Hotel Riu Karamboa *****

8,5

483 reviews over Hotel Riu Karamboa in het Nederlands

Prima hotel

Heleen, 9-10-2017

Wat een negativiteit hieronder. De tegeltjes in het zwembad zitten prima vast, de bedden zijn wat hard maar hé, daar hou ik juist van, en hoezo aan renovatie toe? Hotel is 8 jaar oud! Kamers zijn niet muf (zet de deur eens open voor frisse lucht als je airco dag en nacht blaast!) en wat moet je met een gevulde minibar als er genoeg barren met all inclusive drank is? Ik heb vele RIU hotels bezocht in diverse landen en deze doet écht niet onder voor andere RIU's. Het buffet is uitstekend, gevarieerd en vers. Het Aziatisch restaurant mag je overslaan, dat is in NL veel lekkerder (en daar kom je niet voor, anders ging je we naar Azië).

Het personeel is superlief en ze zijn erg blij met wat fooi op hun karig loon. Laat wat kleren achter, paracetameol (neemt geen plek in in je koffer en kost nog geen 2 euro bij de drogist in NL, terwijl het in Kaapverdië onbetaalbaar is voor deze mensen) of neemt wat schoolspullen mee.

Helaas wel ook hier handdoekkenmaffia, om 7 uur 's ochtends al! Daar weiger ik aan mee te doen, dus het is later op de dag zoeken naar een plek. De strandbedjes zijn af en toe wat gammel door veelvuldig gebruik. Op het strand is meer schaduw en meer rust (geen muziek).

Verder: Nederlandse zender BVN op de kamer, wifi in openbare ruimten prima en met mazzel nog ontvangst op het strand. Ik heb zelf een simkaart in het internetwinkeltje gekocht in het hotel: 10 euro voor de simkaart en 5, 8 of 12 euro aan internettegoed (1GB, 2GB of 5GB). Kun je het de hele week prima mee doen op de kamer.

Geen overlast van de bouwwerkzaamheden gehad, helemaal niets van gehoord. Ze doen hun best om iedereen daar zo ver mogelijk vandaan te plaatsen.

Helaas moet je bij aankomst nog even op je kamer wachten, aangezien de vertrekkende gasten dan net weg zijn (het is 5 minuten rijden naar het vliegveld - waar je overigens geen last van hebt). Kamers zijn ruim en comfortabel. De gordijnen en bedspreien zijn wat smoezelig en aan vervanging toe.

Tip: uurtje lopen via het strand naar Sal Rei. Onderweg kom je strandtentjes tegen. Eventueel me taxi à 10 euro terug naar hotel.

Gereisd alleenreizend in oktober 2017

heerlijk,maar verdiend geen 5 sterren

sascha, 30-9-2017

Dit hotel is aan renovatie toe,tegeltjes in de zwembaden ontbreken en daar haal je je vaak aan open.De fotos op diverse site lijken mooier dan in de werkelijkheid....De bedden zijn knetterhard en je ligt letterlijk op de veren,maar hiervoor kan je een topmatras vragen.Waarvan ik vind dat deze er standaard op moet liggen en er niet om moeten vragen.De kamers zijn erg muf en ruiken naar schimmel,ook niet echt gezond voor je.Het is er wel zeer schoon en het personeel erg lief,voor geld doen ze alles!Zeer veel Engelse aanwezig ,en helaas zijn deze nogal luidruchtig.De bedjes op het zwembad en het strand zijn kapot of doorgelegen.Minibar in het hotelkamer stelt niet veel voor.Staan twee flessen water..Ik kom regelmatig in Riu hotels omdat ik voor kwaliteit kies.Dit hotel heeft het helaas niet.Het eten is redelijk,en simpel.helaas was er tijdens mijn verblijf een virus uitgebroken,en waren veel mensen ziek.Dat is onmacht,want ze houden alles zo schoon mogelijk.Verder is het wel genieten hoor,personeel doet zijn best om je te vermaken,maar 5 sterren verdiend dit hotel echter niet,en de naam Riu gooit zo zijn naam beetje te grabbel
Gereisd met partner in september 2017

Het was hier geweldig!

