Aparthotel Rosa (Terme Olimia) ****

Aparthotel Rosa (Terme Olimia)
Rosa (Terme Olimia)
8,9

8 reviews over Aparthotel Rosa (Terme Olimia) in het Nederlands

Bijzonder complex.

Alexander Vervoordeldonk, 23-8-2017

Een wellness center van formaat. Het terrein omvat onder meer een drietal hotels, te weten: het Apart Hotel, Hotel Sotelia en Hotel Breza. Het eerstgenoemde hotel is enigszins gedateerd. Wel ruime kamers en de wellness is prettig binnendoor te bereiken. De ontvangst bij de receptie is uiterst professioneel en vriendelijk. Parkeergarage onder het hotel. Er worden armbandjes verstrekt waarmee 4 keer per dag entree kan worden verkregen in een van hierna genoemde wellnessen of het nabij gelegen aqualand. Verder een village met appartementen, een tweetal wellnessen (Termalija en Orhidelia), een health center, diverse goede restaurants (in de wellnessen, hotels en in de village), een heerlijke bakker en een winkeltje. Vanaf het park zijn diverse wandelingen mogelijk. Ook dichtbij ligt een sporthal, een klein dorpje met horeca, een supermarkt en tankstation. En niet te vergeten aqualand.

Wellness center Termalija ondergaat momenteel een aanzienlijke (en nodige) renovatie. Wellness center Orhidelia maakt een bezoek aan dit park echter meer dan goed. Een top-wellness. Heerlijke baden, sauna’s, rustruimtes en prettige horeca. Fraaie architectuur ook. Mooi verlicht in de avond. Bij vertrek werd een gift voucher (vanwege de verbouwingsoverlast) en een kleine gift voor de kinderen gegeven. Meer dan waar voor je geld en bovenal een prettig verblijf!

Ideale eerste stop in Slovenië om te ontstressen alvorens het land verder te verkennen.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Geweldig, heerlijk genoten

Mark, 5-8-2017

Goede service, elke dag schone handdoeken. Appartement voorzien van airconditioning en een kleine vaatwasser! Bij de receptie goede uitleg en vriendelijk! Het nabijgelegen zwembad met glijbanen ook erg leuk. (Op loopafstand 12min) en zit bij de prijs in. Alle toegangen en horica werken met een polsbandje, ideaal. Een wandeling naar het kasteel is ook een aanrader, wel uitkijken als je er in gaat het is behoorlijk in verval!
Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Top vakantie voor zeer betaalbare prijs!

Martin van Zanten, 1-8-2016

Samenvatting

Belangrijkst advies wat wij willen geven: Niet twijfelen, gewoon boeken. Je krijgt er geen spijt van want prijs-kwaliteit verhouding is echt nergens beter. Wij gaan volgend jaar weer!

Top

- Aqualuna op nog geen 1.5 km afstand met fantastische glijbanen (vooral de cobra is echt top!), leuke animatie en je kunt er met je bandje gewoon eten/drinken betalen.

- Zwembad op park is elke dag open tot 22:00 en vrijdag/zaterdag zelfs tot 24:00;

- Wifi is gratis gedurende het gehele verblijf, maar je moet wel elke keer opnieuw inloggen;

- Schepijs is echt werkelijk verrukkelijk en kost maar 1 euro per bol en niet van die kleine bolletjes nee echte bollen. Je kunt ook vragen om in 1 bol 2 smaken (genaamd “half-half”) te doen en dan ben je voor 1 euro klaar. Verkrijgbaar op het Lupa pleintje of in Aqualuna;

- Privé parkeerplek in een overdekt parkeergarage (wel iets aan de krappe kant dat dan weer wel);

- Airco in de meeste appartementen (vraag hierbij om bij het boeken en bij inchecken, want met de hitte die wij hadden is het echt nodig);

- Inclusief bedlinnen, handdoeken en zwemhanddoeken (zijn groter dan normaal en voor mij prima, maar mijn vrouw was wel blij dat ze haar eigen had meegenomen);

- Elke dag worden de vuilnisbakken geleegd + de handdoeken verschoont als je dit wilt en bij ons werd elke 3-4 dagen ook nog het bedlinnen verschoond;

- Vaatwasser in appartement en vaatwasblokjes zijn volop aanwezig dus hoef je niet mee te nemen/ kopen;

- Supermarkt zit op nog geen kilometer van het appartement (vlees is even duur, brood/ fruit is stukken goedkoper);

- Uit eten kan je voor onder de 40 euro met z’n vieren!

- Terme Tuhelj (ook zwemparadijs in Kroatië en zo’n 25 minuten rijden) en kun je gratis bezoeken als je hier om vraagt bij de receptie van het hotel. Niet spectaculair (1 glijbaan), maar wel leuk als afwisseling. Hou er wel rekening mee dat je hier wel met euro’s kan betalen, maar het in kroatische kuna’s terug krijgt en dat je paspoort nodig hebt om de grens over te steken;

- Goed eetadres en slechts 5 min met auto is Domacija Haler aan de Olimje 6 te Podcetrtek. Ze hebben daar een familie pizza van een meter doorsnee vanaf 13 euro!

- Aanrader is het Olimje klooster aan de Olimje 82 ook te Podcetrtek;

- Verder is er nog een kasteel op zo’n 500 meter hoogte te bezoeken, maar daar weet ik het adres niet meer van. Is te zien vanuit Aqualuna. Wel oppassen want veel gaten in de vloer, maar wel spannend;

- Tenslotte is een bezoek aan winkelcentrum City Center Celje (adres is Mariborska cesta 100, Celje) leuk in combinatie met een bezoek aan de grot “Jama Pekel” ook wel genoemd Hell Cave (voer Šempeter v Savinjski dolini in als stad en vanaf daar zijn er bordjes ).

