(Cruise)schip MSC Orchestra ****

(Cruise)schip MSC Orchestra
MSC Orchestra

• Entertainment7,0

76 reviews over (Cruise)schip MSC Orchestra in het Nederlands

Fijn om eens mee te maken.

Karel en Lydia, 5-10-2017
  • Entertainment10

Alhoewel dit schip heel erg groot is, heb je nooit het gevoel dat het te vol zit. De bediening en het eten zijn prima, een "persoonlijke" helper komt wel constant foldertjes en tips in uw kajuit leggen. Als je 's morgens wakker wordt en je doet je gordijnen open en je vaart langs de fjorden, dan is dat toch wel fantastisch. De shows zijn stuk voor stuk prachtig. Voor ons was het grootste "kippenvelmoment" toch wel als we de haven van Oslo uitvaarden. De mensen staan allemaal op het dek, je vaart langs prachtige rotsen en huisjes en dan gaat die toeter van het schip. Je haren op je armen komen recht van zoveel schoonheid.
Gereisd met partner in oktober 2015

een reis om nooid tevergeten het smaak na meer

willem, 9-9-2016
  • Entertainment8

een relaxse manier van reizen liggen zonnen en toch overal na toe varen
Gereisd alleenreizend in juli 2016

Prachtig schip, geweldige reis, prima verzorging

Dick B, 15-8-2016
  • Entertainment9

Wij (gezin met 2 zoons van 13 en 17) reisden van 7 tot 14 augustus 2016 vanuit Venetië naar Bari, Olympia, Santorini, Athene, Corfu, Kotor en weer terug.

De MSC Orchestra is een schip bedoeld voor familiecruises, wat Italiaanse en Spaanse gezinnen doen zoals Nederlanders naar Center Parcs gaan. In augustus is het dan druk aan boord, veel gezinnen met kleine maar ook oudere kinderen. Onze zoons hebben zich prima vermaakt in de Kidsclub met leeftijdgenoten uit Europa en de VS, Australië, Argentinië en Canada. Wij hadden 2 hutten naast elkaar en deelden het balkon.

MSC Orchestra is een groot en mooi schip, goed onderhouden en de reis was prachtig. In iedere haven kon je goed op eigen gelegenheid van boord om de omgeving te zien.

Het animatieteam is zeer enthousiast, de bediening vriendelijk. Het eten is goed, maar verwacht geen 3 sterren, het is immers een familiecruise.

Er waren 2 gala-avonden, waar de Italiaanse vrouwen op-en-top verschijnen en nog 3 thema-avonden.

De shows waren goed, vooral de opera-avond en Grease.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

NIET DOEN IN AUGUSTUS

Eddy Verheyen, 15-8-2016
  • Entertainment8

Wij waren van 07/08 tem 14/08 op cruise op de Middelandse Zee, het schip zat overvol, geen plaats op de zonnedekken of in het zwembad, soms zelfs niet in het buffet restaurant.

Chaos bij het aan boord gaan na een excursie. Wij hadden zogezegd een upgrade gekregen van Fantastica

balkon kajuit naar een Aurea balkonkajuit, met als extra; voorrang bij het inschepen, drankenpakket en toegang tot de spa, bij het inschepen moesten we echter vaststellen dat we geen enkel van deze extra's kregen. Geloof dus niet wat ze je beloven als je een zogenaamde upgrade krijgt.

Het eten in Ibiscus was ook niet van hoogstaande kwaliteit ,vrij eentonig, zeer weinig groenten en lauw ondanks het lange wachten.

Toch ook enkele positieve dingen, zeer vriendelijk personeel in restaurant Ibiscus

en ook de persoon die instond voor onze kajuit was zeer vriendelijk en gedienstig.

Maar de prijs is toch wel hoog in verhouding tot de kwaliteit.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

NOOOOOOOIT MEER!

Kristine, 3-8-2016
  • Entertainment3

Aankomst 17 juli 2016 tot 24 juli

Te druk ! Geen ligzetel zwembad was gewoon vol.

Bovenste dek was gewoon chaos!

Restaurant beperkte tijd om te gaan eten. Zeer kleine porties. Gewoon wansmakelijk

Eten was lauw tot koud

Buffet idem! Geen plaats om te eten. Aan drank tijdens het eten kon je niet geraken

Al het eten was ondermaats.Enkel Pizza was net te doen. Plastieken glazen en borden in buffet,deze waren wel gloeiend heet.

Zeer beperkte tijd dat je de boot kon verlaten

Je moet alles zelf uitzoeken,geen hulp

Personeel onderaan de ladder zeer vriendelijk. De andere zeer koel.

Zijn prijs zeker niet waard! Heb je andere bestemmingen voor.

Schip was overal zeer proper en hygienisch

Gereisd met vrienden in april 2016

Jammer van het eten.

Guy-, 2-5-2016
  • Entertainment9

Onze vierde cruise, ons tweede Atlantische oversteek, onze eerste cruise met MSC.

We hebben de 17 daagse trans-Atlantische oversteek gedaan, (Fort de France, Pointe-à-Pitre, Castries, Bridgetown, 6 dagen oversteek, Tenerife, Funchal, dag op zee, Malaga, dag op zee Barcelona, Marseille).

Wat meteen opviel is dat de MSC Orchestra ongelooflijk goed onderhouden en proper is. De inrichting van het schip is klassieker en minder “kitscherig” dan bij onze vorige schepen.