Natascha, 13-9-2017

Een geweldig hotel met weinig minpunten!

Groot complex zat toen wij er waren ook helemaal vol maar geen moment last van de hoeveelheid mensen.

Het eten is niks op aan te merken voldoende keus en iedere dag wel iets anders in het buffet. Ook de thema restaurants zijn een aanrader.

Van de bouw naast het hotel totaal geen last aangezien de wind bijna altijd de andere kant op staat.

Het enige minpunt was in de week dat wij er waren handoeken al om half 6 op de beste plekken met parasol werden gelegd waardoor ook wij er vroeg uit moesten erg jammer!

Verder personeel is top en erg vriendelijk ook het animatie team doet genoeg en voor een ieder wat.

Wij hebben ook een dagtour gedaan met lokaal bureau en een nederlandse gids die ook de locals support dit was geweldig!

Gereisd met partner in september 2017

Top vakantie!!

Christie, 26-8-2017

Wie het hier niet naar zijn zin heeft of iets te klagen heeft zal het nergens naar goed hebben. Er ontbreekt werkelijk niets aan dit hotel! Afgelopen dinsdag thuis gekomen na een 8 daagse vakantie, en het is echt een paradijsje! Eten is super, leuke show ' s avonds, top zwembad, altijd plek genoeg (geen handdoekje leggen zoals je vaak ziet) eten is heerlijk, personeel doet alles om het je naar de zin te maken, leuke entertainment! Kortom; genieten en nog eens genieten! Mensen die hier iets te klagen hebben die kunnen beter thuis blijven en in de tuin gaan zitten! Buiten resort weinig te doen maar het strand is prachtig en loop je zo op je slippertjes naar toe vanaf het resort! Tip; neem handdoek knijpers mee voor op je bedje want het waait soms behoorlijk. Kamers zijn ook super, lekker ruim en goede schoonmaak! Dus mocht je nog twijfelen bij het boeken, gewoon boeken en heerlijk gaan genieten!
Gereisd met partner in augustus 2017

Stevens F, 19-8-2017

Super hotel vriendelijk personeel , lekker eten en drinken mooie goed onderhouden tuin en zwembad , mooi strand waar je lange wandelingen kunt maken Het is er zalig vertoeven Wij willen allen zeker terug
Gereisd met vrienden in juli 2017

geweldig hotel zeer schoon

peter, 12-8-2017

buiten het hotel is er weinig te beleven het is echt nog in opbouw
Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

fantastisch

daniel, 21-7-2017

Personeel heel goed , keuken goed , netheid goed , eten lekker , buiten het hotel niets te beleven of te zien ,animatie zeer goed ,tuin hotel vond ik iets minder en ver wandelen naar zwembad ,heel kort bij luchthaven maar geen last van stijgende en dalende vliegtuigen ,geen liften in hotel maar max 2 verdiepingen ,de halve dag Quadt tour vond ik geweldig , weinig parasols aan het zwembad en ligbedden waren aan vervanging toe ,
Gereisd met partner in juli 2017

Super Resort

Bert, 15-7-2017

Karamboa is een prachtig resort waar het personeel er alles aan doet om je een geweldig verblijf te bezorgen.

Wij hebben er dan ook een schitterende vakantie gehad.

Gereisd met partner in mei 2017

mooi hotel

mooi, 14-7-2017

Heel mooi hotel wat wel aan renovatie toe is. Zeer vriendelijk personeel.
Gereisd met partner in mei 2017

superhotel

marina van landeghem, 12-7-2017

Mooi hotel en supervriendelijk personeel,eten altijd heel lekker en keuze in overvloed
Gereisd met partner in mei 2016

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Riu Karamboa bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Riu Karamboa in Sal Rei, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Riu Karamboa zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Riu Karamboa scoort een 8.53 uit 10 op basis van 541 reviews.