Camping Valverde ***

6,2

13 reviews over Camping Valverde in het Nederlands

rustige camping

Marjolijn, 17-8-2017

Het is een fijne, rustige camping zonder veel tierelantijnen. Wil je een goed restaurant, campingwinkel en veel animatie dan is dit niet de geschikte plek. Wil je een rustige camping met prachtige stranden in de omgeving en een leuke plaats (Lagos) op een paar kilometer afstand, dan zit je hier goed. Het zwembad is niet groot, maar je kunt er lekker even afkoelen overdag. In de avond koelt het meestal lekker af, dus geen zwetende nachten in de stacaravan. Wij hebben een fijne vakantie gehad met onze 3 pubers van 13, 15 en 16 jaar: overdag naar het strand en in de avond naar een plaatsje, bezienswaardigheid of uit eten.
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Teleurgesteld.....

Anita Schellekens, 17-10-2016

Ik zie dat ik in 2013 ook een beoordeling heb gegeven. Ben er nog steeds mee eens! Maar sinds de overname naar Orbitur is hieronder onze mening....

Een hele mooie ruime camping, voor ieder wat wils! Wij komen er vanaf 1980 ieder jaar en vanaf 1999 2x per jaar.

Het was een camping in particuliere beheer... geweldig. Maar.....

Sinds de overname door Orbitur slechte onderhoud. Oogelijk alles prima, schoon, opgeschilderd, vriendelijk medewerkers (2 receptie dames werken al bijna net zo lang dan de camping bestaat!).

Min punten:

-winter tijd van September tot Mei zijn er 2 sanitaire blokken gesloten! Zo ook zwembad.

-TV/WIFI zaal in de winter periode behoorlijk koud/koel en kil.

-Achterstallig onderhoud aan zwembad (trapje)

-Achterstallig onderhoud aan sanitaire blokken

-Slechte onderhoud van het gras/bloembakken

-Terras bij restaurant/zwembad, vloer slechte conditie (3 a 4 verschillende tegels-ongelijk)

En het alle ergste van alles is de schoonmaak van de sanitaire blokken! Al word het dagelijks 2x schoon gemaakt (?)! Vooral de oudere 2 blokken die s'-winters gesloten zijn! Het sanitair is inmiddels net zo oud als de camping zelf is.

Camping prio ligt behoorlijk verkeerd bij Orbitur!

Voor sommige een pluspunt... dit jaar wc brillen geplaatst in 3 blokken en wc papier bij alle blokken. Wij vinden dit niet nodig, we lopen al 36 jaar met ons rolleke naar het toilet en... wc brillen? Wat is er onhygiënischer??? Niet alleen voor ons maar ook voor de schoonmaak.

Waarom wij blijven komen? We houden van de camping, het ligt op een mooie locatie, gezellig, rustig en hopen dat er ooit toch verandering in komt. Ik blijf bij het hoodkantoor klagen (schriftelijk/aangetekend)... wie weet!

Gereisd met partner in augustus 2016

Prima camping,

klaas_winters, 22-9-2016

Laat je vooral niet afschrikken door de eerdere reviews, er is in de afgelopen jaren blijkbaar geïnvesteerd in opknappen van de camping. Sanitair was, zeker voor Portugese begrippen, prima. Ligging van de camping is prima, vlak bij Luzz ( mooi rustig strand) en vlak bij Lagos met zijn legendarische rotsformaties. Ga je kamperen, neem dan rotsharingen mee, de bodem is keihard!!
Gereisd met partner in juli 2016

Sobere camping in voorseizoen

Piet, 6-11-2013

Deze camping is lid van de Orbitur campings. Goedkoop in het voorseizoen (€ 9,00 P.dag) als je Orbitur vouchers koopt. Wij, een senioren stel, bezochten de camping eind mei 2013. Zwembad, winkel en restaurant waren niet open. Het sanitair is net zoals bij andere Orbitur camping aan vervanging toe. Douche koppen zitten bv dicht van de kalk en alle leidingen zijn grijs uitgeslagen.
Gereisd met partner in mei 2013

Heerlijke camping

Anita, 19-7-2013

Voor deze tijd van "all inclusief" en het verdwijnen van de "echte" campings, een heerlijke kamping die al meer als 32 jaar bestaat! Oke... sanitair verouderd, maar verouderd is niet slecht of vies, integendeel. Nieuwe sanitaire blokken zijn in de pen. Helaas duren vergunningen in Portugal eens zo lang...

