8,9

Uitstekend

39 reviews over Hotel Kapas Turtle Valley in het Nederlands

Prachtig resortje waar je heerlijk kunt eten

Nine, 17-1-2016

Bij Kapas turtle valley kun je heerlijk relaxen en eten. Er wordt echt gezorgd dat je in de watten gelegd wordt. De kamers zijn mooi, maar eenvoudig. Het was best even wennen dat er geen airco was. Het doek boven het bed zorgde ervoor dat de ventilater zijn werk niet goed kon doen. Daardoor was het in de nacht echt snikheet. Ook de kleine mugjes beten venijnig. Maar daar stond een spuitbus voor op de kamer.

Al met al een bijzonder verblijf op een mooi eiland

Gereisd familie in juli 2015

Leuk verblijf maar geen 'wow' effect

Joanna, 26-8-2015

Het huisje was prima, alleen niet heel erg schoon. Er werd niet dagelijks gepoetst. Ook was het erg klam en doordat de huisjes alleen ventilators hebben en geen airco werden de kleren er niet droger op. Zo liep ook de badkamer helemaal vol water wanneer je de douche aan zet. Doordat er geen airco is, hadden we veel last van de muggen. We kregen het bovenste huisje en dit zijn veel trappen. Je moet dus niets vergeten in het huisje. Het avond eten is lekker! Jammer dat je 's'middags en 's'avonds van te voren al moet beslissen of je er iets wil eten of niet. Er wordt voor de avond min of meer bijna van uit gegaan dat je mee eet. Het hoeft niet maar wanneer je besluit dit niet te doen, proef je een zekere teleurstelling. Het eiland is prachtig. Mooie strandjes en leuke strandtentjes aan de achterkant! We vonden het jammer dat de zee te wild is om voor het verblijf te snorkelen of te zwemmen. Dit kun je veel beter aan de andere kant van het eiland. .
Gereisd met partner in juni 2015

Heerlijk plekje

familie morreau, 23-8-2015

Eind juli verbleven wij met onze 2 kinderen (7 en 10) in Kapas turtle Valley. Echt een aanrader om hier een aantal dagen te genieten van het privé strandje, het snorkelen en het heerlijke eten. De kinderen vonden het ook heerlijk om aan het eind van de dag te chillen in de hangmatten met de Nederlandse stripboeken.

Een echt paradijs

Karen Joosten, 29-7-2015

Turtle Valley is een prachtig resort op het eiland Pulau Kapas. Sylvia en Peter zijn ontzettend gastvrij en heel kindvriendelijk. Wij hebben genoten van de natuur, de vissen en het koraal en het overheerlijke eten dat Sylvia iedere avond opnieuw serveerde. Het is hier een echt paradijs! Een echte aanrader om volledig te ontspannen! Dit is echt vakantie!
Gereisd familie in juli 2015

Kapas Turtle Valley: een waar paradijs!

Saskia, 7-3-2014

In 2013 hebben wij onze backpack-vakantie afgerond met een week Pulau Kapas. Sylvia en Peter hebben een paradijs, zijn super aardig en behulpzaam en die home-cooked meals zijn simpelweg fantastisch. Je kunt uitrusten op het privestrand, daar direct het water inlopen om te snorkelen (spot de schildpadden) of bijvoorbeeld een massage nemen. Het is gezellig, prachtig mooi en we houden hier hele fijne herinneringen aan. Het enige jammere was dat we weer terug naar huis moesten. We komen snel weer terug!
Gereisd met partner in januari 2014

Een perfecte afsluiting van 7 maanden reizen

Marc van Bakel, 8-10-2013

Na 12 weken in Australië en Nieuw-Zeeland te hebben gereisd, vertrekken we naar Zuid-Oost Azië om vervolgens op Kapas Island onze reis af te sluiten met een weekje relaxen. We hebben deze week heerlijk genoten van een prachtig klein privé strandje (Kapas is de enige accommodatie op dit strand) pal voor ons huisje. De eigenaren Peter & Sylvia zorgen voor een relaxte sfeer en zijn erg behulpzaam. Daarbij is Sylvia een voortreffelijke kok en zijn alle drie de maaltijden dan ook gegarandeerd een succes. Als wij weer in de buurt zijn van dit eiland gaan we op zeker proberen nog een weekje mee te pakken.
Gereisd met partner in juli 2013

Super afsluiting van een mooie reis

Marlyn van Klaveren, 11-9-2013

Super eten, personeel en locatie.
Gereisd met partner in augustus 2013

Idyllisch

hans en jolanda, 1-8-2013

Wij hebben een week mogen doorbrengen bij Peter en Sylvia en de crew. Elke dag genoten van het heerlijke eten, de gesprekjes, het snorkelen in het huis rif en vooral de rust. Het gaf ons echt een WAUW gevoel. We hopen zeker nog eens terug te komen. Lieve mensen, jullie hebben gezorgd voor onvergetelijke herinneringen!!
Gereisd met partner in juli 2013

Een stukje hemel op aarde!

danielle , 26-7-2013

Kapas Turtle Valley is een unieke accommodatie op een paradijselijke plek.

Prachtige houten hutten die allen uitkijken op de zee. Een zee waar je vanaf je zo in kunt lopen en de vissen kunt zien. Een topplek om te snorkelen. We zagen kleine, ongevaarlijke haaien, schildpadden en allerlei soorten vissen. We hadden snorkelspullen meegenomen, maar je mocht het daar ook lenen. De vleermuizengrot naast het strand is ook uniek. We zagen er zelfs een Varaan van bijna 3 meter. Ongevaarlijk, niet eng, maar prachtig. Sylvia en Peter verstaan de kunst van het thuis gevoel geven, ver weg. Gezellige, aardige en behulpzame mensen die er alles aan doen om het je naar de zin te maken. Sylvia kookt voortreffelijk.

Een unieke plek om te zonnen, snorkelen en uit te rusten. Onze oudste dochter is met Jordan, de Amerikaanse jongen die er deze zomer werkt wezen snorkelen. Dat was fantastisch, door zijn ervaring en kennis zag ze nog meer vissen en een schildpad.

Gereisd familie in juli 2013

Schitterend

Gideon, 3-7-2013

Het klinkt raar, maar zat toevallig op Zoover en moest aan Kapas denken. Ik ben hier 2 jaar geleden geweest voor 1 week. Werkelijk top! Peter en Sylvia weten wat gezelligheid, service, eten en gasten verzorgen is. De kookkunsten van Sylvia zijn echt goed. Het is er heel klein en je moet jezelf vermaken, maar dat is met een boek al een oplosbaar probleem. Alles straalt rust uit en de goede zorgen van Peter en Sylvia geven het plaatje een 10. Als ik een minpuntje moet geven: De kamers zijn meer hutten, wel schoon en verzorgd maar toch net niet de luxe die je dan verwacht. Maar ach, ik sliep er alleen maar, ik vond het verder prima. Ik raad iedereen aan die naar Kapas wil gaan om het te doen. Ik zelf ga er zeker ooit nog een keer naar terug. Het is een toplocatie met alle gemakken voorzien ( wi-fi is er ook prima ). Ik las in een andere recensie dat de drank wat duurder is dan gemiddeld, dat klopt, maar een koud biertje op een klein bijna onbewoond eiland is toch eigenlijk onbetaalbaar...
Gereisd met partner in januari 2013

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Kapas Turtle Valley in Kapas Island, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Kapas Turtle Valley zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Kapas Turtle Valley scoort een 8.89 uit 10 op basis van 43 reviews.