Hotel Royal Decameron Club Caribbean ***

Hotel Royal Decameron Club Caribbean
Royal Decameron Club Caribbean
8,1

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Royal Decameron Club Caribbean bij:

187 reviews over Hotel Royal Decameron Club Caribbean in het Nederlands

Lastig gevallen en opgelicht door personeel

2 vriendinnen, 15-5-2017

De reisleidsters doet je geloven dat je je in oorlogsgebied bevind en het alleen veilig is om via haar voor 300 dollar dolfijnen te gaan mishandelen met argumenten als 'je kent de mensen niet' en 'ze rijden hier links'. Dat zijn non-argumenten, reizen met OV (busjes) is veilig en je krijgt overal eerlijk je wisselgeld terug. Dus ga vanuit dit hotel vooral met het busje naar Ocho Rios om te shoppen of de Dunn River falls te bezoeken. Via de reisleidster kost je dat 80 dollar, zelf met de bus+entree is 22 dollar.

Tegelijkertijd is het voor vrouwen onprettig: je wordt voortdurend door mannen lastig gevallen en het eigen hotelpersoneel is helaas geen uitzondering. Daar waar we bij andere reizen juist het hotelpersoneel konden vertrouwen (tenslotte willen ze hun baan niet verliezen) gaat dat in Jamaica niet op. Het entertainment team nodigt je graag uit voor een dansavond, wijst je de weg, maar verwacht dan ook dat je alles voor je betaalt en zal het niet nalaten om een deal te sluiten met de lokale ondernemer dat de prijs wordt opgeplust. De bewaker aan de poort die voor je eigen veiligheid je kamernummer vraagt als je het resort verlaat, belt je gerust op je hotelkamer of hij langs mag komen voor een drankje. Advies: geniet van de zon, ga gerust zelf op pad, maar vertrouw niemand, ook de eigen tourorganisatie zal je proberen op te lichten.

Gereisd met vrienden in mei 2017

3-sterren meer dan waard.

Garry, 28-3-2017

Mooi resort, kleinschalig. Wij hadden een huisje helemaal achteraan in de mooi aangelegde tuin, ver van het (simpele en schreeuwerige entertainment). Zwembad voor volwassenen is heerlijk en rustig met genoeg ligstoelen, het andere zwembad ligt bij de grote bar en het restaurant, dus druk en rumoerig. Redelijke keus in voedsel, werd regelmatig bijgevuld. Vriendelijk personeel. Voor een 3-sterren resort heel goed. Twee excursies gedaan via touroperator, niet spectaculair, maar wel mooi en informatief. (vooral met de belgische gids An naar Kingston)

Jammer genoeg was kennelijk het regenseizoen iets eerder begonnen, wij hadden nogal wat bewolking en een bui.

Gereisd met partner in maart 2017

Erg mooie, altijd nog een keer

Dirk P., 8-3-2017

Hotel is erg mooie gelegen en de kleine Bungalows in de groote tropische tuin goed ingericht.Eten altijd echt lekker en voor idereen iets erbei.

In de omgeving van het Hotelis er niet veel te doen, maar je kunt gerust met een van die Rastas vlak bij de Hotel trips maken en het island laten sien. Wij hebben gehel Jamaika met hem gezien.

Mijn nederlands is niet zo goed, ik hoop, dat het toch te lezen is.

De groeten uit Duitsland

Gereisd met partner in januari 2016

Heerlijke plek om tot rust te komen

Annelies, 13-2-2017

Wil je uitrusten aan t strand onder de zon bij een mooi hotel dan is dit een heerlijke plek. De ligging vind ik wat minder omdat er totaal niets te beleven is rondom maar als je daar geen behoefte aan hebt zit je hier prima. Zelf vind ik het leuk om er op uit te trekken en juist de lokale mensen te ontmoeten maar doordat het een privé strand is vond ik er niet zoveel aan maar dat is persoonlijk. Luxe hotel vriendelijk personeel schone kamers
Gereisd alleenreizend in januari 2017

geweldige vakantie voor 3e keer

gijs en jolanda, 8-10-2016

Het resort was zoals we gewend waren weer geweldig. Het eten was er op vooruit gegaan, van ontbijt tot avond eten. Het is een kneuterig resort, zeer aardig personeel van receptie tot zaalveger. Als je iets wil is het een kwestie van vragen. De trips die touroperator organiseert zijn vooral duur!!!!!!!! en massaal. Sinds touroperator Nederland, touroperator Europa is geworden. een voorbeeld: als je naar de blue lagoon gaat beland je op een steiger en voor de rest moet je het zelf maar uitzoeken er is hier erg weinig ruimte. Alle touroperator bussen rijden op dezelfde dag. Veel mensen op dezelfde plaats terwijl er zelden ruimte voor is. De Jamaicanen kunnen dit niet aan erg jammer dus van de organisator (touroperator). M.a.w. de vakantieganger komt niet veel meer met de lokale bevolking in aanraking.

