Vakantiepark Dormio Resort Obertraun ****

85 reviews over Vakantiepark Dormio Resort Obertraun in het Nederlands

Schitterend

Jeroen Nijhuis, 21-8-2017
  • Onderkomen10

Wat is het hier ronduit schitterend. Dan heb ik niet alleen over het park, maar over de gehele omgeving. In dit park zit je als het waren ook echt tussen de bergen opgesloten als ware het een vesting. Meerdere bergen te beklimmen rechtstreeks vanuit je huisje.

Wij hadden hier een 4-persoon huisje met ons gezin. Super, dit soort accommodaties vind je niet heel veel in Oostenrijk en dan ook nog op zo'n plek. Grootte van het huisje is perfect, 2 slaapkamers met beide een badkamer. Douche wat klein, maar verder keurig netjes. Je kunt er makkelijk zelf koken, maar ook genoeg leuke restaurants in een straal van 10km.

Personeel was erg vriendelijk en dit was voor ons een plek waar we zeker nog naar terug zullen komen.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Prima tijd gehad voor een week

MaasD, 7-8-2017
  • Onderkomen6

Het park is ruim opgezet en netjes, veel rust en privacy in een werkelijk schitterende omgeving. Zeer geschikt voor zowel kleine als oudere kinderen.

Kinderen hebben zich uitstekend vermaakt. Zeer veel sport- en spelfaciliteiten - die overigens voor iedereen bereikbaar zijn, niet alleen voor parkgasten. Iedereen kan zo in en uitlopen. Binnenzwembad(je) is prima. Restaurant is oké. Meer is fantastisch mooi, wel vrij koud uiteraard.

Hallstatt is een highlight, net als de zoutmijn daar. Bad Ischl is een aanrader met prachtige gebouwen. Opgang naar Dachstein is op 5 min. afstand. Met een kano het meer op is leuk.

We hebben ons hier een week uitstekend vermaakt, maar dan hebben we het in dit gedeelte van Oostenrijk ook wel gezien.

Huizen zijn enorm ruim en dat is fijn, al missen wij als Tirol-liefhebbers wel sfeer en gezelligheid. Het geheel is vrij kaal en zeer sober ingericht en naar ons idee is er geen euro te veel gespendeerd aan de bouw en inrichting.

De kozijnen beginnen al zwart te worden met vieze kitranden, vloeren zijn verzakt. Vlekken / vegen op de enorme witte latexwanden. Grote badkamer, maar in de douchecabine kun je je kont bijna niet keren. In de badkamer is ook weinig ruimte om spullen neer te zetten, geen plankje in de douchecabine voor je shampoo e.d. en ook geen kastje of plank voor handdoeken en andere toiletspulletjes.

Keuken is heel compleet met senseo, vaatwasser, inductieplaat en combi-oven. Koelkast zonder vriesvak (de 'openbare' vriezer bij het washok lag vol met koelelementen van iedereen). Dus dure ijsjes op het park moeten kopen ipv uit een doos in je vriezer. Geen kluisje aanwezig. Geen lekkere ligstoelen op het terras, alleen gewone stoeltjes. Boxsprings liggen vrij zacht, maar te doen.

In reviews lazen we over NL tv-zenders, maar die waren er niet. Voor ons overigens geen probleem, bijna geen tv gekeken en EK via Duitse Eurosport kunnen volgen.

Huis was niet zo brandschoon als wij van Oostenrijk gewend zijn. Het was 'Center Parcs-schoon' zeg maar. Op het oog allemaal prima, maar bij nadere beschouwing liet het toch aardig te wensen over. Spinrag, vieze ramen, veel stof onder de bedden, keuken plakkerig nabij kookgedeelte.

Kortom voor 1800 Euro per week hadden we in dat opzicht wel iets meer van de accommodatie verwacht, zeker in Oostenrijk. Maar misschien zijn wij wel erg verwend na het eveneens ruime, brandschone, schitterende, met veel hout en sfeer ingerichte appartement in de week hiervoor, waar de eigenaren duidelijk hun ziel en zaligheid in had gestopt. En dat voor minder dan de helft van het geld dan hier! Een volgende keer gunnen we onze vakantiecentjes toch weer aan de gastvrije Oostenrijkers i.p.v. aan een dergelijk investeringsproject.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Mooi vakantiepark in schitterende omgeving

Koelman, 27-6-2017
  • Onderkomen9

Half juni twee weken doorgebracht op Resort Obertraun. Een kleinschalig vakantiepark, maar wel voldoende ruim opgezet. Knappe vakantiewoning (huisdiervrij) en vooral schoon. Perfect. Twee weken prachtig weer gehad ( 30 graden of meer) Ondanks dat de huisjes geen airco hebben, blijven ze heerlijk koel. Satelliet-tv met Nederlandse zenders, helaas was er die week een storing waardoor deze niet beschikbaar waren. Wifi is aanwezig en werkt goed!

