Hotel Falkensteiner Cristallo ****

• Ligging t.o.v. pistes9,2

34 reviews over Hotel Falkensteiner Cristallo in het Nederlands

super kinderhotel

fam. Van Puyenbroeck, 19-8-2017

In Cristallo zagen wij bijna uitsluitend koppels met kinderen. Het hotel heeft een aangepast menu voor kinderen (elke dag wat anders), een kinderclub met enthousiaste animatoren, een teenclub met gratis pingpong, pinball, ..., kinderzwembad met glijbaan open vanaf 7 uur. Onze kinderen hebben zich super geamuseerd. Onze kamer voor 5 personen was compact maar zeer efficient ingericht, zeer veel bergruimte en ruimtes afgesloten door schuifdeuren zodat ouders en kinderen apart slapen. Nadelen: het bleef redelijk warm op de kamer en we kregen niet elke dag voldoende handdoeken. Het restaurant: 's middags beperkt buffet met 1 soep, 1 hoofdgerecht, salade, broodjes en 2 nagerechten. 's Avonds uitgebreide keuze, ofwel buffet ofwel aan tafel bediend. Elke dag iets anders en steeds verrassend en lekker. Negatief: niet alle obers zijn even vriendelijk en bijna elke dag Italiaanse menukaart gekregen.Dit vonden we vervelend.Positief: we kregen een gratis Katschbergkaart met uitstappen in de buurt.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017
Het Falkensteiner Hotel Cristallo Team, Rooms Division Manager, 21-8-2017

Beste familie Puyenbroeck,

Hartelijk Bedankt voor uw geweldige recensie! We zijn blij dat u hebt genoten van uw verblijf.

We hopen u nogmaals te mogen verwelkomen.

Met vriendelijke groet,

Uitmuntend hotel

Ger Gebben, 3-8-2017
  • Ligging t.o.v. pistes10

We hadden een fantastisch verblijf. Zeer mooie accommodatie, vriendelijk personeel, prima eten en drinken. Zeer zeker een aanrader voor iedere vakantieganger.
Gereisd met partner in juli 2017
Het Falkensteiner Hotel Cristallo Team, Rooms Division Manager, 11-8-2017

Geachte heer Gebben,

We hopen u nogmaals te mogen verwelkomen.

Met vriendelijke groet,

Fantastisch!!

Krista Herpoelaert, 12-7-2016
  • Ligging t.o.v. pistes8

héél goed hotel, lekker eten en zeer kindvriendelijk!!

Het personeel is zeer vriendelijk en de service is ook zeer goed en aangenaam!!

We hadden een ruime kamer in de nieuwbouw.

Zeker een aanrader!!

Gereisd met partner in juli 2016
Uw Hotel Cristallo Team, Rooms Division Manager, 13-7-2016

Beste Krista,

Hartelijk dank voor u beoordeling en uw vriendelijke woorden.

We zijn blij dat u de vakantie bij ons hebt genoten.

Uw feedback is voor ons team de beste motivatie en laat ons zien dat we op de goede we zijn.

We kijken ernaar uit om u binnenkort weer te zien bij ons in Katschberg.

Hartelijke groeten,

luxe alom!

D. Noldus, 27-5-2016
  • Ligging t.o.v. pistes10

Top zijn het eten, de luxe in zijn geheel en moderne en vooral grote kamers. Wij verbleven met een gezin met twee kleine kinderen gedurende een week. de kinderen (2) hebben in de familiekamers een eigen afgesloten gedeelte waardoor wij als ouders 's avonds wat vrijer konden bewegen dan wanneer de kinderen in dezelfde open ruimte slapen. Het hotel is erg luxe en zeer knap afgewerkt. Het ligt in een wintersportdorp boven op de berg dus daardoor in de zomer wat geïsoleerd van de omgeving. het dorp is echter vol in ontwikkeling met allerlei zomer faciliteiten zoals een rodel baan, een klim parcours, een zeer grote speeltuin, sportfaciliteiten, etc. etc. Met kleine kinderen is dat meer dan oke! Eten in Cristallo is extreem goed! bediening aan tafel (dat is voor kinderen soms wat lang zitten maar de kwaliteit maakt dat meer dan goed!) Zwembad in het hotel is ook prima, en voor kleine kinderen al helemaal. Zelfs een kinder sauna ontbreekt niet.