Ons advies, er is altijd wel een taxi met een keurige jamaicaan die je overal naar toe kan brengen, of de door jou zelf samengestelde route kan doen.

Gereisd met partner in september 2016

Sfeervol en leuk hotel

Nicole B, 16-8-2016

Het is een leuk hotel. De cottages in de tuin zijn erg mooi en ruim opgezet. Onze cottage was niet gerenoveerd, maar nog steeds prima. Een lekker ruime douche en zelfs een inloopkast.

Het eten in het hoofdrestaurant is prima. Elke lunch en diner verse kip, pasta, broodjes. Het eten dat warm moet blijven is warm genoeg. Het eten dat gekoeld moet zijn, staat alleen op wat ijs.

Het uiteten bij de a la carte restaurants is aan te raden. Erg gezellig en rustig. Alle restaurants zitten aan de zee.

Voor het hoofdrestaurant zie je een witte bol in de zee, daar is een rif waar je kunt snorkelen. Wij kwamen hier helaas vlak voor vertrek pas achter, dus ik weet niet wat er te zien is.

Het personeel is erg vriendelijk.

Als je rust wilt is het aan te raden geen cottage dichtbij het zwembad te nemen.

Ik raad het hotel zeker aan!

Wij zijn als uitstapje met Pauline wezen Bamboo Raften en naar de Blue Hole geweest. Dat laatste is heel leuk als je wilt springen en klimmen van en op de watervallen. Je kan dan ook in grotten zwemmen, onder de watervallen.

Op maandag, woensdag en vrijdagmiddag om 16.00 uur organiseert het hotel een fietstochtje door de wijk. Het is leuk om wat meer van de omgeving te zien. De tocht duurt 3 kwartier. Je fietst erg langzaam en hebt veel pauzes. Voor ons Nederlanders erg goed te doen!

Gereisd met partner in augustus 2016

Leuk voor 1 keer

Overijssel, 27-3-2016

De meeste mensen blijven maar één week, dat is ook genoeg. Ik was er twee en de 2e week was alles hetzelfde als de 1e (entertainment en eten).

Ik zat in de verouderde huisjes waarbij je aan elkaar en boven elkaar zat. Was voor mij prima. schoon en lekker hard bed. maar snap best dat mensen klagen want de huisjes in de tuin waren echt super de luxe en 2 sterren meer waard. wel verschillend per huisje.

Schoonmaak, bar, receptie en bedienend personeel aardig. Alleen entertainment team sprak alleen met de Engelse en Amerikaanse gasten (Engelsen omdat ze meedoen met zuipspelletjes en de Amerikanen vanwege de fooi), de andere nationaliteiten lieten ze links liggen. Slechte shows en overdag veel herhaling van quizzen waarop alleen de Engelsen/Amerikanen antwoord konden geven. Proffecionele dans shows erg ongelijk.

Nederlandse reisleiding wist nauwelijks iets te vertellen van het land omdat hij er net zat. Bovendien kwam hij niet 2x in de week langs in het hotel maar moest je hem maar bellen. Mensen die alleen waren heeft hij veel te veel laten betalen 40 dollar meer ipv 20, en bij een ander kwamen ze helemaal niet opdagen toen hij op excursie zou. Hij heeft alle excursies geschrapt en zelf 4 samen gesteld van minimaal 180 dollar per stuk!

Buiten het resort kun je dezelfde boeken voor 105 ( wij gingen met 4 mensen)...... Goed geregeld door echtpaar alleen was haar man een beetje vreemd bezig door om fooi te vragen (die wij al lang klaar hadden liggen) en om bier en bood hij 1 persoon aan om naar de hoeren te gaan. Dit soort dingen kunnen echt niet.

De excursies stellen niet veel voor. Bob Marley huis was gewoon geld uit de zak klopperij. wat wij geweldig vonden was de Blue Whole watervallen. Blue lagoon stelt niets voor en Frenchmens Cove was aardig als je nog niets gezien hebt van de wereld. Ben je in landen geweest zoals Mexico en Costa Rica dan is jamaica niet de moeite waard.

Ik heb niemand gesproken die terug zou gaan naar Jamaica en al helemaal niet naar dit hotel. Als je alleen bent: kies een ander hotel. de mensen zijn hier erg op zichzelf en de nationaliteiten mixen niet echt. heb zelf leuke mensen leren kennen maar anders was het een erg saaie vakantie geweest. de shows waren zo slecht dat mensen liever gingen slapen dan naar de show kijken

5 strandjes bij hotel. linker zonder stenen en hoe meer naar rechts hoe meer stenen en keien er in het water lagen

Gereisd alleenreizend in maart 2016

Heerlijk relaxed op het strand

Chris, 27-2-2016

Na een rondreis Jamaica hebben we de laatste 3 dagen in dit resort doorgebracht. We waren dus echt toe aan een goed boek, lekker eten en strand. We hebben geen (dure) trips meer vanaf het resort gemaakt.

