Ben je op zoek naar goed beoordeelde accommodatie voor je vakantie in Lissabon? Hieronder vind je alle accommodaties in Lissabon.
Waardering

Lissabon
8,4
1090 reviews

Vakantie Lissabon
Lissabon is hoofdstad van Portugal. Deze stad is gesitueerd in het zuid-oosten van het land. Lissabon telt ruim 2 miljoen inwoners. De stad ligt aan de Rio Tejo en is ongeveer 20 kilometers verwijderd van de Costa da Caparica, waar veel watersport activiteiten afspelen.

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Lissabon bij :
Sorteer op :
Aanbevolen door Zoover
Waardering
Aantal reviews
Afstand tot centrum

331 Accommodaties Portugal, Costa de Lisboa, Lissabon

Zoeken binnen de huidige resultaten:

Reviews van Lissabon

Lissabon scoort een 8,4 uit 10, op basis van 1090 reviews

Vakantie Lissabon

Lissabon is een drukke stad die uiterst veel te bieden heeft. Torre de Belém, Mosteiro dos Yerónimos, Marques de Pombal, Aquaducte das Aguas en Vasco da Gama zijn een van de vele momenten die zeker het bezoeken waard zijn. Ook qua musea heeft Lissabon te kust en te keur. De grootste en belangrijkste zijn Museu dos Coches (Museum van het Paard en Wagen), Museu Nacional de Arte Aniga en Museu da Marinha. Voor degene die even wilt ontvluchten van de drukte van de stad is een bezoek aan Parque Florestal de Monsanto. Dit park is gelegen iets buiten het centrum van de stad. Lissabon is de stad van de Fado (Nationale muziek van Portugal). Rua da Alfama is de straat waar vele Casas de Fado (Fado-huizen) te vinden zijn. Om kennis te maken met de Fado, is het zeker de moeite waard om te dineren in een van deze Casas, die dienen als restaurants. Lissabon is een goed uitgangspunt voor het maken van excursies. Vanuit Lissabon zijn excursies te maken naar onder andere Fatima (bedevaartsoort), Cascais (het Monaco van Portugal) en Estoril (voor liefhebbers van casino’s).

De beste restaurants zijn te vinden in Baixa de Lissboa. Één van Lissabon´s specialiteit is Cozido à Portuguesa. Verder kent de Portugese keuken veel vis. De meest populaire vis onder de Portugezen is de Bacalhau (Kabeljauwfilet). De Portugezen eten rond een uur of 20:00 á 21:00. In de restaurants zijn de Portugezen altijd bereid voor deze tijd een avondmaal bereiden. Dat gezegd is het niet altijd mogelijk om alle opties van de menukaart voor deze tijd te krijgen. De meeste winkelstraten in het centrum van Lissabon zijn in Baixa de Lissboa te vinden. Voor het nachtleven in Lissabon zijn Bairro Alto en Docas de Alcantra aan te raden. Hier zijn meerdere barretjes te vinden. Deze twee plaatsen worden met elkaar verbonden door de Avenida 24 de Julho. Deze Avenida is rijk met diverse discotheken.

Portugal heeft een middellands zee klimaat. In de zomermaanden kunnen de temperaturen oplopen tot een graad of 40. In de wintermaanden zijn de temperaturen rond de 15 °C. Zondags zijn alle winkels gesloten. De meeste winkels zijn maandag t/m zaterdag geopend van 9:00 tot 12:30 en van 14:30 tot 19:00. Je kunt hier beoordelingen vinden van 26 Appartementen, 4 Aparthotels, 19 Bed and Breakfasts, 1 Camping, 1 Landhuis, 27 Hostels, 200 Hotels en 7 Pensions in Lissabon. Gebruik de filters aan de linkerkant om jouw ideale accommodatie te vinden. Op Zoover vind je bovendien 963 vakantiefoto's van Lissabon. Je kunt 5 video's van Lissabon bekijken. Lees de 479 reviews van reizigers die op vakantie zijn geweest in Lissabon. Op deze pagina vind je alle accommodaties in Lissabon. Bekijk ook andere accommodaties in Portugal. Bekijk alle overnachtingsmogelijkheden in Costa de Lisboa.

