Bed and Breakfast Baobab Belge ***

Saly
Bed and Breakfast Baobab Belge
Baobab Belge

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Bed and Breakfast Baobab Belge bij:

47 reviews over Bed and Breakfast Baobab Belge in het Nederlands

Niet wat we verwacht hadden...

Joke, 16-6-2017

- Locatie van de B&B:

o op 200m van het strand in een onverharde straat

o op 2,5 km van het centrum van Saly (te ver om te voet te doen in de hitte)

o in de buurt van enkele kleine restaurantjes (500m-1km)

o bij afwezigheid van een zwembad gingen wij geregeld op het strand naar links en na 200m bevindt zich een hotel met zwembad en bar, de ligstoelen en het zwembad mogen gebruikt worden als je iets consumeert. Heel democratische prijzen.

- B&B zelf:

o Zwembad is een kleine ‘plonsput’ waar (tijdens onze vakantie) geen water in stond…

o De eigenaars hebben 2 zeer schattige honden maar zij hebben ons verschillende nachten wakker gehouden met hun geblaf. Uiteindelijk heeft Hibou, de bewaker van de B&B, ze meegenomen naar zijn huis zodat wij rustig konden slapen.

o Evelyn heeft telkens het ontbijt verzorgd voor ons. Super vriendelijke dame die een eitje of pannenkoeken voorziet op aanvraag samen met vers fruit

o Het Bongo appartement

§ Ruim

§ Badkamer: wasbakje zéér klein, douche OK, WC bril stuk (deze was al even stuk want de bril was op verschillende plaatsen gebarsten), doorspoelen ging niet waardoor we uiteindelijk de WC op een andere kamer hebben moeten gebruiken (gelukkig waren er geen andere gasten).

§ Beneden geen airco maar ventilator => zeer warm, de airco boven functioneert maar maakt heel veel lawaai

§ Zeer weinig licht, bijna geen buitenlicht Maar ook veel te weinig lichtpunten

§ WIFI werkt super…

Wij hadden deze B&B voornamelijk geselecteerd omwille van de Belgische eigenares, die ons had laten verstaan aanwezig te zijn tijdens onze vakantieperiode. Helaas was zij in België wanneer wij daar waren. Later vertelden de Senegalese mensen die helpen in de B&B dat het sowieso niet gepland was dat de eigenares terug naar Senegal kwam voor oktober. Er werd ook gezegd dat er andere gasten zouden zijn, zodat uitstappen eventueel samen konden gebeuren om kosten te delen. Wij waren er uiteindelijk alleen. Spijtig dat hier niet eerlijk over gecommuniceerd werd.

Authentiek maar de B&B heeft volgens ons een grote opknapbeurt nodig, het was voor ons niet de vakantie dat we verwacht hadden. Alhoewel wij het steeds appreciëren om niet in een groot hotel te zitten zonder iets te zien van het land.

- Uitstappen:

o Wij hebben verschillende uitstappen gedaan via de taxi-man & gids waarmee B&B werkt. Super sympathieke vriendelijke, eerlijke kerel, zeker aan te raden.

o Île de Gorée is zeker een aanrader, reken hiervoor zeker 1 dag uit

o Schelpeneiland, leuk om te zien, halve dag

o Lac Rose, was niet roze als wij er waren maar is wel de moeite om te bekijken

o Grootste Baobab, is groot maar er staan er zeker nog andere (bijna) even groot op andere plaatsen + hier wordt je lastig gevallen door verschillende verkopers die je vanalles willen aansmeren

o Dierenpark Bandia, mooi maar de prijs was veel te hoog

o Lagune De Somone, een aanrader, prachtig!

Gereisd met vrienden in juni 2017

Aanrader !!

Veerle, 2-6-2017

Ideale locatie vlakbij het strand en het dorpje met restaurantjes en kleine winkeltjes.

Supervriendelijke ontvangst door Dominique en haar man.

Niets moet, alles kan... .

Taxi, uitstapjes, advies over leuke restaurantjes... Je vraagt, en zij zorgen ervoor.

Heerlijk kennis maken met de couleur locale in een B&B vol charme, waar je je direct thuis voelt !

Gereisd met partner in maart 2017

Leuk verblijf!

Lieve, 5-5-2017

Rustig gelegen . Ook al bevindt zich hier geen zwembad toch was er de mogelijkheid om elders gratis te kunnen genieten van een heerlijk zwembad met ligstoelen. Vriendelijk personeel, ook zeer behulpzaam!

Goed gelegen om de buurt van hieruit te verkennen.

