52 reviews over Camping Ponyboerderij 's-Gravenhof in het Nederlands

Harry, 21-8-2016

gisteren terug gekomen van een weekje Ponyboerderij 's-Gravenhof.Het was een heerlijke week. We zijn hartelijk ontvangen door de eigenaar. er is voldoende te doen op de camping. De kinderen hebben iedere dag paardgereden, de begeleiding die daarbij werd gegeven was erg goed, veel uitleg en ruimte voor persoonlijke aandacht voor die kinderen die dat nodig hadden.Erg leuk om te zien dat iedereen elkaar helpt als nodig is. De grote kinderen helpen de kleintjes. Het meertje wat bij de camping ligt is erg schoon en heerlijk om er op een warme dag te zitten. En dat zo dicht bij de camping. Er is voldoende speelgelegenheid. Het is ons erg goed bevallen en komen zeker volgend jaar weer terug.

Tevens kon naar wens iedere ochtend verse Duitse broodjes en /of croissants bij je tent gebracht worden.

Wij willen iedereen die werkzaam bij de camping is heel hartelijk danken voor de leuke vakantie.

Gereisd familie in augustus 2016

Grootouders met kleindochter, 10-8-2016

Vooral ideaal voor kinderen die van paarden houden. Het is erg leuk dat de grote kinderen de kleine kinderen helpen. Er is voldoende toezicht, ook met hulp van ouders en grootouders.

Alle leeftijdsgroepen amuseren zich prima. De kinderen kunnen zelf naar het zwemmeer lopen , de speeltoestellen worden door alle leeftijden gebruikt en er zijn altijd wel kinderen om mee te spelen. Ook de hele kleintjes kunnen lekker rondscharrelen.

Voor de kinderen hoef je de camping niet af voor uitstapjes!

Gereisd familie in augustus 2016

Prima boerencamping!

Nicole, 3-8-2016

Ruime plaatsen, overzichtelijk en gemoedelijk. Fijne familie boerencamping en mooi gelegen.

Mbt op onderstaande...pony's zijn van de eigenaar en worden goed verzorgd. Het zijn echter geen manegepony's, maar braaf zijn ze wel. Het blijven dieren die je ook met respect moet behandelen. Daarin ligt ook een taak van de ouders. Zeker voor Kids die het niet gewend zijn om met pony's om te gaan.

Pad naar het schitterende meer is prima begaanbaar en ook echt niet ver. Onze labrador heeft er ook heerlijk gezwommen. Ben blij dat je niet direct aan het water kampeert want dan heb je ook meer last van muggen.

Zoek je een rustig gelegen camping in dit gebied dan zou ik deze zeker aanbevelen. Ook de recreatieruimte is gezellig voor de Kids. 'S ochtends mogelijkheid voor verse croissants en broodjes. Worden zelfs bij je tent/caravan bezorgd!

Enige verbeterpunt dat ik heb is gescheiden douches en toiletten voor dames en heren.

Gereisd familie in juli 2016

de kinderen willen beslist terug

Miranda van den Broek, 3-8-2016

Het is een eenvoudige, kleine en overzichtelijke camping met simpel sanitair, maar wel alles wat een kind op vakantie nodig heeft. Vooral ponymeisjes natuurlijk, maar ook onze andere dochter wil perse terug. Zij heeft vooral op de trampo's gespeeld en met het voetbalspel. Doordat de camping zo klein is, kenden alle kinderen elkaar.

Er waren 4 berijdbare ponies en ongeveer 12 kinderen, dus je komt vaak genoeg aan de beurt in 5 uur. Onze dochter vond de verzorging ook heel leuk. Het wordt professioneel begeleid en er is beschermingsmateriaal verplicht en aanwezig (zelf meenemen is handig als je hebt). De ponies zijn heel verschillend: de een is wat wilder dan de ander. Je kunt natuurlijk kiezen welke je (kind) aankan en begeleiding is altijd mogelijk (en zeker in het begin vaak verplicht).

Het was mooi om te zien hoe sommige kinderen die nog niet konden rijden, dit heel snel oppakten. Doordat er zonder zadel wordt gereden, leerde ook mijn dochter veel bij, vond ze.

Het meertje was erg fijn, want we waren er in die ene zomerse week...

Eens maar nooit meer

Anke, 28-7-2016

Het concept van de camping is erg leuk. Iedere dag 5 uur ponyrijden, zwemmeertje aanwezig enz. De uitvoerig laat echter flink te wensen over. De mensen die het ponyrijden begeleiden hebben geen verstand van pony's, ookal doen ze wel alsof. De pony's maken geen gelukkige indruk en willen vaak niet rijden. Ze stampen, trappen of rennen weg. Als ze zijn 'gevangen' mogen de kinderen zonder zadel rijden. Bij de onervaren kinderen moeten er andere (onervaren) kinderen bij lopen voor de 'veiligheid'. Tijdens onze vakantie is er mininimaal 1 kind getrapt en zijn er 2 kinderen gevallen, waarvan 1 naar het ziekenhuis moest. Volgens de begeleiders uiteraard de schuld van de kinderen zelf. Tenminste 1 pony was kreupel en moest nog een paar dagen meelopen.