De kajuiten met terras (op dek 12) zijn smaakvol en gezellig ingericht. Goede geluidsisolatie, de bedden en het beddengoed zijn van zeer goede kwaliteit, dubbele gordijnen garanderen volledige verduistering, goed functionerende airco, goede douche, alles zeer proper en in perfecte staat. De kajuit en de badkamer werden tweemaal daags schoongemaakt.

De avondshows waren zeer afwisselend en zeker de moeite waard.

Het personeel (van vele verschillende nationaliteiten) was zeer vriendelijk en dienstvaardig.

We hadden de “Aurea” formule genomen met inbegrip van het “Allegrissimo” drankenpakket. Dit pakket omvat alle dranken inclusief (standaard) wijnen en cocktails en is absoluut aan te bevelen want aan boord is zelfs het water tijdens de maaltijden te betalen !

Wat we tijdens deze reis als bijzonder storend hebben ervaren is het feit dat ze aan boord elke gelegenheid te baat nemen om te proberen extra’s te verkopen zoals duurdere wijnen, foto's, massages, tot zelfs kreeft op het menu.

Een tweede negatief punt is de kwaliteit en de bereiding van het eten. (We hebben alle maaltijden in het aan de Aurea leden voorbehouden restaurant Ibiscus genomen). Het eten is volgens ons middelmatig tot slecht te noemen. Niet goed afgewerkte bereidingen, weinig variëteit en steeds terugkomende ingrediënten. Dit was voor ons echt de grootste teleurstelling van deze reis.

Men kan van een grootkeuken natuurlijk geen drie sterren kwaliteit verwachten, maar dit was toch wel ondermaats, zeker vergeleken met onze ervaringen aan boord van andere schepen.

Doch afgezien van deze twee punten blijft onze algemene beoordeling van de MSC Orchestra positief en de prijs/kwaliteit verhouding goed.

Gereisd met vrienden in april 2016

super reis

jirkapieter, 8-4-2016

Wij waren op cruise n de Franse Antillen einde maart 2016, dit met 4 volwassenen en 3 kinderen

Ik weet niet waar sommigen hier over zagen en klagen.

Het personeel was super vriendelijk en behulpzaam. Altijd vriendelijk bediend of aan de receptie te woord gestaan.

Zeer propere hut met heerlijk bed en kussens en behulpzame housekeeper, ( zoveel verse handdoeken als je maar wou).

Professionele shows, soms acrobatie, soms musical soms opera-achtig.

Met alegrissimo pakket van thuis besteld zoveel drinken als je maar wil.

Het eten was soms gewoon soms lekker. Wat verwacht je als er voor 3000 mensen gekookt moet worden ( laat staan het 1000 koppige personeel). We hebben steeds plaats gevonden als we 's ochtends of 's middags voor het buffet kozen. In het restaurant heb je je vast plaats 's avonds.

De excursies deden we op eigen houtje omdat we nogal avontuurlijk aangelegd zijn.

Iedereen van onze groep heeft van de cruise genoten

Gereisd met vrienden in maart 2016

leuke ervaring

carine, 15-3-2016
  • Entertainment8

Net terug van caraiben met MSC Orchestra. Kajuit met balkon en Allegrissimo drankenpakket is aangeraden. Hygiëne perfect. 2 maal per dag andere handdoeken en 2x per dag werd badkamer en toilet schoongemaakt. Uiterst vriendelijke en behulpzame obers die verschillende talen spraken. Bediening was traag. Ontbijt buffet is beetje chaotisch, maar als het je niet erg stoort om bij andere mensen aan tafel aan te schuiven, dan vind je makkelijk een plekje. Voor een rustig ontbijt kan je ook kiezen voor het restaurant of gratis roomservice. Eten is gevarieerd en lekker maar niet hoogstaand. Minpunt was dat men konstant kwam ronselen om eten en drinken te kopen. Excursies op voorhand geboekt, maar kan ook aan boord en vaak aan gereduceerde prijs. Duty free shoppen aan boord kan en vaak met kortingen. Er zijn tal van duty free winkeltjes aan de kade. Let wel dat alcohol meegebracht aan boord tijdelijk wordt aangeslagen en dat je de flessen pas terugkrijgt op laatste dag. MSC cruise is aanrader en voor herhaling vatbaar.
Gereisd met partner in maart 2016

meer als fantastisch

Cain, 11-12-2015
  • Entertainment10

deze reis was echt Super

super schip

super personeel

mooie kamers

Super entertainment en theater team

heerlijk eten

mooie plaatsen

Gereisd met oudere kinderen in september 2015

De Middelandse zee cruise was geweldig

Piet Huijgen, 20-10-2015
  • Entertainment8

We hebben genoten van de cruise op de Orchestra.

De organisatie was perfect.

Een aanrader is het dranken pakket.

We hebben oa Cassa Blanca bezocht maar blijf daar weg!

Opgelicht door taxi chauffeurs.

Jammer was dat we kort in Lissabon waren en lang in dar smerige Cassablanca

Maar hebben enorm genoten.

Schip was vol, maar nooit overdreven druk.

We maakten veel gebruik van de diners en er was van alles te krijgen

Gereisd met vrienden in oktober 2015

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor MSC Orchestra bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in (Cruise)schip MSC Orchestra in cruise, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over (Cruise)schip MSC Orchestra zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

(Cruise)schip MSC Orchestra scoort een 7.04 uit 10 op basis van 115 reviews.