8,5

Uitstekend

5 reviews over Vakantiehuis Rifhoek in het Nederlands

Een paradijsje

Hylk van Ekelenburg, 27-6-2013

Rifhoek is een comfortabel huisje, dat ligt in een duingebied in een duinpan aan de rand van het park Klein Zwitserland. In het huisje zitten ramen die je het gevoel geven dat je voortdurend onderdeel bent van de natuur buiten. Op het geluid van de natuur na is het er stil. De tuin is niet alleen jouw verblijf maar ook dat van de fazanten, vogels en konijnen. Die zich onverstoorbaar door de tuin begeven. Toen ik er in mei was, was het op het vaste land koud, zo vertelde men mij. En ik? Ik lag in deze heerlijke duinpan in mijn bikini te zonnen. Kortom een paradijsje.
Gereisd alleenreizend in mei 2013

Onthaasten voor ons en Swing onze Golden retriever

Gerty Weijmer-Zweers, 17-7-2012

We hebben al vele malen op de Rifhoek vertoefd met veel plezier en graag vertellen we u waarom.

Vakantiehuis de Rifhoek op Schier is bijzonder onder meer vanwege de tuin met zijn beschutte ligging in een duinpan die volledige rust en privacy geeft. Juist bij noordewind ligt de tuin zo luw, dagt je er in april met een buitentemperatuur tussen 10-15 graden heerlijk kunt zonnen op de comfortabele ligbedden. het allermooist is eigenlijk het bankje op het duin dat volledig uitzicht geeft op natuurgebied 'de westerplas'.

Het huis zelf is niet groot, maar juist knus met een heerlijke ligbank en een onmisbaar gezellig houtkacheltje. De keuken is rijkelijk voorzien van alles en voor het gemak ook een vaatwasser, oven en magnetron. Er is een gastenverblijf met flatscreentv, aparte douche en toilet en wasmachine. Het huisje ligt aan de rand van een kleinschalig parkje met een zeer natuurlijk omgeving. O, ja, de huisfazant in de tuin + familie en de zwaluwen moeten ook even genoemd worden.

Gereisd met partner in april 2012

ULTIEMPLEKJE

Karin en Frank Roks, 6-4-2012

Onze 3 boekingen en vakanties op Schiermonnikoog in de Rifhoek, zijn ons meer dan goed bevallen. De bungalow is heerlijk gelegen bij een kleine veilige concentratie huisjes, tegen een duinpan. Het heeft alles om weg te dromen in een wereld van rust en nostalgie. Wij koesteren de retro-stijl en subtiele, doch zeer smaakvol gekozen huisstijl. In het huisje is daadwerkelijk álles aanwezig. Van ganzenbord tot kleurpotlood en van reserve -gloeilamp tot notitieboekje. Uniek! Ook vboeken, cd’s en dvd’s. Je bent nooit iets vergeten. De ligging is voortreffelijk. Zowel duinen, de zee als de dorpskern zijn op loopafstand. Geniet van Schier, zeker als je even tijd nodig hebt om tot jezelf, of tot expressie te komen. Voor kunstenaars is het dé ideale neerplof- en oplaadplek. Voor ons is de combinatie Rifhoek en Schiermonnikoog, een ultiem stukje Nederland geworden. Wij kunnen niet euforisch genoeg zijn. Nog één waarschuwing:’ Pas op, want als je er eenmaal bent... wil je niet meer naar huis.
Gereisd met partner in november 2011

DE ULTIEME COMBINATIE

Karin en Frank Roks, 2-4-2012

Onze 3 boekingen en vakanties op Schiermonnikoog, in de Rifhoek, zijn ons meer dan goed bevallen. De bungalow is heerlijk gelegen tegen een duinpan en heeft alles om weg te dromen in een wereld van rust en nostalgie. Wij koesteren de retro-stijl en subtiele, doch zeer smaakvol gekozen huisstijl. In het huisje is daadwerkelijk álles aanwezig. Van ganzenbord tot kleurpotlood en van reservergloeilamp tot notitieboekje. Echt uniek! Ook volop boeken, cd’s en dvd’s. De ligging is voortreffelijk. Zowel duinen, de zee als de dorpskern zijn op loopafstand. Geniet van alles wat Schier is, zeker als je even tijd nodig hebt om tot jezelf, of tot expressie te komen. Voor kunstenaars is het dé ideale neerplof- en oplaadplek. Voor ons is de combinatie Rifhoek en Schiermonnikoog, een ultiem stukje Nederland geworden. Wij kunnen niet euforisch genoeg zijn. Daarom één waarschuwing voor wie er heen wil gaan: ’Pas op, want als je er eenmaal bent… … wil je haast niet meer naar huis'.
Gereisd met partner in november 2011

Kiddy van Mourik Broekman, 16-10-2007

De Rifhoek is een smaakvol ingerichte bungalow met een kleine maar handige keuken, een hele prettige zithoek met een hoekbank waar je op kan liggen lezen, een grote eettafel, een gecombineerde wc - douche en 2 kleine slaapkamers. Het dubbele bed in het kleinste slaapkamertje (1.80 bij 2.80) is maar 1.40 breed. De bungalow ligt heerlijk op de zon en beschut voor de wind, want in een duinkom. Daardoor heb je niet veel uitzicht. De tennisbaan waarover gesproken wordt is een tegelbaan en daardoor is je bal altijd, ook als je het niet wil, met effect...! Het strand is wel vlakbij, maar is zo breed dat de zee wél heel ver weg is. Je kan er bovendien niet zwemmen vanwege het gevaar voor drijfzand. De bovengenoemde kanttekeningen zijn echter van ondergeschikt belang in het totale plaatje van het huis, zeker als je het vergelijkt met de andere huisjes die te huur zijn in Klein Zwitserland. Daar steekt de stijlvolle inrichting, de ligging en het woongemak heel gunstig bij af.
Gereisd met partner in oktober 2007

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Rifhoek in Schiermonnikoog, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Rifhoek zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiehuis Rifhoek scoort een 8.5 uit 10 op basis van 5 reviews.