Hotel Villa Dionis ****

8,2

53 reviews over Hotel Villa Dionis in het Nederlands

Anders

Erik, 6-9-2017

Waarom Anders. Omdat je Macedonië niet mag vgl met Turkeije of Griekenland. Tourisme is hier nog in de kinderschoenen. Maar wat een mooi land, prachtig meer en geweldige natuur. Ook super slechte wegen, enorm verschil tussen heel arm en heel rijk, en fantastisch lieve aardige mensen. Wij zaten in villa Dionis. Een familie hotel waar wij zeer over te spreken waren. Wij hadden een schone kamer, harde maar goede bedden en een balkon en uitzicht om te zoenen. Andere mensen waren minder te spreken over de netheid van de kamer, wij echter niet. Qua kamers zit er overigens veel verschil in grote en badkamer. Petar de man achter de bar is een gouden kerel en ook de drie jonge dames zijn erg vriendelijk en spreken redelijk tot goed Engels. Wij hadden een toptijd. Wel wat ver van Ohrid. Een taxi is echter goedkoop, maar je mist het dat je zo even het dorp of stadje in loopt. Zoek je rust en ontspanning en mensen die echt alles voor je willen doen, ga hier dan absoluut heen.
Gereisd met partner in september 2017

Heerlijke vakantie

Marielle, 5-9-2017

Eind augustus ben ik met mijn vriend een weekje bij Villa Dionis geweest. Het is een kleinschalig hotel, direct aan het meer van Ohrid. Langs de weg naar andere plaatsjes lopen zou ik niet aanraden, omdat ze erg hard rijden en er op sommige plekken geen ruimte is naast de weg om te lopen. Gelukkig is de taxi niet duur en kom je snel in het centrum van Ohrid.

Op het kiezelstrand bij het hotel heb je mooi uitzicht over het meer en de kust van Albanië. Wel razen de auto's op sommige plekken direct achter je strandbedje langs. Het meer is vrij koud, maar met mooi helder water is het een prima zwemplek op warme dagen.

De kamers van het hotel zijn naar de prijs die je ervoor betaalt. Ze zijn wat verouderd en sommige dingen zijn stuk (zoals het gammele slot van de balkondeur van onze kamer, hiervan was het plastic gebroken). Ook is niet alles even netjes afgewerkt. De kamers zijn niet brandschoon, maar schoon genoeg voor een prettig verblijf. De handdoeken hebben soms roestvlekken, maar zijn wel schoon. Vanaf ons balkon konden we zien dat ze gewoon buiten aan de lijn gedroogd worden (lekker milieuvriendelijk dus). De bedden zijn erg hard, wij hebben daarom wat dekens onder het onderlaken gelegd. Het ontbijt is erg goed, elke ochtend een gerecht van de ontbijtkaart en vers brood. Met avondeten is het erg lastig als je vegetariër bent, wij waren aangewezen op het bestellen van een aantal vleesloze voorgerechten (of pizza, maar om dat nu de hele week te eten...). Ook in het centrum van Ohrid is het lastig om aan een fatsoenlijke vega maaltijd te komen.

De excursie naar de Macedonische dorpjes (wandel excursie, 5 km) en de stadstour met gids door Ohrid zijn echte aanraders!

Kortom: een heerlijke vakantie als je met een klein budget op reis wilt!

Gereisd met partner in augustus 2017

Gezellig

Wim van Rutten, 21-8-2017

Wel gezelig hotel, achterstallig onderhoud. Ontbijt was super...slecht. Buffetje met waterkoker, broodrooster, koffie, thee en lauw sap uit pak. Daarbij casino achtig brood. Van een kaart mocht je één onderdeel kiezen, de andere tegen betaling. Wij klagen niet gauw maar dit leek nergens op. Wi-Fi ook slecht, erg langzaam
Gereisd met partner in augustus 2017

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Villa Dionis bij:

Heerlijke plek met prachtig uitzicht

Lieke, 1-8-2017

Hele fijne tijd gehad in Villa Dionis. Wij hadden de familiekamer. Vond m erg ruim! Mooi zicht op t meer. Douche prima, bed fijne stevige matrassen. Koelkastje op de kamer. In Lagadin kun je niet pinnen maar wel in t Metropole hotel. Kwartier lopen richting Ohrid. Goede busverbinding en taxi naar Ohrid (15 min) en Peshtani (10 min). Heerlijk gegeten bij Sophia (ohrid) en Galeo (Peshtani). Ook in t hotel is t goed eten. Bij ontbijt kun je uit vele eiergerechten, vers fruit, hotdog, fruitsalade, cornflakes en continental ontbijt kiezen.