Gereisd met partner in april 2017

Zeer gastvrij fantastische mensen

Moens Linda, 5-5-2017

Sober goed bed verzorgt en netjes . Misschien een makkelijke stoel voor de ruglijders . Je voelt je welkom en thuis
    Gereisd met vrienden in april 2016

kleurrijk en gezellig

Marnix, 22-3-2017

Bij het binnenkomen kom je onmiddellijk terecht in de kleurrijke Sénégalese sfeer.

Dominique en Ismael verwelkomen je op een heel enthousiaste manier en bieden je onmiddellijk een cocktail of een biertje aan.Ik voelde me direct thuis.

Ik sliep er in de kleinste maar gezellige kamer "balafon" met aanpalende keuken als je zelf iets wil klaarmaken.

Lekker ontbijt met een vriendelijke bediening door Eveline die je onmiddellijk vraagt of je een omelet of een eitje à la plat wilt.Soms bakt ze pannenkoeken of zijn er crossants.

De ligging kan niet beter zijn, rustig en zeer dicht bij het strand.

Kortom,een adresje om te onthouden.

Gereisd alleenreizend in februari 2017

Zalige vakantie !!

Verduyn Trui, 15-3-2017

Een vakantie in B&B Baobab belge is een echte aanrader. De Belgische gastvrouw Dominique en haar Senegalese man Ismael doen er alles aan om het naar je zin te maken. Aangename kamers, lekker ontbijt, de ligging was ideaal om mooie uitstappen te doen. Strand en zee is op 2 minuten wandelen van de B&B. Alles wordt voor jou geregeld. Alles kan, niets moet. De avonden waren ook heel aangenaam. Dominique en Ismael zingen samen in de groep Benne Bayfall en treden regelmatig op de buurt, ambiance verzekerd.

Kortom, onze eerste Afrikareis was een voltreffer. Wij zijn overtuigd en gaan er zeker terug.

Gereisd met oudere kinderen in maart 2017

Alles wat een B&B moet zijn

tine boeykens, 13-1-2017

Fantastische B&B, vlakbij het strand in een leuke rustige wijk. Door het warme, spontane onthaal, voelden wij ons onmiddellijk thuis. Dankzij de inspanningen van de superjoviale eigenares Dominique en haar partner Ismaël, maakten wij onmiddellijk kennis met alle andere gasten. Samen spelletje spelen, een etentje organiseren of samen op excursie...alles kan maar niets moet. De sfeer is echt relax, Senegal op zijn best.

De kamers zijn vrij basic maar allen leuk aangekleed met Afrikaanse details en aangepaste kleuren. Belangrijk detail : goede matrassen!!

Gereisd met partner in januari 2017

fantastisch, genoten van de vakantie!

Cséke Nadine, 23-11-2016

B&B belge is een echte aanrader! Toffe gastvrouw en gastheer, staan altijd voor je klaar, niets is hen te veel! Top! Leuke, verzorgde kamers, lekker ontbijt, vervoer wordt voor je geregeld, toffe excursies worden aangeraden, het echte Senegal kan je van daar uit gemakkelijk ontdekken.
    Gereisd met oudere kinderen in november 2016

Veerle, 14-11-2016

Heerlijke vakantie gehad. Dominique en Ismael zijn supersympathieke mensen die je direct een goed en welkom gevoel geven. Niks is hen te veel om het naar je zin te maken. Ook alle uitstappen kunnen via hen geregeld worden.

B&B is leuk gelegen, vlakbij het strand, en ook vlakbij winkeltjes en restaurantjes.

Kamers zijn proper en ontbijt is heel verzorgd. Je komt zeker niks tekort. En wil je toch iets anders, dan heb je het maar te vragen.

Als je de kans hebt, moet je ook zeker eens naar een optreden van Dominique en Ismael gaan. Wat een stem heeft Dominique... Ambiance verzekerd !

Een echte aanrader !!!

Gereisd met partner in november 2016

Super ervaring

Angie, 31-10-2016

Een aanrader om te logeren. Super leuke gastvrouw en gastheer. Een ervaring op zich. Heel goed geholpen bij het plannen van uitstappen! Toffe sfeer, super goeie muziekgroep... kortom, hele lieve ervaring geweest. Ze staan altijd voor u klaar!
    Gereisd met vrienden in juni 2016

Overweeg je om een verblijf te boeken in Bed and Breakfast Baobab Belge in Saly, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Bed and Breakfast Baobab Belge zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Bed and Breakfast Baobab Belge scoort een 9.01 uit 10 op basis van 49 reviews.