Reisverslag Lissabon van onze redactie
Wij vinden een citytrip naar Lissabon altijd heerlijk. Even een paar dagen uit de sleur. Heerlijk bijkomen in cafés en restaurantjes, wat cultuur bekijken en eindeloos shoppen. Liefst met een zonnetje erbij! Na ‘het bekende werk’ als Parijs of Barcelona vonden wij het tijd om naar Lissabon te vliegen. Een ‘onbekende’ stad. En daarom juist zo ontzettend leuk en lekker.
De Portugese hoofdstad heeft veel leuke verrassingen voor ons in petto. Van eindeloos dwalen door de bekende wijk met smalle straatjes vol wasgoed Alfama tot haaien en roggen spotten in het Oceanário.
De Portugese luchtvaartmaatschappij TAP vliegt ons in zo’n drie uurtjes naar Lissabon. Het is er een uurtje vroeger, dus in de middag hebben we zat tijd om een kijkje te nemen bij de lift Elevador de Santa Justa. Lissabon is gebouwd op heuvels en dat zullen we weten ook… zere kuiten. Gelukkig kan deze lift ons van de onderstad naar boven brengen. Bovendien vinden we op de top een terrasje waar ze volop verse sinaasappelsap schenken én live muziek wordt gemaakt. Genieten met een view!

Reacties van lezers
Lissabon ontvangt op onze site dus een 8,3. Een aantal reacties op Zoover.nl. “Heerlijke stad om 3 of 4 dagen heen te gaan. Dan heb je alles ook wel gezien (behalve als je alle musea in wilt). Veel terrassen, maar koffie of een borrel in een locaal barretje is goedkoper (0,65 per kopje koffie). Trammetjes zijn natuurlijk leuk, traditioneel en handig als je geen klapkuiten wilt (want stad ligt op heuvels). Let wel op je portemonnee - want wij hebben zakkenrollers actief gezien.” Iemand anders schrijft in april: “Veel geschiedenis, veel vergane glorie. Alleen de vele standbeelden en musea lijken gerenoveerd. Prima openbaar vervoer. Een verblijf van een week is lang genoeg.” Maar ook een minder positieve reactie: “Lissabon heeft ons niet echt kunnen bekoren. Wij zijn ongeveer 100 keer per dag aangesproken door leurders om dingen te kopen (zonnebrillen, lottobiljetten, tot drugs toe), na een tijdje begint dit echt te vervelen. De vaak prachtige gebouwen zijn van boven tot onder besmeurd door grafitti. Als we ergens op een terrasje iets gingen drinken, kwam de ober ons vertellen onze rugzak op onze schoot te houden, omdat er zeer veel pickpockets zijn in Lissabon. Erg veilig voelden we ons dan ook niet. Belem en Bairro alto vonden we de mooiste stukjes van de stad. Zeker het monstreiro en castelo sao giorgio zijn zeker een bezoekje waard.”

Culturele highlights
Wij gaan de volgende dag met de tram – want Lissabon heeft nog van die prachtige oude, houten trammetjes rijden – naar de wijk Belém. Een voormalig visserdorp, dat nu bij de stad hoort. Hier liggen alle culturele highlights bij elkaar. Handig! Zeker als het warm is, want dan hoef je niet ver te lopen. We starten met een ‘bica’, een sterk, klein kopje espresso koffie bij Antiga Confeitaria de Belém. Een enorm grote zaak, waar gelukkig niet alleen toeristen koffie zitten te drinken, maar ook veel locals. Traditioneel neem je hier een Pastéis de Belém bij, een soort custard taartje. Heerlijk! Daarna is het tijd om de Mosteiro dos Jerónimos te bezoeken. “Dit klooster is gebouwd in de Manuelstijl. Een Portugese variant op gotiek. Speels, decoratief en met veel scheepvaart decoraties”, legt de gids uit. De binnenplaats van dit klooster is heerlijk zonnig en vanaf deze plek kun je mooi om je heen kijken naar alle ornamenten en versieringen. In de westelijke vleugel treffen we het Museu Nacional de Arqueologia. Vroeger sliepen hier de monniken, nu is er een verzameling keramiek, sieraden en andere archeologische vondsten tentoongesteld.

