Camping Solvik ***

7,9

11 reviews over Camping Solvik in het Nederlands

Schitterend!

Parlevliet, 12-8-2016

Dit is één van de mooiste hytters gedurende onze 3,5 week rondreis in Noorwegen. De hytter is zeer royaal met twee slaapkamers, een heerlijke hemeldouche en een ruime keuken. Op de veranda kun je van het fantastisch uitzicht genieten. Jammer dat we na twee dagen alweer moesten vertrekken.

En om niet te vergeten: je kunt er heerlijk zwemmen in het meer!

Gereisd met vrienden in juli 2016

Prima camping op mooie locatie

Evelien, 3-9-2012

We hebben hier enkele nachten doorgebracht. We kwamen pas om 21.30 in de regen aan, maar hadden tevoren gebeld voor plaats. Dat is er eigenlijk altlijd, daar er geen vaste plaatsen zijn. We hebben onze tent dus ergens tussen gezet. Geen enkele plaats is recht, dus slapen gaat ook scheef, maar dat is voor een paar nachten best te doen. Sanitair is eenvoudig, maar schoon. Keuken en zitruimte zijn ideaal voor backpackers. De gratis roeibootjes waren een dankbaar gebruiksvoorwerp voor onze kinderen (10-12). Ondanks dat er geen speeltoestellen etc zijn, hebben onze kinderen zich prima kunnen vermaken langs het water. Het maakt niet uit of je met 2 of meer personen komt. Je betaalt voor tent/auto/electra en dat maakt dit gelijk ook een voordelige camping is (210 kr/ nacht). Preikestolen op goede rij afstand en ook via Tau is Stavanger goed te bezoeken.
    Gereisd met oudere kinderen in juli 2012

Zeer fraaie ligging

Marijke, 7-8-2012

Eenvoudige camping met een zeer fraaie ligging aan het fjord.

Je kunt eerst zelf een plekje zoeken en daarna melden bij de receptie.Op welke plek je ook staat het uitzicht is fantastisch.

Sanitair is eenvoudig maar goed verzorgd. Afstand winkel is goed te doen. Op ongeveer 20 minuten rijden van de Preikestolen.

De terassen zijn niet vlak, bij een natte ondergrond is wegkomen met de auto moeizaam en is hulp van mede campinggasten wenselijk/nodig.

Wij stonden vast met de auto en werden uiteindelijk geholpen door een stel duitsers en zweden, de nederlanders naast ons waren helaas niet zo behulpzaam en staken geen vinger uit.

Stroompunten zijn schaars dus verlengsnoer is wenselijk.

Gereisd met partner in juli 2012

Mooi plekje aan het water

d_elisa82, 8-7-2012

We hebben hier 3 nachten aan het water gestaan met een tent. Prima uitvalsbasis voor het ontdekken van de omgeving. Camping zelf is vrij basic: een paar terrassen waar je zelf je plekje uit kan zoeken. Een vlakke plek is er niet echt, maar met de aanwezige houtblokken stonden de meeste campers en caravans om ons heen toch allemaal aardig recht. Niet veel sanitair, maar wel schoon.

Mooi uitzicht en roeibootjes die je gratis kan gebruiken.

Verder niet veel bijzonders, maar een prima camping voor het bezoeken van het Lysefjord en de Preekstoel. En stukken goedkoper dan de Preikestolen camping.

Gereisd met partner in juli 2012

Camping met prachtig uitzicht

trolletje, 26-11-2011

Niet al te grote camping, vlak langs de weg. Van die weg heb je niet veel last. Het sanitair is simpel, maar voldoet. Stroompunten zijn er niet veel, je hebt vaak een wat langere kabel nodig. Maar de ligging van de camping is echt geweldig! Je hebt prachtig uitzicht over de baai met Stavanger in de verte. Er is heel goed Wifi, maar je moet er wel voor betalen. Wel een redelijk bedrag overigens. Verder liggen er bootjes die je gewoon mag pakken, we hebben enorm veel makrelen gevangen! In Jorpaland, 3 km verder, zijn supermarkten.

De omgeving is natuurlijk ook erg leuk. Vanaf Tau gaat een ferry naar Stavanger. En natuurlijk is de Preikestolen vlakbij!

Gereisd met partner in juni 2011

Grasveld met sanitair

Pascal, 2-8-2011

Op zich een hele basic camping. Er zijn een drietal terassen waarop je je caravan, camper of tent neer kunt zetten, alle met uitzicht op het fjord.

Je kunt zelf je plek uitzoeken op het veld, en eigenlijk alle plekken zijn erg scheef. Het is daardoor lastig je caravan, tent of camper goed neer te zetten. Als het veel heeft geregend is het niet lastig om je caravan van de plek te krijgen (bij vertrek), vooral als je de caravan omhoog moet trekken.

De stroom is niet super geregeld. We zaten met vier caravans op een stopcontact, waarbij een haspel onder een picknick tafel lag. Geregeld hadden we geen stroom omdat de beveiliging eruit klapte.

Het sanitair is basic. Weinig douches, wc's en afwasbakken, maar we zijn er inmiddels achter dat dat niet vreemd is in Noorwegen.

Op de camping zijn gratis bootjes te krijgen, om op het fjord te roeien. Verder is er niks op de camping voor kinderen.

Prijs/kwaliteit is redelijk goed, je betaalt niet superveel, en krijgt de basis.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

Grasveld aan het water

progressive_arts, 26-7-2011

Je kunt het niet echt een camping noemen. Er zijn twee grasvelden waar je je tent/camper/caravan neer kunt zetten. Bij nat weer (wat niet ongewoon is in Noorwegen) worden de velden al snel omgeploegd door alle campers die er komen overnachten. Ook moet je zorgen dat je stroomkabel lang genoeg is omdat er weinig stroompunten zijn.

Het uitzicht over het fjord is wel mooi en het is er erg rustig.

De keuken is zeer netjes en ruim en ideaal voor backpackers. Het sanitair is netjes maar wel een beetje benauwd en alles bevind zich in één ruimte (niet erg prettig als er iemand naast je naar de WC gaat terwijl jij staat te douchen).

De camping ligt op een klein stukje rijden van de Preikestolen en is dus zeer geschikt om te overnachten als een bezoek op je programma staat. Verder is er weinig te doen op de camping tenzij je van vissen of varen houdt. Een overnachting voor twee personen met tent, auto en elektriciteit kost 210 NOK en douchen kost 10 NOK voor 4 minuten.

Gereisd met partner in juli 2011

Camping???

Marcel, 9-9-2010

Het woord camping is wat teveel voor het grasveld, waar je met je camper of caravan op kunt gaan staan. Het geweldige uitzicht op het fjord vergoedt veel, maar dat wordt weer teniet gedaan door het trieste sanitair.
    Gereisd met partner in januari 2010

Ideale camping om de Preikestoel te doen.

jenny ceyssens, 29-12-2009

Rustige camping. Prima ligging. Vriendelijk onthaal. Enkel verbleven in de hutten. Deze zijn zeer volledig uitgerust en hebben een prachtig uitzicht. Prijs/kwaliteit prima. We waren er enkele jaren geleden en gaan dit jaar terug.
      Gereisd met vrienden in juli 2004

prima camping

Korthout, 18-10-2009

Prima camping. schoon en netjes. dichtbij bezienswaardigheden. Prekestolen, Stavanger
      Gereisd met jonge kinderen in oktober 2009

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Solvik in Jørpeland, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Solvik zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Solvik scoort een 7.89 uit 10 op basis van 11 reviews.