Camping Falterona **

Falterona
8,8

26 reviews over Camping Falterona in het Nederlands

Diane, 3-10-2017

Onze vakantie op camping falterona in Stia. Prachtige en adembenemende uitkijk, en dan de gastvrijheid van de 2 eigenaars die de camping met zo'n tweeën runnen was echt super top!! Wat een lieverds, vol passie runnen ze deze prachtige camping. Deze camping is echt een aanrader als je van wandelen houd en de rust. Wij missen jullie camping falterona en komen graag weer eens bij jullie terug.
Gereisd met partner in juli 2017

Fijne camping met goeie gastvriendelijke eigenaren

Jerome en Diane, 3-10-2017

Het is een hele fijne rustige camping waar we vriendelijke werden ontvangen. Camping is niet echt geschikt voor camperen met kleine kinderen. Je kunt vanaf de camping heerlijk wandelen met hele mooie routes en na het wandelen lekker eten met een heerlijk wijntje erbij. Uitzicht vanaf de campeerplek is super en de plekken zijn ruim opgezet.
Gereisd met partner in juli 2017

fantastische heerlijk rustige camping in de natuur

Frank en Gardien, 10-7-2017

We reisden samen. Zonder kinderen. Voor kinderen zijn er geen speciale faciliteiten.Zoek je rust (!!!), ruimte, op een natuurvriendelijke camping,een prachtige standplaats in de zon of in de schaduw op een van de terrassen op 850m hoogte, direct grenzend aan een schitterend groot natuurgebied, waarin veel soorten wild leven, met veel wandelmogelijkheden (waarvan enkele zwaarder zijn door de te overbruggen hoogte verschillen) dan moet je op deze camping zijn.Elektra op de standplaats is mogelijk, diverse drinkwater tappunten op de terrassen. Het sanitair mag dan niet het modernste zijn, brandschoon is het steeds wel. Heerlijke warme douches (gratis, mocht je dat belangrijk vinden). Afwassen en wassen met de hand gaat prima in goede voorzieningen. Zeer vriendelijke eigenaren die in hun restaurantje diverse verse (ook warme) maaltijden kunnen bereiden. En cappuccino, of espresso, of iets anders. Diverse andere dranken; ook niet alcoholische. Een kleine winkel met de basisbenodigdheden is ook aanwezig met veel biologisch verantwoord geproduceerde, meest lokaal geproduceerde, lekkere producten (we zijn in Italië, immers). Elke morgen heerlijk vers brood (meerdere soorten), kan je dagelijks bestellen

De camping is ideaal voor tent kampeerders maar ook met een vouwwagen of caravan kan je er komen. Houd er rekening mee dat je de laatste 2 kilometer berg op aflegt over een onverharde maar goed te berijden weg. En als toegift: geen last van steekmuggen!

Conclusie: Een echte aanrader

Fantastische natuur camping

Patricia, 28-5-2016

Rustige camping hoog gelegen midden in de bossen. Wij waren er 1 nacht in mei met 1 ander Nederlands stel. We konden uit alle plekken kiezen. Gekozen voor de plek met mooiste uitzicht over het dal. Je hoort alleen maar vogels en dierengeluiden. Geen auto's of andere geluiden. Sanitair was iets verouderd maar prima en heel schoon. Eigenaren waren zeer vriendelijk. Er werd speciaal voor ons gekookt. Het eten was heerlijk, vers en goedkoop. We kochten 2 flessen rode wijnen a 8 euro per stuk en kregen bijna 50%korting. Aanrader als je massale campings met animatieteams etc wil vermijden.
Gereisd met partner in mei 2016

Geweldig uitzicht, ruimte, rust, we gaan nog eens

haribo, 10-1-2016

Ruime terrassencamping. Bij aankomst 34 graden en de 10 dagen daarna ook. Heerlijke plekken (voor twee gezinnen) met geweldig uitzicht over breed dal en de hele dag schaduw als je wilt. Vanaf onze plek zagen we twee kastelen die we ook bezocht hebben, prachtig. Waar vind je in Nederland nog een kasteel wat vroeger 14 (!) torens telde en geen andere toeristen? Vanaf de camping wandelen. Voor de kinderen was er een zwembadje waar ze genoten.