Het speelgoed is oud en onveilig. Onze zoontje heeft zich diep gesneden aan het dartbord en moest naar de eerste hulp. De eigenaar reageerde ronduit onvriendelijk. Ondanks de vrij ernstige verwonding is het dartbord blijven hangen. Ook andere bezoekers die onveilige situaties melden (bijv. schrikdraad waar kinderen spelen) worden onvriendelijk te woord gestaan.

De camping oogt rommelig. Het sanitair is wisselend. Soms schoon, meestal erg vies. Het zwemmeertje is leuk, maar best een eindje lopen en de weg er naartoe staat vol brandnetels.

Paradijs voor ponyvriendjes

F. Van der Linden, 28-7-2015

Een heerlijke week gehad met onze drie meiden en labrador. Lekker rustig gelegen, in de grote speeltuin waar je vanaf je plek goed zicht op kunt hebben, vermaakten de kindjes zich prima. We waren allemaal verliefd op het meertje , heerlijk water om te zwemmen en zand om in te scheppen. Samen zwemmen met je hond. Het hoogtepunt was natuurlijk het knuffelen, poetsen en rijden met de pony s. Prachtig om groot en klein elkaar te zien helpen. Met tranen in de ogen gingen we naar huis...We kunnen niet wachten om weer terug te gaan. De meisjes missen de pony s heel erg.
Gereisd familie in juli 2015

Het was weer geweldig!

Karin, 23-7-2015

Het was weer geweldig op de ponycamping in Netterden. Lekker veel pony gereden met deze keer (bijna) professionele begeleiding. Bij warm weer naar het schitterende meertje wat bij de camping hoort. Doordat het allemaal kleinschalig is maken de kinderen makkelijk vriendjes.
Gereisd familie in juli 2015

Gezinsplek

Familie, 17-6-2015

Rustige camping, kindvriendelijk, mooie omgeving, kinderen kunnen veel met de pony's aan de slag (verzorgen en rijden). Met drie ponydames (9,10 en 12) zeer geslaagde vakantie gehad vorig jaar mei, zomervakantie en 2015 ook weer in mei. Prettige sfeer. Leuke plas op eigen terrein, fijn bij warm weer. Winkels dichtbij. Ligt tegen Duitsland aan. Aardige eigenaar die dit al 25 jaar doet.
Gereisd familie in mei 2015

Fijne camping !

henriette_hoekstra, 26-5-2015

Opnieuw hebben we genoten. Ik was er met 2 zoons, 5 en 16 jr., en 2 dochters , 11 en 13 jaar. We zijn al vaak geweest, toch vinden de kinderen het nog steeds heerlijk.

Door de speeltuin en schuur met oa tafelvoetbal en tafeltennis hadden de kinderen altijd wat te doen en maakten ze makkelijk (nieuwe) vrienden.

Leuk ook om te zien dat veel kinderen al snel leren om een pony te borstelen en te berijden. Sommigen hadden helemaal geen ervaring, maar konden na een paar dagen zelf, los rijden(wel met toezicht natuurlijk).

We hebben ook heerlijk op het strandje gespeeld, kastelen gebouwd en gezwommen. Bij het strandje is het water ondiep en aangezien het water nogal koud is, gaat mijn jongste slechts enkeldiep; wel zo veilig!

Gereisd anders in mei 2015

Het best bewaarde geheim van camping-Nederland

arinaz, 26-5-2015

Een paradijsje voor gezinnen met kinderen. De kinderen mogen drie keer per dag paardrijden en helpen elkaar onderling. De eigenaar zorgt goed voor de pony's en houdt overzicht op het rijden en verzorgen. Tussendoor wordt er veel gespeeld in de enorme speeltuin met o.a. drie trampolines. Door de kleinschaligheid van de camping en de vele kinderen maken de kinderen onderling snel contact en verlies je ze niet snel uit het oog. Voor de ouders is er rust en ruimte. Vriendelijke beheerder, broodjesservice en eenvoudig, schoon sanitair. Letterlijk om de hoek ligt Emmerich am Rijn, voor goedkoop boodschappen en tanken en heerlijk eten. Wij komen nu voor het derde jaar terug. Zeker een aanrader voor een lang pinkster- of hemelvaartweekend.
Gereisd familie in mei 2015

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Ponyboerderij 's-Gravenhof in Netterden, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Ponyboerderij 's-Gravenhof zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Ponyboerderij 's-Gravenhof scoort een 8.04 uit 10 op basis van 52 reviews.