Bed and Breakfast Baobab Belge ***

Saly
Bed and Breakfast Baobab Belge
Baobab Belge

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Bed and Breakfast Baobab Belge bij:

47 reviews over Bed and Breakfast Baobab Belge in het Nederlands

Schitterend!

Veerle Smet, 16-8-2012

Vlak bij de zee (+-200 meter) en als je de eerste keer in Afrika bent (of in Senegal) maakt Dominique, de gastvrouw, je wel wegwijs!
Gereisd met vrienden in januari 2012

Een geweldige vakantie!

Marleen De Clercq, 8-8-2012

Voor wie Senegal wil leren kennen en dus geen zin heeft in 14 dagen ressort, is deze bed & breakfast een echte aanrader. Baobab Belge is gelegen in een rustig dorpje tussen het meer toeristische Saly en MBour, in een straatje vlakbij het strand. Het is een klein en supergezellig hostel met 4 mooie kamers, een tuin en plonsbad. Gastvrouw Dominique zorgt elke dag voor een lekker ontbijt en op vraag voor mojito en avondmaal. Zo hebben we lekkere kreeft gegeten! Ze maakt je direct wegwijs in de buurt en organiseert voor wie dat wil ook uitstappen om de streek te leren kennen. Door het feit dat zij daar woont en leeft , leer je mensen kennen, wat de normale tarieven zijn, de beste restaurantjes om te gaan eten( het eten in Senegal is trouwens erg lekker!) en vooral waar s'avonds de orkestjes spelen om te gaan dansen! Mijn kinderen van 18 en 13 ( met lief) waren mee - niet evident met de mama- en vonden het de vakantie van hun leven!
Gereisd met oudere kinderen in juli 2012

Uitstekende dienstverlening

rsmail01-donotreply, 8-8-2012

We verbleven hier een week. Als aanvulling op de vele positieve commentaren wil ik hier vooral de uitstekende dienstverlening vermelden. Dominique organiseert een uitstap naar de markt in MBour, combineert uitstappen van de gasten om kosten te drukken, bestelt taxi's, kookt, laat muzikanten optreden en geeft advies over de mogelijke activiteiten. Zo konden we optimaal genieten, zonder zorgen.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2012

een oase, een belevenis

Hedwig Maldoy, 4-7-2012

Senegal.......supervakantie. We werden gastvrij ontvangen door Dominique en haar 2 kinderen. Ons verblijf in Baobab Belge was een topper. De kleinschaligheid en de charme van deze B&B gelegen in een straatje dicht bij het strand was voor ons de juiste mix om Afrika te ontdekken.

De uitstappen die voor ons op maat werden georganiseerd gaven ons verblijf een extra dimentie; zo leerden we de plaatselijke bevolking een beetje kennen en hebben we heel wat kunnen zien van het land.

Naast de excursies hebben we ook volop genoten van af en toe een dagje aan het strand of aan het zwembad vlakbij de B&B.

Een aanrader!

Gereisd met jonge kinderen in april 2012

Allen daarheen!

Marijke den Hollander, 11-5-2012

Wij waren met onze kinderen (6, 7, 11 en 12 jaar oud) nog nooit in Afrika geweest en deze eerste kennismaking vanuit Baobab Belge was ronduit fantastisch. Deze B&B is niet gelegen in het meest toeristische deel van Saly, maar in het rustigere Niakhniakhal. Het strand bevindt zich op enkele honderden meters afstand, maar een bezoekje aan één van de zwembaden in de buurt behoort ook tot de mogelijkheden. Onze kinderen werden vanaf dag 1 mee op sleeptouw genomen door Duarte (13) en Niobe (11), de kinderen van gastvrouw Dominique die in heel de buurt gekend zijn en die zich kunnen redden in de lokale taal. Op die manier voel je je meer een gast van 'een local' dan een anonieme toerist. Vanuit Baobab Belge kun je heel wat daguitstappen doen. Dominique is je lokale reisorganisator: ze neemt al je zorgen uit handen en regelt naar ieders wens vervoer en gidsen aan de meest scherpe prijzen. Wij hadden allemaal graag langer gebleven.
    Gereisd met jonge kinderen in april 2012

