8,7

Uitstekend

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Camping Il Collaccio (Glamping)*** bij :

91 reviews over Camping Il Collaccio (Glamping) in het Nederlands

Fantastisch uitzicht

Fam. Reusink, 13-8-2017

Een hele mooie verzorgde camping met uitzicht op de bergen. De meeste staanplaatsen hebben een mooi uitzicht. Mooi zwembad waar de stoeltjes voor je klaar gezet worden door de badmeester. Voetbalveld en tennistafel aanwezig. Ook voor tieners volop vermaak. Wij waren met kinderen van 14 en 12 jaar oud. Kortom een geweldige camping vooral als je van de natuir houdt.
Gereisd familie in juli 2017

Heerlijke camping, genoten van deze vakantie

Fam. Maas, 11-8-2017

Wij verbleven voor de tweede keer op deze camping. Wederom een heerlijke vakantie gehad. We stonden op onze vertrouwde plaats met een mooi uitzicht. Het eten van het restaurant op de camping is goed en niet duur. De bediening vriendelijk. De badmeesters zijn alert en zetten stoeltjes en een parasol voor je neer zodra ze zien dat je bij het zwembad wil gaan vertoeven. Onze kinderen (16 en 18 jaar) hadden vrij snel aansluiting met een groep in de leeftijd 16 tot 23 jaar. Ze zochten elkaar op in het zwembad en 's avonds bij het restaurant boven. Er zijn veel Nederlanders op deze camping. 1x per week is er op vrijdag een optreden van een band bij het zwembad. Je kunt een pizza-workshop volgen en daarna samen met je familieleden heerlijk eten. Ook worden er wandelingen en een jeepsafari georganiseerd door de eigenaren van de camping. Het sanitair is op zich schoon. Bij ons in de buurt was een sanitairgebouw vernieuwd, dus alles was nieuw en netjes. Op deze camping mogen honden (geen overlast hiervan). We hadden op het laatst regelmatig bezoek van wespen en vliegen (geen last gehad van muggen). We hebben door de schade van de aardbeving regelmatig om moeten rijden om te komen waar we wilden zijn. Triest om te zien hoeveel moois er beschadigd is. Om iets te zien moet je dus rekening houden met ritjes in de auto. Wij vinden dit geen probleem. We komen zeker nog een keer terug op deze camping.

Fijne camping

Ron, 7-8-2017

Fijne terrassen camping met een zeer relaxte sfeer. 2 zwembaden die op verschillende hoogtes liggen wij maakten altijd gebruik van het zwembad dat op het lagere niveau lag. Badmeester is top rent zich een slag in de rondte om mensen van stoeltjes en parasols te voorzien. Broodjes zijn er elke dag te bestellen voor een zeer schappelijke prijs. Sanitair is netjes en er is altijd plek en nooit wachtrijen.

Het restaurant vonden wij niet echt bijzonder mbt de smaakbeleving de prijzen zijn daar en tegen niet al te hoog. Vb 2x pizza en 1x pasta om mee te nemen voor 21€.

Wel een aantal verbeter puntjes zoals alleen maar koud water bij de wasbakken voor je in de ochtend te wassen, een camping van dit caliber zou ook de toiletten dienen te voorzien van WC papier.

Boodschappen is ongeveer 25 minuten met de auto. Norcia heeft behoorlijk schade opgelopen.

Tip om eens lekker te eten in omgeving Norcia is Il Casale degli Amici probeer de lasagna eens super.

Gereisd familie in juli 2017

Prachtige camping, mooie ligging voor jong en oud.

Clem, 29-7-2017

Mooie omgeving, inderdaad rekening houden met reisafstanden. Raften is top, zeker doen. Uitgezette wandeling door camping is ook aan te raden. Restaurant is druk, wij vonden het niet helemaal geweldig, prima alternatief is te vinden in Preci boven op de berg, ga daar ook even een rondje lopen. Wij hebben genoten van BBQ voor de locals aldaar. Al genoemde uitjes door anderen zijn zeker de moeite waard, inderdaad heel benieuwd hoe alles er uitziet na de aardbevingen. Is er nog tijd voor een stevige rit dan is Gubbio een leuk stadje met een heel bijzondere kabelbaan. Dan is het ook een aanrader om met de trein vanuit Spoleto naar Rome te gaan, tickets kan via de camping worden gereserveerd. Kinderen van 7, 12 en 14 hebben het op deze camping prima naar de zin gehad.

In de avond lekker rustig.

Gereisd familie in juli 2016

Heerlijke camping,uiterst vriendelijk personeel.

Rene, 21-7-2017

Terrassencamping dus wel het nodige klimwerk.

