Camping Toca da Raposa

9,2

21 reviews over Camping Toca da Raposa in het Nederlands

Prachtig, sfeervol en kleinschalig

Mira, 25-8-2017

Wat. Een. Fantastische. Camping.

Midden in de natuur, maar wel makkelijk in de buurt van een weg, ligt deze prachtige camping. Eigenaresse Mieke is ontzettend gastvrij en behulpzaam bij alles. Lekker kleinschalige camping met fijne schaduwplekken en leuk zwembadje met sfeervolle tropische planten er omheen. Mieke haalt meerdere keren per week mensen naar de camping die bijv. verse pizza of kip piripiri maken, maar het eten van het campingrestaurantje zelf is ook erg lekker! In de omgeving hebben we mountainbikes gehuurd om de prachtige dorpjes in de omgeving te verkennen, echt een aanrader.

Lieve details: overal staan fruitbomen (appels/vijgen/etc), er is een kleine boomhut en Mieke heeft 4 honden en 4 katten (waaronder 2 kittens toen wij er waren). Als je hier niet heen gaat, ben je gek.

Gereisd met partner in augustus 2017

Heel erg fijne camping!

Wim Speulman, 13-8-2017

Heerlijk relaxte sfeer. De camping voelt meteen als thuis.

De regio is prachtig en je kunt vanaf de camping prima dagtochtjes doen naar Coimbra, Porto en Ciudad Rodrigo (Spanje: aanrader). Wil je gaan zwemmen in een rivier rijd dan naar Avo. Vergeet dan niet te lunchen op het terras op het eiland en de kip te bestellen.

Mieke en Co. doen iets heel erg goed. We hebben inmiddels op heel erg veel campings gestaan, maar bij Mieke voelde echt alles als top, zelfs als het misschien niet top was. Zelden zo warm en liefdevol benaderd als bij Mieke. We hebben een heerlijke tijd gehad.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Supergastvrij!

Saskia, 10-8-2017

We hadden een ingerichte tent gehuurd op deze camping voorzien van matrassen. Het voldeed prima, maar was basic.

De camping is heel prettig. Wat opvalt is dat er geen regeltjes zijn. Mieke hanteert ook het principe van respect voor elkaar, dan heb je geen regels nodig. Er heerst een hele relaxte sfeer. Mieke doet er alles aan om het naar je zin te maken en blijft altijd vrolijk. Samen met de andere medewerkers zorgen ze voor een hele fijne sfeer in de bar en op het terras.

Onze kinderen waren weg van de 4 honden en de katten. Maar daar moet je wel van houden.

Het sanitair was prima.

Het zwembad is aan de kleine kant als de camping echt vol is.

In de bar kun je altijd terecht voor een ontbijtje, broodjes, een simpele daghap of snacks, een praatje, spelletjes, en meerdere malen per week een speciale maaltijd.

Ik gun Mieke en de andere medewerkers heel veel tevreden gasten!

en nog een eettip voor in de buurt... restaurant O Gouveia aan de M503-1, Lajeosa.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Klein Paradijsje

Jan T., 5-8-2017

We zoeken altijd rustige campings op, liefst met niet te veel buitenlanders en ver van de toeristenstranden. Dit was een schot in de roos, ook al wordt deze Portugese camping door een Vlaamse gerund. Maar - opvallend - de gasten waren zowel buitenlanders als Portugesen. Veel nationaliteiten en toch weinig drukte. Bovendien een mooi terras, leuk zwembadje voor de kinderen, mogelijkheid om een eenvoudg avondmaal te nuttigen, of een hap tussendoor. Een eigenares die zowel innemend als kordaat is. De Serra de Estrela op twintig minuutjes rijden. Coïmbra en Viseu binnen handbereik. Voor ons was dit een klein paradijsje.
Gereisd met partner in juli 2017

Fantastische camping

Ton Wubben, 21-7-2017

Deze camping is geschikt voor iedereen, erg gemoedelijk, oprecht en geeft je het gevoel thuis te zijn. De bar is een mooie ontmoetingsplek om campinggasten en het personeel te leren kennen. De omgeving is erg interessant, mooie strandjes langs de rivier, mooie bezienswaardigheden en wandelroutes, bv piodao. We hebben een mooie kanotocht gemaakt met river and rock. Mieke en het ondersteunende personeel zijn fantastisch! We gaan hier volgend jaar zeker terugkomen om de omgeving verder te verkennen en te genieten van deze sfeer waarom iedereen zichzelf kan en mag zijn.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

prachtig, welkom, thuisvoelen

Paul en Marcella, 23-6-2017

Nog nooit zo'n gastvrij ontvangst meegemaakt op een camping, niet alleen door Mieke maar ook door haar vriendinnen. Een heerlijk terras, verrukkelijk eten. Omgeving prachtig. Wandelingen in de omgeving. Één maal per week thema avond met eten. Wij maakten een Italiaanse avond mee. Daar kunnen ze in Italie nog wat van leren. Zalig. Geweldige camping, wij komen zeker terug.
Gereisd met partner in mei 2017

Heerlijke camping met veel schaduw .

Jannet van der Spek, 27-8-2016

Goede huurtenten. Goede sfeer. Je moet wel voor bijna alles rijden
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Heerlijk!

Caroline, 29-6-2016

Wat een heerlijke plek om te kamperen. Kleine camping, maar je wordt zo vriendelijk ontvangen. Mieke en haar helpers zijn heel prettig in de omgang. In het voorseizoen konden we nog een heel mooie plek vinden, midden in de natuur. Wifi bij het terras, wat ook een fijne plek is om wat te eten en te drinken. We voelden ons erg thuis, het was allemaal erg ontspannen en relaxt. Sanitair is prima! Je kunt leuke wandelingen maken vanaf de camping, maar ook fietsroutes zijn beschikbaar. Mieke is een gastvrouw pur sang, helemaal zichzelf en ontzettend vriendelijk. Plek is aan te raden in deze omgeving!
Gereisd met partner in juni 2016

Prachtig gelegen gezellige camping

Jos en Frans, 27-6-2016

Kleine camping , vriendelijke ontvangst door Mieke, prachtig uitzicht, goede bewegwijzering, gratis wifi (bij bar/restaurant); schoon sanitair. 's Avonds kun je aanschuiven voor een eenvoudige, heerlijke maaltijd voor een klein prijsje; gezellig terras en bar. Klein zwembad omgeven met tropische planten.

Veel info over wandelingen; grote supermarkt op 5 km.

Gereisd met partner in mei 2016

Leuke camping

Vagabundo, 15-10-2015

Prima camping die mooi gelegen is. Wij hebben ons prima vermaakt ook al viel het weer wel tegen. We zouden eerst in een huurtent overnachten maar bij nader inzien werd dat een trekkershut. Is niet heel groot maar voldoet absoluut. Enige minpunt was dat het bestek en met name de pannen écht aan vervanging toe zijn. De camping zelf is goed onderhouden en het zwembad ligt er ook erg mooi bij. Sanitair wordt ook goed bijgehouden en is erg schoon. In de avond aanschuiven bij een maaltijd met een lekker Belgisch biertje, wat wil een mens nog meer.

Voor een supermarkt moet je een minuut of 5 rijden, dus geen probleem. Wij komen eigenlijk nooit 2 keer op dezelfde camping maar deze is voor herhaling vatbaar.

Gereisd met jonge kinderen in september 2015

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Toca da Raposa in Lagares da Beira, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Toca da Raposa zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Toca da Raposa scoort een 9.2 uit 10 op basis van 31 reviews.