Vanaf de camping in dik een uur in Florence. Verder prachtige passen gereden naar een schitterend natuurpark met een klooster. Wonderschone bossen met slingerende wegjes. Een trattoria die alleen voor ons gezin opengaat! Wat wil je nog meer?

Hier gaan we zeker naar terug!

Enkele tips in de omgeving:

De eerder genoemde kastelen

Florence

Bibbiena

Arezzo (bekend van La vite é bella)

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

Voor rust en uitzicht

Jelmer, 6-9-2015

Prachtige camping met mooi uitzicht, kom hier voor de rust! Er is niks te doen voor kinderen. Wordt met passie gerund. Sanitair is enigszins verouderd maar zeker schoon. Klein zwembad om af te koelen. Hapje eten kan op de camping, supermarkt op 10 min rijden. Gratis wifi op het terras. Vanaf de camping diverse wandeltochten. En met wat geluk lopen er wilde dieren over de camping.
Gereisd met partner in augustus 2015

Marco en Willy, 6-9-2015

Wat een geweldige, rustige camping! Ruime plekken met een meer dan geweldig uitzicht, prima (schoon) sanitair, de hele dag warm water, lekker restaurantje, vriendelijke eigenaren, de herten lopen ' s nachts langs je tent, vanaf de camping starten meerdere wandel- en fietstochten in het direct achter de camping gelegen natuurgebied, met de auto ben je binnen 15 minuten in Stia en met de auto/trein sta je binnen 1,5 uur midden in Florence.
Gereisd met partner in augustus 2015

Heerlijke camping op unieke plek

Ties, 10-9-2014

Met uitzicht op het dal van Stia, daadwerkelijk aan de rand van een nationaal park en met prima sanitair mag Camping Falterona met gemak een pareltje genoemd worden. Voor rust, mooi wandelen, heerlijk fietsen, spannend mountainbiken en prachtig wielrennen is dit een hemelse camping. De camping heeft een onverbeterlijk uitzicht.

In het naseizoen genoten wij van vossen die 's avonds op pad gingen voor voer. Een bijzonder schouwspel dat je zelden ziet.

Het personeel is meer dan gastvrij en buitengewoon vriendelijk.

Door slecht weer moesten we helaas eerder verkassen (we wilden langer blijven, maar een week regen hadden we er niet voor over). We gaan absoluut nog terug.

Tip voor de mensen die animatie en disco willen: Zoek een andere camping.

Tip voor de mensen die natuur, eenvoud en rust zoeken: Ga hier absoluut naar toe.

Brood, koffie en een klein campingwinkeltje direct in de kantine van de camping. Kantine is ook direct receptie en campingbar.

Uitzicht is verbluffend.

Gereisd met partner in augustus 2014

Wauw!!!

Rosemarijn Moen, 5-12-2013

Wil je rust, natuur en het échte Italië, voelen, ruiken, eten dan moet je hier zijn. Nee, niet veel voor kinderen, maar onze jongens van 9/10 jaar hebben zich kostelijk vermaakt met hagedissen vangen en wilde zwijnen spotten naast de camping. Eten was zalig op de camping, zo puur Italiaans!

We komen zeker terug. Hebben genoten!

Gereisd met jonge kinderen in januari 2013

schitterend gelegen

rslikker, 12-8-2013

Camping ligt schitterend op 850 meter hoogte. Zeer mooi uitzicht vanaf camping. Rustige camping. Vriendelijke en behulpzame beheerders. Op de camping kan uitstekend gegeten worden. Toilet en douche gebouw is aan vernieuwing toe. Plaatsen voor de caravans zijn wat aan de kleine kant maar vanaf een aantal plekken schitterend uitzicht.

In de vrije natuur aan einde van zand/grindweg. Waar vind je nog herten en vossen op de camping...

Gereisd met partner in juli 2013

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Falterona in Stia, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Falterona zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Falterona scoort een 8.77 uit 10 op basis van 33 reviews.