Hotel Alpengarten ****

Alpengarten
8,4

• Ligging t.o.v. pistes5,9

7 reviews over Hotel Alpengarten in het Nederlands

Fantastisch. Het voelde als thuiskomen.

Evelien, 20-8-2017

Een hele mooie natuuromgeving. Was met mijn moeder (in rolstoel). Je kunt daar een heel eind komen in het natuurgebied. Mijn moeder en ik natuurlijk ook hebben enorm genoten. Er zijn genoeg bankjes om daar te zitten te genieten (en te lezen in onze E-readers). Mijn moeder in de rolstoel en ik op het bankje. En verder hebben wij tochtjes gemaakt met de auto. Wat is de natuur daar toch erg mooi. Het hotel was ook schitterend. Mooi balkon met uitzicht. De eigenaars en het eten was ook heel erg goed. Ik heb eigenlijk geen minpunten.
Gereisd met partner in augustus 2017

Werkelijk fantastisch verblijf. A+++

EZweers, 5-8-2017

Er is niks dat niet goed was. Dingen die erg goed zijn:

- iedere dag ander avond eten

- afwisselende broodjes bij het ontbijt

- schone mooie kamer

- vriendelijke mensen

Gereisd met partner in augustus 2017

Ligt mooi tussen 2 skigebieden in

Bouwman, 25-2-2017
  • Ligging t.o.v. pistes8

Het hotel ligt net buiten het het dorp, midden in alpengebied. Dus heerlijk rustig. Het ligt tussen twee skigebieden in die prima met de auto te bereiken zijn. Parkeren is gratis. Het skigebied Ankogel is niet zo groot, maar wel mooi overzichtelijk. Voor meer skihellingen moet je naar de gletsjer, ongeveer 20 minuten rijden. Het ontbijt is prima in het hotel, je mag zelfs broodjes smeren om mee te nemen. Het avondeten is eenvoudig, maar wel prima.De bedden zijn erg hard. Het hotel heeft een mooie wellness ruimte die je vanaf 16.00 uur mag gebruiken. De baas is een beetje nors, maar de bazin is een aardige vrouw, die de gasten graag naar de zin maakt.
Gereisd met partner in februari 2017

NOOIT MEER!!!!!

Lenie & Ron Boessen, 13-8-2016
  • Ligging t.o.v. pistes1

Mijn dochter had dit hotelletje gezien op Actie van de dag! Het zag er goed uit op de site, met goede review.

Laat ons dit nu ook eens doen, wij hadden er een goed gevoel bij.

Maar de ontvangst was al niet zo fijn. De eigenaar was in de bar aan het werk, ik riep "hallo" waar op een antwoord kwam van, er ligt een formulier bij de receptie vul maar in. Van dhr. hebben wij een hand gehad, wij wisten niet wie zijn vrouw was.

Hebben de sleutel van de kamer gekregen die er redelijk goed uitzag. Het ontbijt was goed met genoeg keuze. Lunchen hebben wij nooit gemaakt [van het ontbijt kreeg je er de mogelijkheid voor om broodjes te beleggen] Bij het ontbijt lag menukaart met een keuze uit vegetarisch of vlees menu. Dat was bar slecht. Het bestond uit pasta pijpjes om precies te zijn 21 pijpjes en 4 brokken rundvlees [goulash] salade bar die met blikken mais, rode bieten, paprika in blik/pot werd bij gevuld. En zo vulde wij het "ochtend in wat wij wilde eten van de kaart.

Wij zijn 1 dag naar onze buren uit de straat in Nederland, op bezoek geweest en hebben daar een gezellige dag gehad. Wij konden eten in ons hotel van 18u tot 20u. Mijn man en ik zijn terug gekomen en het was al aan de late kant 19.45u. Wij hebben gehoord van andere gasten dat zij werden aangesproken dat ook zij erg laat waren om te eten[19.55u]

Mijn man en ik hebben besloten ergens anders te gaan eten, want wij kregen casselerrib met zuurkool en puree. Laat ons daar nu geen zin in hebben midden in de zomer. En besluiten een heerlijk stuk zalm te gaan nuttigen. Wij zijn om 21u terug in ons hotel. Wij hebben nog bij tafelgenoten gezeten op een goed gevuld terras en de dag doorgenomen. Totdat de eigenaar [ik weet echt zijn naam niet] kwam en zei in het bijzijn van vele gasten [10 pers zeker].....Waar zijn jullie [DU]geweest, wij hebben gewacht met het eten en jullie kwamen niet! Ik zei van het is toch betaald. Jullie tingelen de hele dag op "dat ding" [telefoon] laat weten als jullie niet komen! Hij was altijd bezorgd over zijn gasten wanneer ze de berg opgaan en er zou iets kunnen gebeuren, wat wij zeker op prijs stellen. Maar hij ging zelf om 22u/ 22.30u naar bed, dan weet hij toch ook niet of alle gasten er al zijn. Maar "toon maakt de muziek". De eigenaar heeft ons gewoon genegeerd. De tafel genoot ging nog iets te drinken bestellen, dat bracht hij zetten alles op het hoekje van de tafel zonder "proost" te zeggen.

Hij ging tot aan de deur en zei 'Sluit de buitendeur zo meteen af ik ga naar bed.

Nog geen goedenacht.

Wij kregen er een erg naar gevoel bij, dat wij notabene "zijn gasten" op zo'n toon werden aangesproken .... nee afgeblaft!