rustig genieten in afrikaanse sfeer

Luc en Myriam, 6-4-2012

Dominique, de Vlaamse uitbaatster van de Baobab weet door haar jovialiteit en spontaniteit samen met haar kinderen een heel positief gevoel te creëren. De comfortabele kamers, smaakvol ingericht in Afrikaanse stijl, zijn afzonderlijk toegankelijk vanaf de mooie tuin waarin bomen voor schaduw zorgen. In de omgeving kan je heel lekker eten voor weinig geld in plaatselijke restaurantjes. Uitstapjes met taxi of calèche regelt Dominique ook zonder problemen.
    Gereisd met partner in maart 2012

l'Afrique magique

Rose, 29-3-2012

Heel mooi Senegalees ingerichte B&B.Geweldig vriendelijke ontvangst door gastvrouw en kinderen. Mooi gelegen, vlak bij een rustig strand in een gezellig dorpje. Een aanrader!
    Gereisd met vrienden in maart 2012

Heerlijk genieten!!

Mie, 28-3-2012

Een heerlijke vakantie bij gastvrouw Dominique. Vermits ik laat reserveerde vanuit Dakar en haar kamers allemaal volzet waren stelde zij me een kamer/studio voor in een residentie om 50m bij haar vandaan. Een prachtig voorstel bleek: een ruime kamer met ventilator, keukentje en badkamer en buiten een heerlijk zwembad. Elke morgen ging ik dan bij haar genieten van het uitgebreide lekkere ontbijt. Op wandelafstand vind je heel wat variatie in restaurants waar je voor een zacht prijsje kan dineren. Dominique kent ook heel wat lokale mensen die je op een unieke wijze een excursie in de streek of verder aanbieden. De B&B ligt op 200m van het strand in een rustig stukje van Saly.Ik verbleef er twee weken en wilde niet meer weg. Kortom een aanrader!!
    Gereisd alleenreizend in november 2011

Perfect voor een eerste afrika ontdekking

Miet Driesen, 9-2-2012

Prima prijs/kwaliteitverhouding, fantastische service van een zeer warme gastvrouw die haar hart en ziel in deze bed and breakfast steekt!

Zalig om 's avonds rustig buiten rond te kuieren en in 1 van de vele lekkere restaurantjes te gaan eten.

Leuke Afrikaanse inrichting.

Wat mij het meeste zal bijblijven is de band met de inwoners uit de buurt die Dominique en haar Baobab Belge allemaal kennen en graag met haar samenwerken. Die samenwerking met de lokale bevolking is een grote meerwaarde geweest en zorgde ervoor dat we altijd met de beste en leukste lokale gidsen op pad konden! Dat maakte van onze vakantie een perfecte eerste kennismaking met Afrika en de open, relaxte manier van leven.

Gereisd met vrienden in december 2011

Aanrader !

Pieter vandesteene, 16-1-2012

B&B Baobab Belge is een schitterende verblijfplaats voor je vakantie in Senegal. Het is uitstekend gelegen : op enkele stappen van het prachtige strand. Verschillende restaurantjes in de buurt. Saly is vlakbij, je kan er te voet of met een taxi heen. Dominique, de gastvrouw doet er alles aan om je een zorgeloos verblijf te bezorgen. Het ontbijt is meer dan voldoende en de drank staat altijd koel. Er zijn een pak excursie mogelijkheden, en altijd aan de scherpste prijs. kortom : voor een zonovergoten vakantie met veel couleur locale in een schitterende omgeving, een adres : baobab Belge !
    Gereisd met vrienden in januari 2012

Overweeg je om een verblijf te boeken in Bed and Breakfast Baobab Belge in Saly, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Bed and Breakfast Baobab Belge zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Bed and Breakfast Baobab Belge scoort een 9.01 uit 10 op basis van 49 reviews.