Camping Alpenfreude

7,1

51 reviews over Camping Alpenfreude in het Nederlands

Nooit meer

kampeerder, 5-10-2017

Op het zwembad na is het een slecht onderhouden camping. Toiletruimte werd minimaal schoon gemaakt en dan ook nog met de Franse slag. Eigenaar was een dame die vooral makkelijk haar geld wil verdienen en niet veel voor haar cliënten doet. De omgeving maakt veel goed, dat dan weer wel.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

In de omgeving betere campings

Bar, 31-8-2017

Op camping Alpenfreude ben ik als kind eens geweest. Een fantastische omgeving nabij het drielandenpunt ( Oostenrijk, Slovenië en Italië) en verschillende bezienswaardigheden in de omgeving.

De camping heeft achterstallig onderhoudt en ik vind het smotsig ogen. Het sanitair is al zeker 30 jaar oud en dat is duidelijk te zien.

Bij het zwembad is een terras met een bar. Je kan op dit terras dus even iets drinken of iets kleins te eten bestellen. Eerlijkheidshalve dient wel opgemerkt te worden dat het eten zeker niet vers is. Alles komt uit de diepvries en wordt opgewarmd in een magnetron of frituur. Mijn advies zou zijn om vooral even in de omgeving lekker een hapje te gaan eten. Er zijn meer dan voldoende restaurantjes en supermarkten in de directe omgeving.

De eigenaresse,van deze camping is niet bepaald een vriendelijke persoonlijkheid te noemen die zich er mede voor verantwoordelijk voelt om jou en je gezin een fijne vakantie te bezorgen. Ik vind het zeer spijtig om te melden maar ik heb zeker de indruk dat op deze camping vooral niets moeite moet kosten.

Al met al..... Hier kom ik dus niet weer.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Oude verwaarloosde boel

Lotte, 11-8-2017

Een ontzettend verwaarloosde camping, waar duidelijk niet in wordt geïnvesteerd. Eigenaresse maakt een ongeïnteresseerde indruk en lijkt het niet tot haar verantwoording te zien, jou als toerist een fijne vakantie te bezorgen. Het zwembad bij de camping is wel erg leuk voor de kinderen.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Retro camping, voor ons nooit meer

roersma60, 6-9-2016

Deze camping gevonden op de Anwb camping App.

De bedoeling was om enkele dagen op deze camping te blijven, helaas na 1 nachtje weer vertrokken.

Sanitair oud, wel schoon.

Winkel 2 uurtjes per dag open.

Restaurant gesloten! Gevraagd naar ander restaurant, volgens de dame aan de overkant van de weg, dit klopt maar ook gesloten.

Dit moet je als beheerder toch weten.

Ook de camping straalt helemaal niets uit, oud en saai.

Omgeving niet onaardig, maar niet geschikt om daar langer te verblijven.

Camping is qua prijs niet duur.

Gereisd met partner in augustus 2016

heerlijke plek

Nederlandse familie, 25-8-2016

Wij stonden op Alpenfreude 2 en daar vonden we rust, gezellige kinderen om mee te spelen voor onze kinderen, een fijn zwembad op loopafstand (wel eerst een kleine weg oversteken naar deel 1 van de camping). Alpenfreude 2 is ruim opgezet, groen, prima sanitair en zonder geluiden van entertainment zoals op het eerste deel van de camping. We werden bijzonder hartelijk ontvangen door de gastvrouw van de camping die gedurende de hele periode dat we er waren heel aardig en behulpzaam was. Voor ons was de camping een fijne uitvalsbasis voor wandeltochten in de streek. Hoge bergen zijn wel wat verder weg, maar we vonden het een fijn gebied met een goede keuken en overal heel aardige mensen. Wij vonden het nadeel van de camping dat we maar een enkele Duitse en Italiaanse buur hadden, voor de rest allemaal Nederlanders.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Prachtige camping

mustang84, 24-8-2016

We waren eigenlijk onderweg naar slovenie maar zijn hier blijven hangen. zeker geen spijt van gehad hier worden nog fatsoenlijke prijzen gehanteerd. en dan het zwembad prima mooie ligweide erbij. prima camping voor redelijke prijs ook in hoogseizoen komen hier zeker terug!
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Heerlijke ons kent ons camping

