Vakantiepark Königsleitn

8,3

• Activiteiten8,3
  • Onderkomen7,9

29 reviews over Vakantiepark Königsleitn in het Nederlands

Mooi park, vriendelijke eigenaren en goed eten.

Wil en Truus Kraaijvanger, 5-7-2017
  • Activiteiten8
  • Onderkomen9

Het is een heerlijk rustig park en omgeving. De eigenaren zijn super vriendelijk en geven je het gevoel dat je thuis bent. Het eten is zeer uitgebreid en super lekker. De huisjes zijn ruim en schoon. Je kan met al je vragen altijd terecht bij de Nederlandse eigenaren. Kortom, zeker de moeite waard om een bezoek te brengen.
Gereisd met partner in juni 2017

Nooit meer

Belinda, 28-8-2016
  • Activiteiten5
  • Onderkomen7

Via een Duitse website een particulier huisje gehuurd op het park nadat het niet mogelijk was gebleken direct via het park een huis te huren omdat de receptie ons een mail had gestuurd dat het park vol was. Prijs via park was niet veel hoger.

Prima huisje, voldoende ruimte, alle comfort. Mooi zwembad. Eigenaresse was zeer vriendelijk, via mail werd alle hulp geboden.

Die was nodig, want de Nederlandse managers van het park waren Zeer vriendelijk. Zo mocht er geen gebruik worden gemaakt van de wasmachines, alleen tegen betaling van het complete animatieprogramma (onbekende prijs..). Geen mogelijkheid fietsen op het park te huren. Toen wij ons hiertegen verweerden dat dit niet redelijk was omdat wij wilden Betalen voor de wasmuntjes werd ons als klap op de vuurpijl verboden de receptie te betreden, met als reden dat wij geen gasten van het park waren. Er werd tegen ons geschreeuwd, en geduwd. Nog nooit zoiets meegemaakt terwijl wij vele malen een particulier huisje op een park hebben gehuurd.

Omgeving is mooi, heerlijk wandelen rond het meer, waterfietsen. Fietsen kunnen gehuurd worden bij de Avia in het dorp.

Mooi overdekt zwembad in Gmünd. Voor iets meer vertier moet de auto worden gepakt, zoals Ceske Krumlov (70 km), klimpark in Rosenburg (70 km).

Omdat het dak lekt in het restaurant op het park, bevelen wij Restaurant Seeblick in het dorp aan waar wij lekker gegeten hebben.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Actief outdoor en ontspanning & rust in één

FAM. GEURTS, 27-7-2016
  • Onderkomen8

Schitterend park en omgeving. Met speeltuinen, sportvelden, zwembad, vismeer en animatieteam meer dan genoeg te doen voor gezinnen met jonge kinderen. Ook voor gezinnen met oudere kinderen lijkt het zeer geschikt, gezien de groepen tieners en pubers die volop plezier hadden bij het zwembad en het zwemmeer. Absoluut een aanrader voor iedereen die het buitenleven kan waarderen!
Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Redelijk

Esther Timmermans, 26-8-2015
  • Activiteiten10
  • Onderkomen2

We hadden een hotelkamer/appartement in het park geboekt voor 4 personen. 1 slaapkamer met een tweepersoonsbed en een slaapbank voor twee personen in de woonkamer. Bij aankomst kwamen we er helaas achter dat de slaapbank maar voor 1 persoon was. Later kwamen we erachter dat het hele appartement maar voor drie was.

Het bestek, borden, kommen, kopjes, alles was voor drie.

Voor extra bestek, een bordje, een kopje EN een matras hadden we twee keer moeten vragen.

Verders was de omgeving wel heel mooi en het zwembad was top. Het animatie team was ook super.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

superleuk park met veel faciliteiten!

jacqueline, 4-8-2015
  • Activiteiten10
  • Onderkomen10

wij zijn hier met 2 kinderen van 10 en 12 geweest. Het park is zeer netjes verzorgd. Huisjes goed ingericht (veel bergruimte, ruime slaapkamers, prima bk en flatscreen). Alleen keuken wat summier (2 pitten en geen afw machine). Veel faciliteiten en praktisch alles is gratis (tennis, squash, (water)fietsen,volleyball, ligstoelen, parasol,etc). Entertainment voor de kids top (we love Fadhel!). Eigenaren Riet en Harry werken keihard en doen er alles aan om het iedereen naar de zin te maken. Zeer flexibel. Wij hebben het zeer naar ons zin gehad.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Mooi kindvriendelijk park met veel faciliteiten

