Vakantiehuis Gatternighof

5 reviews over Vakantiehuis Gatternighof in het Nederlands

Wunderbar

Jan van Knippenberg, 3-3-2017
  • Ligging t.o.v. pistes7

De sneeuwschoenwandelweek is zeer de moeite waard. Op zaterdag werden we heel vroeg opgehaald in Abdij Rolduc waar we overnacht hadden om naar station Herzogenrath te gaan alwaar we de trein zouden nemen naar Dortmund. Vanuit Dortmund hadden we een rechtstreeks trein naar Mallnitz in Oostenrijk. Hele relaxte reis! In Mallnitz werden we met een taxibusje opgehaald om naar Obervellach te rijden, naar de Gatternighof waar we zouden verblijven. De dag erna volgde de eerste sneeuwschoenwandeling waarbij ik helaas wegens knieproblemen de tocht niet kon vervolgen. Dat werd fantastisch opgevangen: de buurman werd gebeld om mij met de auto van de berg te komen ophalen en de dagen erna was er een alternatief programma bestaande uit wandelen in het dal i.p.v. de bergen intrekken. Verder een heel fijne groep. Een aanrader is ook de originele Männerthee, als volgt te maken: men neme een mok thee waaraan toe te voegen een borrelglaasje schnaps en een borrelglaasje rum. Daar krijg je het wel warm van na een dag in de sneeuw!
Gereisd met vrienden in januari 2017

Een droomhuis, met een fantastisch uitzicht !

P. Perry, 29-8-2016
  • Ligging t.o.v. pistes7

De Gatternighof ligt zo'n 400 meter boven Obervellach in het Mölltal. Een vm boerderij/gasthof met een rijke historie en nederlandse eigenaren die de boerderij met veel liefde en respect voor details hebben verbouwd. Een grote en gezellige woonkeuken en een royale woonkamer, plek genoeg voor 18 personen. Lekker overal de houtkachel stoken. Rond het huis enkele terrassen/zitjes met rondom geweldig uitzicht. En een eigen Stube waar het met Ron en Caroline, de eigenaren, na een dag lekker bezig in de bergen, goed toeven is. Zij weten je ook veel te vertellen over de omgeving en de natuur en nemen je ook graag mee voor een wandeling van enkele uren tot wel enkele dagen ! Een aanrader voor iemand/iedereen die met vrienden of familie iets te vieren heeft of gewoon eens lekker wil genieten!!
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Vakantiehuis, mooi verbouwde voorm. herenboederij

Louise Stutterheim, 8-6-2014
  • Ligging t.o.v. pistes8

Vakantiehuis en in een mooi verbouwde voormalige herenboerdeij, waarbij de oorspronkelijke details zijn behouden zoals houten balken en vloeren. Kokkerellen en eten in de woonkeuken en chillen in de woonakmer bij de houtkachel. Er kan gebruik gemaakt worden van het zonneterras bij de Lärchenstubn die bij de boerdeij hoort. Door de eigenaar wordt je hier gastvrij onthaald.

De gratis National Park Kärnten Card, is ideaal; gratis entree bij 100 actracties zoals kabelbanen, rondvaartboten, zwembaden en b.v. toegand tot de mooie kloof "Groppensteinschlucht". De mogelijkheid voor gasten van de "Gatternighof" om voor half geld vanaf ieder station in Duitsland naar Mallnitz/Obervellach te reizen (kinderen t/m 14 jr. gratis). Vanuit Obervellach is een groot wandelbus netwerk. Voor de helft van de prijs kan mobiliteit op de NPKC kaart geladen worden; wij hoefden daarom b.v. geen entree voor de Grossklocknerstrasse te betalen (normaal 34 Euro).

Fam Letsch, Harlingen

Gereisd met vrienden in januari 2014

Wat een uitzicht!

Marco, 5-7-2012

"Goh, je zou er toch wonen, zo hoog!"

In andere jaren veel gezegd tijdens een rit door een dal. En nu mochten we er zelf verblijven! Het was fantastisch! Natuur, rust, uitzicht, privacy en ruimte vatten een verblijf in dit huis voor iedereen goed samen.

Bij aankomst hartelijk ontvangen door Ron en Caroline met een drankje. De ruimte in het typisch Oostenrijks huis is enorm. Voldoende ruimte om je terug te trekken en vooral ook erg schoon!

Enige 'nadeel' was de badkamer boven (douchen in bad onder schuine wand). Wij waren met familie, maar met vrienden is het douchen hierdoor mogelijk wat (te) beperkt. Maar dat werd snel vergeten door het plezierig verblijf op deze geweldige plek!

Het koken op het houtgestookte fornuis (kan ook electrisch) was erg leuk. De kinderen konden heerlijk buiten spelen, hout halen voor de kachel, iedere avond reeën spotten op het veld onder het huis, voetballen tegen de berg op...

Er zijn vier tweepersoons bedden, de rest losse bedden of stapelbedden.

Gereisd met vrienden in april 2012

een fijne ruime woning op een fantastische plek

fam. Jonker, 27-7-2010

Afgelopen week zijn wij, een gezin van 10 personen op vakantie geweest op de Gatternighof. Het is een prachtig groot oud huis, met enorm veel opbergruimte, twee koelkasten, een afwasmachine en wasmachine. Je hebt een geweldig uitzicht over het dorp beneden. De eigenaren zijn aardige behulpzame mensen. Je krijgt voor iedereen een Kärnten card waarmee je gratis toegang hebt tot verschillende bergbanen, mesea, zwembaden enz. Ze hebben een eigen web-site.

Wij moesten door familie omstandigheden naar huis maar hadden ons zeker nog wel een week kunnen vermaken.

Tips im te doen: Raggaschlucht, Reisseck bergbahnen, Grossglockner.

Wij hebben erg lekker gegeten bij restaurant de Himmelbauer. Het is een heel eind rijden over een smalle weg hoog de berg op maar zeker de moeite waard

Gereisd met oudere kinderen in juli 2010

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Vakantiehuis Gatternighof bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Gatternighof in Obervellach, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Gatternighof zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiehuis Gatternighof scoort een 8.95 uit 10 op basis van 5 reviews.