Appartement Quinta do Corvo *****

Appartement Quinta do Corvo
Quinta do Corvo
8,6

71 reviews over Appartement Quinta do Corvo in het Nederlands

Prachtige tuin, knusse huisjes, kleinschalig.

Emilie en Peter, 17-10-2017

Het eerste dat opvalt is de groene tuin tegen de berg met de knusse huisjes die verspreid over het terrein liggen. Een lust voor het oog. Wij bleven eerst 3 dagen hier en zijn toen verder gereisd. omdat we het zo heerlijk hebben gehad hebben we nog 6 dagen bijgeboekt na 2 weken reizen. Terug is de oase van groen, rust en zalig nietsdoen. Ben is een fijne gastheer. Hij is oplossingsgericht al kan hij geen ijzer met handen breken. Huis is vochtig maar hij geeft een vochtvanger om dat te compenseren. Matrassen zijn wel oud maar hij zorgt dan voor een extra matje of deken. Ja, dat kan beter, ook de hygiëne in z'n algemeenheid; maar de verse broodjes iedere ochtend!, de dieren en de hele omgeving maken dat absoluut goed. Een aanrader voor iedereen die een beetje minder luxe aankan. Wij waren er half aug en begin okt: dan is het 's ochtends al wat frisser en de zon komt tot 17 uur bij het zwembad, waar ook de wifi het uitstekend doet. (niet in de huisjes). dus houdt er rekening mee dat de ligging aan die kant van de berg is waar s middags in oktober geen zon meer is....

De tuin en de plek zijn heerlijk. We komen terug. Dank je Ben!

Gereisd met partner in oktober 2017

Prachtig gelegen in een romantische omgeving

Nellestein, 28-9-2017

Zeer hartelijk ontvangst met port en wijn gevulde koelkast en elke ochtend verse broodjes. En een heerlijk zwembad.
Gereisd met partner in september 2017

Heerlijk verblijf!!

I. Simons, 6-9-2017

We hebben een heerlijk verblijf gehad. Quinta do Corvo is een oase van rust. Het is een prachtig groen landgoed, zo groot dat je lekker kunt ronddwalen, de dieren even kunt bezoeken en wat kunt wandelen. We verbleven in een knus en erg comfortabel appartement naast het mainhouse. We hebben veel tijd doorgebracht op de quinta zelf : rondom het zwembad en gewandeld in de mooie tuin. Ben is een geweldige gastheer met goede tips! En iedere ochtend verzorgd hij verse broodjes voor het ontbijt! Ook de lokale markt was een goede tip. We hebben een geweldige tijd gehad, heerlijk uitgerust en genoten van al het moois op de quinta en de mooie omgeving!
Gereisd met partner in augustus 2017

Super leuk!

Dominique Valcke, 30-8-2017

We waren tijdens onze rondreis 3 nachten te gast bij Ben en zijn schattige dieren. Wat een lieve gastheer die helemaal leeft voor zijn gasten. Onze 2 kindjes spreken er nog iedere dag over. Zoek je een modern resort dan ben je hier niet aan het juiste adres. Zoek je een warme sfeervolle plek waar er echt 'leven' in zit? Twijfel niet. Voor ons een echte aanrader!
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Vergane glorie!

Sabrina, 27-8-2017

Week hier geweest en in 2 accomodaties geslapen. Regio is leuk en veel te beleven, locatie van de Quinta is ongunstig. Ligt aan de verkeerde kant van de berg, het is er mistig, koud en vochtig. Zodra je het dal verlaat is het 10 graden warmer. Park is verouderd, overwoekerd en onverzorgd. Leuke is dat er dieren zijn en dat is voor kleine kids leuk! Zwembad oogt smerig en onverzorgd. Huisjes zijn muf, vochtig en verouderd. Banken, beddengoed en handdoeken, alles is vochtig! Water ruikt naar rotte eieren! Veel gasten die wij gesproken hebben deelde deze mening, onderstaande recensies verbazen ons. Gelukkig hebben we door de regio veel leuke uitstapjes gedaan en ons daardoor prima vermaakt! Prijs kwaliteit kwam niet met elkaar overeen! Gastheer Ben is aardig en doet z'n best. Klagen hebben wij niet persoonlijk gedaan aangezien het een totale renovatie van het park vraagt! Wij hebben echt veel plekken in de wereld gezien, ook in minder bedeelde landen, maar nooit was iets zo vies en oud!
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017
Ben, eigenaar, 11-9-2017

