Pension Gastenhuis Zusters Birgittinessen ***

Pension Gastenhuis Zusters Birgittinessen
Gastenhuis Zusters Birgittinessen

14 reviews over Pension Gastenhuis Zusters Birgittinessen in het Nederlands

onmiddelijk een gevoel van thuis komen

Hugo, 2-9-2017

ik zou niet weten wat er nog beter kan en heel aparte belevenis
Gereisd met partner in september 2017

overrompelend serene dagen

Revi, 12-8-2017

De stilte in het eeuwen oude klooster en de vele religieuze attributen schiepen een nostalgische sfeer die me terugbrachten naar mijn jeugd. Ik zag ze weer, die overkapte nonnetjes - alleen op een verkiezingsdag even buiten het pand om hun stem op de KVP uit te brengen en dus als pinguïns snel op en neer naar het stadhuis - nu als dienstertjes onhandig in de weer met peperkaas, basilicum of glazen vol Chardonnay. In al die jaren van zwijgzaamheid was het praten hun haast vergaan en verlegen lachend laveerden ze tussen de tafels door met glazen thee of een omgestoten honingpotje . De bibliotheek, gevuld met 'nihil obstat'-boeken en biografieën van alle denkbare heiligen, bracht je terug tot het bescheiden rolletje dat jij speelt in de samenleving van nu.en je sliep in de omgebouwde cellen van vroeger alsof je zelf een engel was.

Kortom weer een beetje rooms als voorheen stapte je het felle zonlicht in en daarmee de wereld van 2017. Uit alle winkels spatte in duivelsgrote letters het woord SALE je tegemoet. Je ging weer naar huis.

Gereisd met partner in juni 2017

Perfect

Chris, 14-6-2017

Hygiëne was goed! Perfecte ligging (centrum)! Mooie verhouding prijs/kwaliteit! Lekker rustig en je wordt niet gestoord.
Gereisd zakelijk in juni 2017

Heerlijk ontspannen

Jeroen, 1-5-2017

We hebben weer een weekendje de rust opgezocht en zijn op zaterdag gezellig de markt op geweest. De kamers waren brandschoon, zoals gewoonlijk. Heerlijk eten en een bijzondere gastvrijheid van de zusters. Bedankt!
Gereisd met jonge kinderen in maart 2017

Zeer gastvrij en puur!!

Maria, 13-2-2017

Gastvrije ontvangst en ook dieet is geen probleem!
Gereisd met vrienden in september 2016

Kom zeker weer een keer terug!

Gerrie, 13-2-2017

Mooie eenvoudige kamer met wc en douch op de kamer. Authentiek gebouw. Heerlijk tot rust gekomen binnen de muren van het klooster, midden in de stad weert. Erg vriendelijke zusters. Warme ontvangst. Voor mij betaalbaar om er te verblijven.

Min puntjes: hoge in/uitstap douch. Parkeergelegenheid is binnen de kloostermuren, als men vaak weg moet erg lastig. Het is betaald parkeren door heel de stad.

Gereisd alleenreizend in februari 2017

Balsem voor de ziel

Noud Maas, 13-2-2017

Als pelgrim mocht ik al drie keer overnachten in dit mooie klooster in het hartje van Weert. Onderweg naar Rome, Banneux en Kevelaer was dit telkens mijn eerste overnachtingsplaats en ik bewaar er mooie herinneringen aan: Gastvrije zusters, voldoende mogelijkheden voor gebed, een prachtige tuin, heerlijk eten en een prima kamer. Wat wil een pelgrim nog meer! :)
Gereisd alleenreizend in april 2016

Overweldigende stilte en rust

Maaike, 17-11-2016

De zusters zijn zeer gastvrij, zorgzaam. Je komt echt niets te kort. En heerlijke plek om tot rust te komen. Alle gebedstijden zijn open om deel te nemen. Als er een extra gebeds moment is laten ze dat weten. Wil je niet naar de gebedsmomenten dan is dat ook goed.
Gereisd alleenreizend in november 2016

Verrassend, bijzonder. Hartelijk ontvangen.

Miek van de Sande, 26-8-2016

Het is belangrijk dat je stil kunt zijn.
Gereisd alleenreizend in augustus 2016

Heel speciaal

Jan en Nelleke Seerden, 24-8-2016

We hebben er gelunched met ons gezin ter ere van opa's verjaardag, 6 volwassenen en 3 kleine kinderen.

We hebben genoten van een heerlijk 12 uurtje. Er was meer dan genoeg. Daarna nog even door de prachtige kloostertuin gewandeld.

Heel ontspannen om met plezier aan terug te denken.

Jammer dat ze voor kleintjes geen kinderstoeltjes hebben, dus die hebben op hun knietjes gezeten om te eten.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016
Zusters Birgittinessen Weert, Moeder-Overste, 2-9-2016

Beste meneer en mevrouw Seerden,

Naar aanleiding van de tip in uw review hebben wij enkele kinderstoeltjes aangeschaft. Een van onze kleinste gasten heeft ze natuurlijk eerst goed getest. Dit kunt u lezen op onze Facebookpagina. Nogmaals dank voor uw tip en uw review!

Hartelijke groeten,

Zusters Birgittinessen

Overweeg je om een verblijf te boeken in Pension Gastenhuis Zusters Birgittinessen in Weert, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Pension Gastenhuis Zusters Birgittinessen zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Pension Gastenhuis Zusters Birgittinessen scoort een 8.99 uit 10 op basis van 14 reviews.