Vakantiepark Quinta Laranja

174 reviews over Vakantiepark Quinta Laranja in het Nederlands

Geweldig plekje

Niels H., 12-9-2017
  • Onderkomen10

Het is een heerlijk park dat met zorg is aangelegd en onderhouden. De beide Nederlandse eigenaren doen hun uiterste best om het je naar je zin te maken. Het park is erg kindvriendelijk en met name erg geschikt voor een verblijf met jongere kinderen. Je kunt je kinderen zorgeloos laten rondrennen.

De huisjes zijn ruim, stijlvol ingericht, netjes en schoon. En ook hier weer erg kindvriendelijk.

Super plekje!

trudy scholte, 11-9-2017
  • Onderkomen9

Onze vakantie bij Quinta Laranja met onze kinderen van 6 en 7 was heerlijk! Vanuit hier nooit ver hoeven rijden om een leuk stadje, mooi kasteel of het strand te bezoeken. Ook Lissabon heel goed te doen!

Wij zaten in de Glabana en dat was luxe kamperen. Prima bedjes en veel privacy terwijl we een paar meter van de cantina en speeltuin e.d. zaten. Ik vond mijn kussen te zacht en toen kreeg ik na een gesprekje met Loes meteen een ander! Super service en toen fijn geslapen. De glabana was ruim genoeg voor ons 4, het toilethuisje vonden de kinderen grappig en we waren er snel aan gewend. Toch een beetje kampeer gevoel, alhoewel het natuurlijk naast het huisje stond en je alle sanitair voor je alleen had :-).

De gezamenlijke maandag-pizza/bbq avonden waren perfect voor de kinderen om nieuwe vriendjes te maken. DIt ging heel gemoedelijk. De kinderen hebben heerlijk gespeeld tijdens de vakantie. Zelfs het schapen eten geven in het landje vonden ze een avontuur. Ook de surf middag was erg leuk, fantastich om het laidback sfeertje aan de golf-kust te ervaren.

Al met al vinden wij het een aanrader. Kleinschalig, lieve meedenkende mensen, heerlijk zwembad en veel bezienswaardigheden op korte afstand. We willen zo weer terug!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Geweldige plek voor een vakantie met het gezin

Francine Angenent, 8-9-2017
  • Onderkomen10

Quinta Laranja is met veel zorg aangelegd en de ideale uitvalsbasis om de regio te verkennen. Voor gezinnen met (jonge) kinderen is dit een ideale plek. Loes en Jeroen hebben hun accommodaties met veel zorg aangekleed en daarnaast voor leuke/handige aanvullende services gezorgd (surflessen, mee-eten op de quinta, wasmachine, informatie over de regio etc.). De voorzieningen zijn super en de ligging van de Quinta is perfect om de rust van het Portugese platteland te ervaren, maar daarnaast ook voldoende dichtbij voorzieningen (restaurants, supermarkten etc.). In de regio is heel veel te zien en beleven. De accommodaties hebben ieder hun eigen charme en zijn smaakvol aangekleed en ingericht.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Rustig gelegen kleinschalige vakantie plekje!

Wendy & Edward, 6-9-2017
  • Onderkomen8

Wat wij zochten, ten opzichte van de drukte in de Algarve een jaar eerder, was een huisje op een plekje wat rustig ligt, een zwembad heeft, waar kleine kinderen zijn. En dat hebben wij gevonden. Wij hebben in twee verschillende huisjes gezeten. Bij beide huisjes hebben wij vrij kunnen zitten. Vanuit deze locatie kan je met de auto verschillende uitstapjes maken. De auto heb je wel nodig ook om boodschappen te doen of naar de dichts bij zijnde stad te rijden. Houdt er rekening mee dat je voor een restaurant ook de auto in moet of eten kan afhalen op een 20 min. rijden. Onze dochter (8 jaar) had het enorm getroffen met een leuk vriendje en een super vakantie gehad. Onze zoon van (3 jaar) hobbelde lekker mee. Spelen op de trampoline of zwemmen in het zwembad.Wij zijn geen mensen van die op zoek waren naar animatie, dat doen wij zelf wel. Wat wel leuk geregeld was zijn de bbq avond en de surf clinic. Onze dochter heeft ook leuk kunnen spelen met de dochters van Jeroen en Loes. Zij waren vaak aanwezig op het terrein. De boeken met de tips zijn handig en duidelijk.