Jammer dat het verblijf op de Quinta hier niet aan jullie verwachtingen voldeed.

Verbazend dat je niet de moeite nam mij, in onze dagelijkse contacten op de hoogte te stellen van jullie ongenoegen, maar wel achter mijn rug met andere gasten erover roddelde.

Ik doe mijn best de gasten het hier naar hun zin te maken en een prettige vakantie te bezorgen. Als dat om de een of andere reden niet lukt, zoek ik naar een oplossing die voor beide partijen aanvaardbaar is, temeer omdat ontevreden gasten de sfeer hier voor anderen verpesten.

Die kans heb ik door je unfaire houding niet gekregen.

Zoals altijd weer heerlijk!

Ronald en Sabine, 16-8-2017

Voor de 3e keer alweer op Quinta do Corvo geweest. Het blijft een fijne plek met een unieke combinatie van een beperkt aantal authentieke huisjes, veel beplanting, rust, schapen, kippen en een zwembad. Ben is gastvrij en behulpzaam. Erg leuk om 2 keer in de week de mogelijkheid te hebben om bij Ben en de overige gasten mee te eten en elkaar te leren kennen. Ben je op zoek naar een geplaveide weg, gloednieuwe huisjes en vermaak van buitenaf, dan kun je beter nog wat verder zoeken. Doordat het deze keer niet zo enorm warm was, hebben we veel in de omgeving kunnen bekijken en kwamen we tot de conclusie dat we nog steeds niet alles hebben gezien.
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Heerlijke vakantie in prachtige omgeving

Coen en Suus, 15-8-2017

De quinta is een lust voor het oog, een prachtige sferische omgeving in het groen welke een goede uitvalsbasis is voor bezoekjes aan heerlijke baaitjes, leuke plaatsen (Lissabon op een half uur rijden) en fraaie tripjes. Soms heb je een wat een koelere, vochtigere dag of wat 'mist', (vandaar de groene omgeving), maar dat geeft precies de mogelijkheid om in de auto (noodzakelijk!) te stappen en de omgeving te verkennen. Sportief? Neem surfles bij een van de strandjes. Dikke tip! De huisjes zijn basis ingericht met net wat je nodig hebt. Heb je meer nodig, dan kun je dit altijd aan Ben vragen.

Houd je van luxe en stijltje 'resort' met glijbaan, dan moet je nog even verder zoeken. Maar voor rust, ruimte, een prachtige omgeving en gemoedelijkheid ben je bij Quinta do Corvo aan het juiste adres.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Verkeerde kant van de berg: mist en kou

Gezin met kinderen, 7-8-2017

Vanwege de ligging aan de noordwestkant van de bergen heb je veel last van mist en kou. De wolken blijven hangen.

Alles is vochtig: tuin, terras, was droogt niet en door het klimaat is huisje daardoor ook vochtig en muf.

Aan de andere kant van de berg is het minimaal 10 graden warmer en wel zonnig. Hadden we dat geweten.....17 of 27 graden is nogal een verschil in beleving en vakantieplezier.

De accomodatie is verouderd, er waren diverse gebreken.

De hygiene is zozo en het grootste probleem is dat het douchewater stinkt naar rotte eieren. Dat had iets te maken met het grondwater maar dan nog is het erg onsmakelijk. Helaas bleef dit ongemak ondanks tips van de eigenaar.