Wim, 6-11-2014
  • Onderkomen9

Bij toeval terecht gekomen op vakantiepark Konigsleitn. Zeer goed bevallen. Mooie schone woning, rustig park met toch voldoende activiteiten. En alles in prijs inbegrepen: zwembad, tennisbanen (indoor en outdoor), sauna, golf clinic, animatie etc. Prachtig gelegen bij meer en gemeentelijk zwembad. Ook daar erg rustig ondanks hoofdseizoen. Zeer gastvrije eigenaren, die ook helpen als het nodig is (dokter bellen etc.). Super!
Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

Net park in een prachtige wandelomgeving

Rosalie, 24-7-2014
  • Onderkomen9

Het park is ruim opgezet en bestaat uit blokken van geschakelde huisjes, sommige met balkon, anderen met een tuin. Het is overal buiten netjes onderhouden en de huisjes zijn zeer schoon. Grote slaapkamers en een prima douche in de badkamer. Wij troffen een heel vriendelijk meisjes bij de receptie en ter ere van het 25 jarig bestaan kregen wij een fles wijn. Er wordt veel aandacht besteed aan animatie voor kinderen tot +/- 10 jaar. Voor tieners is er minder vertier.

De dorpjes in de regio zijn zeer klein en eenvoudig, maar het is overal goedkoop en vriendelijke mensen. Je kunt er veel prachtige wandelingen maken over open vlaktes afgewisseld met bossen door een heuvelachtig gebied, of touren met de auto. Het meer waar het park aan ligt, is mooi om te zwemmen of een bootje te huren. Het eten is in buffet vorm, het ontbijt was zeer uitgebreid en het avondeten was ook prima.

Gereisd anders in juli 2014

Uitstekende basis voor afwisselende vakantie

Mireille Stuart, 18-8-2013
  • Onderkomen8

Mooi kleinschalig park met de service van een hotel. Plezierig en degelijk geleid door gastvrij en servicegericht Nederlands koppel. Alle voorzieningen die je je kunt wensen in een relaxte sfeer. Geen 'resort-gevoel', maar ondertussen is het er allemaal: sportvoorzieningen, animatieprogramma, restaurant en afhaalmaaltijden, ruime verstrekking van bed- en linnengoed, kinderspeelgelegenheid en -opvang, een meer én zwembad op loopafstand. 's-Morgen versgebakken broodjes aan je voordeur! Sporten, zwemmen en animatie allemaal zonder extra kosten!

In de omgeving veel eenvoudige uitstapjes, naast ruime wandel-, fiets-, golf- en vismogelijkheden. Op wat grotere afstand (1-1,5 uur) mooie plaatsen in Oostenrijk én Tsjechië te bezoeken. Wenen is de rit van twee uur zeker waard!

Deze bestemming ligt niet in een regio waar veel Nederlandse toeristen komen, maar park én regio zijn zeer de moeite waard. Echt een aanrader!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

Gastvrije mensen, heel schoon, rustige omgeving

Heleen Pruis-Damminga, 10-7-2013
  • Onderkomen9

Het personeel en mn de eigenaren zijn zeer gastvrij en hartelijk, geven tips om de omgeving te verkennen, veel goede golfbanen in de buurt ( zelfs een par 3 baan naast het park) rustige omgeving , e-fietsen te huur, gelegenheid om te genieten van een traditioneel Oosterijks ontbijt en diner in een Oostenrijkse ambiance. .

De appartementen zijn zeer schoon en alles is aanwezig.

Gereisd met partner in juni 2013

Heerlijk gewandeld met de hond

Bos, 21-5-2013
  • Activiteiten8
  • Onderkomen8

Prima park voor een hondenbezitter.

Een mooi schoon park. Niet te groot en leuk opgezet in de vorm van boerenhoeve stijl. Het park ligt aan een meer. Rondom het meer is een leuk wandelpad. Tevens zijn er vanuit Litschau meerdere wandelroutes te maken. Het appartement zelf was keurig schoon. Vriendelijk personeel en veel informatie beschikbaar om de omgeving te ontdekken. Het is geen toeristische streek, maar voor rust en leuke uitstapjes naar Tsjechië zit je hier prima. Hou je van golfen, dan kun hier zeker genieten, want naast het park zit direct een golfbaan en in Hauschlag het buurdorp ligt een internationale baan.

Gereisd met partner in juli 2012

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Vakantiepark Königsleitn bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiepark Königsleitn in Litschau, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiepark Königsleitn zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiepark Königsleitn scoort een 8.26 uit 10 op basis van 30 reviews.