6,2

Matig

10 reviews over Camping Neue Donau in het Nederlands

Ideaal om Wenen te zien mét zwemmogelijkheid

Berjet, 7-8-2017

Vanaf de camping op loopafstand (8 min) een metrostation naar Wenen (duur 13 min). Omdat het bij ons nogal warm was, vonden we het erg fijn dat we konden zwemmennin de neue Donau, heerlijk koel water. Je kon er brood in de ochtend halen en een simpele maaltijd in de avond. Sanitair prima!
Gereisd familie in juli 2017

Dirk van der Veen, 24-3-2017

nice place, goed aangelegd groen transport beschikbaar
Gereisd met partner in augustus 2016

Goeie stadscamping

Heidi, 18-9-2014

Goed gelegen, goed verzorgde camping in Wenen. Voor een stadscamping zelfs niet zo gek duur. Het sanitair is netjes en voldoende, zelfs bij het grote aantal bezette staplaatsen. In de winkel/snackbar kun je een paar uur per dag wat boodschappen doen of eten (meenemen). Wij haalden een portie patat voor bij het avondeten, het was een royale portie en het smaakte goed. Openbaar vervoer is vlakbij. Een bus voor de ingang van de camping (rijdt in het weekend om het kwartier, door de weeks om het halve uur) en de metro op een kwartiertje lopen. Wij namen een driedaagse kaart (uit de automaat bij de metro) waarmee je onbeperkt door heel Wenen kunt reizen. Gratis Wi-Fi op de camping, alleen te ontvangen in de directe omgeving van de receptie. Stroom is 16A. Veel geluid van wegen en treinen dichtbij, maar nooit hinderlijk. Zou ik weer naar Wenen gaan, ga ik weer op deze camping staan.
Gereisd met partner in augustus 2014

mooie standplaats

vanquickelberghe, 17-9-2013

daarmee is de samenvatting gegeven. we hadden gereserveerd maar de camping was voor ons niet vindbaar. we hebben dan ook aan de buitenzijde voor het hekken van de camping een nachtje doorgebracht. de morgen erop = de dame aan de receptie vond de reservatie niet terug. alhoewel we elkaar niet begrepen kon je aan haar gezucht horen dat dit niet naar haar zin was .

we kregen hoedanook een mooie standplaats toegewezen.

de douches is voor de scouts. als je met twee ter gelijkertijd doucht dan kan je mee volgen hoe de buur zich aan het wassen is + je staat met je voeten in het sopje van de buurvrouw.

de camping is niet goedkoop.

beperkt WIFI

de dame in de 'kleine' shop was uiterst vriendelijk en behulpzaam

NIET voor herhaling vatbaar

Gereisd anders in september 2013

Vreselijk

judith_20, 31-8-2013

Wenen is een verrassend mooie en hippe stad, maar boek alsjeblieft een andere camping. Het openbaar vervoer is uitgebreid en werkt zeer goed, dus je kunt gerust iets buiten Wenen wat beters vinden. Het is een smerige camping, waar zelfs de afvalcontainers open en bloot staan te stinken. Wifi is een ramp, tenzij je in de buurt van de receptie gaat zitten. Daar bevinden zich ook douches, wc's en afwasgelegenheden bevinden. De mensen zitten naast de afwas van de buren of zelfs op de grond van de wc te internetten!

De metro is inderdaad op loopafstand maar je moet onder de fly-overs doorlopen om er te komen. Echt vreselijk.

Gereisd familie in augustus 2013

Prima camping voor een bezoek aan Wenen

bitchy85, 12-8-2013

De camping is echt een doorreiscamping en ideaal voor een bezoek aan Wenen! Het metrostation is op loopafstand. Het sanitair is keurig en compleet. De schaduwplekken zijn schaars. Wij hadden deze, hete zomer geluk met een plek onder de bomen. Zeke aan te raden voor een overnachting als he het prachtige Wenen wilt verkennen!
Gereisd met partner in juli 2013

onvriendelijke receptie

F. Roefs, 11-7-2013

Begin juni een aantal dagen op deze camping doorgebracht. Voor wat betreft basisvoorzieningen als toilet- en doucheruimten e.d valt er niets op aan te merken. Wel over de bereikbaarheid. TomTom kent het adres niet, stuurt je een volkomen verkeerde kant uit, en de zoektocht via het spaghettiknooppunt van drukke en onoverzichtelijke snelwegen over het Donaukanaal is bepaald geen pretje. Een goedbedoelde opmerking daarover bij de receptie en een voorzichtig voorstel om in advertenties de plaatsbepaling in lengte- en breedtegraden aan te geven werd bijna snauwend afgedaan. Een weinig behulpzame receptie overigens waar men beslist geen 3 woorden tot je zal richten als men meent het met 2 af te kunnen. Voor toeristische of andere informatie of kaartjes voor openbaar vervoer behoeft met daar niet aan te kloppen. Enige pluspunt: Een gemakkelijke uitvalsbasis voor een paar dagen bezoek aan het prachtige Wenen.
Gereisd met partner in juni 2013

Prima camping voor bezoek aan Wenen.

Brigitte, 26-8-2012

Deze camping uitgezocht omdat we Wenen wilden bezoeken. Paar jonge, niet echt geinteresseerde meiden aan de receptie. Goed sanitair. Klein winkeltje met eerste behoeften, 's morgens broodjes. Kunt ook voor weinig geld ontbijtje kopen. 's Avonds aan diezelfde balie kun je eventueel kiezen uit een paar gerechten om te eten. 1x gegeten, was lekker.

Ligt op 5 minuten van de Donau, waarin gezwommen mag worden. De kinderen (7 en 10) vonden dit prachtig.

Metrostation op 10 minuten lopen. Kinderen reizen gratis.

Gereisd familie in augustus 2012

Goeie stadscamping voor een bezoek aan Wenen

Luc Zaman, 31-7-2011

De ligging van de camping is (als je ze vindt) een ideal uitvalsbasis voor een bezoek aan de stad. Met de metro, die op 8 minuten wandelen van de camping ligt, ben je snel in het centrum. Je kan een 3-daagse pas kopen (18.5€) voor deze voorziening. Camping zelf heeft ruime plaatsen, warme douches, proper sanitair. Geen grote kuxe, maar volstaat ruimschoots. Er is gratis Wifi, maar dan moet je toch dicht bij de receptie staan. Eten kan je in een kleine bistro, maar ik zou Wenen prefereren. Voor kinderen is er niets voorzien, maar dat verwachten we daar ook niet.
Gereisd met partner in juli 2011

Goed voor een dagje Wenen

Imke, 27-7-2008

Het is een prima camping om te zijn als je van de stad Wenen wilt genieten. De camping heeft namelijk geen poespas, het sanitaire is schoon en prima in orde, er is een klein winkeltje waar je in ieder geval vergeten dingen kan kopen en 's morgens verse broodjes. Bij de receptie wordt je netjes en vriendelijk geholpen als je vragen hebt. Ook kun je bij de rceptie een dagkaart voor het openbaar vervoer kopen.

Voor de camping stap je op de bus en binnen een half uur ben je midden in het centrum.

De campingplekken zijn relatief gezien wat klein helemaal als je het vergelijkt met d eprijs die je betaalt.

Houd er wel rekening mee dat je af en toe een goederentrein kan horen langs rijden.

Gereisd met vrienden in juli 2008

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Neue Donau in Wenen, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Neue Donau zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Neue Donau scoort een 6.2 uit 10 op basis van 13 reviews.