Toplokatie

Suus, 4-9-2017
  • Onderkomen9

Gelogeerd in dorpshuisje casa barbearia, wat super bevallen is. Het huis is erg gezellig met diverse ruimtes op verschillende niveau's. Prachtig uitzicht vanaf het terras, waar je je sardines op de BBQ kan doen. De ligging is rustig, wat wij erg prettig vonden, maar dusdanig dichtbij de Quinta dat je gebruik kon maken van de faciliteiten daar. De eigenaren zijn erg aardig en niets is teveel om het je naar de zin te maken.
Gereisd met oudere kinderen in januari 2017

Heerlijke plek, zeer veel te doen in de omgeving.

Fieke en Maarten, 4-9-2017
  • Onderkomen10

Na fijne vakantie vorig jaar nog lang niet uitgekeken en dus besloten om dit jaar weer terug te gaan. Het was weer heerlijk! Casa Pao is een knus huis, van alle gemakken voorzien. Het terrein is mooi en goed verzorgd.

We hadden dit jaar wat pech met het weer (koude Noordenwind), maar gelukkig is in de omgeving van alles te doen: strand, duinen, zee, steden, kloosters, het stadspark van Caldas. In de Cantina liggen mappen met daarin uitgebreide beschrijvingen van alle bezienswaardigheden, incl. routebeschrijving en tips voor restaurants, speeltuinen etc. Heel fijn!

Heerlijk, weer geboekt

Alex, Carla en Merel Oskam, 4-9-2017
  • Onderkomen9

Voor de tweede keer hebben wij weer een zeer fijne vakantie gehad op quinta Laranja. Net als het voorgaande jaar waren Loes en Jeroen weer zeer gastvrij en aanwezig wanneer je hun nodig had. Zij hebben hier een goede balans in weten te vinden. Ook de nieuwe Portugese medewerkster Ana is een aanwinst; een zeer hartelijke dame die perfect Engels spreekt. Wij vinden de kleinschaligheid, de rust en het op jezelf kunnen zijn, als je dat wilt, heerlijk op deze quinta. De accomodaties zijn voorzien in al het benodigde en bieden voldoende privacy. Voor ons en onze dochter van 10 jaar is dit de ideale vakantieplek. Geen grote drukke zwembaden en een klein terrein waar ze vrij haar eigen gang kan gaan en gezellige pizza-, bbq avonden met andere kinderen. Eveneens biedt de regio waar de quinta ligt een hoeveelheid aan mooie natuur, cultuur en bezienswaardigheden. Ook voor surfliefhebbers zoals onze dochter is dit de ideale plek. Door Loes en Jeroen heeft zij er een nieuwe hobby bij gekregen en zijn wij met regelmaat te vinden op het strand van Baleal bij de fantastische surfschool Naturexperience.

Kortom een heerlijke vakantieplek die wij voor 2018 weer hebben geboekt!

Erg knus en relaxed

Babette en Roel, 3-9-2017
  • Onderkomen7

We hebben een week gelogeerd bij Quinta Laranja met ons zoontje van 2,5 jaar. Alle kinderfalaciteiten stonden al netjes klaar. (Bedje, po, speelgoed, stopcontacten zijn kindvriendelijke etc..).

Ons huisje was wat verouderd maar wordt binnenkort opgeknapt. Alles was verder wel aanwezig en werkt goed. Prijs kwaliteit verhouding is zeer goed.