We hadden een sprookjesachtig huisje aan het strand. heerlijk om 's nachts de golven te horen (nadat de animatie is beeindigd want die zijn vrij luidruchtig) en smorgens voor het ontbijt nog te snorkelen. Er liggen een aantal oude bussen in zee en daar herstelt het koraal zich en zijn veel vissen te zien. Het is wel een eindje zwemmen maar met een rustige zee goed te doen. Snorkeluitrusting en kano's etc zijn allemaal all incl. We zijn een aantal maal met de catamaran meegeweest. Goede kapitein dus heel veilig ook met hoge golven.

Genoten van het eten. Teveel keuze! Ook veel nieuwe vruchten en gerechten ontdekt. Personeel is hartelijk en heeft humor.

Maar alleen resort is jammer. Ook prachtig: Blue Mountains of een nachtje strawberryfieldstogether: Oase van rust en natuurschoon. Echte aanrader: restauration farm village waar met ideeele doelstelling een prachtige plantage is aangelegd en je allerlei kruiden en vruchten kunt proeven. Ook is er een supermooie waterval.

Gereisd met vrienden in februari 2016

Nooit meer.

Diane, 12-2-2016

De ligging in de aangelegde tropische tuin is erg leuk, mits je niet aan de rand van het resort zit, want dan kijk je tegen een witte muur met op de bovenzijde glas en prikkeldraad, dit ter beveiliging. Wij hadden een zeezicht huisje. Het op een na laatste huisje nummer 23, zonder terras en direct naast het Jasmin restaurant. Nummer 24 hadden de mensen last van de aggregaat van de keuken, niet te doen. Strand is niet wit, maar wordt goed vrijgehouden van wier e.d., zwemmen is alleen te doen met waterschoenen, een en al rots en plant, bovendien zitten er zee-egels en kan er een pijlstaartrog komen. Dit is de noordkust van Jamaica, meer kans op regen!! Het eten is voor hun begrippen misschien goed, maar wat warm moest zijn was niet warm en koud niet koud, weinig keuze. Ontbijt wel goed. Huisje erg verouderd en niet echt schoon, bed is een matras op een blok beton. Natuur is wel geweldig binnenland echter veel armoede. Resort niet afgegaan, is niet veilig, werd ook afgeraden door de hostess Tamira. Wij zijn even buiten het resort gegaan (af- en aanmelden bij slagboom verplicht) naar het winkeltje van Pauline, direct na het passeren van de slagboom werden we al door de Jamaicanen aangesproken en een ieder wilde wel wat verkopen, taxirit, excursie noem maar op. Je komt niet zo heel gemakkelijk van ze af. Excursie naar YS Falls en Black River, dit was geweldig wat een natuurpracht en de krokodillen naast je boot, indrukwekkend. Personeel van het resort was erg vriendelijk en behulpzaam. Het resort ligt naast een wat minder betrouwbaar uitziende wijk. Maar ja, misschien zijn wij wel te verwend geweest met onze andere vakanties.
Gereisd met vrienden in februari 2016

Heerlijk relaxed maar zeker geen luxe!

WJ, 24-1-2016

Relaxed resort, oude cottages en zeker geen luxe, badkamer in vervallen vieze staat en zeer klein. Resort ligt in mooi groen aangelegd park echter wel in een achterbuurt. Van het resort afgaan wordt dan ook sterk afgeraden.

Kunstmatige strandjes, wordt goed schoon gehouden.

Eten is vooral lokaal, moet je van houden. Ontbijt is intercontinentaal.

All inclusive is matig en zeker niet wat we verstaan onder all inclusive.

Wifi moet je voor betalen, 24 dollar per 24 uur. Werkt goed.

Animatie gemiddeld en zeer luidruchtig.

Personeel is open en vriendelijk, waarderen een fooi.

Jamaica/dit resort is leuk voor 9 dagen, meer niet.

Veel luidruchtige Engelsen aanwezig. Voor rust en mooie stranden moet je hier niet zijn!!!

Tegenvaller is dat de transfer vanaf de luchthaven MJB twee uur duurt.

Niet voor herhaling vatbaar.

Gereisd met partner in januari 2016

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Royal Decameron Club Caribbean in Runaway Bay, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Royal Decameron Club Caribbean zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Royal Decameron Club Caribbean scoort een 8.13 uit 10 op basis van 191 reviews.