Minder zijn de faciliteiten om te zwemmen in de directe omgeving. De gemeentelijke baden in Oostenrijk zijn extreem goed verzorgd en betaalbaar en zijn dan ook de verborgen pareltjes om met kinderen heen te gaan. Veelal RVS baden, losse kinderbaden met glijbanen en lekker rustig. Dichtstbijzijnde liggen op een kwartier rijden in de lager gelegen dorpen. Dorp zelf zou ook een bad moeten hebben maar dat hebben wij niet kunnen vinden en is ook niet te vergelijken met de andere baden volgens de foto's. De kinderopvang is prima maar helaas wel volledig op Duitstalig gericht. de NL kinderen van de leeftijd die hiervan juist gebruik maken hebben behoefte aan de eigen taal. Hierdoor hebben wij als ouders niet gezamelijk een keer de spa kunnen gebruiken omdat een van de twee bij de kids moest blijven. De spa is overigens ook ronduit perfect! groot, luxe en modern.

Al met al een echte aanrader en vwb prijs is er niets vergelijkbaars van een dergelijke luxe te vinden. Volgend jaar gaan we naar het andere Falkensteiner hotel in het dorp. Dat zou nog iets meer op kinderen gericht zijn. Falkensteiner heeft met hun prijs/kwaliteit verhouding ons in ieder geval als terugkerende klant gewonnen!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014
Karin Wieser, Rooms Division Manager, 20-6-2016

Hartelijk dank lieve gasten voor de positieve beoordeling en uw lovende woorden!

Het doet ons genoegen dat u met uw gezin tijdens uw vakantie in ons hotel heeft genoten en misschien ontmoeten wij elkaar weer tijdens uw volgende bezoek aan Katschberg.

Hartelijke groet,

Uw Hotel Cristallo Team

Up de mountain, down a beer.

rikkie, 30-7-2015
  • Ligging t.o.v. pistes8

Hotel is hoog (1600 M) op een berg gelegen. Prima faciliteiten en een goede service. Het personeel = zeer vriendelijk. Kamers zijn goed en modern. Wifi in de kamer!!. Verder is het hotel zeer kind vriendelijk, het geen soms wel wat hinderlijk kan zijn, als ouders hun kroost niet onder controle hebben. Vooral die uit Italië. Eten is goed. Daar het hotel op een berg ligt, zijn er niet die faciliteiten die een dorp heeft, Dat dorp ligt dan weer beneden in het dal. Falckesteiner maakt onderdeel uit van een keten van hotels. Allemaal 4 sterren. Dus loont het de moeite om te kijken waar deze allemaal gevestigd zijn, als je misschien in een ander deel wilt zitten en toch de service en luxe wilt hebben van een Falckesteiner.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2015
KarinW, Rooms Division Manager, 6-8-2015

Beste familie ronnie66,

Bedankt voor de super beoordeling en uw mooie lovende woorden. Wij vinden het fijn, dat u en uw familie zo´n fijne vakantie bij ons hebben gehad!

We hopen u in de toekomst nog een keer te mogen ontvangen in ons hotel.

Groetjes van Katschberg,

Prima hotel

mark en miriam, 29-7-2015
  • Ligging t.o.v. pistes9

Wij zijn reeds meerdere malen in dit hotel geweest. Meestal enige dagen op doortocht. Het hotel is erg goed. Het eten prima. Kind vriendelijk top. Internet snel en gratis tot 3 apparaten. Zwembaden prima. Personeel vriendelijk. Kortom een aanrader. Wij hadden dit jaar de pech dat het erg slecht weer was tijdens ons verblijf. We verbleven letterlijk in de wolken waaruit het continue regende. Dan is het verblijf met 3 kleine kinderen na 2 dagen genoeg geweest. Het hotel ligt op zo'n 1600 meter hoog en er is weliswaar van alles te doen buiten het hotel, maar niet met slecht weer. Dan zijn de meeste dingen zoals de rodelbaan, boomklim parcours etc. dicht. Er is een kleine supermarkt en een soort zeer kleine dorpskern, maar je zult dan echt de berg af moeten om wat te beleven.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2015
KarinW, Rooms Division Manager, 6-8-2015

Beste familie Monsignore,

We hopen u in de toekomst nog een keer te mogen ontvangen in ons hotel.

