Camping Tintesmühle ****

9,4

33 reviews over Camping Tintesmühle in het Nederlands

Geweldig een aanrader!

Ruud, 10-8-2017

Wij hadden een aantal campings in Luxemburg op ons programma staan, Tintesmuhle was de eerste op onze route en het plan was om hier 2 nachten te blijven. Het beviel ons echter zo goed dat wij hier onze hele vakantie hebben doorgebracht. Super vriendelijke eigenaars, modern en schoon sanitair, fantastische plekken enz. enz.
Gereisd met partner in augustus 2017

Ontspannen!

VdB, 9-8-2017

Camping Tintesmühle is een kleine, gemoedelijke camping waar de kinderen zich goed kunnen vermaken in de Our, in het speeltuintje of het opzetzwembad.

Zeer ruime kampeerplekken, direct aan de Our. Genoeg wandelmogelijkheden (ook kleinere afstanden met kleine kinderen) en genoeg te bezichtigen in Luxemburg!

Florence en haar ouders onderhouden de camping goed! Het sanitair is nieuw en schoon!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

fantastisch

maaike, 30-7-2017

Heerlijke camping; verveelt al jaren NIET!!!! Super schoon, ruime plaatsen, heel rustig en buiten verkeerslawaai. Fijne eigenaren die alle moeite doen om het je naar de zin te maken. Heb je een keer iets waar je moeite mee hebt...dan is een gesprekje met de eigenaresse voldoende en wordt het probleem(pje) meteen opgelost. Voor ons een 10plus als cijfer en...de reservering voor volgend jaar is alweer gedaan.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Prachtige plek midden de natuur.

Dirk Allemeersch, 25-8-2016

Fantastische plaats voor wie van de natuur en de rust houdt. Fietsen ,wandelen ,genieten van de stilte. Heel propere camping vriendelijk gewoon een prachtige plek om tot rust te komen.
Gereisd met partner in april 2016

Rustige, schone, ruime camping. Heerlijk!

Familie van den Berg, 18-8-2016

Pluspunten:

1. Ruime plaatsen zowel schaduw als zon is mogelijk.

2. Saniair is modern, altijd schoon en de douches zijn goed warm en nog beter dan thuis.

3. Elke morgen (behalve zondag) komt de bakker langs

4. Speeltuintje voor de kinderen met trampolines, huisje, schommel (inclusief baby schommel), glijbaan, wipwap en zandbak. Als het heel warm is staat er ook een zwembad.

5. Je wandelt zo de camping af het bos in, er is ook een pad aan de overkant van de Our waar het vlak is en waar je dus met wandelwagen kunt wandelen.

6. De Our stroomt over de camping en daar kun je met stenen speen, kreeftjes vangen (en opeten), dammetjes bouwen (en weer afbreken want ze mogen niet blijven liggen) of met bootjes/banden/luchtbedden drijven. Als het water hoog staat kun je vanaf Kalbornmuhle (5 minuten rijden) in zo'n 30 minuten afzakken naar de camping met wat leuke stroomversnellingen.

7. Florence is een prima gasvrouw. Ze spreekt Nederlands, Duits en Frans. Ze is erg behulpzaam en neemt de rust op de camping heel serieus.

8. Op 15 minuten rijden grote supermarkten en tankstations, 10 minuten rijden pinautomaat en 30 minuten rijden super groot winkelcentrum waar je echt alles kunt krijgen.

9. Heel veel leuke activiteiten in de buurt ook voor kinderen (alles binnen een uur rijden): Mared Indoor, Robbescheier kinderboerderij in munshausen, Kasteel Vianden, Zwembad Hosingen (binnen en buiten), Teufelslucht met Dinopark, Hele grote speeltuin in Houfialieze (binnen en buiten) Plopsaland Co, Kopermijn in Stolezemburg, etc etc etc.

10. Je kunt op de caming wat drinken en een ijsje kopen.

Minpunten

1. Sta je ver van het grote huis dan is de wifi niet al te best. Zeer traag ook. Maar het is gratis.

2. Bakker komt al om 8:00 uur en toetert de hele camping wakker (anders weet je niet dat ze er is)

3. Zonder auto is deze camping niet goed bereikbaar.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

fijne camping

Tim Bunnik, 13-8-2016

Camping ligt heel mooi en zeer rustig gelegen in het dal van de our op de grens van Duitsland en Luxemburg. Paradijs voor wandelaars (direct van de camping).

verdere pluspunten:

1. leuke ondiepe rivier voor de deur. Kinderen vermaken zich met kreeftjes vangen en bootje varen.

