Hotel Velidhu Island Resort ****

9,1

13 reviews over Hotel Velidhu Island Resort in het Nederlands

Mooi snorkel eiland.

wim_64, 25-11-2014

Net terug van de malediven.

Dit was ons derde bezoek, eerder Thulhagiri en Chaaya Lagoon Hakura Huraa.

Wij hadden een beach bungalow besteld maar wegens renovatie van enkele bungalows kregen we een gratis upgrade naar een waterbungalow (meer prijs niet waard).

Van onze drie vakanties had dit eiland veruit het mooiste huis rif, geweldig veel vissen en intact koraal.

Het strand is niet overal even breed dus je moet geluk hebben met de toewijzing van het huisje.

Het eten is prima en gevarieerd, je krijgt aan het begin een tafel toegewezen die je de gehele vakantie houd (niet gedeeld met andere gasten).

De bar is gezellig en evenals het restaurant is de bediening top.

Wij hadden AI en waren aangenaam verrast met de hoeveelheid drankjes die hier onder vielen.

De spa is een aanrader met heerlijke massages.

Verder kun je schoenen en lange broeken thuis laten de hele vakantie loop je op blote voeten of kleppers ook in het restaurant.

Gereisd met partner in november 2014

"Top hotel, uitstekende keuken, prachtig huisrif."

Rob en Loes, 3-2-2013

Velidhu is hotel op een klein eiland in de Noord Ari Atoll, het lijkt dat je "alleen" op/in dit paradijs bent zo een ruimte om je bungalow heen. De staf is gewoon perfect, no nonsens en super vriendelijk. Je gaat voor de rust en de natuur (boven en onderwater).

De keuken is geweldig en elk restaurantbezoek is weer een feest.

Op het eiland is verder niets te doen maar we hebben ons nog nooit 1 minuut hoeven te vervelen.

We hebben deze periode tussen de manta's gezwommen.

(Dat natuurlijk naast de vele murenen, schildpadden en de meest prachtige voorkomende vissen).

Een ideaal hotel voor te duiken en vooral ook om te snorkelen omdat het huisrif op 10 mtr afstand van het strand begint.

Voor ons wederom absoluut een SUPER!!! vakantie.

Gereisd met oudere kinderen in januari 2011

Geweldig

Len_en_Wien, 3-8-2012

Dit resort is geweldig!

Iedereen zei tegen ons; ga niet te lang, want je gaat je vervelen etc etc.

Nou absoluut niet, dit was de beste vakantie ooit! We hadden nog wel weken willen blijven.

Het is een klein eiland wat je in een kwartier rond loopt. Er zijn 80 huisjes op het strand en 10x2 op het water.

We zijn heel blij geweest dat we een strand huisje hadden, hierdoor had je ook je eigen stukje strand waar je lekker kon liggen. Dit was iets dat de water bungalows niet hadden.

1 restaurant waar je een vast tafeltje krijgt met je vaste bediening, waar je fantastisch kunt eten (de keuze is reuzen :) )

1 bar met een mooi terras, uitkijkend over de zee en de front pier.

Een prachtig huisrif met nog heel veel koraal dat intact is.

We hebben fantastisch veel vissen gezien en ook haaien, adelaars roggen, manta's, dolfijnen, reuze schildpadden.

Er wordt op dit eiland alles aan gedaan om je blij te maken. Geweldige service,

Alles is hier betoverend mooi.

Een aanrader

Gereisd met partner in juli 2012

De beste plek voor rust

Marc, 9-6-2012

Na 5 maal op de malediven te zijn geweest blijft dit eiland onze voorkeur geven. Tof personeel, 1 bar, 1 restaurant (eventueel een romantisch strand etentje). De grote eilanden zijn te comerciëel en de sfeer is daar totaal anders. Dit eiland geeft rust gezelligheid en vooral veel persoonlijk contact. We waren hier 7 jaar geleden en zelfs na een overname zit er nog veel personeel van toen die zeer tevreden waren bekende gezichten te zien. Tja, het strand is aan de bar wat kleiner geworden en ons vast stekje van toen is nu de ZEE geworden. Dat is typisch aan de Malediven. Verder kan ik eigenlijk niets afkeuren. Vertrek met weinig bagage want hier heb je dag en nacht enkel korte broek en T-shirt nodig. Schoenen doe je uit op het watervliegtuig en pas terug aan in het busje naar de luchthaven want op dit eiland dragen weinig mensen schoenen "zalig" . Ze hebben een prachtig huisrif voor de bar en via de sportclub kan je allerhande dingen regelen (geween afspreken). de manta safari is top.
Gereisd met partner in mei 2012