Groetjes van Katschberg,

Zéér kindvriendelijk, mooie locatie

Vranken Erwin, 2-9-2013
  • Ligging t.o.v. pistes10

Niets op aan te merken, heerlijke vakantie gehad. Mooi hotel met veel mogelijkheden: indoorkinderzwembad met glijbaan en gratis gebruik van de kindersauna en -stoombad, indoorzwembad bij de wellness en een outdoorzwembad (verwarmd!), mooie kamer, lekkere maaltijden, zeer goede service. Hotel aan te raden voor kids. Indien er een glas sneuvelt, wordt dit met de glimlach opgekuist. Kids hebben een eigen kinderbuffet, ouders ook een aantal dagen buffet en andere dagen keuzemenu's. Leuke uitvalsbasis voor uitstappen, zeker doen: de verschillende meren op max een uur afstand. Voor de winterperiode ook ideaal, pistes liggen voor de deur. Dit hotel is zeker voor herhaling vatbaar!
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2013

Practig hotel, ligging minder ideaal!

Marleen Rabijns, 10-7-2013
  • Ligging t.o.v. pistes7

Er verbleven met drie kinderen (11,9 en 7jaar) in een familiekamer. De eerste kamer viel een beetje tegen qua vrije ruimte rondom het slaapbankbed, de andere was ruim van opzet en voorzien van alle comfort. Goed en gevarieerd eten afwisselend in buffetvorm/tafelbediening. Voor de kids elke dag een kinderbuffet. Rijkelijk dessertbuffet en een vriendelijke bediening/service door het hotelpersoneel. Het hoteldorp Katschberg stelt op zich niet zoveel voor. Enkele dagen krijg je er gevuld (touwenparcours tegenover hotel, manége met gratis ponyrit, speeltuin, vertrekpunten wandelingen naar berghutten) maar voor de rest heb je een auto nodig. Aanrader Maltatal, Pollotal met treintje, Reisseck, Millstatersee, Gmund met Porschemuseum. Best een Karinthiekaart aankopen bij het VVV kantoor van Katschberg, deze heb je in een mum terugverdiend. Een prachtig hotel met alles erop en eraan (sauna) maar omwille van de mindere ligging (hoteldorp boven op berg), voor ons geen tweede keer meer.
Gereisd met jonge kinderen in juni 2013

Super hotel

Ann, 10-7-2013
  • Ligging t.o.v. pistes10

Een super hotel. Vriendelijke bediening/personeel.

Uitgebreide buffetten, aparte kinderbuffetjes. Een aantal keer per week is er 's avonds voor de volwassenen een menu (keuze uit vis/vlees of vegetarisch). Steeds heel goed verzorgd en heel veel keuze. De buffetten worden tussendoor ook steeds aangevuld en op orde gehouden.

De kamers zijn meer dan ruim genoeg en proper onderhouden. Een moderne zenstijl.

De spa faciliteiten zijn ook geweldig. Er zijn een sauna, vital sauna en stoombad. Voor de kinderen zijn er ook een apart kinderzwembad, met hun eigen kindersauna en kinderstoombad in de namiddag.

Kortom, zeker om opnieuw naartoe te gaan!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

De vakantie met kinderen

Cottyn Hans, 1-9-2012
  • Ligging t.o.v. pistes9

Cristallo is een Hotel met alles erop en er aan, zowel voor jong als oud.

Wij waren er voor de 2 de keer op vakantie, en dit is TOP, een echte aanrader voor families met kinderen.Zelf hadden we 3 kinderen mee (8, 5 ,3 jaar).

Demaaltijden zijn zeer afwisselend alleen het ontbijtbuffet is elke dag hetzelfde.De familiekamers zijn ruim, proper en modern.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2012

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Falkensteiner Cristallo bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Falkensteiner Cristallo in Rennweg am Katschberg, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Falkensteiner Cristallo zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Falkensteiner Cristallo scoort een 9 uit 10 op basis van 37 reviews.