Chalet Kolling

40 reviews over Chalet Kolling in het Nederlands

Fantastische plek!

missnaomiester, 16-3-2014
    • Ligging t.o.v. pistes10

Chalet Stoefelknoeg is een fantastisch mooie accommodatie met een goede ligging tov de pistes. Als er voldoende sneeuw ligt kun je bijna naar binnen skien en om op de piste te komen, loop je 50 meter en ski je zo naar beneden waar je de keuze hebt uit 2 gondels.

Het chalet ligt aan een rustige weg met een grote wei voor de deur waar je met kinderen lekker in de sneeuw kunt spelen. Het dorp Hinterglemm is vlakbij; 5 minuutjes met de auto of taxi (busje voor 10/15 euro).

Het huis is ontzettend groot, schoon en smaakvol ingericht. Door de split level indeling kun je je altijd wel even ergens terugtrekken. Ook als je met een grote groep bent. Daarnaast zijn er 2 enorme (overdekte) balkons waar je heerlijk kunt zitten met zijn allen.

Daarnaast serveert Derco een fan-tast-tisch driegangen diner elke avond, echt ontzettend lekker (ook vega!). Gita & Derco en hun dochter Ivana zijn enorm gastvrij, vriendelijk en servicegericht. Wij komen weer, wellicht in jullie nieuwe hotel in Saalbach!

Gereisd familie in maart 2014

Puurheid

Jack Neyens, 23-1-2014
    • Ligging t.o.v. pistes10

Blij dat we deze plek mochten ontdekken met een uitstekende hospitality. Totaliteit is beter dan een hotelvakantie, hoe luxueus en groots een hotel ook mag zijn.

De enorme vrijheid en souplesse die jullie aanbieden geven een overweldigend vakantiegevoel, aangevuld met culinaire TOP Verwenning.

Ligging en inrichting Chalet is subliem. Van en naar het chalet op ski's. De Mega-alm met zijn aprèsski (voor sommigen de Waggel-alm) om daarna in het maanlicht naar beneden te skiën voor een verrukkelijk diner.

Kortom, vakantie als een kleurenpallet vol rijkelijke ervaringen.

Prachtig Concept.

Volgend jaar zeker terug

Jack

Gereisd met vrienden in december 2013

Geweldige vakantie

Mieke en John , 26-6-2013

We zijn hier naar toegekomen om een week in de bergen te wandelen. We geven de voorkeur aan kleinschaligheid, rust en goed (voorbereid) eten. Bij voorkeur biologisch. Via internet zijn bij dit pension terecht gekomen. .

We hebben een fantastische week gehad. We hebben elke dag kunnen wandelen. En er zijn mogelijkheden te over. Er is keuze uit 400 kilometer fraaie wandelroutes. En wat het zo bijzonder heeft gemaakt was de gastvrijheid en zorg. Heel bijzonder: en op maat toegesneden. Een goed ontbijt en elke dag een verrassend en goed smakend drie gangen diner! Grote klasse. Zeker omdat er voor ons vegetarisch werd gekookt.

De gemeenschappelijke wandeling naar een berghut met picknick zullen we niet gauw vergeten: ontspannen. Dat is waar vakantie voor is bedoeld. Op een leuke wijze zijn we deelgenoot geworden van vijf jaar ervaring van Nederlanders in Oostenrijk. We kunnen Derco en Gitta als gastheer en gastvrouw (Stoefelknoeg) in de zomer voor een wandelvakantie zeker aanbevelen.

Gereisd met partner in juni 2013

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Chalet Kolling bij :

Pure gastvrijheid op n toplocatie

Robert, 31-3-2013
      • Ligging t.o.v. pistes9

Vanaf aankomst t/m vertrek doen de mensen van chalet Stoefelknoeg alles om je een super vakantie te bezorgen. Leuke tips, goed eten, korting bij de ski verhuur, alles lijkt mogelijk. Het appartement is leuk ingericht en ligt pal aan de piste, vlakbij 2 grote skiliften. Zo sta je na je uitgebreide ontbijt binnen no time bovenaan de bergen.

Fantastische wintersport gehad in Hinterglemm, voor een groot deel door de goede verzorging bij Stoefelknoeg. Hier komen we nog eens terug!

Gereisd met vrienden in maart 2013

mooi ruim chalet aan de piste met heerlijk eten

willie, 10-3-2013
      • Ligging t.o.v. pistes10

Een zeer ruim, zeer schoon chalet. Je bindt je ski's naast de deur onder en stapt zo de piste op. Het chalet biedt veel ruimte, keuken is compleet, je kunt met ruim15 personen aan een grote vierkante tafel eten. Het ontbijt is uitgebreid, verse warme broodjes en streekproducten. Het 3 gangen diner is geweldig. Derco weet creatieve gerechten op tafel te zetten. Met enthousiasme gaat hij aan de slag met verzoekjes en weet je steeds weer te verrassen. Koken doen ze in een apart deel van het huis en komen het op de gewenste tijd in je chalet serveren. Zo behoudt je je privacy in huis. Derco en Gita zijn zeer gastvrij, vriendelijk, staan voor je klaar en kennen t gebied. Ook heerlijk; eigen sauna met lekkere geurtjes, een veelheid aan NL films en boeken, 2 tv's met BVN ontvangst, een ruim balkon met eettafel, 2 bankjes, salontafel. Een eigen skiberging met verwarmd rek voor de schoenen, slofjes, douche/shampoo, gratis wifi. Drank en kleine snacks aanwezig tegen redelijke prijzen. Top!
      Gereisd met vrienden in maart 2013