2. Enorm ruime plaatsen met mooi uitzicht, vooral die langs de rivier.

3. Goed verzorgd sanitair.

4. Betrokken gastvrouw.

5. Leuk speeltuintje.

Wat minpuntjes:

1. Bijna alleen maar Nederlanders (voor sommigen een plus).

2. Weer kan wat tegenvallen (het is er niet voor niks zo groen).

3. Redelijk wat laag overkomend vliegverkeer.

4. Kliekjes vaste gasten die er al jaren komen en tot diep in de nacht luidruchtig bij elkaar kruipen. Wij hadden hier niet zoveel last van omdat we in een caravan slapen, maar ik kan me voorstellen dat tent kampeerders er wel last van hebben.

5. WIFI heeft niet op heel de camping bereik en is traag, maar het is wel gratis.

De afstand tot de supermarkt (15 minuten) hebben wij niet als storend ervaren, bij dagjes uit kom je er toch langs.

tips:

1. bij wat hogere waterstand (na regenval) met de boot stroomafwaarts varen vanaf Kallborn Muhle. Je komt een paar leuke kleine stroomversnellingen tegen.

2. Met de trein naar Luxemburg-stad (met Luxemburg kaart)

3. Wandelen in klein-Zwitserland (1 uur rijden).

4. Kasteel Vianden (35 minuten).

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Helemaal top

fam-Thomas, 7-8-2016

Kleine camping in Luxemburg. pakweg 60 plaatsen, maar die zijn dan ook zeer ruim. Florence is een prima gastvrouw die de handen uit de mouwen steekt en het de gasten erg graag naar de zin maakt. Over de camping kan ik heel kort zijn: Fantastisch. De toiletten en douches zijn schoon en ogen zeer nieuw, de douches zijn warm (€1,- voor 6 min). Muntjes voor het douchen is geen probleem want daardoor blijven de rijen wachtenden uit vanwege, het vele douchen van de jeugd na 1 x een teen in de rivier. Voor de kleine kampeerders is er een speeltuin. De omgeving is prachtig en voor de wandelaars is het een waar paradijs. Voor de supermarkt moet je een kwartiertje rijden maar dan heb je ook alles bij de hand. Ga er niet heen als je vertier voor de kids verwacht want dat wordt niet georganiseerd. De rivier de Our stroomt langs de camping waar je met banden en bootjes prima kunt meedobberen. Ook vissen is geen probleem (vergunning). Als je rust zoekt is het een ideale plek. Wij komen er zeker weer.
Gereisd met partner in juli 2016

Prachtig & rustig

Jelle en Else, 26-8-2015

We waren er het naseizoen (half augustus) en het was er heerlijk rustig. Mooie natuur, prettige sfeer, grote ruime plekken, behulpzame veeltalige eigenaren, heel schoon en modern sanitair. Direct vanuit de camping zijn prachtige wandelingen te maken. Een aanrader voor rustzoekers en wandelaars.

Wat we jammer vonden is dat er geen kampwinkel was en geen restaurantje in de buurt. Voor de boodschappen moet je een kwartier rijden.

Gereisd met partner in augustus 2015

Mooie, rustig gelegen camping.

Familie Dijkstra, 4-8-2015

Hele mooie camping zonder poespas. Schoon en netjes sanitair, goed onderhouden speelplaats. Een echte aanrader wanneer je op zoek bent naar een camping zonder animatieteam waar de kinderen zichzelf prima kunnen vermaken!

Ook de zeer vriendelijke en attente eigenaren verdienen een dikke pluim!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

idyllische plek

nl_frank, 2-8-2015

Één van de (zo niet dé) mooiste camping waar we ooit zijn geweest. De camping ligt midden in de natuur: in het Our dal, aan de rivier en omringd door bos en veld. Er loopt ook geen drukke weg langs de camping dus het is er echt rustig.

Voor boodschappen moet je een paar minuten rijden. En als je een kwartiertje rijdt is er zelfs een heel groot winkelcentrum. De bakker komt 's ochtends langs op de camping, bestellen is niet nodig.

Het sanitair ziet er goed uit en wordt goed schoon gehouden. Vanaf 21:45 uur mag je niet meer douchen, voor ons is dat wat vroeg.

De eigenaars continu aan het werk op de camping. Ze zijn altijd aanspreekbaar.

Over kindvriendelijkheid kunnen wij iets moeilijker wat zeggen, omdat we er zonder kinderen verbleven. Maar er zijn veel kinderen (0-14jr) en die lijken zich prima te vermaken, o.a. met de pingpongtafel, opblaaszwembad, trampolines.

Gereisd met partner in juli 2015

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Tintesmühle in Tintesmühle , maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Tintesmühle zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Tintesmühle scoort een 9.36 uit 10 op basis van 33 reviews.