Kan beter…

- Badkamers zijn klein en dus ook de douche;

- Niet alle appartementen zijn voorzien van een slaapbank en daardoor sliep 1 van de kids bij ons op de kamer. Achteraf hadden we dit kunnen vragen bij inchecken;

- Animatie is leuk (2x kampioen geworden met water glijwedstrijd), maar niet wat mensen wellicht gewend zijn in landen als Turkije. Ruimte voor verbetering

- Bezienswaardigheden (grotten, grotere steden, watervallen, etc.) zijn voornamelijk in West-Slovenie te zien en dus is best ver rijden (>1.5 uur);

- Het is al donker om 21:30 dus wellicht Slovenië verplaatsen 

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

een echte aanrader!

Willeke Jansen, 24-1-2016

Goed appartement met alles erop en eraan. Airco aanwezig, dagelijks wissel van handdoeken, ook badlakens om te zwemmen. Vriendelijk mensen aan de balie. Het gehele verblijf gratis wifi! Het zwemgedeelte super! Alles wekt met een armbandje dus je hoeft geen portemonee mee te nemen. Voor ons was het een superrelaxte vakantie en onze zoon van negen heeft zich er ook prima vermaakt!
Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

heel mooi....

rozema, 16-7-2015

wij zijn net terug . we waren er 11 dagen . 4e verdieping met zolder .. geen airco,maar zeer ruim . wij hebben 4 grote kinderen . van 9 ,11 ,14 en 16 jaar. die vonden het fantastisch. wij vinden het een aanrader ,vorig jaar waren we bij terme catez. maar dit beviel ons meer. je krijgt een bandje om en daar kan je alles mee doen.. eten ,drinken bestellen ,zelfs je locker vh zwembad kan je er mee op slot doen. in het appartement is alles aanwezig. vaatwasser,fohn,strijkbout/plank handdoeken elke dag kreeg je nieuwe. voor weinig geld kun je er naast eten . volwassen 12 pp oudste kinderen 8,40 en kleinste voor 6 euro pp. dan kan je van het buffet gebruik maken . we hebben elke dag daar gegeten en er was voldoende keus en lekker. heel veel toetjes.. personeel is heel vriendelijk en behulpzaam. vroegen voor onze zoon een matras . 10 minuten later stonden ze er al... je kan tot s'avonds laat zwemmen.. moeite waard is het kasteel . je kan via een pad achter het complex er zo heen lopen .30 min
Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Leuk verblijf voor een week

yadeyade, 6-9-2014

Wij kregen app op 4de verdieping. Dit was met soort zolder, badk en ouderslaapkamer trap op. Heel ruim! Kinderen op bedbank in woonkamer maar we hebben extra matras gevraagd. Vaatwasser aanwezig. Wij hadden airco, 10 Eur per dag. Niet ieder app heeft airco. Overdekt parkeren gratis, wel krap. Je krijgt badhanddoeken, keukentheedoek en zwembadhanddoeken. Wissel iedere dag. Receptie uiterst vriendelijk en behulpzaam. Spreken goed engels of Duits. Aquapark is op 5 km autoafstand. Op terme zelf, waar ook huisjes en hotels zijn, is ook een mooi zwembad. Water heel warm, zowel binnen als buiten. In avond meestal life music op het pleintje. Goedkoop supermarktje aanwezig. Uiteten is goed te betalen, drankjes wel duur. (Overal in Slovenië ) Je krijgt twee keer 1 uur wifi gratis. Als je drankje bestelt, krijg je ook weer uur wifi. Apart bestellen dus als je veel wifi nodig hebt. Omgeving niet heel interessant, als je komt voor omgeving kan je beter naar westen van Slovenie gaan.
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2014

Super!!

jansen, 14-8-2013

Fantastisch hotel echt met alles wat je je wensen kunt. Wij hadden de mazzel een grote kamer te hebben met een bedbank voor twee personen en een slaapkamer met drie bedden. Elke dag handdoekwissel en na 4 dagen waren de lakens verschoond. Prima service! Zwembad op park is oké, maar aqualuna is tien keer leuker.

In de omgeving vinden wij minder te doen en is ook minder mooi dan bijv. het noord-oosten van Slovenie. Weekje is prima.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

Super vakantie gehad in apt. Rosa in Terme Olimia

Yvonne_42, 13-8-2013

We boekten bij TO dit appartement omdat we niet zoveel te besteden hadden. Het overtrof onze verwachtingen! Prijs/kwaliteit uitmuntend! Het is niet luxe maar heft heeft alles wat nodig is. Terme-Olimia heeft een super zwembad (meerdere!, binnen en buiten) met heerlijk warm water. Je kunt ook gratis naar Aqua Luna met veel glijbanen en spannende waterdingen (niet alleen voor kinderen:-)) Wij als ouders vonden het ook leuk.) We konden eten in het naast gelegen hotel Breza. Goed buffet met ruime keuze en ook echte gezonde dingen plus een groot toetjesbuffet.

Goede schoonmaak. 's Avonds leuke animatie voor kinderen op het plein van Lipa, de huisjesappartementen op het terrein. Een aanrader. De kinderen willen volgend jaar terug. (Er werd trouwens door een Nederlander zwemschool les gegeven. Zag er super leuk uit.)

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

Overweeg je om een verblijf te boeken in Aparthotel Rosa (Terme Olimia) in Podcetrtec, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Aparthotel Rosa (Terme Olimia) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Aparthotel Rosa (Terme Olimia) scoort een 8.9 uit 10 op basis van 8 reviews.