Hotel Nockalm ****

70 reviews over Hotel Nockalm in het Nederlands

Wegblijven hier

millet wesley, 17-8-2017
  • Ligging t.o.v. pistes1

Wij keken uit naar een familie vakantie, 2 volw en 2 kindjes, in een zoals beschreven familiaal hotel waar de baas in de keuken staat enz... Nu blijkt dat het hotel overgenomen is door roemenen en de vorige eigenaar is hier nog om de nieuwe in te werken maar helaas de freundlichheid is ervanaf. Personeel is onvriendelijk en staat te wenen achter de bar. Eten is minimaal en steeds hetzelfde, en wanneer je een biertje wil drinken is plots het vat leeg maar niet getreurd na 1 uur hangen ze een ander aan. Wij zaten in het bijgebouw daar staan vochtvangers in de gangen en de kalk valt van de muren, de weg naar het hotel staat vol putten en barsten. Hou u kinderen goed bij u als u ze liefhebt gevaarlijke speeltuigen en in de gezamelijke keuken staat er doodleuk een fornuis waar iemand zijn aardappelen onbewaakt aent koken is. Waarschijnlijk zal het vroeger goed geweest zijn maar nu een hotel voor de sloop.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Na 5 jaar, nog steeds een toplocatie!

Sam Geboers, 9-8-2016

De kinderen willen steeds maar naar hetzelfde hotel (wij stiekem ook). Ze vinden het eten superlekker, de animatie goed, het zwembad en de sauna (waar ze mee in gaan).

Het personeel is steeds zeer vriendelijk en behulpzaam. De gastheer kwam ons net als de andere jaren steeds vriendelijk welkom heten.

De kinderen hebben steeds vriendjes en vinden dit superleuk.

De all-in is echt wel all-in met allemaal merkdranken en geen namaakdranken. De buffetten zijn ruim en verzorgd.

De aangeboden animatie en uitstappen zijn steeds verzorgd en de moeite waard. vooral het ontbijt op de alm boven met het geweldige uitzicht is echt wel de moeite.

Ook de kärnten card zorgt er voor dat je bij uitstappen steeds korting krijgt of gewoon gratis binnen mag. Ook de lokale tolwegen zijn hier inbegrepen.

Spijtig dat de lift dit jaar naar de alm niet werkte, maar de hotelbaas heeft ons verzekerd dat deze volgende zomer zeker in orde zou zijn.

Het is ook een pluspunt dat je mountainbikes (die echt wel in orde zijn) gratis kunt huren.

Het was weer een supervakantie voor ons en de kinderen hebben nu al beslist dat we volgend jaar teruggaan.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Goed, maar erg afgelegen

Fam. Ravesloot, 23-3-2016

We zijn met 2 kinderen (9 en 12) twee weken geweest.

We logeerden in het hoofdgebouw in 2 aparte kamers naast elkaar die samen met 1 deur kon worden afgesloten. Ruimte genoeg dus. Kamers schoon en ruim.

Eten erg afwisselend en goed. Veel keus aan drank. Personeel is vriendelijk, al hebben sommigen weinig zin in werken!

In de avond gaat de bar al rond 22.30 uur dicht. Dat vonden wij een nadeel. Vooral omdat het dan net een beetje rustiger werd omdat de meeste kinderen dan naar bed gingen. Sowieso erg weinig te beleven overdag en in de avond. Voor de kinderen (tot 10 jaar) een paradijs. Veel speelruimte, binnen en buiten. De kinderen gebruiken het hele hotel (lift en trappen) waardoor het erg onrustig en druk was, veel gegil.

Hotel ligt erg hoog en afgelegen. Ook al waren we er in de zomer, bovenop de berg was het soms maar krap 10 graden. Als je dan het dal inreed, 30 minuten rijden (!) was het al gauw 18-20 graden!

De lift naast het hotel was gesloten. In de buurt kon je daarom weinig wandelingen maken. Je hebt echt de auto nodig om erop uit te gaan; dichtstbijzijnde dorp is 25 minuten rijden!

Al met al een goed hotel om te vertoeven, maar je bent erg op jezelf aangewezen.

De hoge beoordelingen vinden wij overdreven.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

gemengde gevoelens

Dennis, 10-1-2016

Eten in orde maar mist wat variatie. Lucnhpakket voor daguitstap is een plus !

Redelijk ver van de "bewoonde wereld" dus stuk rijden om iets te bezoeken.

Kids animatie voorzien, vooral voor jonge kinderen.

