Hotel Sol E Praia ****

7,1

17 reviews over Hotel Sol E Praia in het Nederlands

Hotel is mooi gelegen

Michelle, 15-8-2012

Ruime kamer, eerste instantie keken we uit op de achterkant, naar de receptie gegaan en voor 5 euro per dag hadden we kamer met zeezicht. veel plezieriger om naar te kijken. Eind lopen, 20/25 min, heuvel op heuvel af naar het centrum. echt een wandeling. we hebben een scooter gehuurd om lagos te kunnen zien. verder ligt het hotel aan het strand, trap naar beneden. we waren er midden juli, en je kon niet langer dan 3 min de zee in. Lees= einde van Europa, water ijs en ijskoud. Verder nooit in het hotel gegeten omdat de restaurantjes heerlijk eten hadden in het centrum. Verder geen bakker in de buurt voor sochtends. wel beneden bij het hotel een winkeltje met chips, snoep, drinken, sigaretten en kranten.
Gereisd met partner in juli 2008

matig hotel op een toplocatie!

Rudi Tempelaars, 15-10-2008

Goedkoop hotel dus kun je er niet veel van verwachten! Kamers en ontbijt zijn dus ook simpeltjes maar je hebt alle wat je nodig hebt! Ligging is goed, 2 minten lopen en je staat op een werkeijk prachtig strand! Wandeling naar het kleine maar gezellige centrum is goed te doen! Zeezicht is triest, je kijkt gewoon uit op een parkeerplaats en vooral het vrouwelijke baliepersoneel is van een bedroevend niveau! Kamers worden elke dag netjes schoongemaakt! Al met al toch lekker goedkoop 12 dagen bij aan het mooiste strand gelegen wat ik ooit gezien heb!
Gereisd met partner in oktober 2008

Prima eenvoudig hotel met geweldige ligging!

E & J, 7-9-2008

Op een steenworp afstand van het prachtige Dona Ana strand en vlakbij de mooie rotsformaties Ponte de Piedade. Bus en toeristentrein voor de deur, maar in amper 20 min. loop je ook naar het centrum.

Ga zeker eten bij restaurant Mirante (op een steenworp afstand): goedkoop, lekker en schitterend uitzicht!

De triples hebben geen van allen seaview, maar 'muurview'. Wij kregen zo'n kamer terwijl we seaview hadden geboekt. Na dit aangegeven te hebben bij de receptie een seaview op de 2e etage gekregen, perfect. De begane grond seaview ligt achter een muur, dus geen seaview! Vraag dus om een verdieping!

Ontbijt erg basic en elke dag hetzelfde (broodjes, jam, kaas, ham, worst, muesli, cornflakes, blikfruit, automatenkoffie, thee), maar Mirante heeft heerlijke omeletten en in de stad zijn zat goedkope leuke tentjes voor een '2e ontbijt' of (vroege) lunch.

Lagos e.o. is super en dit hotel is prima als basic uitvalsbasis: simpel, maar schoon.

Gereisd met partner in augustus 2007

....

Stephan & Nathalie, 21-8-2008

Bij aankomst van de hotelkamer zat de badkamer vol met schimmel en waren de vloer en het balkon niet goed schoongemaakt.

De volgende dag hebben wij dit bij de receptie gemeld maar daar is vervolgens niks meegedaan, uiteindelijk hebben wij het zelf maar schoongemaakt.De ligging is perfect,wij hadden een balkon met zeezicht en dat zag er echt heel erg mooi uit.Het centrum is leuk maar klein,je kan er lekker eten en je kan er heerlijke cocktails drinken.

Het strand is mooi maar wel erg druk.

Een aanrader is om met de bus naar Lissabon te gaan.Je bent wel 3 uur onderweg daar naar toe, maar je kunt er geweldig shoppen.

Hotel Sol e Praia wordt omgebouwd naar het Carve Hotel, als we de brochure moeten geloven komt het er heel mooi uit te zien.

Als de prijs het zelfde blijft en het er schoon zou zijn zouden wij graag nog een keer terug komen.

Gereisd met partner in augustus 2008

eenvoudig, maar wel netjes!

verheijden, 6-8-2008

lekker dichtbij strand, wel wat verder van centrum, maar met toeristentreintje of bus kun je makkelijk naar centrum. hotel;eenvoudig,maar netjes. kamers werden elke dag verzorgd.

ontbijt viel tegen;elke dag zowat hetzelfde. dat staat je na een week wel tegen.

verder lekker dat er een zwembad op dak was, vaak lekker rustig.

