(Cruise)schip MSC Poesia *****

MSC Poesia
7,1

• Entertainment6,8

90 reviews over (Cruise)schip MSC Poesia in het Nederlands

Zeer fijne week gehad op een mooi cruiseschip

Jan H, 21-9-2017
  • Entertainment8

Sommige mensen vergeten dat ze een budgetvriendelijke cruise hebben geboekt als ik de vorige revieuws lees. Prijs/kwaliteit is helemaal in orde bij MSC. Wij boekten een binnenkajuit en deze voldeed aan onze verwachtingen. Alleen bij een ruigere zee was er een licht storend tikkend geluidje in de kajuit. Het self-service restaurant is vooraan veel te druk maar als je de moeite doet om wat verder te wandelen naar de achtersteven, dan valt de drukte wel mee. Trouwens voor ontbijt en diner kan je in een ander restaurant terecht waar je veel rustiger kan eten.

De eerste avond zaten wij met ons gezelschap van 6 personen op een rumoerige plek, maar op simpel verzoek kregen wij vanaf dag 2 een veel rustigere tafel toegewezen. Er was een meerkeuze menu met telkens een vijftal keuzes, wie daar niets lekkers kan tussen vinden is een moeilijk mens. Soms is er erg veel lawaai op 1 helft van het bovendek, maar je kan dan toch ook naar de andere kant verhuizen denk ik dan. Entertainment is OK.

Gereisd met vrienden in september 2017

Nooit meer met MSC

Claudia, 3-6-2017
  • Entertainment7

Wij zijn 7 keer op cruise geweest waarvan 2 keer met MSC en na onze laatste ervaring gaan wij niet meer met MSC. De openbare ruimtes zijn mooi en worden prima onderhouden, echter wel weinig toiletten aanwezig. De shows en entertainment zijn prima.

Het eten in zowel restaurant als buffet is ronduit slecht (te weinig, niet smaakvol, en het buffet is te klein en biedt veel te weinig plek voor het aantal gasten). De service gerichtheid laat te wensen over, het inchecken is chaotisch en verre van efficiënt. Ondanks het drankenpakket was het moeizaam om drankjes te verkrijgen.

Gereisd met vrienden in mei 2017

Matige ervaring

Maarten, 19-5-2017
  • Entertainment6

Wij deden reeds 4 cruises met MSC, telkens een schip van de Fantasia-klasse. Deze 5de keer met de Poesia was een tegenvaller. Uren moeten wachten op de transfer, daarna nog uren moeten wachten in de cruiseterminal van Genua alvorens we konden inschepen (17:30u!!)

De shows aan boord zijn zeer zwak vergeleken met de grotere schepen in de vloot. Ofschoon we een drankenpakket hadden bleven we vaak met een leeg glas zitten, zowel in het hoofdrestaurant als in de bars.

Eten was goed, maar het buffetrestaurant overbevolkt, zowel de schepen van Costa als die van MSC hebben veel te weinig zitplaatsen in de buffetrestaurants.

Personeel over het algemeen heel vriendelijk, al zullen ze er geen prijzen mee winnen.

Zeer nette kajuiten en propere publieke ruimtes.

Gereisd met vrienden in april 2017

Absolute aanrader

Jochen Reinders, 13-2-2017
  • Entertainment9

Als fervente en verwende cruisers hebben wij onze scepsis overboord gegooid en toch het aangedurfd om met de Italiaanse maatschappij MSC te gaan cruisen. Wij kunnen zeggen, niets dan lof over de MSC. Vriendelijke bemanning, mooie hutten, mooie shows en vooral een mooi en zeer ruimtelijk schip. Zouden direct weer met MSC cruises gaan. (Wel buiten de schoolvakanties)
Gereisd met partner in oktober 2016

Top top top

Carine, 23-1-2017
  • Entertainment8

Fantastisch schip met zeer vriendelijke crew.

In en uitschepen op 5 minuten

Eten is goed met soms een uitschieter

Gereisd met partner in januari 2017

Niet voor herhaling vatbaar.

A van Schaik, 24-9-2016
  • Entertainment4

Het schip, de route en de hut waren prima. In- en ontscheping waren een chaos.