Wij hebben diezelfde nacht een ander hotel gezocht, waar wij het ochtend na het ontbijt zijn wij vertrokken. Mw. des huize sprak mij bij het ontbijt nogmaals aan ik zei als u hier over wil praten, dan aub alleen.

Mijn man is gaan vragen om de rekening klaar te maken, waarop de eigenaar zei, vanwege het voorval van gisteren? Mijn man heeft dhr. gezegd, ik ben geen DU voor u en je mag ons vragen waar wij waren, maar niet ons op de nummer zetten waar meerdere gasten bij zitten! En daarbij zijn wij vrij waar wij eten gaan. Heb ik nog nooit meer gemaakt, om over zoiets te worden aangesproken!!!

De eigenaar heeft zich wel twee keer verontschuldigd en de drank van afgelopen 3 dagen ons niet laten betalen. Maar onze vakantie heeft er wel een erg nare ervaring aan over gehouden.

Gereisd met partner in augustus 2016

Goed en gezellig

Romyvn, 26-7-2016

Geboekt via touroperator. Voor ons voor het eerst in Oostenrijk dus we hadden maar 5 dagen geboekt.

We vonden het een heel gezellig verblijf.

We hadden 2 twee persoons kamer geboekt omdat er geen andere meer vrij waren. Bij aankomst hadden ze daar 1 familiekamer van gemaakt. Er was een slaapbank bij gezet waar mijn oudste zoon (10) op sliep. Dit was niet zo heel comfortabel, maar zo sliepen we wel allemaal in hetzelfde appartement. We kregen een vaste tafel toegewezen. Ontbijt was altijd voldoende, voor de lunch mocht je een pakketje samenstellen. Avondeten had je de keuze vlees of vega. Verder geen keuze, maar elke avond was het heerlijk eten!

Je mocht per kamer een vast bedrag aan drinken besteden. Omdat wij dus eigenlijk twee kamers hadden was dit ook zo berekend. Aan het eind hoefde we dus niets te betalen. (als we 1 kamer hadden gehad waarschijnlijk wel).

We kregen de karinthie card bij de boeking wat echt super was! We hadden een super zwembad in de buurt waar we gratis gebruik van mochten maken.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

Een echt thuisgevoel!

Marja en Jac, 7-3-2016
  • Ligging t.o.v. pistes8

Sinds zeven jaar zijn Michaela (voorheen interieurstyliste wat in de inrichting van het sfeerolle hotel is terug te vinden) en Peter de uitbaters van dit hotel. Voorheen werd het door de ouders van Peter gedreven.

Het omvat onder andere een schitterend saunalandschap (helemaal gratis en open van 16:00-21:00 uur!!) met Finse sauna, Turks stoombad, Infraroodcabines, diverse soorten douches, uitgebreide rustruimtes én gelegenheid om in de zuivere buiten-berglucht af te koelen!!

Daarnaast up-to-date ruime kamers (superschoon) met door hele hotel gratis wifi. Verschillende ruimtes op benedenverdieping om je lekker terug te trekken met leesboek en/of drankje.

Uitgebreid ontbijtbuffet, waar je ook een gratis lunchpakket uit samen mag stellen, en 's-avonds een 4 gangen keuzemenu met lekker saladebuffet.

De gratis skibus naar Ankogel vertrekt zeer regelmatig recht tegenover het hotel. Voor het bezoeken van de Molltaler Gletscher is het overigens handiger om de eigen auto te nemen (rijdt die kant op namelijk héél beperkt en kost €7,- pp)

Bereikbaarheid van het hotel is uitstekend. Het ligt namelijk op enkele honderden meters van het treinstation Malnitz dat je met de autotrein vanaf Bockstein kunt bereiken €17,- enkele reis (incl passagiers). Voorkomt de reis door de drukke (tol) Tauern-tunnel. Laden en lossen is in 5 minuten gebeurd!!

Ook in de lente/zomer lijkt het gebied én hotel overigens het bezoeken méér dan waard voor oa één van de uitgebreide bergwandelingen tussen en over de vele "drieduizenders" en rondom de Stappitzer See!!

Hotel Alpengarten in Mallnitz; een echte thuiskomer!!

Gereisd met partner in maart 2016

Klaas, 3-3-2005
  • Ligging t.o.v. pistes7

Top 4* familie hotel - echte aanrader. Het avondeten is gevarieerd en lekker. Keuze uit vlees en vegetarisch. Ligt net buiten het dorp (ong. 20 minuten lopen) en ong. 20 minuten met de gratis skibus (stopt pal voor de deur)vanaf de piste. Petra en Christian zijn perfecte gastdame/ heer. Erg vriendelijk bedienend personeel en een bijzoner relaxed sfeertje. Sauna (gratis) en bubbelbad (betaling) zijn super. De kamers zijn goed en de bedden zijn ook goed. Zeer netjes en schoon en een goede badkamer met een goede douche.

Zeker de moeite waard om nogmaals heen te gaan - het is goedkoper om via touroperator te boeken ipv direct.

Kortom voor een goedkope(re) 4* hotel een echte aanrader

Gereisd anders in maart 2005

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Hotel Alpengarten bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Alpengarten in Mallnitz, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Alpengarten zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Alpengarten scoort een 8.44 uit 10 op basis van 11 reviews.