Hotel Falkensteiner Sonnenalpe ****

Hotel Falkensteiner Sonnenalpe
Falkensteiner Sonnenalpe
8,5

21 reviews over Hotel Falkensteiner Sonnenalpe in het Nederlands

Kindvriendelijk hotel en omgeving; een aanrader!

Katrien De Coster, 30-7-2017

Mooi hotel met mooie kamers voor gezinnen tot 5 personen. Bad en douche in badkamer is handig. Ook de wastafel die lager staat voor de kids is plezant.

2 tv's op de kamer is een luxe. Opbergruimte genoeg! Mooi uitzicht vanuit onze kamer op het dal.

Het zwembad (binnen en buiten) met brede glijbaan (apart) is heel netjes. Voldoende groot om 2 uurtjes in de spelen.

Het eten is bijzonder verzorgd en lekker. Ontbijt is een topper!

Bij het middageten zit je niet aan je vast tafel, dus dat is wat zoeken naar een plekje binnen de aangegeven ruimte. Middagbuffet meestal met pasta en saladebuffet is ook goed.

Voor het avondeten kies je je hoofdschotel. Altijd keuze uit vlees, vis en vegetarisch. De porties van de hoofdschotel zijn niet groot, maar wel verzorgd. Aangezien je voldoende voorgerecht, soep en dessert kan nemen, kom je niets te kort.

Het enige jammere is dat bij een volgeboekt hotel te weinig ruimte is in het restaurant. Er moest steeds met stoelen geschoven worden. Soms kwamen we aan onze tafel en stonden er maar twee stoelen (ipv vijf).

In de omgeving is er veel aan kinderen gedacht: waterbelevenispad, klimparcours, rodelbaan.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017
Team Sonnenalpe, General Manager, 23-8-2017

Met vriendelijke groet,

Leuk hotel, goed afgestemd op kinderen

Timo, 13-8-2016

Erg leuk hotel boven aan de berg, veel haarspeldbochtjes naar boven dus.

Hotel is goed gericht op kinderen. Falkyland (speel gedeelte) voor de kinderen. Leuke kids club en leuke begeleiding.

Eten is allemaal netjes, en goed verzorgd. Wat koud moet zijn is ook koud en wat warm moet zijn is ook warm. Ontbijt ook erg goed voorzien.

Familiekamer is netjes en op zich goed van formaat, maar met 2 kleine kinderen vond ik persoonlijk dat het iets groter had gemogen. In de douche ook een lager geplaatste gootsteen. Hierdoor kunnen de kinderen zelf op de juiste hoogte hun handen wassen.

Al het personeel is netjes en vriendelijk.

Genoeg te doen in de omgeving, alleen een klein nadeeltje dat je al snel 20 tot 30 minuten onderweg bent voor je ergens in de buurt komt.

Alles goed geregeld en verzorgd, zeker een aanrader met kinderen.

Als ik toch een klein minpunt moet noemen is dit de warmte. Terwijl het niet eens zo heel warm was buiten, was het in de kamer en in het restaurant elke keer goed warm. Dat kan dan ook zeker verbeterd worden.

Team Sonnenalpe, General Manager, 19-8-2016

geweldige locatiie.

fam de Vos, 13-8-2016

Mooi en verzorgd hotel. Kamers zijn schoon en ruim en het eten is goed. Zwembad is wat klein. Wat dit hotel zo bijzonder maakt is zijn ligging, je moet ongeveer 15 minuten omhoog klimmen met de auto maar als je er dan bent is het uitzicht ongelovelijk mooi. Vanaf ons balkon keken we over de bergen, waanzinnig mooi. Je kunt er goed wandelen of mountainbiken. Een nadeel is dat het hotel wat afgelegen ligt dus als je een uitstapje wilt maken zit je al snel een uur in de auto. 's avonds was er genoeg keus met eten en het personeel is erg vriendelijk. Voor mensen die van wandelen houden in een mooie omgeving kan ik dit hotel aanraden.
Team Sonnenalpe, General Manager, 19-8-2016

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Falkensteiner Sonnenalpe bij:

Prachtig hotel op mooie locatie.

Vrancken, 18-7-2016

Zeer verzorgd hotel met prachtige en vooral ruime familiekamers (Auernig). Eten is lekker en voor elk wat wils. Drank is inbegrepen. Voor kinderen is het hotel een paradijs. Vanuit het hotel kun je mooie wandelingen maken en de omgeving is er prachtig. Er zijn zelfs een aantal wandelingen speciaal voor kinderen. Het enige minpunt dat wij ervaren hebben, is dat je steeds 15 min. de berg op en af moet rijden, wil je naar het dal.
Your Falkensteiner Hotel Sonnenalpe Team, General Manager, 26-7-2016
Thank you for your Feedback. Hopefully we will be able to welcome you again. Kind regards.

Zeer goed

Paul, 13-10-2015

we hebben 9 nachten in dit prachtige hotel verbleven. De kamer was zeer ruim en steeds proper. Eten was lekker en voldoende en gevarieerd.

We hebben ook kunnen genieten van de mooie en ruime sauna's met s'avonds een opgiet sessie.

De omgeving is prachtig maar weinig mogelijkheden om vele wandelingen te maken, hiervoor hebben we meerdere malen de auto genomen om elders te gaan wandelen. Wel interessant is de inbegrepen Nassfeldpass waarmee men onbeperkt de kabelbaan kan nemen, hetgeen we ook hebben gedaan.

