Aparthotel Eden Mar ****

Eden Mar
8,9

9 tips over Eden Mar

SdG, 16-8-2014
Ga vanuit het centrum van Funchal met de kabelbaan (Teleférico) naar Monte. Je hebt daar een prachtig uitzicht over de stad en baai. Kost wel wat (€15,- p.p. voor een retourtje), maar is zeker de moeite waard. Rond 15 augustus halve prijs vanwege feest rond de vrouwe van Monte. Stadje Monte stelt niet veel voor. Voor wie van tuinen houdt kun je de tropische tuinen in Monte bezoeken.
Mahuutjes, 5-6-2014
bezoek in Funchal de Zone Velha, het oude gedeelte van Funchal. En zeker ook de overdekte markhal (Mercados dos Lavradores) met exotisch fruit, bloemen en een vishal. Maak een levadawandeling en huur een auto om de rest van het eiland te verkennen.
seynhaeve, 13-9-2013

Koop een goede kaart van Madeira en huur een auto, zo'n prachtige natuur hebben we zelden gezien.

Niet kamers 1201 en 1301 nemen als het kan.

Vera, 25-6-2013

Neem niet een te kleine auto: 1.1 is echt te licht. Het temperatuurlampje van de motor brandde al gauw bij bergopwaarts.

Wandelingen: Queimadas is prachtig.

Rabacal (de lange versie) ook. Het eerste deel met 25 fontes en risco is erg druk, rest van de wandeling niet. Laatste deel van de wandeling wel pad deels weggevaagd en niet geschikt voor onervaren wandelaars. Voor wel ervaren wandelaars klimpartijtje goed te doen.

Ribeiro Frio-Portela vonden wij beetje saai/eentonig. Vooral eerste 1 uur.

jet, 5-6-2013
safaritocht per jeep waar je off road gaat. Een leuke andere beleving van Madeira. Of een avondje op eigen balkon in het hotel met afhaalchinees of afhaalpizza.Tegenover het hotel zit een goede chineesrestuarant en even verderop de straat een pizzaria.
r.nossin, 26-2-2013
Probeer hier te zijn met de grote Carnavalsparade, dit jaar op zaterdag 9 feb. Een evenement om niet te vergeten!

Marion, 6-11-2012
Aanrader is de juniorsuite en dan enkel logies. Supermarkt en eettentjes om de hoek waar alles te krijgen is. Huur een auto en je kunt alle kanten op en de meest schitterende bergwandelingen maken. Voor de makkelijke/neutrale bergtochten is geen gids nodig.
Marcel, 13-8-2012
Boek je een last-minute naar deze bestemming, check dan wel goed wat voor weer het wordt. Wij hebben in 11 dagen heel veel bewolking gehad, op bijvoorbeeld weeronline staat dit wel goed aangegeven want ik had dit voor mijn vakantie bekeken. De wolken komen vanuit de bergen en blijven pal boven zee hangen, precies waar de hotels gevestigd zijn.
Andrea, 6-8-2012
Kabelbaan in Funchal is leuk, mooi uitzicht. Levada wandelingen = doen! en sowieso een auto huren, zo veel te zien. Over autohuur gesproken: Windverhuur in hoofdstraat bij Eden Mar is goedkoop en goed. Lokale autoverhuur veel goedkoper dan Hertz, Europcar etc. en net zo goed.