Camping Miramare ***

7,8

50 reviews over Camping Miramare in het Nederlands

Het was 'ok'

Johan, 25-8-2017

In augustus 2017 voor twee weken samen met mijn vrouw en twee kinderen (8 en 10) in een stacaravan met airco gestaan op camping Miramare. De stacaravan was erg groot. Er was ook een overdekte en afsluitbare uitbouw aan de stacaravan en dat is best handig bij eventuele regen en muggen. De bedden waren verder prima. Geen rugklachten.

Het zwembad is iets wat aan een goede onderhoudsbeurt toe. Ik neem aan dat dit aanstonds wel eens gaat gebeuren. Er zijn wat tegels stuk hier en daar en dat zou kunnen zorgen voor wat verwondingen. Overigens bij ons niet. Er is een ligweide bij het zwembad. Verder heeft het twee duikplanken en is het water op sommige plekken lekker diep. Ik en mijn twee zoons hadden echter al wel vrij snel last van oorontsteking. Het water werd wel meerdere malen per dag gecheckt, maar toch hadden we het de afgelopen twee jaren niet dus op zich wel vreemd. Ik denk dat er te veel mensen in het zwembad zitten.

Het strand is niet te breed, maar dat is juist goed. De zee loopt behoorlijk langzaam af en voor echte zwemmers is dat niet zo super. Voor kinderen natuurlijk wel want zij kunnen lekker ver de zee in. Twee strandbedjes en parasol huur je voor 30 euro per week. Er is hier wat toezicht op door een strandwacht, maar die is toch niet zo super streng en alert waardoor er sommige niet betalende mensen gewoon doodleuk op het bedje gaan liggen de hele dag. Voor betalende mensen is dat natuurlijk niet leuk.

De kinderclub en animatie is niet zo best voor buitenlandse gasten, dat terwijl deze toch natuurlijk veel aanwezig zijn. Alles is immers in het Italiaans en dat is helemaal niet leuk. Niks aan voor ons. Is er totaal geen terras waar je even lekker buiten kan zitten met een cappuccino of een drankje, overdag of in de avonduren. Dat is echt slecht. Omdat de animatie niks was en er geen terras was om lekker te zitten zaten wij s'avonds steeds bij de caravan. Dat is erg jammer want dat zijn wij we niet gewend. Wellicht een idee om ruimte te creëren een mooi en groot terras aan te leggen?

Het restaurant is echt super. Het is er niet duur en de pizza's zijn heerlijk. Top!

Wij zaten 'aan de goede kant' van de camping. De camping is te splitsen in twee delen. Het ene deel aan de zeekant is het zwembad, restaurant, kleine speeltuin en animatie, en aan de andere kant een groot veld waar diverse sporten, voetbal, basketbal, volleybal kunnen worden beoefend en een grote speeltuin. Om deze andere kant van de camping te bereiken moet je echter een flink drukke weg over. Vooral voor kleine kinderen niet ideaal.

De omgeving is leuk. Het toeristische plaatsje Sottomarina is leuk om heen te gaan met o.a. restaurants, boetieks, clubs, minigolf en een soort van Lunapark. Parkeren is er echter wel lastig en je moet net geluk hebben voor een plekje. Chioggia is ook een leuke plaats om te bezoeken. Dat is ook erg vlakbij. Er is daar een grote markt elke donderdagochtend. Ook is er een groot winkelcentrum met een McDonald's nabij. Uitstapjes hebben wij gedaan naar Vicenza (1u rijden, prachtige stad) en Gardeland (1u 45 min rijden, super leuk park). Daarnaast natuurlijk ook naar Venetië geweest. Twee jaar geleden waren we er ook al geweest. We wisten dus waar we met de boot moesten. Je kunt het beste naar Fusina rijden gaan (50 min rijden). Dat is zowel het gemakkelijkste, snelste als het goedkoopste met parkeren en varen. De camping adviseert je naar Chioggia te gaan maar dat is toch wel een lange reis en duur vergeleken met Fusina.

Al met al was het een best leuke camping en vakantie.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Prima camping! Animatie op Italianen gericht

Fam. 2 volwassen met 2 kids (9 en 13), 23-8-2017

Zwembad is tussen 12.30 en 15.00hr dicht. Niet echt meer van deze tijd. Wij stonden aan het zwembad. Heerlijk! Zee 90 meter van ons vandaan. Sanitair wordt goed bijgehouden. Jammer dat het animatieteam puur op de Italianen gericht is. Viel ons op dat de badmeester met van alles bezig is, behalve z'n werk.
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Leuke camping, mooi aan het strand.

H, 22-8-2017

Mooie nette onderhouden camping. Leuk zwembad, vlakbij de zee, en 2 leuke speeltuinen voor kinderen. Stacaravan was erg netjes. Als je van rust houdt, zorg dat je op het achterste gedeelte staat. Vooraan is veel harde muziek, veel meer lawaai en minder ruimte.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Supermooie plek maar geen pizza halen!