Gereisd met partner in juli 2008

Een goed hotel voor een redelijke prijs

G. Focking, 15-7-2008

We zijn net teruggekomen van 2 weken Portugal. Lagos was in onze ogen de leukste en gezelligste bestemming van de Algarve. Het hotel ligt ook super! 50 meter van het mooiste strand. Op loopafstand van het centrum en enkele bezienswaardigheden. Wij hadden vooraf de bovenste etage geboekt wegen zeezicht en kregen die ook, perfect! Het personeel was zeer behulpzaam en vriendelijk en spraken redelijk tot goed engels. Jammer dat er geen minibar was, maar in het winkeltje op 50 m. van het hotel was alles te krijgen. Het ontbijt was eenvoudig maar ruim voldoende, croissants, broodjes, vlees en kaas, diverse jams, fruit, muesli, melk en vruchtensappen en diverse soorten koffie.

Vooraf ietwat wantrouwend wegens negatieve commentaren, maar uiteindelijk een fantastische vakantie gehad, Leuk hotel voor een leuke prijs.

Hendrikx, 11-6-2008

Ligging aan het strand is uitstekend, mooie ligging aan de rand van het stadje. Verbinding met stadje treintje of lopen is goed te doen. Eten bij de door aangewezen restaurants is goed.
Gereisd met partner in juni 2008

H. de Ruiter, 4-10-2007

Hotel lag 50 meter vanaf het strand dat vonden we heel mooi.

Personeel deed hun best om engels te praten.

Onze kamer was vies! zand op de grond heel de week,je moest echt met slippers aan lopen om geen zand in het bed te krijgen.

ik ontdekte zelfs vastgeplakte kauwgom op de grond.

Lange zwarte haren tegen de tegels in de badkamer,wij zijn blond en kaal!! Afvoer in het bad en wastafel vol met haren brrrr.. al deze viezigheid heeft er de hele week gezeten.

Een vieze rand in het bad! + schimmel tussen de tegels.

En we hadden geen enkele stoel in de kamer we konden alleen op het bed zitten.

We hebben niet geklaagd omdat wij geen klagers zijn,maar als het ons gevraagd wordt geven we onze mening.

randy en anne, 9-9-2007

hele goede ligging, direct aan het d'anna strand (ééñ van de mooiste zuid-europese stranden). Centrum klein stukje lopen, heel leuk gezellig centrum met heel veel keus uit barretjes en restaurant en vele kleine winkeltjes. lagos is leuker als een albufeira of praia da rocha, niet zo opgedrongen. hotel en kamers beetje oudbollig. gemis van activiteiten cq entertainment in bar is jammer, de vloeiend nederlands sprekende angolese barman maakt veel goed. ontbijt is voldoende, niet super, gewoon genoeg. Het gemis van minibar/ koelkast in kamer is een minpuntje. al met al prijs kwaliteit is zeker een 8,5.

Gerko en Chantal, 5-9-2007

Het hotel ligt aan het mooiste strand van de Algarve! Loop 50 meter en je bent er. Kraakhelder water. Voor een kamer met zeezicht moet je minimaal op de 2e etage zijn. Het is handig om na het boeken zelf het hotel te bellen en dit vast te leggen, dit hebben wij gedaan. Via google kun je het nummer, na invoeren van de hotelnaam vinden. Het gemis is inderdaad een koelkastje op de kamer. Het eten in de restaurants is zeer smaakvol, vers maar vooral lekker! Ga ook een keer eten bij het strandpaviljoen van praia d'Ana. het uitzicht is 's avonds super. Lagos is erg gezellig en authentiek. je kunt genoeg excursies doen. vanaf het hotel kun je langs de kustlijn lopen richting de boulevard bij de haven. Neem het pondje (vierkant bootje) om aan de overkant te komen, vervolgens loop je naar het uitegerekte mooie meia praia strand! kortom het hotel is niet bijzonder maar de ligging is perfect! geniet er van!

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Sol E Praia bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Sol E Praia in Lagos, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Sol E Praia zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Sol E Praia scoort een 7.12 uit 10 op basis van 17 reviews.