Loes en Jeroen hebben wat ons betreft een hele goede balans gevonden qua aanwezigheid. Ze zijn altijd bereikbaar (iig via whatsapp), zeer betrokken en puur en zitten niet op je lip. Ze vertellen gepassioneerd over Portugal en de omgeving. Er is een variëteit aan activiteiten; pizza-/grill avond en een surf groeples, wat echt een aanrader is!!

Locatie is een goede uitvalsbasis voor daguitstapjes. 40 min van het strand en een uurtje rijden van Lissabon.

Wij komen zeker een keer terug, dan wel in één van de iets nieuwere huisjes.

Deze accommodatie is geschikt voor kinderen t/m basischool.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

niet voor herhaling vatbaar.

Pascal Osinga, 31-8-2017
  • Activiteiten6
  • Onderkomen5

De volgende review is slechts gebaseerd op een eenmalig verblijf in Quinta Laranja en prijs/kwaliteit verhouding en meerdere ervaringen met andere B&B’s.

Na het lezen van louter positieve reacties op de verschillende websites over deze B&B annex vakantie accommodatie annex Glamping. Heb ik mij de afgelopen week afgevraagd hoe ik deze accommodatie het beste zou kunnen omschrijven.

De voorbij gevlogen vakantie heeft op meerdere punten een behoorlijke deceptie achtergelaten betreffende de Quinta.

Op de eerste de plaats de benamingen/omschrijvingen die gebruikt worden om de accommodatie te omschrijven op hun eigen website.

Gezien de vele benamingen op hun eigen website heb ik het idee dat de eigenaren hier ook zoekende naar zijn.

De accommodatie is zeker geen B&B daar hier geen (incl.) ontbijt wordt verstrekt.

Een Glamping is wellicht hier beter op zijn plaats daar ik de accommodatie zelf zou omschrijven als een camping met kleine ‘Portugese’ huisjes/appartementen,

De wellicht ooit in goede staat verkerende huisjes hebben in 2017 plaats gemaakt voor huisjes die inmiddels bij elkaar worden gehouden met schroefjes, klemmetjes tie-wraps en andersoortige hulpmiddelen.

De veel geprezen open een vriendelijke Jeroen & Loes hebben onderwijl plaats gemaakt voor mensen schuwe stel, die zich alleen op het terrein laten zien wanneer dit niet anders kan om bijvoorbeeld een probleem op te lossen in de accommodatie of om mee te doen aan de BBQ welke elke week wordt gehouden.

De communicatie van deze twee loopt via whatsapp/facebook.

De Portugese hulp (Ana) die elke dag aanwezig is, is erg vriendelijk en weet de gasten wel te helpen met hulp vragen of gewoon een gezellig praatje. Een gouden aanwinst voor de afwezigheid van Jeroen & Loes.

Hierbij moet ik opmerken dat problemen snel en adequaat worden opgelost wanneer deze gemeld worden. Dit heb ik als zeer positief beschouwd.

Natuurlijk hangt onze vakantie niet af aan de aanwezigheid van Jeroen of Loes maar van een ‘B&B’ verwacht ik toch wat meer persoonlijke aandacht, anders hadden wij net goed een willekeurige camping kunnen uitzoeken met een receptie en gezamenlijke relax ruimte.

Uiteraard heb ik mij afgevraagd of het beeld wat ik zo makkelijk in mijn hoofd heb gecreëerd niet mijn eigen illusie is.

Al gauw bleek dit niet het geval te zijn. Een goed voorbeeld is het gastenboekje wat in elk verblijf ligt. Volgens het boekje is er in het afgelopen jaar slechts 1 recensie achter gelaten. Wie echter beter kijk ziet al gauw dat dit boekje is gecensureerd en er hele bladzijdes zijn uitgescheurd.

Of het weghalen van zwembad artikelen omdat dit het zwembad groen zou maken en zo zijn er nog een aantal opvallende zaken.

Meerdere kinderen hadden na een weekje zwemmen op verschillende plekken uitslag van het zwembad.