Gereisd met partner in juni 2015
Team Falkensteiner Hotel Sonnenalpe, General Manager, 2-11-2015
Dear paul_andreas, thank you for your Massage. We would be happy to welcome you again at Falkensteiner Hotel Sonnenalpe! Greetings from the mountaing. Your

Heerlijk hotel op prachtige locatie

fam. Broekhuis, 17-8-2015

Wij verbleven 8 nachten met ons gezin (3 kinderen van 11,10 en 7) in dit hotel en hebben een topweek gehad. De comfortabele familiekamer had een prachtig uitzicht op de bergen. Het eten was gevarieerd en erg lekker. Het zwembad was prima en hebben wij niet als te klein ervaren. Geen last gehad van zgn. handdoekleggers, er was meestal (snel) plek op een ligbedje. De omgeving is prachtig! Ideaal dat de Nassfeldpas inclusief is. Daar hebben we veel gebruik van gemaakt. In de week dat wij hier verbleven was het erg warm. Voordeel van het verblijf op 1500m hoogte is dan dat het daar een stuk aangenamer is dan in het dal. Het enige nadeel vonden wij de warmte 's nachts. Er was geen airco op de kamer en de kamer was niet koel te krijgen. Maar afgezien van dat vonden we het verblijf zeker voor herhaling vatbaar!
Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

Dear fam. Broekhuis,

thank you for your Feedback. Hopefully we will be able to welcome you again. Kind regards.

Your Falkensteiner Hotel Sonnenalpe Team

Ondanks de grootte toch uitstekend hotel !

Fam Michiels, 29-7-2015

Toen we aankwamen waren we wel wat onder de indruk van de grootte van het hotel. Geen reden echter om je zorgen over te maken. Wij hadden een mooie familiekamer (Auernig) met prachtig uitzicht. Onze matrassen waren voor ons veel te zacht maar dit werd na melding aan de receptie direct verholpen. Elke dag lekker gegeten en steeds vriendelijk personeel. Minpunten zijn de waardeloze wifi en het kleine zwembad. Veel Belgen in het hotel dus de kinderen konden snel vriendjes maken.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

Dear cindy_paul.

Fantastische plek!

Resi&co, 13-9-2014

Ons verblijf in jullie hotel heeft al one verwachtingen overtroffen.

Overheerlijk eten. Een goede plek voor de kinderen. Super de luxe kamer.

Prachtige ligging te midden van de bergen [moet je van houden]. En vanuit het hotel is meer dan voldoende te doen. Prachtige wandelingen. Je loopt in een mum naar de lift toe of neemt het treintje.

Kleine opmerking.

Het personeel bij de receptie weet niet voldoende van de omgeving en van het beneden gelegen Hermagor.

Dear Resi&co,

Your Falkensteiner Hotel Sonnenalpe Team

Mooi hotel voor een rustige vakantie

Erwin, 2-9-2014

Vorig jaar in Katschberg geweest, hotel Cristallo eveneens van de Falkensteiner groep. Verwachting lag hoog maar zijn toch wat op onze honger blijven zitten. Eten is te eentonig, iedere morgen zelfde broodjes, zelfde aanbod van spijzen. 's Avonds ontbrak het eveneens aan een wisselend divers aanbod aan groenten. Misschien eens informeren bij Cristallo?

Indeling van de eetzaal kan ook anders, het was er regelmatig een mierennest met teveel volk op een te kleine ruimte.

De ligging is niet ideaal om uitstappen te maken, je bent al snel 30 à 45 minuten onderweg vooraleer je op een autostrade bent. Wel een mooie streek om te wandelen, gebruikmakend van de omliggende liften en de pendolino (soort bobslee) voor kids.

Vakantie maak je nog altijd zelf maar 's avonds mocht er toch wat meer animatie voorzien worden. Het hotel was nogal doods na het avondeten.

Voor het overige een tophotel, mooie kamers, vriendelijk personeel. Zeker als je op zoek bent naar een rustgevende omgeving.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2014

Zeer mooi hotel! Zeker een aanrader.

rs_moosdijk, 26-8-2014

Ondanks dat we geen goed weer hadden een prima vakantie gehad. Kinderen konden zwemmen en wij konden gebruik maken van de voortreffelijke Spa !!

Kamers waren perfect, eten was zeer zeer goed. Alleen het kinderbuffet was vaak hetzelfde. Echter de kinderen konden ook mee-eten van het volwassen buffet. De geserveerde gerechten waren heerlijk.

Zwembad was wel wat klein. Wel heel mooi en verzorgt.

Omdat het hotel redelijk hoog zit is het een flink slinger voordat je er bent en natuurlijk ook als je iets gaat ondernemen. Maar ja, dat komt in Oostenrijk gelukkig vaker voor. Voor de bergen gaan we toch ....

Dus voor ons is de falkensteiner hotelketen zeker voor herhaling vatbaar.

Roy -Simone- Milan & Bente

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Falkensteiner Sonnenalpe bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Falkensteiner Sonnenalpe in Sonnenalpe Naßfeld, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Falkensteiner Sonnenalpe zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Falkensteiner Sonnenalpe scoort een 8.45 uit 10 op basis van 23 reviews.