Weer een superweek!!!

hesther van voorthuyzen, 9-3-2013
      • Ligging t.o.v. pistes10

Voor de 4e keer een geweldige week in Chalet Stoefelknoeg en ook meteen weer voor volgend jaar geboekt. Met onze groep van 13 personen genieten we van het geweldige huis en de ligging aan de piste. Ook is de geweldige verzorging van Gitta en Derco weer top, heerlijk eten en veel gezelligheid. Het huis laat ook niets te wensen over, sauna, openhaard, tv en genoeg ruimte voor iedereen. Dit is een echte aanrader, kan niet wachten tot volgend jaar
      Gereisd familie in februari 2013

Geweldig chalet!

EJ, 13-2-2013
      • Ligging t.o.v. pistes10

Wij hebben dit chalet met 10 personen voor een week gehuurd, Vanwege onze onvoorspelbare dagindeling hadden we dit gedaan op basis van zelfverzorging, en hier is het chalet ook zeker geschikt voor, het chalet is schoon, en voorzien van alle gemakken. Ook de Nederlandse eigenaren zijn relaxt, hebben aan alles gedacht, en kunnen je veel tips geven over de omgeving. Zelfs toen we op de laatste dag vroegen of ze toch nog een keer voor ons wilden koken was dit geen enkel probleem en stond er s avonds keurig een 3 gangen-menu voor ons gereed...

Omdat er in de week dat wij er verbleven ruim veel sneeuw lag, konden we ons board soms bij de voordeur al onderbinden, of moesten we hooguit 100m lopen naar de piste, Ideaal chalet dus!

Gereisd met vrienden in februari 2013

Prachtig chalet!

Mieke van Wieringen, 15-1-2013
      • Ligging t.o.v. pistes10

De foto's op de website doen het huis geen eer aan. Deze splitlevel woning is heerlijk ruim, enorm gezellig ingericht en heeft een ruime goed uitgeruste keuken. Wij misten alleen een lekkere plofbank. Er is een open haard, het hout mag je vrij pakken, een mooi ruim balkon en een verwarmde skiberging met een bankje zodat je makkelijk je schoenen aan en uit kunt doen. De eigenaren zijn gastvrij, makkelijk en behulpzaam. Wij huurden het huis zonder catering. Met 50 stappen sta je op de piste en weer 50 meter lager kun je kiezen uit 2 gondels die direct toegang geven tot het skigebied van Saalbach/Hinterglemm. De slaapkamers zijn ruim, 2 badkamers zijn klein en 1 heel groot. de 4e " badkamer" is de luxe douche bij de sauna en een aparte toilet met wastafeltje. Met kerst is het huis in kerstsfeer gebracht. In de omgeving zijn geen winkels, daarvoor heb je de auto nodig.
      Gereisd met vrienden in januari 2013

Zo weer... Echt geweldig

Linda van den berg, 4-1-2013
      • Ligging t.o.v. pistes10

Chalet Stoefelknoef een geweldig chalet direct aan de piste. Waar gastvrijheid hoog in het vaandel staat. Heerlijk divers eten, uitgebreid ontbijt, en dat alles in een prachtige entourage. Een absolute aanrader voor iedereen. Wij waren met 11 personen, en hadden voldoende privacy en hebben ons erg vermaakt met dank aan Derko, Gita, Ivana en Diezel
      Gereisd met vrienden in december 2012

Geweldige wandelweek in Oostenrijk Hinterglemm

Ed Reus, 13-8-2012
      • Ligging t.o.v. pistes8

Chalet Stoefelknoeg is gelegen vlakbij Hinterglem in Oostenrijk. Midden in het Glemtal waar veel wandelmogelijkheden zijn.

Wij zijn er 1 week geweest. Het chalet is zeer ruim en heeft 3 slaapkamers. In de zomer worden de kamers apart verhuurd. Er zijn dus ook andere gasten aanwezig. Wij hadden de grote slaapkamer met een hele grote luxe badkamer. De andere kamers waren verhuurd aan 4 dames uit Belgie. Dit klikte meteen.

Derco en Gita hebben ons heel erg verwend. Elke ochtend kregen we een geweldig ontbijt en elke avond kookte Gita of Derco een geweldig diner. Alles kon in overleg geregeld en afgesproken worden. Het arrangement was ook inclusief een begeleide wandeling. Deze werd door Derco gedaan en hiervoor was een perfecte lunch geregeld in een chalet midden in de bergen.

We hebben zelfs een kookworkshop gehad waarbij we heerlijke forellen hebben gemaakt.

Chalet Stoefelknoeg geeft alle service die je van een hotel kunt verwachten maar wel in een huiselijke sfeer.

Gereisd met partner in augustus 2012

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Chalet Kolling bij :

Overweeg je om een verblijf te boeken in Chalet Kolling in Saalbach / Hinterglemm / Leogang, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Chalet Kolling zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Chalet Kolling scoort een 9.63 uit 10 op basis van 41 reviews.