Loen
8,7

Uitstekend

9 reviews over Camping Tjugen in het Nederlands

Fijne bungalow op prachtige plek

Andre Brabant, 16-7-2017

Wij hadden de ruime bungalows op Tjugen Camping. Deze waren ruim met een zeer complete inventaris. Enigszins gedateerd maar schoon, gezellig ingericht en op een prachtige plek. Vanaf je zitje voor de bungalow prachtig zicht op de gletsjer, de bergen en de camping. Direct vanaf de camping diverse fiets -wandel en excursiemogelijkheden, van heel zwaar tot eenvoudig. Aardige beheerders die hun best voor je doen. Dorpje Loen stelt niet veel voor maar ligt ook prachtig aan de fjord. Prachtige rit met de kabelbaan vanuit het dorp naar de top van de berg, voor de liefhebber. Erg steil en ook nogal prijzig.
Gereisd met partner in juni 2017

Prachtig gelegen en prettige camping

AnneliesV, 11-7-2016

De camping is van het type terrassen. Er zijn ook vaste plaatsen op een van die terrassen met daartussen een terras voor tent en caravans. Wij staan op het veld achter de faciliteiten die met een kleine trap te bereiken zijn. We hebben een schitterend uitzicht op de Kjendalsbreen (gletscher) in de verte. Je kijkt over een lager gelegen veld, dus geen verstoring van het uitzicht. Bijna alle plaatsen hebben een picknicktafel. Er komen naar verhouding veel Nederlanders! De campingbaas is erg vriendelijk en vertelt dat hij met 2 jaar (67 jaar is de pensioengerechtigde leeftijd) de camping wil verkopen. We rekenen 4 nachten af voor 220 NOK incl. electra. Douchen kost 10 NOK en hij blijft lekker lang stromen. De douche is afsluitbaar met een glazen schuifdeur. Luxe voor Noorse begrippen. Nu hebben we het redelijk goede weer benut voor een fietstocht naar de gletscher (heel goed te doen), het rijden van de Panoramaroute met onderweg een korte wandeling naar de Tvinnefossen (waterval) en een tochtje naar Gamle Strynefjellsvegen, waar je ook zomers kunt skieën. Als het weer goed was gebleven, dan hadden we er zeker langer blijven staan, want er valt nog veel meer te ondernemen in deze prachtige regio.
Gereisd met partner in juli 2015

Mooiste camping van de reis!

stoelstoel, 14-8-2015

Camping Tjugen heeft een fantastisch uitzicht op de bergen rondom. Is een goed uitgangspunt voor een bezoek aan de gletsjers maar je kan ook naar Geiranger. Goede plaatsen met ondanks de regenachtige zomer geen modder, altijd fijn als je met een tent komt. Een zeer vriendelijke campingbaas en heerlijk sanitair. Zoals overal in Noorwegen moet je wel betalen voor de douches, maar als ze dan schoon zijn, prima.
Gereisd familie in juli 2015

Schitterende plek

Rianne, 26-9-2013

Mooie, nette camping, vriendelijke eigenaar die goed Engels spreekt, bij aankomst leuke tips/ideeën wat te doen in de omgeving, je voelt je gelijk welkom. Sanitair is netjes en schoon, gezellige keuken waar je kunt koken/afwassen.

Schitterende omgeving, vlakbij de gletsjer: gletsjertocht met gids is een aanrader en de campingbeheerder regelt dit graag voor je. Wandeling naar de top van Skålatårnet is mooi maar erg pittig. Kortom: deze camping en omgeving zijn een aanrader!

Gereisd met partner in juli 2013

Prachtig uitzicht

MariaR, 18-8-2013

Wij hebben een aantal nachten in een kampeerhut overnacht. Fijne camping met een hele vriendelijke beheerder. Mooi gelegen. Vanuit de camping zijn er veel mooie plekken bereikbaar zoals de gletsjer en de Geiranger fjord. Wifi aanwezig in de TV kamer. Ook is er een goede keuken beschikbaar.
Gereisd met partner in augustus 2013

prachtig ligging zeer rustig

J.W.Verwijs, 12-6-2011

schitterende terrassencamping met apart gedeelte voor trekkers zonder inbreuk op kwalteit van plaatsen . vriendelijke behulpzame eigenaar annbevelenswaardig om vanaf hoofdweg naar deze camping toe te rijden
Gereisd met partner in mei 2011

Prachtige plek

Y. Scholte, 23-7-2009

Camping Tjugen is echt een pareltje in een prachtig stukje Noorwegen. Wij zijn er 3 nachten geweest en verbleven in 1 van de hutjes. Naast de standaard voorzieningen als (stapel)bedden, serviesgoed, kookplaatjes, potten en pannen, was er ook koud stromend water. De inrichting was behoorlijk gedateerd, maar functioneerde prima. Eigenaars van de camping zijn buitengewoon vriendelijk en behulpzaam en spreken goed Engels. De camping ligt er prachtig. Een klein uurtje met de auto en een lekkere wandeling en je zit op de gletscher. Prachtig.

Voor onze beide meiden van 5 en 7 jaar was er genoeg te spelen. Vooral met de trampoline hebben ze zich goed vermaakt, maar het speeltuintje was ook prima.

We zijn blij dat we uiteindelijk niet voor 1 van de campings aan het Loen-meer hebben gekozen.

Gereisd familie in juli 2009

Knusse camping

martin schouman, 26-12-2008

Prachtig sanitair. Wel vaak wachten voor de afwas in hoogseizoen. Slechts 2 spoelbakken in keukentje waar ook nog gekookt wordt door kampeerders. Eigenaar is bijzonder vriendelijk.
Gereisd familie in juli 2008

Ina en Johan van Kasteel, 26-12-2007

Camping met een geweldig uitzicht op een gletjer.Kleine terrassencamping met goed sanitair en de meest noodzakelijke dingen zijn aanwezig. B.v. een keuken en een ruimte waar je kan eten. Ook een wasmachine en wasdroger zijn aanwezig. De campinghouders zijn zeer gastvrij. veel wandelmogelijkheden.
Gereisd met partner in december 2007

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Tjugen in Loen, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Tjugen zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Tjugen scoort een 8.67 uit 10 op basis van 9 reviews.