Vakantiepark Alfagar (Village) ****

8,4

• Onderkomen8,3
  • Activiteiten7,4

378 reviews over Vakantiepark Alfagar (Village) in het Nederlands

Mooi maar te veel kinderen

Henk, 17-9-2017
  • Onderkomen10

Erg mooi hotel en mooie kamer.

Zwembad is ook mooi en alles is schoon en netjes.

Wat wel heel erg storend is in het hotel, is het bijzonder hoge aantal jonge gezinnen.

Je kan avonds van 18:00 tot 23:00 niet ergens rustig zitten, je word overspoeld door de kleine kinderen (met name de Engelsen) die zowel tijdens het eten, bij de bar en in de gangen continu herrie maken. En ook de Nederlandse ouders met de 'negeertechniek' zijn de hele avond aanwezig.

Zelfs op je eigen kamer zitten bied geen rust aangezien er tot 23:00 gegild word op de gangen omdat dit zo lekker galmt.

Kortom: Goed hotel en goede voorzieningen. Alleen jammer dat het door de medemens weer compleet geruïneerd wordt.

Volgend jaar gaan we een adultonly hotel boeken.

Gereisd met partner in september 2017

Fantastische vakantie gehad.

Ann, 16-9-2017
  • Onderkomen9

Wat hebben wij een fijne vakantie gehad. Het park is groot,mooi en goed onderhouden. Net een klein dorp. Ons appartement met zeezicht was erg ruim en schoon en het uitzicht was prachtig. Bed en kussen waren minder fijn. Het park ligt op een prachtige locatie. Je kijkt je ogen uit! Het uitzicht is waanzinnig. Wij hebben alleen gebruik gemaakt van het zwembad met zeezicht. (water erg koud) Lekker rustig en altijd een bedje te vinden. In de supermarkt genoeg te koop. Van alles wat. Met een steile trap ben je zo beneden en kom je uit op een prachtig zandstrand. Het oude centrum van Albufeira goed te bereiken met een taxi. Erg fijn dat de receptie dit regelt. Lekker gegeten bij de Bar. Al met al een top vakantie gehad! Een echte aanrader.
Gereisd met partner in september 2017

Net, schoon familiepark waar genoeg te doen is.

Edith, 20-8-2017
  • Onderkomen7

Mooi park wat goed is onderhouden. Advies om appartement met airco te kiezen en uitzicht op zee. We zaten in appartement landzijde boven bar, voor 4 personen aan kleine kant en elke avond livemuziek tot twaalf uur. Op tijd slapen zat er niet in. Goed en uitgebreid ontbijtbuffet, wel erg luidruchtig en druk in ontbijtzaal. Genoeg bedjes bij het grote zwembad met glijbanen en als je een voor rust kiest is er een zwembad met uitzicht op zee.

Er werd elke dag wel wat georganiseerd voor jong en oud.

Nadeel zijn de vele brutale vogels en de vuilniswagens midden in de nacht. En helaas na 19.00 uur mochten we geen gebruik meer maken van het zwembad.

Leuke en gezellige betaalbare restaurantjes genoeg in de buurt. Met de minibus voor 1 euro naar oud Albufeira is een aanrader. Ticket verkrijgbaar bij de receptie.

Tip: Een tocht rondom Albufeira met Tony's TukTuk Tour, geweldig!!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Alfagar (Village) bij:

Fantastische accommodatie met vriendelijke medew.

Marieke L., 20-8-2017
  • Onderkomen9

Wij hadden half pension. Dat is echt aan te raden. Je krijgt geen lopend buffet waar ze met de benen uithangen en je in de rij moet staan. Gewoon erg rustig en zeer kwalitatief goed eten.

Ook de medewerkers zijn uitermate vriendelijk!

Wij hadden een mooi 6 persoonsappartement met tuinzicht. Wij hadden geen airco en hebben we ook niet gemist. Eerder werd er geschreven over wasmachines... ik denk dat wij hetzelfde appartement hadden, maar wij hoorden de wasmachines niet tot nauwelijks. Het is ook erg stil op het park na 22.30 uur ( tenzij je enorm luidruchtige Fransen naast je hebt, maar dat is dan domme pech). Stad Albufiera ook erg leuk. Voor 1 euro pp ga je er meteen busje heen (10 min). Er zijn erg veel zwembaden en je hoeft niet te vechten voor een ligbedje.

Gewoon een topvakantie!!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Erg mooi

MC, 17-8-2017
  • Activiteiten6
  • Onderkomen8

Zeer mooi aangelegd park, 4 persoon appartement wat aan de kleine kant. Maar je leeft toch buiten.

Aan te raden om zeezijde te kiezen, fantastisch uitzicht.

Heerlijk eten in de omgeving! Ramires is Guia, Clay oven in Albufeira.

Tip> huur een auto, alleen Albufeira heb je na paar keer wel gezien.

Vila moura, Lagos en alle mooie strandjes en kliffen zijn bezoeken waard.

