Bijna alles wat op je bordje komt, wordt gekweekt in hun tuin. De maaltijden zijn zeer gevarieerd en verrassend lekker. Ook niet-vegetariërs als wij, vonden het elke avond een 5 -sterrenrestaurant...

De chambre d'hôtes van Els en Mathieu is zeker een aanrader voor mensen die houden van rust, wandeltochten natuur, ...maar ook spelen/zwemmen in de Soca en stadjes bezoeken ( Kobarid, Ljubljana,...) behoren tot de mogelijkheden.

Een pareltje!...

Gereisd met partner in juli 2016

Overweeg je om een verblijf te boeken in Bed and Breakfast Els & Mathieu in Tolmin, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Bed and Breakfast Els & Mathieu zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Bed and Breakfast Els & Mathieu scoort een 10 uit 10 op basis van 16 reviews.