Hotel Estalagem Ponta Do Sol ****

9,2

41 reviews over Hotel Estalagem Ponta Do Sol in het Nederlands

Heerlijk genieten

Carola, 8-2-2016

Ligging fantastisch. Parkeergelegenheid redelijk, je moet alleen niet bang zijn om op een helling te parkeren.

Zwembad is geweldig, heerlijke ligbedden, er worden geen bedjes gereserveerd. Water is koud maar uitzicht is fantastisch.

Heerlijke jacuzzi. Minpuntje is de bar serveerster welke vaak 's middags komt vragen of je wat te drinken wilt.

Receptie personeel behulpzaam, geeft veel goede informatie. Erg klantvriendelijk. Alles is te regelen. (Goedkope) supermarkt op 500m (in lokale BP) Tennisbaan voor € 1,50 per uur op 5 min afstand (incl. rackets en ballen).

Restaurant (&ontbijt) personeel kan hier nog wat van leren. Chagrijnig, stil en niet erg klantvriendelijk. Kan niet echt een praatje vanaf. Doet enkel eigen taak (ontbijttafels afruimen was voor 1 te min, moest haar jongere collega doen. Maar hij had er weinig haast mee en weinig zin in).

Ontbijt is wel erg goed, heerlijk veel vers fruit, diverse soorten zoete broodjes (verschilt per dag) altijd mini croissants.

Kamer goed, goede schoonmaak en vaak handdoekenwissel. minibar koelt niet heel erg. Bijna alle kamers lijken zeezicht te hebben. Ons zeezicht was wat beperkt door bomen maar nog wel oké

Gereisd met partner in juli 2015

Wat een uitzicht

silvia, 19-2-2015

3 liften nodig om bij je kamer te kunnen komen. Maar ja dan heb je ook een fantastisch uitzicht. De kamers zijn rustig ingericht en voorzien van goede bedden en worden zeer goed schoongemaakt. In de badkamer slofjes en badjassen. Vrij gebruik van buiten- en binnenzwembad. Binnenzwembad heeft badwater temperatuur wat zeer ontspannend werkt op de spieren na een lange wandeling langs de Levadas. Vrij gebruik van sauna, turksbad en jacuzi .
Gereisd met partner in februari 2015

Prima hotel, prachtig gelegen

Frank, 7-5-2014

De ontvangst was vriendelijk, de kamer was ruim, balkonuitzicht onvergetelijk. Hotelkamers zijn eenvoudig maar mooi en worden prima gekuist. Door de ligging op een rots heeft het hotel meerdere prachtige uitzichtspunten, de tuinen zijn ook verzorgd. Zwembad binnen is verwarmd en wat klein, maar onze dochters konden in april in buitenzwembad dat schitterend gelegen is. Het ontbijt is ruim, vers en wordt continu aangevuld. Avondeten kan je in volpension krijgen als je het op voorhand vraagt, à la carte is iets prijziger (maar niet duur) en zeer lekker. Bediening is attent en vriendelijk (ook voor de kinderen), maar discreet. De loungebar is ook al gezellig, kortom een zeer aangename relaxte bedoening. Hotel had auto voor ons gereserveerd bij "Mad Lobos", gemakkelijk en ok. Enige minpuntje is de beperkte parking, maar op 5min stappen heb je de gratis tunnel met veel plaats. Ponta do Sol is ook een van de mooiere dorpjes, maar piepklein.
Gereisd met jonge kinderen in april 2014

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Estalagem Ponta Do Sol bij:

Fantastische locatie op een rots

bob.driessen, 20-4-2014

Wat een droomplek voor een hotel en wat een uitzicht. Lijkt ook of het hier altijd mooi weer is terwijl om je heen de wolken zijn zit jij in de zon. Zeer uitgebreid ontbijt, ook mogelijkheden voor lactose en gluten intolerantie. Diner wat minder keus en nauwelijks mogelijkheden voor intolerantie op eten. Verder is er alles wat wil je wil, bar, zitjes ligbedden, room en zwembadservice sauna, binnen en buitenbad, whirlpool, yoga en alle soorten massages. Vriendelijk en behulpzaam personeel Alleen jammer met dat gedoe rond parkeren er is eigenlijk te weinig plek en je hebt toch wel een auto nodig hier. Maar in 1 woord geweldig plek voor Madeira, je kan alle kanten op en je kan hier ook wandelen.
Gereisd met partner in april 2014