Twee minpunten aan onze woning. Dat was het enerzijds ontbreken van een vriesgedeelte in de koelkast. In het campingwinkeltje staat een algemene vriezer, maar zou een kleine moeite zijn om de koelkast in de woning uit te rusten met een vriesvak. Anderzijds de bedden, deze vonden we redelijk van kwaliteit. Je voelt de veren in het matras, advies is om deze te vervangen voor betere kwaliteit.

Vriendelijk personeel bij receptie, eigenaars zijn Nederlanders.

Omgeving is werkelijk schitterend qua natuur en er is voldoende te doen. Vanaf het park loop je zo de Hallstattersee in, werkelijk een prachtig meer. Heerlijk om een dagje aan het meer te vertoeven. Verder met de kabelbaan naar boven ( Eishohlen en five-fingers is aanrader) Neem wel warme kleding mee! Salzwelten Hallstatt is ook aanrader, knap opgezette rondleiding. Goed restaurant naast de camping ( kegelbahn) met prima gerechten. Restaurant op vakantiepark zelf hebben wij niet gegeten, kan ik niet over oordelen.

Voor elke ochtend kun je broodjes bestellen via receptie. Supermarkt in dorp is duur en assortiment vrij klein. In Bad Goisern (20 minuten rijden) zit een knappe Eurospar en een Hofer (Aldi)

Zeker voor herhaling vatbaar.

Gereisd met partner in juni 2017

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Dormio Resort Obertraun bij:

Fantastisch resort op een waanzinnige locatie

Oosterink, 21-3-2017
  • Onderkomen10

We hadden een zespersoons huis gehuurd. Erg ruim en van alle luxe voorzien. Zo heeft iedere slaapkamer (met heerlijke bedden) een eigen badkamer en een heerlijke sauna. Ook Nederlandse tv en uitstekende WIFI is ideaal.

De omgeving is prachtig. Of je nu van pittoreske dorpjes houdt of van een dag heerlijk skiën, er is van alles te doen. Het gezellige restaurant op het resort is ook echt een aanrader.

Wij komen hier zeker terug. Misschien deze zomer al zelfs.

Gereisd met jonge kinderen in januari 2017

Prachtige accommodatie.

Bertus D, 22-2-2017
  • Onderkomen9

Bij aankomst wat kleine onvolkomenheden geconstateerd. Na medling werd direct actie op genomen door management. Geweldig resort met mooie skimogelijkheden. Krippenstein perfecte afdaling en sneeuwomstandigheden. Dalafdaling is 11 km lang en voor beginnende of middelmatige skiër goed te doen. Resort heeft uitstekend restaurant.
Gereisd met vrienden in februari 2017

Super

Joshua, 7-1-2017
  • Onderkomen10

Park ligt prachtig tussen de bergen met uitzicht op het meer. Met de jaarwisseling een super week gehad. We hadden 2 4 persoonshuisjes. Het park straalde gezelligheid, rust en sfeer uit. De hoornblazers kwamen zelfs op het park, prachtig vuurwerk! We hebben heerlijk geskied in Gosau, moet er alleen even voor in de auto. Laatste dag op de Krippenstein was werkelijk een paradijsje om te skien. Eten in het restaurant op het park was prima, vooral het toetje. De kok verdient een pluim!

We hadden alleen het idee dat de matrassen aan vervanging toe waren, maar voor de rest prima. Sommigen vonden het zwembad wat aan de frisse kant, maar de kinderen vonden het prima. Voor de ouderen maakte de sauna en de fitnessruimte veel goed. Heerlijk die sunshowers in de badkamers. Kortom een heerlijke plek waar we zeker terug komen.