Het ligt op loopafstand van het Luz strand. Ongeveer 2 km van het langste strand Meia Praia tevens van het centrum. Op rustig plek. Personeel is vriendelijk, ze proberen je in alle mogelijke talen aan te spreken. In hoogseizoen aan de prijs, maar is de mooiste en ruimste camping van de omgeving. Prijs/kwaliteit in balans. Een simpele restaurant waarvan het eten goed is. Voldoende restaurants in de omgeving, is niet chique maar voldoende, per slot zijn we aan het kamperen?! Er is voldoende speelruimte voor kinderen. verblijven, etc... zien er tip top uit, en worden goed onderhouden. Is er iets niet naar je zin? Je hoeft het maar te melden en er wordt aan gewerkt.

Gereisd met partner in juli 2012

Eenvoudige camping

Rien van Hoof, 23-4-2013

De camping word op dit moment flink opgeknapt alles word gemaaid en prima plaatsen aangelegd ook flinke schaduw plaatsen,boven op de berg word er flink gewerkt aan mooie mobil-home plaatsen zowel voor de huur en verkoop met een fabelachtig uitzicht over het rustieke dorpje Praia Da Luz en de oceaan ook de serene rust doet wonderen
Gereisd met partner in januari 2013

Sanitair wordt niet goed schoongehouden

Cornel, 18-10-2011

Er lopen hier 4 schoonmaaksters rond. Die zijn vooral bezig met elkaar te kletsen. Het sanitair is vettig en te vies om aan te raken. Ze moeten aftekenen op een lijst dat ze schoongemaakt hebben. Volgens mij zijn ze alleen bedreven in het aftekenen van de lijst.
Gereisd met partner in september 2011

Zeer matig maar goede ligging tov zee en strand

Goos, 12-8-2011

De camping heeft als voordeel dat het betrekkelijk rustig is. Zelfs in het hoofdseizoen was de bezetting circa 60%. Door de bomen stond onze camperr aardig in de schaduw en hadden we een aardige plek. Tevens is de ligging tov het strand in het gezellige plaatsje La Luz ideaal. Met onze fiets waren we binnen 5 minuten aan het strand. Naast het prettig zwembad zijn dat zo ongeveer de pluspunten.

Minpunten vonden wij de zeer onvriendelijke bediening in de bar/restaurant en de winkels (in tegenstelling tot personeel bij de receptie).

Tevens hebben wij 3 dagen voornamelijk koud water in de verouderde douches en bij de afwasruimte.

Een camping met potentie maar tijd om te investeren!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2011

ouderwets charmant en centraal gelegen

sander, 4-4-2010

Eerder schreef ik al lovend over deze vrij onopvallende camping op campingmening.nl. Zijn sterke punten zijn de RUST in vergelijking tot andere overvolle, overcommerciele Algarve campings, de RUIMTE en de centrale LIGGING. Het sanitair is gedateerd maar netjes, de kantine is sober met eenvoudige menu's, het personeel behulpzaam. Nu we een dochtertje hebben ben ik minder te spreken over het verouderde zwembad dat niets biedt voor de kleinsten. Verwacht geen animatieteam maar regelmatig is er een muziekavond voor alle leeftijden. De nieuwe eigenaar heeft zich niet zo geliefd gemaakt door het kappen van veel bomen (weg schaduw en het overweldigende oude eucaliptusbos..) maar spant zich in tal van zaken te verbeteren. Eenvoud karakeriseert de camping, waardoor het gezellig druk kan zijn in het hoofdseizoen maar nooit overvol. Geen eenheidsworst, maar nog ouderwets charmant. Kinderen kunnen hier nog lekker onbezorgd rondrennen. De speeltuin was tot onze vreugde vernieuwd.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2008

Voldoende met niet teveel comort

Peeters, 21-10-2009

Wijzelf zijn begin juli daar geweest, vriendelijke bediening,vlakbij was het sanitair beetje verouderd(geen wc brillen), maar iets verder stond er wel een recente sanitaire blok.Meestal veel wind dus kies je standplaats zorgvuldig uit!van hieruit kan je met de auto toch enkele interessante uitstappen maken. In Praia da Luz niet echt veel te zien.
Gereisd met partner in oktober 2009

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Camping Valverde bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Valverde in Lagos, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Valverde zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Valverde scoort een 6.23 uit 10 op basis van 15 reviews.