Het bestellen van de broodjes bij de bakker werkt erg makkelijk (SMS) en is

niet duur.

Ik hoop van harte dat Jeroen & Loes de passie weten terug te vinden waar ze zich de afgelopen jaren zo hard voor gewerkt hebben.

Tot slot zou ik deze accommodatie als B&B niet willen aanraden. Zoekt u echter een verblijf waar u het niet erg vindt om alles op eigen houtje uit te zoeken(de informatie maken in de cantina zijn overigens zeer goed en vol informatie) en heeft u kleine kinderen dan kunnen die zich hier prima vermaken.

Jeroen, eigenaar, 1-9-2017

Beste Pascal,

Vervelend om te horen dat je vakantie niet is geworden wat je ervan verwacht had. Tijdens je vakantie zijn wij vrijwel dagelijks op de quinta en bij de activiteiten aanwezig geweest en hebben we elkaar ook nog regelmatig gesproken. Daarnaast was onze volwaardige medewerkster Ana alle ochtenden aanwezig om gasten te ondersteunen. Ook waren wij 24/7 per telefoon en app bereikbaar. De enige klacht die wij ter plaatse van je ontvangen hebben, was die van het bed. Dat hebben wij gelukkig direct voor je op kunnen lossen. Graag hadden we de gelegenheid gehad om ook tijdens je vakantie in gesprek te gaan over zaken die je graag anders had gezien, zodat wij wellicht tot een oplossing waren gekomen. Naar onze inschatting en gelukkig die van veruit onze meeste gasten, zijn onze accommodaties prettig, schoon en goed functionerend. Gastenboekjes hebben wij nooit gecensureerd; mensen zijn vaak gewoon te druk om een berichtje achter te laten en gebruiken de pagina´s soms als boodschappenbriefje, vandaar. Wij voelen ons gepassioneerd over ons werk en het contact met onze gasten en vinden het jammer dat jij dat anders hebt ervaren. We zullen je aandachtspunten in ieder geval in overweging nemen.

Idyllisch gelegen relaxplek en toch nabij alles

Annelieke, 29-8-2017
  • Onderkomen10

Goed verzorgde, karakteristieke accomodaties op een heuvel met prachtig uitzicht op Portugese platteland en toch in no time bij div voorzieningen. Lekker ruim zwembad met rondom gras, wat fijn was maar ook wel gedoe gaf (water in gras door plonzende kids = modder = vies zwembad = geen blije eigenaren). Leuke wekelijkse gezamenlijke avond en mogelijkheid tot surfles (aanrader!). Elke dag verse broodjes te bestellen en er is een (beperkte) honesty bar. Onze dochter van 6 heeft bergen vriendjes gemaakt en zich suf gespeeld. Ook voor onze baby was alles aanwezig. Weer was soms wisselvallig, 's avonds fris, maar aangenaam.

Eigenaren Jeroen en Loes en Ana die er dagelijks is zijn schatten die weten wat service verlenen is en openstaan voor feedback. De info die beschikbaar is over uitstapjes is zeer compleet! Veel te doen in nabije omgeving. Aanrader is restaurant Solar dos Amigos en strand Foz, evenals duin bij Salir, Obidos en zeerit naar Nazare. Twee weken eigenlijk te kort...

Loes, eigenaar, 4-9-2017
Beste Annelieke, bedankt voor je review en fijn om te lezen dat jullie het naar je zin hebben gehad. We hebben inderdaad wat gedoe gehad met het zwembad doordat de kinderen zoveel plezier maakten ( wat natuurlijk de bedoeling is). Alle bommetjes zorgden ervoor dat er modder in het zwembad terechtkwam. We zijn nu de mogelijkheden voor een terras rondom het zwembad aan het bekijken i.p.v. gras zodat we dit in de toekomst kunnen voorkomen.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiepark Quinta Laranja in Caldas Da Rainha, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiepark Quinta Laranja zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiepark Quinta Laranja scoort een 8.96 uit 10 op basis van 182 reviews.