Appartement Agriturismo Podere Podernuovo + camping

Appartement Agriturismo Podere Podernuovo + camping
Agriturismo Podere Podernuovo + camping
8,6

14 reviews over Appartement Agriturismo Podere Podernuovo + camping in het Nederlands

FANTASTISCHE SUPERRUSTIGE CAMPING

Mark Verdonck, 24-7-2017

Superrustige kleine camping. Weliswaar niet zo gemakkelijk bereikbaar maar wat een ligging..... Hebben er een week lang genoten. Prachtig uitzicht op de Toscaanse heuvels. Heel vriendelijke uitbaters met als hoogtepunt van de week ; een typisch ITALIAANSE MAALTIJD samen met de andere gasten. De gastvrouw doet ook heel wat moeite om uit te leggen wat er allemaal kan gedaan worden in deze streek (wandelen ; steden bezoeken...). En een klein maar tof zwembad. Hier komen we zeker nog terug...
Gereisd met partner in juli 2017

Heerlijk!

Grainne, 2-10-2016

Wat een fijne mooie plek met lieve gastheer en gastvrouw en niet te vergeten Kira en Massimiliano.

Wij waren als enige in de laatste twee weken van september, met uitzondering van af een toe een camper.

We hebben een kindje van 1 die lekker over het gras kon kruipen en waarmee je naar de dieren kon gaan.

De heerlijke geuren van de natuur verblijdde ons steeds weer. Ik heb zelden zo'n mooie camping gezien, waar niet eens een weg te horen of te zien is! Echt midden in de natuur en niet ver van de bewoonde wereld. De zee was heerlijk opgewarmd echt de moeite waard om ook in september te gaan. Rust en nog lekker 27 graden!

Gereisd met jonge kinderen in september 2016

Heerlijke kleine camping met prachtig uitzicht

Inge Schipper, 29-8-2016

Trek je niks aan van de recensie met een 1. Dit is een familie camping en niets voor 2 jonge vrouwen. Geef bij je reservering de maten van je tent op dan weet je zeker of je tent past op het voor jou gereserveerde plekje.

Ik kan me Claudio en zijn vrouw niet schreeuwend voorstellen. Ze zijn juist vriendelijk en erg zorgzaam.

Ik heb niks gemerkt van stank van het toilethok. Het was juist erg schoon en niet te klein voor de aantal plaatsen op de camping.

Er zijn bij het zwembad stoelen en tafels geplaats zodat je daar ook kunt zitten. Na de zelf maak pasta avond voor de kinderen speelden alle kinderen met elkaar. Erg leuk gedaan door Massimiliano, hij verzorgt de kippen en de kalkoenen en de moestuinen. Het zwembad is heerlijk en maar een uurtje dicht tussen de middag. Een camping met een prachtig uitzicht en de geur van de pijnbomen was heerlijk.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Heerlijke plek, gastvrije mensen

Familie Poel, 14-7-2016

Wij gaan dit jaar voor de vierde keer naar deze fantastische plek. Voor ons is het een kampeerplek zoals wij die het liefste hebben in de vakantie, met verschillende zwemmogelijkheden (ook in de natuur) en schilderachtige stadjes en steden in de omgeving. Vorig jaar zijn we voor het eerst met onze jonge kinderen gegaan. Wij vinden het een van de plekjes waar ze geweest moeten zijn. De kinderen hebben genoten van de omgeving en van de “kinderworkshop” tagliatelle maken (en samen opeten). Voor kinderen is het een fijne speelplek waar ze elkaar allemaal vinden, juist door de kleinschaligheid. In stilte naast je tent een boek lezen is er dan niet altijd bij, maar er zijn veel mogelijkheden om even op een rustiger plekje te gaan zitten. Het sanitair wordt erg goed schoon gehouden. Verder vinden wij het ook de verantwoordelijkheid van de gasten om het sanitair netjes achter te laten (en te zorgen dat je kinderen dat ook doen) en om rekening met elkaar te houden.

Wij zaten er in dezelfde tijd als de twee dames van het negatieve bericht hieronder en ik heb ze er over gesproken. In mijn ogen is het heel anders verlopen dan in hun bericht staat.

Dit jaar gaan wij, onder andere op nadrukkelijk verzoek van onze kinderen, wéér naar Claudio en Laura en hun (ondertussen grote) kinderen!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

Gezellige familiecamping met gastvrije eigenaars!

Familie Timmermans, 19-6-2016

Reeds meerdere jaren worden wij, een Belgisch gezin met 3 volwassen kinderen, zeer gastvrij ontvangen in de prachtig gelegen familiecamping Podernuovo.

