8,7

Uitstekend

5 reviews over Appartement Casa Chiarafonte in het Nederlands

Chiarafonte, appartement Luna. Aanrader!

R van Iperen, 19-5-2013

Wij (met 2 kinderen 6 en 8) zijn in 2 weekjes appartement Luna geweest. Een erg leuke, typisch Italiaanse accommodatie waar je elke dag weer verwelkomd wordt door de poezen. Het appartement is eenvoudig, maar goed onderhouden en zeer schoon. Het is een zeer goede uitvalsbasis om Toscane verder te verkennen.

De eigenaars (Vera en Massimo) zijn erg vriendelijk. Zij hebben ons uitgenodigd om 1 mei (dag van de arbeid) met de familie en vrienden mee te vieren. We werden overweldigd door veel gezelligheid en een overvloed aan Italiaanse lekkernijen. Daarnaast heeft ze op een andere dag overheerlijke pasta pommodore voor ons gekookt.

Communiceren was wat lastiger (spreken bijna alleen Italiaans). Zo dachten wij de Vera het over taart had terwijl zij het over haar schildpadden had, bleek later. Op 5 minuutjes rijden zit goede groenteboer en slager (en een kleine supermarkt)

Zeker een optie om nog eens naar terug te gaan!!!

Gereisd familie in april 2013

een hele idyllische plaats

Martijn Knottnerus, 28-6-2010

Afgelopen jaar zijn we voor de 2e keer in Casa Chiarafonte te gast geweest bij Vera en Massimo (de eigenaars). Nu in een ander jaargetijde, de herfst, de vorige keer het jaar daarvoor in de zomer. We zaten in apartement "Sole", de kant waar je uitzicht hebt op de vallei, prachtig! Ook deze keer hebben we weer een hele fijne tijd gehad. We hebben een avond heerlijk gegeten bij de eigenaars van de woning, echt authentiek Toscaans eten. Een ongedwongen sfeer.

In de omgeving zijn zeer veel mooi steden te bezoeken, je raakt er niet uitgekeken.

Echt een aanrader!

Gereisd met vrienden in oktober 2009

Een aanrader voor rustzoekers!

Peter Kelderman, 15-7-2008

Wij bezochten Casa Chiarafonte dit jaar voor de tweede keer. Dat is natuurlijk niet, omdat het ons vorig jaar zo slecht bevallen is. Ook de tweede keer was geen teleurstelling, hoewel het weer dit jaar niet echt meewerkte. Casa Chiarafonte bestaat uit twee vakantie apartementen. Sola en Luna. Sola is lichter en Luna is koeler als de zomer warm is en is daarnaast authentieker ingericht. Chiarafonte is een betaalbare woning met zwembad en dat is veel waard. Daarnasst ligt het op 10 autominuten van de Autostrade del Sole en daarmee liggen alle Toscaanse cultuursteden binnen handbereik. Ondanks, dat de eigenaresse een woordje Engels spreekt is enige kennis van het Italiaans voor een beter kontakt handig. Volgend jaar gaan we naar elders maar zullen zeker nog eens terugkeren.
Gereisd met partner in mei 2007

ron, 27-6-2007

erg huiselijk huis, gezellig zouden wij zeggen, met romantische slaap kamers. de keuke is italiaans, met een ruim assortiment maar soms merkwaardige keuze van artributen. de tuin is hellaas van een soort grint, gas wa veel mooier en comfortabeler geweest. beneeden ligt een bovengronds zwembad wat heerlijk is in de warme dagen. de omgeveing is erg stil, prachtig uitzicht op het arno dal. dus voor rust prima. de dorpjes in de buurt stellen allemaal niet zo veel voor maar op geen 10 minuten is een trein station met treinen naar aretzo of florance retour voor twee voor minder dan een parkeerplaatsje aldaar. en je auto moet niet al te laag (dus een gewone auto mee nemen) op de wielen staan anders kan je de laatste 500 mter moeilijk overbruggen.
    Gereisd anders in juni 2007

P. Kelderman, 17-6-2007

Casa Chiarafonte ligt verscholen in een landelijk Toscane in de Val d'Arno. Het ligt in de buurt van het plaatsje Rignano sull'Arno (zie aldaar). Aan de voorkant van het huis is de ingang van het apartement Sole en heb je een prachtig uitzicht over golvende heuvels met op de achtergrond de bergwereld van de Appenijnen. Aan de achterkant ligt het apartement Luna van waaruit het bos inkijkt. De eigenaresse spreekt (een beetje) Engels en helpt je (als je dat wilt!) aan ideeen of laat je volledig met rust. De ligging van het huis is zodanig, dat je vrijwel niets anders hoort, dan de vogels in het bos en zo nu en dan de geluiden van een verre boerderij. In de omgeving wordt wijn (Chianti!) en olijfolie verbouwd. Het huis beschikt over een zwembad en dat is in het warme Toscane soms geen luxe.
    Gereisd met partner in juni 2007

Overweeg je om een verblijf te boeken in Appartement Casa Chiarafonte in Rignano sull Arno, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Appartement Casa Chiarafonte zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Appartement Casa Chiarafonte scoort een 8.71 uit 10 op basis van 5 reviews.