Vakantiepark Quinta do Retiro ***

• Activiteiten8,7
  • Onderkomen9,4

19 tips over Quinta do Retiro

Jaap Versteeg, 2-7-2015
Heel leuk vonden we de mogelijkheid om bij de lokale mensen heerlijk te eten. Platte kip bij Gloria en Manuel, een driegangenmenu bij Ophelia, voor zulke lage prijzen dat iedereen spontaan een zeer ruime fooi gaf. Er zijn ook diverse restaurants op auto-afstand (we hebben goede ervaringen bij Passion, Tunel en de pousada) en verder hebben we vaak zelf gekookt in de goed uitgeruste keuken.
Jurgen Rutgers, 13-6-2015
Ga zeker op zoek naar wijnhuizen in de omgeving, waarbij de wijnen zeer goedkoop zijn (2,50 euro de fles) en je vaak ook prima en goedkoop kunt eten.
anneke en erik, 15-3-2015
We hebben ook de mini-camping bekeken. Er is veel privacy op de terrasvormige plekken, prachtige douche,wc, was- en afwasruimte. Een klein speeltuintje en natuurlijk voor de zomergasten het eco-zwembad, waar wij jammer genoeg geen gebruik van hebben kunnen maken... En Casa Oliveirinha is volledig toegankelijk voor rolstoelers, met aangepast toilet, wastafel en douche!

JJVroom, 17-8-2014
    Bezoek de Serra do Estrela, ga platte kip eten in het dorp bij Donna Gloria. Helemaal mooi is mee eten met een mevrouw in het dorp die in haar keuken een driegangen maaltijd kookt en serveert.
    Inke, 26-7-2014

Coimbra- schitterend en middenin de jardim botanica is een bomenklimpark:Sky garden. Erg leuk!(parkeren lastig: je kunt de auto beter wat verder weg parkeren en erheen lopen).

Piodaõ- leuk dorpje met vlakbij een ander dorpje met een natuurlijk zwembad bij een hangbrug naar het dorpje toe.

Zwembad met meerdere glijbanen naast de decathlon in Viseu.

Ijssalon/pizzeria bij rotonde in oliveira do hospital: heerlijk eten en de kok van de pizzeria spreekt goed engels.

Nicol Kemp, 24-6-2014
    Zo zijn er mooie looproutes vanaf de Quinta zelf, maar ook met de auto ben je binnen een uur, of op de Serra da Estrela of bij Fraga da Pena. In Figueira da Foz kan er lekker vertoefd worden op het zandstrand en in de avond kan er lekker gegeten worden op de boulevard. Tevens hebben wij op een zaterdag bij Trans Serano in Gois een canyoningtocht + abseilen gedaan. Dit is zeker een aanrader voor de avonturiers.

Petra Bloemhof, 17-10-2013
    Het is wel aan te raden om eigen vervoer te hebben.
    ramonderaaij, 9-9-2013
    In de omgeving is veel te beleven. Met de auto kun je prachtige (dag) tochten maken naar de kust, de bergen, mooie steden bezoeken of heerlijk lunchen in een luxe restaurant op een wijngaard. Ook mooie wandelingen in de omgeving! Genoeg te doen dus!
    Fiscal, 29-8-2013
    Portugese avonden bij de lokale bevolking zijn een aanrader
    Berry, 13-8-2013

Ga lekker mee uit eten met de eigenaren bij de mensen thuis in het dorp.

Ga eens lekker zwemmen in de rivier in Urtigal (15 min)