Pension Kristine Moen Huset / Byzonderereizen

8,5

19 reviews over Pension Kristine Moen Huset / Byzonderereizen in het Nederlands

Geweldige belevenis,!

Frans den Nijs, 20-8-2016

Wanneer ik schrijf dat ik hier bij Marijke en Frans al 6 keer geweest ben. Zeg dat wel genoeg dacht ik.

Een schitterend landschap, de hele natuur is hier ongerept, geen hekken met prikkeldraad, en dan s'avonds het noorderlicht indien het onbewolkt is! Maar al de keren dat ik er was heb ik min of meer het noorderlicht gezien.

En dan s'avonds tijdens het eten met elkaar is ook geweldig, heerlijk eten op z'n Noors gemaakt door Marijke en Frans. Heel gezellig met vaak verschillende mensen maar met een paar uur, is het zeer gemoedelijk.

Resumé een vakantie om nooit meer te vergeten.

Frans den Nijs uit Alkmaar.

Gereisd alleenreizend in oktober 2014

Ervaring voor het leven

Hans Hamann, 26-6-2016

Onwaarschijnlijke ervaring om bij wijze van spreken naar de Noordpool te kunnen kijken terwijl de zo'n niet ondergaat.
Gereisd met partner in januari 2016

Noorwegen op z'n best!

Annette Boven, 18-4-2016

Fantastische en onvergetelijke reis met gevarieerd programma!

Wandelen, varen, dorpje, informatie over natuur en noorderlicht, goed en lekker eten. Marijke en Frans, bedankt voor het delen van jullie passie voor de Lofoten!

Gereisd met partner in april 2016

Een topper!

Ann, 21-12-2015

De natuur is er adembenemend mooi, het huis is prachtig gelegen qua uitzicht en is zeer functioneel ingericht ( slaapkamers en badkamers zijn niet groot maar zeer verzorgd en in orde, gezellige eet- en zitruimte, matige Wifi-ontvangst)

Organisatie en programma is zeer duidelijk en wordt aangepast naargelang de weersomstandigheden.

Het aanbod van enerzijds begeleide wandelingen en anderzijds boottochten met een visserskotter op de oceaan en de fjorden maken het mogelijk de Lofoten vanuit een verschillend gezichtspunt te ervaren.

De organisatoren kennen heel wat van de fauna en flora en geven je de kans om er heel wat van te ontdekken. ( Er zijn weinig bewegwijzerde wandelingen op de Lofoten maar de organisatoren kennen de streek zeer goed!)

Ontbijt en lunchpakket zijn in orde, dinner ( 3 gangen-menu met telkens Noorse specialiteiten ) is excellent!

De kleinschaligheid en de persoonlijke contacten die je maakt tijdens deze reis maken er iets 'byzonder' van.

Als natuurliefhebber en amateur fotograaf kan ik deze reis écht aanbevelen!

Gereisd met partner in juli 2015

Aurora Borealis!

Rob, 9-12-2015

Het uitzonderlijke noorderlicht op de avond vóór de terugreis poetste elk mogelijk minpuntje in één keer weg.. Waarmee ik wil zeggen dat een beoordeling nooit écht objectief kan zijn. Marijke en Frans hebben een onvergetelijke reis voor me mogelijk gemaakt, zonder meer. Ik vond de gastheer wat toegankelijker en gemakkelijker in de omgang dan de gastvrouw. Bij een groepsreis kan de chemie met de medereizenden van invloed zijn op je beleving. Ik reisde alleen en had geen bijzondere click met de rest van de groep, maar daar was ik ook niet naar op zoek.. Ik heb genoten van de vaartochten, de wandelingen, de uitjes, het strandjutten, het ruige landschap, de Noorse zee , de sneeuwstorm, de zon, het noorderlicht, kortom, de Lofoten!
Gereisd alleenreizend in maart 2015