Gereisd met jonge kinderen in januari 2016

geweldige ligging

fam. Smelt, 22-8-2016
  • Activiteiten7
  • Onderkomen8

Prachtig mooie ligging aan meer met de bergen rondom om je heen. Wij hadden een mooi 4-persoons huisje (nr. 29) met 2 badkamers en uitzicht op een strook groen en daarachter het meer. Supermooi! Zwembad is niet groot, maar de kids vermaakten zich er prima. Wij hadden mooi weer, dus ook gezwommen in het meer. Wel steentjes in het water, handig om waterschoentjes voor de jongste kinderen mee te nemen. Matrassen waren inderdaad te zacht, tip voor het Resort: vervang de matrassen in huisje nr. 29. Kinderanimatie ontdekten wij eigenlijk te laat, is wat verstopt op de 2e verdieping van het receptiegebouw. Niet gezien dat er buitenactiviteiten door hen georganiseerd werden, dat vonden wij jammer, maar de binnenactiviteiten/knutselen/spelletjes waren erg leuk. Aardige meiden en gezellig ingerichte ruimte. Wel Duitstalig maar na even wennen was dat voor onze dochter geen probleem meer. Wel meer voor de jongere kinderen. Veel te doen in de omgeving, oa de wandeling om het meer van Bad Aussensee (7 km) is leuk. Onderweg 2 restaurantjes om uit te rusten. Op het strand bij het meer is een speeltuintje/volleybalveld/voetbalveld/skatebaan.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Een mooi verblijf

Fam. de Haan, 26-7-2016

Aankomst: ontvangst was vriendelijk en ook handig dat Lenie aanwezig was bij de receptie. Zei is werkzaam op Resort Obertraun en is Nederlandse gezellige spontane vrouw die je makkelijk wegwijs kan maken. Ook personeel verder erg vriendelijk en behulpzaam.

Verblijf vakantiewoning: wij verbleven in een 4 persoons woning alles is aanwezig, keuken heeft niet veel pannen maar je kunt je ermee redden. Koelkast heeft geen vriesvak, oplossing hiervoor is dat er bij de wasserette een vrieskast aanwezig is waar iedereen van park gebruik van kan maken. Bedden in onze woning wat doorgezakt. Ideaal dat elke slaapkamer een eigen badkamer heeft douche. Wat wij fijn vonden dat deze woning geen toegang heeft voor honden en rokers.

Omgeving is mooi aanrader fivefingers, drachstein gletsjer let op hiervoor wel via internet reserveren. Hallstatt en daar ook de zoutmijn, meer bij het resort en boottocht. Tubbingen in Abtenau Gosausee een mooie wandeling, Koppenbrüllerhöle. Ook de moeite waard voor een behandeling bij Susanne zei is shiatsu therapeut reserveren kan je zelf doen of bij receptie.

Wasserette op het park aanwezig kosten voor gebruik € 6,00 per keer dan kan je gebruik maken van wasmachine en droger, let op hier hoef je niet eigen wasmiddel te gebruiken, dit wordt door de machine zelf toegevoegd.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Prachtige zomervakantie

Tino, 25-7-2016
  • Onderkomen10

Heerlijk zomervakantie gehad op dit park. We waren met twee jonge kinderen. Omgeving is zo mooi, vlak bij het meer en omgeven door bergen. In het meer kun je ook heerlijk zwemmen. Voor kinderen was er animatie aanwezig. Dit was enorm goede en leuke animatie niets was te gek en deze twee dames zijn gewoon gek op kinderen. Verder zijn er zoveel leuke dingen te doen in de omgeving. Aantal voorbeelden Bad Ischgl, Bad Goisern (mooi zwembad), Salzburg, krippenstein etc. Huisjes waren heel mooi en er was erg goed schoon gemaakt. bedden liggen ook prima. Wifi werkt ook goed en is snel. Eigenlijk viel ons maar 1 ding tegen dat de vakantie maar twee weken duurde en niet langer. Volgend jaar komen we zeker weer terug.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Royale woningen midden in Unesco Wereld Erfgoed!!

E.Karnebeek, 10-7-2016
  • Onderkomen10

Royaal opgezette woningen, voorzien van alle gemakken, o.a. een houtkachel in de woonkamer en met een eigen welness voorziening, een eigen sauna (we hadden een 8-pers. woning). Elke slaapkamer had een eigen badkamer! We hebben heerlijk gewandeld rond de Halstattersee, prachtige vergezichten met nog besneeuwde bergtoppen om ons heen. Ook de wandeling naar Bad Aussee is een aanrader, desgewenst kun je met de trein weer terug komen tot bij het park. Op het park vriendelijke en hulpvaardige medewerkers. Park heeft een eigen zwembad, niet te groot, maar lijkt ons een mooie voorziening voor kinderen.

Obertraun is een klein authentiek dorp, met naar rato veel restaurants waar we lekker hebben gegeten voor zeer acceptabele prijzen.

Gereisd met partner in mei 2016

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Dormio Resort Obertraun bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiepark Dormio Resort Obertraun in Obertraun, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiepark Dormio Resort Obertraun zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiepark Dormio Resort Obertraun scoort een 8.78 uit 10 op basis van 88 reviews.