De camping heeft uitzicht over het rustgevende Toscaanse landschap en het terrein is de ideale plek om een vakantie met gezin door te brengen. Een zeer verzorgd (met zout water gereinigd) zwembad, dagelijks gepoetst sanitair, zeer behulpzame eigenaars die naast Italiaans vloeiend Frans spreken, mooie (kleine) plekjes met mogelijkheid tot schaduw, een speelterrein, ... Ook is de camping een ideale uitvalsbasis voor een bezoek aan verschillende Toscaanse dorpjes in de buurt (San Giminiano, Volterra, ...). Een bezoek aan Pisa, Firenze en Sienna is ook haalbaar.

Kortom, een kampeervakantie op Podernuovo is steeds opnieuw een geslaagde vakantie!

Grazie Claudio e Laura, per i bei ricordi!

Gereisd met vrienden in juli 2014

Ons verblijf hier was Fantastisch!

Irene en Jos, 28-5-2016

Wij hebben al vier-vijf keer op de prachtige camping van Laura en Claudio op Podere Podernuovo gekampeerd en het is elke keer weer een feest om hier te zijn: schitterende omgeving, schoon sanitair (twee keer per dag!), lekker zwembad met zout water en niet te vergeten een enorme gastvrijheid en vriendelijkheid van de eigenaren! Als je je tent 's ochtends openritst word je verrast door de prachtige Toscaanse heuvels en wijnranken.

Een zeer heerlijke bijkomstigheid is dat Claudio en Laura erg lekker kunnen koken, waar de gasten enkele keren per week (tegen betaling) van kunnen meegenieten: heel gezellig met alle liefhebbers in een gezellige eetzaal of buiten onder de sterrenhemel.

Wij voelen ons hier altijd zeer welkom en noemen het "ons paradijsje op aarde"... We kijken nu alweer uit naar ons volgende verblijf!

Gereisd met partner in mei 2016

Veel te kleine plekken, zeer onaardige eigenaars

Zusjes, 16-5-2016

Na de reviews gelezen te hebben dachten wij naar een mooie en rustige camping te gaan. Het tegendeel bleek waar. De plekken op de camping zijn zeer klein; je staat in een straat en de tenten staan letterlijk tegen elkaar aan! Geen plek meer over voor stoelen of tafel, waardoor kampeerders maar op de campingweg gingen zitten. Verder is er geen enkele privacy: mensen die recht bij je naar binnen kijken en kinderen die over je plek lopen. Zeer onprettig. Daarbij nog de stank van het toilethok dat over het terrein rondwaart: je wil hier niet zijn! Wij gaven zeer vriendelijk aan dat wij eerder weg wilden. Gastheer en -vrouw reageerden zeer onbeschoft. Ze schreeuwden tegen ons en we moesten voor alle dagen betalen die we hadden gereserveerd. Geen enkele tegemoetkoming van hun kant. We kregen ons paspoort pas terug als wij het hele bedrag hadden betaald. Al met al een hele vervelende ervaring die ons veel geld heeft gekost. Ons advies: ga niet naar podernuovo! De camping heeft zo'n twee mooie plekken, en de rest is klein en zonder privacy.
Gereisd met vrienden in augustus 2015

super!

Jeroen, 26-8-2015

geweldige accomodatie en kinderen hebben het er super naar hun zin gehad. Zwembad met zout water ipv chloor en je kunt mee eten met het gezin.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

Toscanse rust

Christine Rauer, 20-7-2015

In juni hebben we hier een week gestaan met een grote tent, en we vonden het een geweldige plek -- een van de meest charmante campings die we ooit hebben bezocht. De locatie is landelijk en idyllisch, met een prachtig uitzicht. Er is een geweldig zwembad, en er zijn heel schone en moderne toiletten en douches. Laura en Claudio zijn bijzonder vriendelijk en behulpzaam, en nemen de tijd om alles rustig uit te leggen. Ook kan je op de boerderij wijn, olie en eieren kopen. Er is een goed restaurant op loopafstand, de Residence Ristorante San Francesco. (En schrik niet van de buitengemeen stijle weg die je tegenkomt wanneer je Podernuovo de eerste keer per auto nadert; ernaast ligt een vrij vlakke alternatieve route die absoluut geen problemen geeft). We hadden het hier enorm naar onze zin, en we komen zeker nog eens terug. Podernuovo kunnen we van harte aanbevelen als een echt idyllische locatie voor een kampeervakantie.
Gereisd met partner in juni 2015

Rust

jetty, 22-6-2013

Rustige plek, vriendelijke ontvangst, schone toilet gelegenheid. Caravan plekken klein, onder een zonneafdak.Wij vonden het wat aan de krappe kant! Pomerance aardige plaats met winkels, een leuke markt en restaurantjes.
Gereisd met partner in juli 2012

Overweeg je om een verblijf te boeken in Appartement Agriturismo Podere Podernuovo + camping in Pomarance, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Appartement Agriturismo Podere Podernuovo + camping zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Appartement Agriturismo Podere Podernuovo + camping scoort een 8.61 uit 10 op basis van 15 reviews.