Roberto kapper, 13-8-2016

Net bijna twee weken op de camping verbleven met 3 kinderen (10 en twee van 14 jaar oud) en vier volwassenen. Heerlijke vakantie gehad en zeker voor herhaling vatbaar. Het is een gezellige camping met 95% Nederlanders en zeker geen kliekjes camping zoals wordt beweerd in eerdere beoordelingen, het is maar hoe je jezelf opstelt.

Prijskwaliteit perfect, mooie plek om van alles te gaan ondernemen. Zwembad is heerlijk. Je rijdt met de auto overal naar toe. Dit was voor ons de eerste keer maar komen zeker nog een keer terug. Mvgr de fam kapper en de fm de jong.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Leuke gezinscamping!

JJ, 6-8-2016

Net terug van 2 weken op deze leuke en betaalbare camping. We stonden op deel 2 en daar waren grote plekken, alles op grasbodem. Genoeg ruimte voor grote tunneltent, bijzettentje en auto. Veel Nederlandse gezinnen, met zowel jongere kinderen als tieners/pubers van 13-15 jaar. Om 22-23 uur is het stil op de camping!

Bij regen geen last van modderpoelen, alles zakt snel weg.

Sanitair ziet er qua kleur gedateerd uit, maar is netjes en wordt 2x per dag schoongemaakt. Hoeveelheid douches is minimaal, maar eigenlijk nooit hoeven wachten. Afwasbakken buiten met koud water, maar je kunt binnen zo warm water halen.

Zwembad was op deel 1, maar het lopen daarheen viel best mee, we hadden gedacht dat het verder lopen was. Animatie organiseert leuke activiteiten: knutselen, spooktocht, bingo, blij dat ik glij, etc.

Nadeel is wel dat als je ergens heen wilt, altijd de auto moet pakken (ook voor boodschappen). Met de Karinthië-kaart kun je veel leuke uitstapjes maken.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Thuiskomen....

mascha, 27-9-2015

Een camping zonder poespas.Dus geen mega camping met disco.Maar wel een familie camping met een heerlijk zwembad met super veel ruimte eromheen om heerlijk met je stoeltje of handdoek te liggen.Dus geen gevecht wie het eerste is.Een goed restaurant.Knus terras en je kunt zelfs een heerlijke zak patat/frikandel/kaassoufle enz halen.Animatie is eenvoudig maar goed.Fantastische ligging.Er is in de wijde omgeving genoeg te doen,zien of te beleven.Genoeg folders bij de receptie.Sanitair iets veroudert maar schoon!In het hoogseizoen op de woensdag Grillabend met live muziek.Wij hebben de caravan laten staan,dus volgend jaar weer terug!!
Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

Gezellig

Roy, 26-9-2015

We waren in het begin van het seizoen, nml de 1e twee weken van Juli 2015. De Camping was rustig en er was voor iedereen een zeer ruime plek. Iedereen had minstens 3 plekken tot zijn beschikking en we stonden dus met ongeveer 2 gezinnen op een veldje van 6. Lekker rustig en ook s'avonds heerlijk genieten van de Oostenrijkse omgeving.Wel was het ontzettend heet (overdag 38 - 43 graden) dus dan is het zwembad een welkome positieve bijdrage. Al met al doen de eigenaren hun uiterste best om het je naar de zin te brengen. Het is aan jezelf wat je er van maakt en wat je verwacht. Voor ons was het een positieve en fijne vakantie op deze camping.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Alpenfreude in St. Georgen im Gailtal / Wertschach, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Alpenfreude zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Alpenfreude scoort een 7.1 uit 10 op basis van 53 reviews.