8,6

Uitstekend

26 reviews over Hotel Villa Augustus in het Nederlands

Heel bijzonder, lekker eten en volop genieten

Pamela's choice - Pamela Stark, 24-10-2016

Precies een week geleden maakte ik kennis met Villa Augustus. Een in vele opzichten ongewoon restaurantcomplex. Gelegen op een unieke locatie, gevestigd in het pompgebouw en de oude watertoren te Dordrecht. Op de kaart staan biologische producten van het seizoen, veelal uit eigen tuin. Een tuin die is aangelegd in de vroegere waterbekkens en die niet alleen eetbare producten voortbrengt, maar ook vrolijke planten en bloemen. Een tuin waar je heerlijk kunt wandelen of gewoon genieten van de kleuren en de zon op je gezicht.
Gereisd met vrienden in oktober 2016

Gaaf hotel!

Irma de Vos, 24-9-2016

Leuke originele kamers, heerlijke bedden, ruime kamers. Aanrader!
Gereisd alleenreizend in december 2015

Prachtig locatie

tjordaan, 24-10-2015

Het was in één woord Fantastisch! hotelkamer, omgeving en het restaurant. We hebben genoten.
Gereisd met partner in oktober 2015

Aparte ervaring

John, 7-6-2015

Bijzonder hotel in en om oude watertoren midden in een mooi park en moestuin. Kamers zijn niet vergelijkbaar, maar de mijne kon wat uitgebreider uitgerust worden (fatsoenlijke tafel, paar stoelen meer, deur voor wc (in overigens aparte sanitairruimte).

Ontbijt: iets meer soorten brood, verder goed. Avondeten: een zeven. Alle eten biologisch gekweekt en groenten uit eigen moestuin (Echt waar?). Ruim parkeren.

Gereisd met vrienden in juni 2015

Mooi hotel in een pracht omgeving met grote tuin.

R.v.S., 14-5-2015

4 jaar geleden villa Augustus bezocht in het najaar, nu dus in het voorjaar.

Men is dus druk bezig om de (kruiden)tuinen weer up to date in orde te maken, in de tuin achter het hotel heerst een oase van rust.

De puinmuur om de achtertuin is al een bezienswaardigheid op zich, tussen de brokken steen bevinden zich marmeren objecten die zo uit de Romeinse tijd kunnen komen, en in de doorkijk met tralies aan de achterzijde zijn de eerste liefdessloten gespot.

Ook al heb je geen hotelreservering dan is de omgeving met het terras en restaurant al een bezoek waard.

We hebben weer genoten.

Gereisd met partner in mei 2015

Wat een ervaring.

marjoleinstraten, 11-1-2015

Na enkele enthousiaste verhalen van mensen om mij heen was ik nieuwsgierig geworden naar Villa Augustus. Ze hebben niets teveel gezegd. Wat een accommodatie. De hele inrichting is geweldig en klopt precies. Personeel is vriendelijk en behulpzaam. Prijs/kwaliteit is goed. Het hotel ligt op ca 10 mn loopafstand van het centrum van Dordrecht en parkeren is gratis. Het beschikt over een mooie en ruime tuin waar men veel verbouwt tbv het eigen restaurant. Het restaurant is geopend voor ontbijt, lunch, diner en evt afternoon thee. Zowel ontbijt als diner waren erg goed. Volop keuze. Naast de kaart staan er ook op de schoolborden bij de keuken gerechten waar je uit kan kiezen. Vrijwel alle producten worden door Villa Augustus zelf verbouwt en dat proef je. Heerlijke puur natuurlijke producten. Wij logeerde in de lantarenkamer. Het uitzicht vanuit de toren (behorende bij de kamer) was geweldig. Wel fris daarboven. Kamer was ruim. Aparte badkamer met fijne douche en apart toilet.
    Gereisd met partner in december 2014

Dit moet je gezien hebben!

Ton , 26-10-2014

Wil je iets anders dan een standaard hotel, met dito inrichting? Hotel Villa Augustus is een verrassend hotel met een ingenieus concept, gastvrije medewerkers en een heerlijk restaurant. We hebben het als een inspirerend verblijf ervaren en onze ogen kwamen tijd te kort om alles te kunnen ervaren. In tegenstelling tot andere gasten vonden wij het restaurant prettig om te verblijven. Meer dan voldoende keuze, mooie seizoensgerechten en prima prijzen.
    Gereisd met partner in oktober 2014

Een hotel dat zeker een bezoekje waard is.

B, 18-2-2014

Het hotel is zeer goed gelegen, op wandelafstand van het centrum, van parken, enz. De kamers zijn ruim en authentieke elementen zijn bewaard gebleven. Het eten is biologisch en zeer uitgebreid. Verder is het hotel een mix van allerlei stijlen. Het personeel is zeer vriendelijk. Het is een mooie en unieke ervaring om in een watertoren verbleven te hebben.
    Gereisd met partner in februari 2014

groepsuitje naar villa augustus!

Hans strijb, 5-8-2013

Van deze watertoren is een prachtig hotel gemaakt .

Het geheel maakt een statige indruk, er is een grote binnentuin,

waar naast de borderbeplanting ook allerlei groenten worden gekweekt

voor eigen gebruik.

het is interessant om eens te kijken naar de ontstaansgeschiedenis van

dit bijzonder object!

Het hotel heeft 37 kamers waarvan er een aantal in de watertoren zelf gevestigd zijn, en een aanbouw met enkele kamers, en nog een losse unit waar ook nog een 4tal tuinkamers gerealiseerd zijn.

Wij zijn er geweest met 20 mensen. Bijna iedereen was vol lof, een aantal van ons had een kamer in de vaste aanbouw, ik raad niemand aan om daar gedurende de zomermaanden [Wanneer het warm weer is] gebruik van te maken, het is er veel te warm in

De receptie was wel vriendelijk met het verstrekken van ventilatoren [je moest er wel naar vragen] Jammer!! aan het personeel mankeert overigens niets zij zijn zeer professioneel en vriendelijk.

Gereisd met vrienden in januari 2013

Onwaarschijnlijk goed

Peter Vonk, 21-7-2013

Heb al heel wat hotels bezocht in en buiten Nederland maar Villa Augustus is met afstand de beste die ik tot nu toe heb meegemaakt. Ben werkelijk niets tegengekomen waarvan ik dacht: "Dat hadden ze nou net even anders moeten doen". Niet goedkoop maar het geld meer dan waard.

Hotel, restaurant, terras en winkel allen uitstekend op elkaar afgestemd en buitengewoon inspirerend voor creatieve ondernemende geesten. Dordrecht is een onverwacht leuke stad, maar als je een lang weekend gaat hoef je het terrein van de villa eigenlijk helemaal niet af. Weer deed wel goed mee.

Groot compliment voor de mensen achter de formule!!

Gereisd met vrienden in januari 2013

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Hotel Villa Augustus bij :

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Villa Augustus in Dordrecht, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Villa Augustus zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Villa Augustus scoort een 8.58 uit 10 op basis van 26 reviews.