Aan het water vinden we, op loopafstand van elkaar, de Torre de Belém en een gigantisch beeld Padrâo dos Descobrimentos. Beide monumenten kun je in, om vanaf de top over de zee en de stad te kijken. Onze gids adviseert ons om het beeld met Hendrik de Zeevaarder op te gaan. De lift brengt ons naar de top, op 52 meter. Kijken we vanaf hier naar beneden, dan zien we niet alleen de Taag maar ook een afbeelding van de wereldkaart. Voor het monument is op wonderlijk mooie manier uit marmer de wereld afgebeeld. Wij zien ook hét herkenningspunt van Lissabon, de Torre de Belém. Aan de voet van deze toren staan locals te vissen. Verse vis, voor op ons bord vanavond.

Oude wijken
In de benedenstad, Baixa, vinden we een grote winkelstraat met internationale merken. Wij wandelen tussen mooie pleinen zoals Rossio en Praca do Comércio. Op zich is het hier goed winkelen, maar later blijkt dat in de andere wijk Bairro Alto méér interessante winkelstraten te vinden zijn (Rua da Atalaia, Rua do Norte, Rua da Rosa). Baixa werd overigens in 1775 hard getroffen door de grote aardbeving, waardoor dit gebied toen helemaal is herbouwd. Dat valt nog eens extra goed te zien als je over de verdedigingsmuren van Castelo de Sâo Jorge loopt. Tip: ga hier met de tram heen, want anders houd je helemaal geen kuiten meer over. Wat een uitzicht, over de hele stad. Kijk daar, de lift, en daar de Taag, en daar de gezellige pleinen.
Wij duiken de oude wijk Alfama in. Een doolhof van kleine, smalle straatjes. We belanden van de ene heerlijke geur (barbecue) in de volgende geur (viswinkel). Jammer dat we de geur van net gewassen kleding niet ruiken… want er hangt genoeg zo boven ons hoofd in de hoge smalle straatjes. Daar staat deze wijk overigens ook om bekend. Het is een arme wijk, maar gelukkig komen er veel toeristen naar toe. Vandaar ook dat wij op een terras belanden. Tijdens ons glas port komt er een gitarist en een zangeres het terras op. Spontaan beginnen zij hét levenslied, fado, te zingen. Heerlijk!

Gigantisch veel vis
Buiten het centrum, op een klein kwartier met de metro, ligt het voormalige EXPO-terrein. Onze laatste middag besteden wij hier. Het ziet er allemaal modern uit, met hoogbouw en zelfs een gondellift langs het water. Maar eigenlijk zijn wij hier gekomen vanwege een zeer positieve reactie op onze site over het Oceanáro, het grootste aquarium van Europa. “Waanzinnig mooi aquarium. En groot! Echt nog nooit zo veel vissen bij elkaar gezien: haaien, baracuda's, roggen, zelfs een mantra. En zo'n bijzonder grote vis, iedereen riep 'what is that!' De entreeprijs van 11 euro meer dan waard.” En daar kunnen wij ons bij aansluiten. Als klap op de vuurpijl kunnen wij nog aardig slagen om relatief goedkope leren schoenen te kopen.
Heerlijk zo’n stedentrip… naar Lissabon. Een aanrader.

Meer informatie
PORTUGEES VERKEERSBUREAU
Haagsche Bluf 63
2511 CP Den Haag
Tel: 0900 2658999
Website: www.visitportugal.com of www.visitlisboa.com

Je kunt hier reviews vinden van 36 Appartementen, 1 Camping, 223 Hotels, 4 Aparthotels, 24 Bed and Breakfasts, 32 Hostels, 1 Landhuis en 10 Pensions in Lissabon. Gebruik de filters aan de linkerkant om jouw ideale accommodatie te vinden. Op Zoover vind je bovendien 2011 vakantiefoto's van Lissabon. Je kunt 13 video's van Lissabon bekijken. Lees de 1090 reviews reviews van vakantiegangers die op vakantie zijn geweest in Lissabon. Op deze pagina vind je alle accommodaties in Lissabon. Bekijk ook andere accommodaties in Portugal. Bekijk alle overnachtingsmogelijkheden in Costa de Lisboa.