Geen of slechte coordinatie en communicatie en een gebrek aan personeel om e.e.a. in goede banen te leiden. Alles was er op gericht om de passagiers zoveel mogelijk extra geld uit de zak te kloppen. Dure drankpakketten, dure shuttles van het schip naar de stad, verplichtte fooi en evengoed 15% bedieningskosten.

Bij aan boord gaan bagage scannen om te voorkomen dat iemand een fles drank van de wal meeneemt. Heeft niets met veiligheid van doen. Je voelt je een lopende pinpas.

Gereisd met partner in september 2016

Prachtige boot, precies als op de foto's !!

Monique, 24-5-2016
  • Entertainment9

Westelijke Middelandse Zee cruise, 8 dgn.met 2 volw. en 2 pubers(14+17). Route: Marseille, Genoa, Napels, Messina, Valletta , Palma de Mallorca, Barcelona, Marseille. Geweldige ervaring, mooie balkonhutten met verbindingsdeur. Badkamer aan de krappe kant maar gelukkig zijn wij allen slank dus geen probleem. Personeel heel vriendelijk. Neem wel de tijd bij bestellingen, duurt vaak erg lang. Het eten viel ons tegen , niet bijzonder en hectische taferelen bij het buffet. In het restaurant prima met eigen tafel voor zowel ontbijt als diner. Wifi kan je kopen: 8 dgn € 14,90 p.p. Marseille niet bezocht. Bij aankomst direkt aan boord. Bij vertrek direct naar het vliegveld. Van Malta naar Mallorca de hele dag op de boot en heerlijk bij het zwembad in de zon.Verplichte fooi komt er altijd bij, € 9,= p.p.p.d. 8 dgn, 4 pers. = € 288,=.
Gereisd met oudere kinderen in april 2016

Voor ons geen MSC meer.

M, 9-5-2016
  • Entertainment6

Wij zijn een week op cruise geweest door het Middellandse zeegebied. De plaatsen die bezocht werden, waren schitterend. De boot zelf was mooi en goed onderhouden, ook het personeel in de restaurants en de schoonmakers waren zeer vriendelijk en behulpzaam. Alleen heel erg druk bij het buffet! Echter het probleem zat bij de receptie. Receptionisten waren ronduit onbeschoft. Wij hadden alles rechtstreeks geboekt bij MSC om problemen met transfers e.d. te voorkomen. Blijkt dat je om 11.00 uur op dag van vertrek "gedumpt" wordt op het vliegveld, terwijl onze vlucht pas om 19.40 uur ging. Manager gevraagd om met een oplossing te komen, maar het kon allemaal niet en dat moesten we achteraf maar vragen bij klantenservice! Al met al een zeer vervelend einde van onze vakantie!
Gereisd met vrienden in april 2016

Wauw

Saskia van Zuijlen, 17-1-2016
  • Entertainment10

Heerlijke manier van reizen om in korte tijd veel te zien!
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

Gewoonweg Fantastisch

Eric en Martine, 4-10-2015
  • Entertainment10

Cruise met MSC Poesia op de oostelijke Middellandse zee. Prachtig zeer goed onderhouden schip met uitstekend vriendelijk personeel. Het eten in het restaurant was elke avond van een hoge kwaliteit. Het ontbijtaanbod in het restaurant is uitgebreid. Het buffet levert een enorme keuze. Kortom het eten is zeer lekker. Het animatieteam levert verbluffende shows. Op onze 8 daagse reis was er elke avond een andere show. Drankpaketten en excursies zijn echter duur. Verstandig is soms om zelf iets te organiseren en een shuttlebus of taxi te nemen die in elke haven beschikbaar zijn. MSC is een aanrader wat prijs/ kwaliteit betreft. Onze eerste MSC cruise was met MSC Preziosa en ook dit schip was fantastisch !
Gereisd met partner in oktober 2015

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor MSC Poesia bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in (Cruise)schip MSC Poesia in cruise, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over (Cruise)schip MSC Poesia zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

(Cruise)schip MSC Poesia scoort een 7.06 uit 10 op basis van 137 reviews.