Meer dan goed hotel op een prachtige lokatie

a.doorn18, 2-1-2013

Het hotel staat bovenop en rots en heeft verschillende niveaus . Vanuit de kamers met zeezicht heb je een prachtig uitzicht. De kamers hebben een balkon of terras. Het zwembad is geweldig met voldoende (december( ligbedden van goede kwaliteit. Het hotel heeft een spa en je kunt allerlei behandelingen boeken, zeker de moeite waard om een keer te proberen. Er is verder een binnenzwembad en een whirlpool. Wij hadden logies-ontbijt en het ontbijt is top. Het sap zijn vers, er is heel veel keuze in beleg en broodsoorten. Alleen de koffie is echte hotelkoffie, slap en niet teveel smaak, maar dit is voor de kniesoor. Ponta do Sol is een goede uitvalsbasis om Madeira te verkennen, een huurauto is wel aan te raden als je langer dan een week hier verblijft. Het hotel heeft overigens een shuttleservice naar Funchal en andere aktiviteiten. Het hotel is, gezien de ligging en uitstraling, niet echt geschikt voor kinderen onder 12.
Gereisd met partner in december 2012

mooi designhotel

Nick7, 8-8-2012

Rustig gelegen hotel boven op een klif.

mooie zichten, mooi panoramisch zwembad.

Gereisd met vrienden in januari 2008

Een paradijsje op aarde

basblom01, 10-5-2012

Afgelopen zomer (augustus 2011) 15 dagen in dit hotel vertoefd. Het is een geweldige plek op Madeira, een fantastische thuishaven om het eiland te ontdekken. Het parkeren is inderdaad wat lastig, maar wij hebben regelmatig de sleutel van de huurauto afgegeven bij de receptie. Zij parkeerden de auto graag voor je.

Het personeel is bijzonder vriendelijk en spreekt goed Engels. Daarnaast doen ze alles om je het naar de zin te maken.

Internet aanwezig op (bijna) alle kamers. Daarnaast in iedere kamer een koelkastje voor eigen gebruik.

Wij hadden eerst een kamer boven een machineruimte, waardoor we erg veel last van een dreunend geluid hadden. Gemeld, en direct een andere kamer gekregen.

Kortom: nu het werkjaar alweer een tijd op streef is denk ik nog vaak terug aan dit prachtige plekje op aarde, waar je even helemaal kunt 'zijn'. Een aanrader met stip!

Heerlijke vakantie!

Mayke en Bert, 30-10-2011

Wij hebben een heerlijke honeymoon gehad op Madeira! Er waren kaarsjes, bloemen en champagne, super. Het personeel was erg vriendelijk, de kamers netjes, ruim en schoon. Het ontbijtbuffet was prima. Prachtig zwembad, alleen geen kinderbad of iets dergelijks.

Het uitzicht is een ansichtkaart waard! Een aanrader...

Gereisd met partner in oktober 2011

wat een unieke plek!!

Wim & Bianca, 2-9-2011

net terug van 8 dagen genieten in Hotel Estalagem Ponta da Sol. Wij zijn zo langzamerhand best een beetje kritisch, maar wat heeft dit hotel onze verwachtingen overtroffen!Madeira is op zich al een hele fijne plek om te zijn, maar dit hotel, bovenop een klif is echt het stukje hemel op aarde. Natuurlijk lazen wij ook de beoordelingen en waren we een beetje bang voor tegenvallend ontbijt en matig eten. Niets is minder waar! elke dag variatie en we hebben werkelijk nergens zo lekker gegeten op Madeira dan in dit hotel. oké, geen aal-inclusive, maar het is dan ook geen hotel-pakhuis waar je geboekt hebt. lekker kleinschalig en aandacht!

De vriendelijkheid van de medewerkers is bovengemiddeld tot hulp bij het parkeren toe als je dat wilt. De kamers zijn ruim, licht en de bedden fantastisch! Het uitzicht op de oceaan is uniek. het wakker worden met het geluid van diezelfde oceaan overigens ook.

Een aanrader om naar toe te gaan. wij gaan zeker weer terug!

Heerlijk verblijf

Jacqueline, 26-8-2011

Door de ligging, op een klif, is het uitzicht geweldig. Het parkeren is wat beperkt en vraagt wat rijvaardigheid maar in de directe omgeving valt ook te parkeren. Zeer relaxed om te verblijven.

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Estalagem Ponta Do Sol bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Estalagem Ponta Do Sol in Ponta do Sol, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Estalagem Ponta Do Sol zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Estalagem Ponta Do Sol scoort een 9.22 uit 10 op basis van 42 reviews.