We hebben gezien dat diverse kritische reviews weggewuifd worden op internet.

Datis jammer want het is eerlijke feedback van gasten die de moeite nemen iets te melden met als enige doel om de eigenaar te attenderen op mogelijkheden hoe te verbeteren.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017
Ben Weijers Paquete, eigenaar, 10-8-2017

Beste Jos en familie.

Ik vind het spijtig te lezen dat jullie het bij ons niet naar jullie zin hadden.

Je kritiek heeft me getroffen. Temeer omdat het overwacht is. Jullie zaten zo gezellig en geanimeerd met de andere gasten aan de table de hote dat ik helemaal niet de indruk had dat jullie het hier niet leuk hadden.

Helaas,een aantal dingen heb ik niet in de hand, het weer is daar een van. En voor de rest,dit is een ander land en dingen zijn/gaan hier anders dan je verwacht/gewend bent.

Ik haal hier de laatste alinea van de welkomsbrief aan die elke gast bij aankomst krijgt.

‘Wij doen onze uiterste best om het u hier naar uw zin te maken. Als er vragen, opmerkingen, klachten zijn, of als er iets niet bevalt laat het ons dan direkt weten, zodat we het probleem kunnen oplossen. Het is bijzonder vervelend om commentaar of klachten achteraf op indirekte wijze (bijv. via reisorganisatie of internetkritiek) te vernemen, en ook ‘unfair’ omdat we dan niet meer de kans hebben er iets aan te doen. ‘

Desondanks, hoop ik dat jullie een leuke vakantie hadden, en hebben genoten van al het moois wat Portugal te bieden heeft.

Relaxt, kindvriendelijk, gezellig, mooi zwembad

MoHo, 14-5-2017

We voelden ons zeer welkom en thuis op Quinta do Corvo. Een fijn huisje met goede bedden! Ben is zeer vriendelijk en attent. Er stonden allemaal lekkere dingen voor ons klaar bij aankomst. En elke ochtend verse broodjes aan de deur. De kids vonden de dieren, het scharrelen over de quinta en het zwembad top. De omgeving is natuurlijk fantastisch en Ben heeft volop (praktische) tips. Wij hebben hier een heerlijke vakantie gehad.
Gereisd met jonge kinderen in mei 2017

Ik kwam voor een maand en bleef er vier!!!

Cornelia, 16-3-2017

Ik heb genoten van de mooie groene omgeving, stranden, leuke stadjes zoals Almocageme, Cascaïs, Colares, Sintra en uiteraard Lissabon waarheen ik in mijn autootje op mijn gemak naar toe reed dank zij de duidelijke instructie van de zeer attente eigenaar!

Ik hoop er volgende winter weer te verblijven omdat het klimaat voor mij, in die periode, prima is en ik er nog lang niet uitgekeken ben.

De huisjes hebben een uitstekende houtkachel of open haard, waarvoor hout tegen een redelijke prijs beschikbaar is en aanmaakhout is er voldoende voorhanden in de bosrijke omgeving, daarnaast houden de electrische platen de temperatuur 's nachts aangenaam.

Ben, de in gastvrijheid uitmuntende eigenaar deed er alles aan mij, in de periodes dat ik alleen was, het naar mijn zin te maken, helemaal top!!!

Ik denk dan ook met heimwee terug aan de leuke boerenmarktjes, de brocantes, Sintra met zijn Paleizen, landschapstuinen, leuke nauwe straatjes en de beesten op de Quinta (tijdens mijn verblijf zijn er vier lammetjes geboren)! Kortom TOP lokatie.

Gereisd met vrienden in februari 2017

Overweeg je om een verblijf te boeken in Appartement Quinta do Corvo in Colares, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Appartement Quinta do Corvo zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Appartement Quinta do Corvo scoort een 8.56 uit 10 op basis van 78 reviews.