En boek zeker een dolfijnen en grotten tocht met een 12 persoons ribboot. Je weet niet wat je ziet, zeker 200 dolfijnen die om je heen zwemmen. Onvoorstelbaar!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Mary, 13-8-2017
  • Onderkomen9

Prachtig park boven op klif gelegen. 6-persoons appartement met uitzicht op de Atlantische oceaan is gewoon te gek. Toegang tot mooi strandje met veel trappen. Zowel met de trappen als eb en vloed rekening houden. Is niet direct gelegen bij centrum Albufeira. Echter zeker de moeite waard in de maand december. Temperatuur in december was goed. Van 10:00 in de ochtend tot 16:00 uur in de middag nog lekker kunnen genieten van de zon.

Ik ga dit jaar weer terug naar deze locatie. Prijs kwaliteit verhouding is perfect.

Gereisd alleenreizend in december 2016

Prachtig park, ruime appartementen

Susanne, 5-8-2017
  • Activiteiten6
  • Onderkomen8

Wij hebben erg genoten in Alfagar Village. Het is een mooi groen ruim opgezet park, maar dat hebben jullie vast al 20 keer gelezen. Wij zaten echter in een hoek van Blok 4 pal naast de wasruimte met gigantische en eeuwig wassende wasmachines. Bij aankomst wilden we er eigenlijk meteen weg, mede ook door de schreeuwende meeuwen en de vuilniswagen midden in de nacht. De receptie was begripvol en bood alternatieven, maar omdat we niet langer vanuit een half open koffer wilde leven en toch de begane grond verkozen boven een app. met balkon zijn we blijven zitten. Uiteindelijk was dat prima. De was stopte 's avonds en de vuilniswagen was blijkbaar éénmalig. Wel opletten bij begane grond dat er a) poezen en b) kakkerlakken bij je binnen kunnen lopen. Verder zaten we perfect dicht bij verschillende zwembaden en bij het winkeltje; dat is zeer compleet en maakt het vrijwel onnodig om een grote supermarkt op te zoeken. Er is geen minidisco of luidruchtige animatie, althans, niet bij de appartementen, misschien wel bij het hotel. Verder heerlijk strand, ook om 's ochtends heen en over te wandelen, goede visrestaurants en prachtige rotskusten. We zijn er echt tot rust gekomen!
Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Fantastische lokatie

Heideveld, 31-7-2017
  • Onderkomen8

Prachtig complex met een geweldig uitzicht, mooie zwembaden met genoeg ligbedjes. Service is perfect, als je op de dag van vertrek geen ontbijt meer kunt nutigen dan wordt er die avond ervoor een zeer uitgebreid ontbijt op je kamer gebracht. Wij hebben er een heerlijke vakantie gehad. Alfagar is zeker een aanrader.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

De vijfde keer is de laatste

Marco, 19-7-2017
  • Activiteiten3
  • Onderkomen7

In 10 jaar vijf keer naar Alfagar geweest, aanvankelijk met zeer jonge kinderen twee keer in Alf 1 (dorpje), daarna twee keer Alf 2 (hotel), en dit jaar in Alf 1. Het complex gaf ons altijd een geweldig vakantiegevoel, volop zwemgelegenheid, prachtige omgeving met trap naar strand, relatief rustig geheel zonder bijv handdoekjes leggen (netjes geregeld). De kinderen vinden het nog steeds fantastisch echter als ouder die wat meer rust zoekt was het dit jaar een flinke tegenvaller. Sinds een jaar of 2 neemt de visgraad aan zee snel af hetgeen leidt tot grote overlast van zeemeeuwen op land. Wij zaten 5 nachten in blok 4, met krijsende meeuwen op het dak en in het trappenhuis. Slapen bleek onmogelijk. Op ons verzoek zijn we overgeplaatst naar een rustiger appartement, we kregen blok 1 aan het zwembad. Qua vogeloverlast een verbetering (ze zitten wel ook in het zwembad), echter iedere avond vlak daarnaast aan de bar en op het achtergelegen gebied b-artiesten en tot 2 a 3 uur in de nacht joelende Engelsen. Als je hiervan houdt hartstikke gezellig natuurlijk en voor het complex vast heel lucratief maar wat ons betreft minder geslaagd op een familie complex met veel jonge kinderen waar de ouders ook een beetje nachtrust nodig hebben. Wat dat betreft is Alfagar 2 vérmoedelijk de betere optie.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Kindvriendelijk met ruime appartementen

Lisa, 19-6-2017
  • Onderkomen9

Prachtig resort met mooie tuinen en zwembaden. Leuk bad met glijbanen. Zelfs een verwarmd binnenbad. Ruime appartementen. Leuke bar/resraurant met speeltuin erachter. Tevens lekkere restaurantjes in de buurt. Op t park winkeltje met ook verse broodjes. Grote supermarkt ook in de buurt.

Mooi strand beneden aan de trap. Mooie klim hiernaartoe. Kortom alles aanwezig.

Huur een auto en verken de algarve. Topvakantie vanad fijn resort.

Gereisd met jonge kinderen in juni 2017

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Alfagar (Village) bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiepark Alfagar (Village) in Albufeira, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiepark Alfagar (Village) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiepark Alfagar (Village) scoort een 8.43 uit 10 op basis van 380 reviews.