Lotte, 31-7-2017

Erg mooie camping. Vooraan wel drukke plekken maar achteraan erg vrij gelegen. Mooi zwembad met leuke duikplanken en heerlijk aan het strand. Je moet hier geen pizza even snel bestellen want dat duurt extreem lang! Kan je beter lopend naar het dorpje daar bestellen en teruglopen, dan ben je nog sneller 😂
Gereisd met partner in juli 2017

Prima Camping

koen, 11-5-2017

We komen als jaren bij deze camping en gaan er met plezier heen. De kinderen worden langzaam ouder en weten de weg. we zitten vlakbij het zwembad altijd in een rustig straatje er word over het algemeen niet extreem veel met auto's gereden. Zwembad/Zee/Winkeltje/Restaurant allemaal in een straal van 50 meter als je in de buurt van zwembad staat. Animatie duurt tot 22:30 en daarna is het rustig op de camping de lampen gaan dan ook op halve kracht in de straatjes. Muggen zijn er wel maar die heb je al snel als je ergens aan het water staat maar vaak door de zee wind niet echt last van. bij de apotheek kan je spul halen dat heel goed werkt. wij hebben zelf altijd de fietsen bij en veel is goed te doen zoals boodschappen 5 a 10 min op de fiets. Soms kan het hard waaien de borabora wind vanuit kroatie maar hebben ook wel is een jaar geen wind gehad. al met al vinden wij het een prima camping en gaan er elk jaar met plezier heen.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Echt een goede camping

van Es, 8-5-2017

Receptie en alle medewerkers erg vriendelijk niets was teveel.

Leuke plaatsen met elektra en water bij elke plaats. Was in mei vakantie erg rustig, zwembad was nog niet open maar zag er goed uit. Goed en schoon sanitair. Camping ligt vlak aan zee, prachtig strand.

Gereisd met partner in mei 2017

Beetje te druk!

Ann Driesen, 4-8-2016

De camping was zeer groot en druk. Wij huurden een huisje en deze stonden echt heel dicht op elkaar. Helaas zat er ook een luidruchtig gezin bij en dat maakt de ervaring minder leuk. Huisje was zogenaamd voor 6 personen, we waren met 5 en pasten er amper in, dus echt veel te krap. Ook weinig kookgerief.

Wel leuk aan de camping was, dat je direct aan de kust zat. Helaas allemaal bijkomende kosten voor het huren van stoelen. Wifi was ook tegen betaling.

Wel lekkere pizza die je ook kon gaan afhalen. Daar eten was niet echt een optie, er zitten heel veel muggen, dus bescherm je goed!

Al bij al was ik blij dat we daguitstapjes gedaan hebben naar Ravenna en Venetie, zodat we niet te vaak op de camping moesten vertoeven.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Hi Ann,

thank you for your review! It's important for us know what the guest thinks about the experience in the camping. We will try to improve!!

Niet weer...

pwcvl, 7-10-2015

Hutje mutje, vooral het voorste gedeelt dat dicht bij zee is. allemaal rijen stacaravans, erg ongezellig...wij stonden achterste gedeelte, was wel beter. Let inderdaad op de muggen, ze steken je lek, en krijgt er enorme bulten van!! Beheerder en personeel op receptie erg vriendelijk en behulpzaam. Sanitair goed verzorgd en schoon. Verder vonden wij de omgeveving erg tegenvallen, verwaarloosde straten en gewoon saai...waren blij dan we na 3 dagen verder konden trekken naar Gardameer, wat een verschil...zo mooi de omgeving daar en verzorgd.
Gereisd met partner in juni 2015

Hello traveler,

thank you for your review.

Fam Overvliet

BJM Overvliet, 17-8-2015

Hebben hier 14 dagen gestaan grote plek dicht bij het zwembad en de zee , hebben genoten. Vriendelijke personeel en een altijd vrolijke campingbaas die altijd vriendelijk groeten als je hem tegen kwam op zijn fiets. Het sanitair word de geheledag schoon gemaakt en ziet er goed uit. De camping licht op loopafstand van Sottomarina waar je ook heerlijke ijsjes kunt kopen . Een boot tochtje naar Venetië is ook leuk en mooi te doen vanaf de camping via Chioggia. Wij hebben ook gebruik gemaakt van Wifi dit was heel goed en deet het ook op het strand. Wij komen hier zeker nog een keer terug.
Gereisd met partner in juli 2015

Hello Fam. Overvliet,

thank you for your review!!

massacamping

olgavanwitzenburg, 14-8-2015

De camping is verdeeld in 2 delen en gescheiden door een weg. De ene heeft veel schaduwrijke plekken maar is ver lopen van het zwembad en strand. Het andere deel heeft weinig tot geen schaduw maar ligt dicht bij het zwembad en strand. Het sanitair is wel prima in orde (geen wc papier). Wifi tegen betaling.

Wij vonden de camping veel te groot, je stond bijna in de voortent van de buurman en de plekken zijn niet gescheiden door heggen oid.

Voor kinderen is er mini-club dat tot laat in de avond doorgaat.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

Hi traveler,

thank you for your review, we hope to see you next summer!

Sara for Camping Village Miramare

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Miramare in Sottomarina, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Miramare zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Miramare scoort een 7.79 uit 10 op basis van 53 reviews.