super huisrif

edgar conradie, 19-2-2012

Na royal island baa atol( met ten minder mooi huisrif ) wat een prachtig mooi groen eiland is, zijn we in 2011 naar velidhu gegaan. Ook hier zie je dat de eilanden aan strand verliest maar gelukkig maar op 1 plek. Daar lagen dus wat zandzakken. Verder is het een mooi groen eiland met echt een FANTASTISCH huisrif. Schildpadden, haaien, octopussen en nog veel meer maar het allermooist is de kleur van het koraal. El Nino heeft hier niet huisgehouden dus het ziet er intact uit, super. Personeel is super leuk en laat lange broeken, schoenen/slippers maar thuis. Ik heb ze niet aan gehad!
Gereisd met partner in juli 2011

paradijs!

iris_sproet, 23-1-2011

We waren hier in 2006.

Het is een klein eiland wat je(met een paar stops)in een half uurtje rond loopt.

We hadden een watervilla,een ruime kamer met apart zit gedeelte waar in de

vloer een glasvenster zat waar je vissen onder door zag zwemmen.

Je krijgt een vaste tafel in het restaurant en een vaste ober.

Het eten is goed,en goede service,ze staan altijd voor je klaar.

Er is één restaurant en één bar.

Lekkere cocktails.

Een mooi huisrif!

Met Manta's gesnorkeld(met een boottrip)echt een superervaring!

Schoenen heb je niet nodig(alhoewel we ze toch aan deden naar het restaurant)

maar je mag ze uit laten en lekker het hele verblijf op blote voeten lopen.

Echt een paradijselijke bestemming.

Wij zijn er met een watervliegtuig naar toe gevlogen vanuit Male,een

belevenis.

Gereisd met partner in januari 2011

Fijn Resort op een mooi paradijselijk eiland

Rob en Loes, 15-7-2010

Geweldig en eigenlijk niet in een paar woorden te omschrijven zo bijzonder. Puur natuur, zowel eiland als rif (en dat op 10 meter afstand!!)Een geweldig goede en afwisselende keuken. Vriendelijk personeel. Het resort is zonder aarzeling aan te bevelen.

Reiskeuze: vanaf Dusseldorf met Emirates via Dubai naar Male.

Vandaar met watervliegtuig naar Velidhu (kies geen speedboot!).

Gereisd met oudere kinderen in juli 2010

Superresort!

anne, 10-12-2008

Ik heb zo'n 5 resorts bezocht op de malediven maar dit resort blijft het beste. De kamers zijn minimaal, maar ach je hebt alleen een douche en een bed nodig. Het huisrif is fantastisch en bereikbaar vanaf jetty/strand en de exitpoints zijn aangegeven.

Het eten is subliem, enorm veel keus, veel afwisseling en hoogstaande kwaliteit. Management is altijd zichtbaar aanwezig.

Er is 1 bar en dat is top, iedereen komt naar die bar en dat blijft dan gezellig. Elke avond is er iets te doen!

Ik zou er dolgraag naartoe terug willen!

(verbleef er in juni 2007, alleen)

Gereisd alleenreizend in december 2008

Michel & Lisette Bayings, 27-12-2007

Begin oktober 2007 naar Velidhu geweest. Het was onze vijfde reis naar de Malediven, dus we zijn wat gewend en weten hoe goed het kan zijn. Velidhu was overall heel redelijk, behalve het huisje. We hadden last van kakkerlakken en ander ongedierte. Dit had vooral te maken met schoonhouden van het huisje. Ook gehoord van anderen die last hadden van mieren in het huisje. Eind maart loopt het huurcontract van het eiland af, dus ze zullen tot dan de kamers niet meer echt vernieuwen.

Prima duikschool en goed eten.

Kortom: redelijk

Gereisd met partner in oktober 2007

Ilse Mekes, 14-8-2007

Het was onze huwelijksreis, en het was nog beter als op de plaatjes in de reisboeken
Gereisd met partner in augustus 2007

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Velidhu Island Resort bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Velidhu Island Resort in Ari Atol, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Velidhu Island Resort zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Velidhu Island Resort scoort een 9.05 uit 10 op basis van 17 reviews.