Gastvrij en byzonder

Jeanet Kramer, 8-12-2015

Wat was het een byzondere reis. Vijf van de zeven nachten noorderlicht gezien en kunnen fotograferen (zelfs vanuit ons slaapkamerraam!), wat wil je nog meer. Op deze unieke plek met zijn zeer gastvrije gastheer en -vrouw moet je wel genieten. Prachtige rondritten met de auto gemaakt, de vaartochten waren koud maar indrukwekkend en de wandeltochten super. Met de sneeuwschoenen wandelend over bevroren meren en klimmend naar ongerepte vlaktes met fantastische uitzichten. Adembenemend. Het ontbijt, de lunch aan boord van de Stabben en alle diners waren even smakelijk. Samen met een gevarieerd gezelschap zorgden dit alles voor een vakantie waar we nog vaak over napraten.

Geplaatst op 07 Dec 2015 door: Jeanet en Wim

Gereisd met partner in februari 2015

Trudy Franc, 8-12-2015

Niets was minder, álles was geweldig, het gezelschap, de gastvrijheid, het leuke huis, het eten, de uitstapjes, het varen, de natuur en... het noorderlicht.
Gereisd met partner in februari 2015

Fantastische reis

Nelleke, 26-8-2015

Goede verzorging goede begeleiding prima programma .

Prachtige natuur goede sfeer een aanrader in elk seizoen

Gereisd met partner in augustus 2015

Scheve verhouding Prijs-Kwaliteit-Gastvrijheid

A3aan, 30-12-2013

Vluchten heen en terug goed. Bezorging tickets:laat, Ondanks rijkelijk vroege aanbetaling. Prachtig verhaal hoe door de gastheer/-vrouw dit pension is verbouwd tot Bed&Breakfast verblijf met lunchpakket en 's avonds goed diner. Bizar dat de service van een Polar Light center (om de hoek!) niet in reissom is inbegrepen. Voor 400 NK pp kan men met een groep een lezing organiseren met aansluitend Noorderlight "bezoek" en een SMS-alertservice. Autohuur op "vrije" dagen niet praktisch mogelijk. Noorderlight spotten direct aan strand. De waarschuwing vooraf een Eigen wachtdienst voor het Noorderllicht in te stellen naar echtheid opvatten. Gastvrouw/-heer doen dit NIET! Reis met vissersboot en spotten zeearend waargemaakt. Wandelingen in de vrije natuur zijn niet voor zwakkeren. Goede sauna. Het dorp is op loopafstand (circa half uur) en daar is bij inkopen ook geld te "tanken". In de buurt is het BestPhoto Lofoten fotografie center alwaar mooie natuurfoto's te zien zijn en te bestellen.
Gereisd met partner in oktober 2013

Voor eens en altijd!!!!!

Hans en Helen Hamann, 11-2-2013

In de zomer van 2007 hebben wij, Hans en Helen met onze jongste zoon, voor het eerst bij Frans en Marijke gelogeerd. Wij waren hiervan zo onder de indruk dat wij in 2008 met ons hele gezin een fantastische week bij Frans en Marijke hebben doorgebracht. Daarna zijn wij elk jaar in diverse jaargetijden naar de Lofoten gegaan. De aankomst in Kristine Moen Huset voelde als thuiskomen na een lange reis. De kamers zijn weliswaar niet groot maar groot genoeg en zeker de "bedstee kamer" is onze favoriet, de douches heerlijk en de "laarzen/ schoenen droger" een prima service. De ligging van KMH is subliem en het uitzicht zo mooi dat je wel naar buiten moet kijken. Marijke kookt hemels lekker. 's Avonds heerlijk ontspannen en daarna slaap je als een roos. Onze volgende reis staat alweer gepland voor begin maart 2013. Mede dankzij de gastvrijheid van Frans en Marijke hebben wij voor eens en altijd ons hart verpand in het noorderlicht en de middernachtzon onder de vleugels van KMH.
Gereisd met oudere kinderen in juni 2007

Overweeg je om een verblijf te boeken in Pension Kristine Moen Huset / Byzonderereizen in Lofoten, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Pension Kristine Moen Huset / Byzonderereizen zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Pension Kristine Moen Huset / Byzonderereizen scoort een 8.54 uit 10 op basis van 19 reviews.