Leuke uitjes; pelikaaneiland, klooster St Naum, bay of bones, fort St Samuil in Ohrid met wandeling naar t stadje.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Komen zeker nog een keer terug.

van den Berg, 15-6-2017

De kamers zijn inderdaad verouderd en klein.

Je kan je douchen ( er is warm water ) en een wc

Bedden zijn erg hard

Heel gezellig kleinschalig hotel.

Lieve mensen, het eten ( ook ontbijt ) en drinken is niet duur en goed !!

Wil je luxe, ga dan naar en 5 sterren hotel.

Wij hebben het erg naar ons zin gehad.

Je bent met de bus of taxi zo in Ohrid.

Er is een leuk restaurant iets boven hotel Metropole, naast de supermarkt.

Gereisd met vrienden in mei 2017

heerlijke vakantie

y. van rijn, 3-6-2017

Klein huiselijk hotel. Ontzettend vriendelijke, gastvrije en behulpzame eigenaren. Als je een luxe hotel wilt moet je hier niet zijn, maar het is er schoon en gezellig. Je kunt er erg lekker eten. Mocht je toch ergens niet tevreden over zijn, dan doen de eigenaren er alles aan om dit op te lossen. Er is een goede busverbinding naar Ohrid. Taxi ook niet duur. Wij hebben er een heerlijke vakantie gehad en gaan zeker nog eens terug.
Gereisd met partner in mei 2017

Geweldig

Dun, 22-5-2017

Dichtbij stad, heerlijke boulevard! Aardige mensen. Ultieme rust en prachtige koele meren! + lekker goedkoop ;)
Gereisd met vrienden in juli 2015

Mooie vakantie met fantastisch personeel

Harry&Fia, 17-9-2016

Mooie accomodatie met ligging aan meer.

Lekker eten en drinken voor weinig geld.

Heel lief en aardig personeel.

Alleen de schoonmaak van de kamer laat veel te wensen over.

Tevens is de kamer helaas niet schoon en vertonen bijna alle

handdoeken bruine roestvlekken.

Gereisd met partner in september 2016

ECHT FANTASTISCH

Elly en Paul, 7-9-2016

Wij hebben hier echt een topweek gehad. De kleinschaligheid van het complex geeft een gezellig sfeertje. Het personeel doet er echt alles aan om je een topvakantie te bezorgen.

Je kamer wordt elke dag schoongemaakt en alles wordt netjes bijgehouden, heb je een klacht over iets dan wordt er alles aan gedaan om deze meteen op te lossen.

Het eten is goed verzorgd en er is veel keuze op de kaart. De prijzen zijn voor onze begrippen erg laag.

Bij het hotel is een sauna, infrarood cabine, stoombad en jacuzzi waar je gratis gebruik van kunt maken en je hoeft maar te vragen en ze zetten alles klaar voor je inclusief handdoeken.

Kortom wij hebben een topweek gehad in een zeer gastvrij complex.

Voor deze prijs absoluut een aanrader!

Gereisd met partner in september 2016

Slechte ervaring.

Mariëlle, 3-9-2016

Vila Dionis, heeft een mooie ligging. Personeel heel wisselend..kamers zeer slecht en onhygiënisch(vlekken en lekkende wasbakken. Word zeer slecht schoongemaakt.) Douch kapot, bijna geen warm water. En roestvlekken op de handdoeken. Het laat veel te wensen over. Wij zijn absoluut niet moeilijk maar wij komen hier zeker niet meer terug. De kokkin Susanna en de taxi chauffeur van hotel maken wel veel goed. Lieve mensen. Laat je niet wijsmaken door alle goede recensies. Het is echt heel onhygiënisch!!!!!!
Gereisd met partner in augustus 2016

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Villa Dionis bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Villa Dionis in Ohrid, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Villa Dionis zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Villa Dionis scoort een 8.16 uit 10 op basis van 53 reviews.