Grootste minpunt is het bijgebouw, waar wij zaten dat eigenlijk een verzameling van appartementen is met verschillende eigenaars. Appartement was redelijk modern ingericht maar vooral de badkamer gedateerd. Alleen maar trappen in het gebouw, geen lift, het hele gebouw ademt "gedateerd" uit. Dagelijks wordt er wel schoongemaakt in het appartement, maar niet altijd even goed. Om bij hoofdgebouw (zwembad en restaurant) te komen moet je flink klimmen. Bij slecht weer is dat vervelend en je voelt je niet echt deel van het hotel. Als de kinderen slapen kun je ook niet makkelijk nog even een drankje ofzo gaan halen voor op de kamer. De vier sterren gelden daarom volgens ons alleen voor het hoofdgebouw.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

Super

Ann, 25-12-2015
  • Ligging t.o.v. pistes10

We verbleven voor de derde keer in hotel Nockalm. De kwaliteit was zoals gewoonlijk zeer goed. Onze kinderen willen steeds na het skiën onmiddellijk naar het hotel om te genieten van het zwembad en de faciliteiten errond.
Gereisd met jonge kinderen in december 2015

Meer gericht op kinderen

switsers, 1-10-2015
  • Ligging t.o.v. pistes10

de nockalmstrasse die begint schuin over het hotel zeker eens doen een echte aanrader. Hotel is heel kinder vriendelijk alles is aanwezig voor de kleintjes.zwembad en sauna ruimtes heel netjes. Spijtig genoeg sloot het hotel voor enkele maanden dus waren wij er de laatste week wat wel een afknapper was. Bijna of geen buffet meer en weinig keuze s'morgens voor de rest een aanrader van hotel maar je moet wel een half uurtje rijden voor je iets wil bezichtigen
Gereisd met partner in september 2015

Heerlijke week gehad.

mariken ederveen, 7-9-2015
  • Ligging t.o.v. pistes10

Nockalm is een fijn hotel. Het is omgeven door verschillende speelweitjes, geschikt voor verschillende leeftijden ( dochter van 1 en 9). Het is rustig gelegen. Overdag is het vrij stil omdat iedereen gaat wandelen. Het eten is heerlijk en het personeel vriendelijk, behulpzaam. De familekamer op de tweede verdieping was schoon en ruim. Je moet wel geluk hebben met de ligging, want kinderen zijn niet altijd stil op de gang en met kleintjes die smiddags slapen of vroeg slapen kan dat lastig zijn. Genoeg te doen voor de kinderen, spelen bij de opvang, zwembad/ biljart. Er worden ook leuke activiteiten georganiseerd : Fruhstuck auf d Alm was leuk!
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

Proper hotel met veel speelmogelijkheden buiten

Ann, David en kids, 23-8-2015

We hadden 2 ruime nette hotelkamers die met elkaar in verbinding stonden, badkamer was op tijd voorzien van propere handdoeken. Buiten was er voldoende voorzien voor de kinderen maar binnen bij slecht weer was het minder. Ontbijt was goed , avondeten was afwisselend. Hotel was wel afgelegen, veel km's rijden voor iets te zien en lift aan hotel was gesloten. Geen avondanimatie voorzien wat we ook een beetje spijtig vonden.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

net terug van reis

patrick en anja, 17-8-2015

een weekje oostenrijk achter de rug, prachtig weer gehad.

wij vonden de scores van het hotel aan de hoge kant.

het nockalm hotel is zeker niet slecht maar eerder voor gezinnen met kleine kinderen, daarvoor is het een echt paradijs.

de patron van hotel is vriendelijk, personeel is wisselend.

jammer was dat de 2 bergliften in de buurt van hotel niet werkten (het zou normaal tegen volgend seizoen terug in orde moeten zijn maar toch beter even op voorhand informeren).

met de Karinthiënkaart kan je veel leuke uitstappen doen, nadeel is toch dat er telkens vrij ver moet gereden worden (min 30 min).

het ontbijt is goed. avondmaal goed (maar geen 9/10 waard), gewone keuken, weinig vis als keuze.

we logeerden in het bijgebouw en dit was toch wel een beetje verouderd maar wel zeer ruim!, veel belgen aanwezig waar we 's avonds gezellig mee konden praten.

Toch een leuke vakantie gehad

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

Schitterend voor de hele familie

Johan K, 13-8-2015

Accomodatie: heeft zowel wat voor de ouders (terras/bar/ligweide/tennisterrein) en is zeer kindgericht (hekjes-speeltoestellen, trampolines,etc.)

Kamers: zijn correct, zeker niet gedateerd, maar relatief basic

Eten/Drinken: het is uiterst aangenaam dat een all-in formule ook gezonde alternatieven biedt.

Wandelen: het dal ter plaatse is zeer smal, wat tot gevolg heeft dat je als je de bergen in wil, je direct >500 hoogtemeters voor de kiezen krijgt. Wandelkaarten zijn ook niet echt voor handen

Uitstappen: voor ieder wat wils, enkel de steden liggen op wat afstand. Via de Karnten card heb je toegang tot veel activiteiten (dikwijls gratis) en bepaalde activiteiten worden ook via het hotel aangeboden (vb. ontbijt boven op de alm, kliminitiatie, watersafari: eco workshop voor kids over het leven in een bergbeek).

De bediening is zeer vriendelijk en laat je proeven van Oostenrijkse gastvrijheid.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Nockalm in Innerkrems, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Nockalm zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Nockalm scoort een 9.1 uit 10 op basis van 102 reviews.