Hotel Santa Clara ***

Hotel Santa Clara
Santa Clara
8,5

6 reviews over Hotel Santa Clara in het Nederlands

Een oud huis met karakter

Smit, 5-7-2009

Santa Clara ligt op een helling, voordeel een prachtig uitzicht over Funchal... nadeel elke dag als-het-ware de Mont Ventoux beklimmen om terug te komen! Een hotel met karakter. Geen superkamers, maar de sfeer maakt het meer dan goed! Het hotel beschikt over een prachtige tuin en de gelegenheid om te ontbijten met een superuitzicht.
Gereisd met partner in augustus 2005

Willem, 5-9-2006

Hotel is een sfeervol historisch gebouw met een prachtige tuin waarvan de heerlijk geurende Gele trompetboom de piece de resistance is. Het plaveisel buiten bestaat uit een mooi,typisch Madeirees mozaiek van steentjes. Het terras biedt een indrukwekkend uitzicht over Funchal, de oceaan en de Ilhas Desertas. Met oud en nieuw staat iedereen op het dak (Zonder railing. Griezelig!) om het wereldberoemde vuurwerk te aanschouwen. Nadelen van het hotel zijn de zeer steile klim vanuit het centrum en de onvoldoende parkeerruimte. Het zwembadje mag geen naam hebben (ijskoud water!).
Gereisd anders in september 2006

Henk Taai, 25-8-2006

Santa Clara Hotel. Ik weet niet waarom mensen zo positief kunnen spreken over dit hotel. Vriendelijk? Nou niet echt.

De gastvrijheid geef ik een 2.

De mensen spreken geen engels. In heel Madeira trouwens niet. Ten tweede is het onderhoud in de kamers dusdanig slecht, dat douchcabines en bedden stuk zijn of op het punt staan stuk te gaan.

Mijn zwangere vriendin is door het bed gegaan. Naar aanleiding hiervan was de gastvrijheid nog slechter dan het al was. Dit soort zaken hebben te maken met onderhoud. Iets waar de mensen nog nooit van hebben gehoord. Ten derde en als laatste zijn de mensen ontzettend chagrijnig en onvriendelijk. Ik ben op diverse continenten in de wereld geweest waaronder het Midden-Oosten. Op deze plaatsten waren de mensen een stuk vriendelijker als op Madeira.

Mijn excuses voor deze zeer negatieve bericht. Maar het is de waarheid.

H. Taai

Gereisd anders in augustus 2006

jet van der loos, 13-3-2006

Ben net terug, heb een topvakantie gehad

Santa Clara is een klasse apart, a home away from home. Fantastische sfeer, lieve mensen, prachtig interieur, heerlijke tuin.En dan die lift!

Niet geschikt voor mensen die perse een strakke badkamer willen. Ondanks het hier en daar aftandse (wat ik alleen maar vind bijdragen aan de charme) superschoon en netjes.

Gereisd anders in maart 2006

Janneke Hertog, 4-12-2004

Leuk oud Patriciers-huis, echte Port.tuin, mooi uitzicht, zeer vriendelijke eigenaars en personeel, lekker buiten ontbijten. Auto moeilijk te parkeren. Voor ons een heerlijke plek, zijn er al 4 keer geweest!
Gereisd anders in december 2004

Kris Stuer, 9-6-2004

Vorig hier gelogeerd tijdens een trektocht door Madeira. Rustig gelegen, mooie plantentuin, zeer mooi autenthiek hotelletje.

Toffe ruime kamers en zeker niet te vergeten heel vriendelijke en gastvrije eigenaars!

Gereisd anders in juni 2004

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Santa Clara in Funchal, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Santa Clara zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Santa Clara scoort een 8.5 uit 10 op basis van 6 reviews.