Op nagenoeg alle plekken een prachtig uitzicht.

Er zijn twee zwembaden, wij waren altijd op die bij het hoofdgebouw/restaurant.

De badmeester kwam je stoeltje plaatsen en de parasol opzetten. Het gaf een luxe gevoel.

Met ook vanaf het zwembad een prachtig uitzicht over/tussen de bergen.

En ja, ook de badmuts went.

Een heerlijk restaurant voor een betaalbare prijs.

Om dingen in de omgeving te kunnen bekijken, ben je wel iets langer onderweg,

omdat je op de routes gemiddeld een 50 km per uur mag rijden.

In de periode dat wij er waren ( 2e en 3e week juli) wat het redelijk rustig qua bezetting.

En hebben geen ervaring hoe het er is bij topdrukte.

(Hebben gehoord dat je dan 3 dagen van tevoren een tafel moet bespreken in het restaurant.)

Gereisd met partner in juli 2017

Fantastische camping

Anneke van Rijswijk, 1-7-2017

Wij verbleven in een Safaritent met prachtig uitzicht in een mooi natuurgebied. Voldoende mogelijkheden voor uitstapjes en/of wandelingen. Zeker een aanrader voor mensen die van natuur en cultuur houden.
Gereisd met partner in juni 2017

Geweldige camping

Tom de groot, 9-6-2017

Mooie terrassencamping met super sanitaire voorzieningen en heerlijke menukaart. Uitgebreid met 2 personen gegeten. Voorgerecht hoofdgerecht en dessert met espresso na en een heerlijke fles wijn en water voor een superprijs van 67 euro. Prima service en bediening. Heerlijk zwembad. Erg sfeervol. Geweldig uitzicht en getrakteerd op een wandeling terug maar de caravan met vuurvliegjes.
Gereisd met partner in juni 2017

Prachtig gelegen camping

Indy Mul, 5-5-2017

Prachtige, hoog gelegen terrassencamping. Het terrein is zeer uitgestrekt. Camping heeft een groot aantal plaatsen en zelfs in het hoogseizoen is er (bijna) altijd wel plaats. De eigenaar doet er veel aan om het de mensen naar de zin te maken. Het is een camping die de moeite waard is om langere tijd te verblijven, ook omdat er veel faciliteiten zijn. Ondanks de afgelegen ligging (mooie sterrenhemels), is het een prima uitvalsbasis voor wandelingen in de Monte Sibillini, steden zoals Spoleto en Assisi en ook de watervallen van Marmore liggen op redelijke afstand.
Gereisd familie in augustus 2016

mooie camping met prachtig uitzicht!

Monique Versteeg-hulzink, 22-11-2016

Mooie plekken met uitzicht over de vallei. Twee fijne zwembaden. Mooie omgeving: park monte sibillini met piano grande.de moeite waard om de monte vettore te beklimmen. Leuke dorpjes in omgeving. Ben wel benieuwd hoe Norcia er nu uitziet na de laatste aardbeving en of de camping schade heeft gehad
Gereisd met partner in juni 2016

Fantastisch uitzicht

griet_vleugels, 14-2-2016

Ik heb de camping bezocht met mijn man in mei 2015. Dit is ons zo bevallen dat we dit jaar met ons kinderen (7j/9j) terug gaan.

Ronduit fantastisch uitzicht op de bergen. De camping ligt wat afgelegen. We hadden schitterend weer, maar ik kan me wel voorstellen dat het bij slecht weer wat minder idyllisch wordt.

We hadden een kamer geboekt met halfpension. Prijs/kwaliteit zeker in orde! De kamers waren basic maar proper. Het ontbijt was op z'n italiaans, dus wat magertjes. Maar dat alles werd ruimschoots goed gemaakt met het diner. We werden er serieus in de watten gelegd. Het eten was ook erg italiaans en overvloedig. Ook aan vegetariërs werd gedacht.

Het zwembad aan het hoofdgebouw is een pluspunt. Er is een bar, dus je kan naast het genieten van een boek met een glaasje wijn je ook verfrissen met een duik in het water. Het uitzicht op de omgeving vanaf het hoofdgebouw is schitterend.

Het personeel was uiterst behulpzaam en erg vriendelijk.

Het enige wat ik miste was een leuke speeltuin voor de kinderen.

We hebben er wandelingen gemaakt en de stadjes in de omgeving verkend. Ideaal voor iedereen die rust wil combineren met natuur en cultuur.

Gereisd met partner in mei 2015

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Il Collaccio (Glamping) in Preci, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Il Collaccio (Glamping) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Il Collaccio (Glamping) scoort een 8.71 uit 10 op basis van 100 reviews.