Camping Le Sorgenti **

Camping Le Sorgenti
Le Sorgenti
8,5

15 reviews over Camping Le Sorgenti in het Nederlands

Gemoedelijk, ruime plaats, vriendelijk eigenaren

Peter B., 23-8-2017

Het is een kleine terrascamping( ik denk 10 plaatsen, de rest zijn huisjes), veel Italianen, grote staanplaats, vriendelijke en behulpzame campingeigenaren. Sanitair is netjes met een goede douche. Doordat er zo weinig plaatsen zijn, heb ik nooit hoeven wachten om te douchen, af te wassen of het toilet te bezoeken. Het voelde bijna als ons privé sanitairblok.

Het gezellige plaatsje Pallazuollo Sul Senio is 10 minuten lopen. Er wordt veel georganiseerd en je kunt er prima eten. Wandelmogelijkheden zat. Het enige nadeel is, dat je bij warm weer op pad moet voor verkoeling. Er is wel een heel klein zwembadje, en er loopt een beekje, met een waterval, alleen staat deze in augustus bijna droog. Wel is er op 5 minuten rijden een andere prachtige waterval, met picknicktafels erbij, waar we meerdere keren zijn geweest. We zijn ook een keer naar het zwembad in het dorp geweest, wat ook prima was.

Door de ligging ga je niet snel even naar andere plaatsjes, want de wegen zijn nergens recht (wat ook wel weer leuk is). Om weer op de snelweg te komen kost al snel 50 minuten. Vandaar uit kun je naar Florence, Bologna of Ravenna.

Al met al 10 dagen gestaan met veel plezier

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Heerlijk rustig, fijne tentplekken

Yvonne, 1-8-2017

Lekker zwemmen bij de waterval, ,s nachts kun je wolven horen huilen. De eigenaars zijn supervriendelijk en persoonlijk
Gereisd met partner in juli 2017

typisch italiaans

Dennis, 10-6-2017

In een prachtige omgeving; groen, heuvelachtig met kleine Italiaanse dorpjes is daar de familiecamping le Sorgenti. De gastvrije eigenaren doen er alles aan om je welkom te laten voelen. En dat is goed gelukt! Het eten met elkaar op de camping was een hele belevenis. Ook bij ongemakken (we hadden een klein probleem met de auto) hielpen ze ons weer op weg. Wij waren hier 2 weken begin augustus en hebben een goede tijd gehad.

Wij hadden een mooie schaduwrijke plek voor onze grote tent. De kinderen hebben zich prima vermaakt in de beek en het afkoelen in de waterval van de camping was heerlijk. Ook was er een klein zwembad voor de kinderen. In het dorpje was alles verkrijgbaar in de kleine supermarkt, en kon je goed vertoeven op terrasjes met een lekker ijsje. Omdat het dorpje in deze periode niet wordt overgenomen door toeristen, behoudt het zijn Italiaanse sfeer.

Op een klein half uurtje rijden waren er ook plekken waar je leuk kon zwemmen bij een waterval; een succes met kinderen.

Sanitair is wat verouderd, maar werd goed schoongehouden.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Fijne vakantie

Lisa, 21-8-2016

Begin augustus zaten wij 12 dagen op camping le Sorgenti. We hebben daar een fijne vakantie gehad en wat ons vooral is bijgebleven is de gastvrijheid en de hartelijkheid van de campingeigenaren, maar ook van de Italianen die een vaste plek hebben op deze camping.

De temperatuur in augustus was super aangenaam, overdag tussen de 25-33 gr. ’s Avonds koelt het wel flink af, waardoor de lange broek en een trui wel handig zijn.

Op de camping kun je broodjes bestellen en zijn kleine boodschappen te krijgen. In het dorpje, wat goed lopend te bereiken is, zitten oa een café, ijssalon, groenteboer, bakker, vvv, minimarket en een aantal goede restaurantjes.

In de omgeving kun je prachtige wandelingen maken, zwemmen in een rivier (ca 30min rijden door de prachtige omgeving) en leuke stadjes bezoeken. Florenze is uiteraard een aanrader. Goed te doen met de trein. Ravenna is leuk, wij hebben dat gecombineerd met een dagje strand.

Op de camping is het doorgaans rustig, maar tijdens ons verblijf was er een nationale feestdag waarbij er gezamenlijk werd gegeten. Super leuk, zo leer je de cultuur van Italie en de Italianen zelf beter kennen.

Het sanitair is schoon, maar verouderd. Passend bij de prijs en niet storend vonden wij.

Gereisd met partner in augustus 2016

Rusige en mooie camping voor echte ontspanning

Bastiaan, 11-8-2016

De camping ligt heel mooi in de groene bergen in het noorden van de Toscane, in een bos bij een beek compleet met watervalletje waar het water diep genoeg is om niet alleen in te zwemmen maar ook van bovenaf in te springen (water is wel koud maar kan fijn zijn op hete dagen). Dit hoort allemaal bij het hele mooie campingterrein. Plekken zijn ruim (zeker beneden bij de beek waar wij stonden) en erg schaduwrijk. Omdat het wat hoger ligt en bebost is koelt het sowieso 's avonds voldoende af en slaap je er goed. Er is een klein zwembadje waar je niet echt in kan zwemmen maar wel fijn voor de verkoeling (en we hadden het zwembadje vaak voor ons alleen omdat het in juli nog vrij rustig is, in augustus stroom het wel wat voller met Italianen, nu waren er vooral ook Nederlanders en Belgen maar was het vooral nog erg rustig). De eigenaren, Oliver en Genna, zijn echt heel hartelijk en behulpzaam (als ook de rest van de familie zoals opa en oma) en dragen bij aan de ontspannen sfeer. Bij de receptie is ook een bar waar je een heerlijke espresso kan drinken en waar ze verder ook ijsjes hebben en wat basis benodigdheden. Op de camping is een gezamenlijke barbecueplek met groot vuur. Het dorpje verderop is gezellig en heeft een uitstekende pizzeria waar je voor 6 euro een heerlijke pizza kan eten. Prachtige omgeving maar vooral veel natuur (cultuur wat verder weg). Florence bezoeken is goed te doen als is het wel een flinke rit over de bergen. Bolagna en Ravenna ook op dagtripafstand. Ik was er met mijn twee dochters van 7 en 13 en alhoewel er toen niet veel leeftijdgenootjes waren hebben ze zich allebei uitstekend vermaakt. Voor wie van rustige, charmante en vriendelijke campings houdt waar je echt tot ontspanning kan komen, met de natuur om je heen en het (stadse) lawaai ver weg dus een echte aanrader. Enige minpuntje waren de honden in de omgeving die elke avond en nacht aansloegen en soms flink door konden blaffen. Het sanitair is wat verouderd (maar vinden wij nooit een probleem) maar wel schoon.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Fijne camping in fijn dorpje

Roxane Limmen, 9-6-2016

Een camping midden in het groen, een beekje en waterval om in af te koelen. Op korte rijafstand een tweede zwem/waterval gelegenheid. De gastheer en vrouw zijn heel aardig, spreken ook Engels en zelfs een paar zinnen Nederlands. Er zijn redelijk wat vast plaatsen (camper met chalet) van Italianen die in het weekend komen (leuk!) maar ook genoeg plekken om een tent op te zetten. Het dorp is klein maar heel fijn, de mensen bij de plaatselijke bar zijn heel aardig, we hebben er elke dag koffie gedronken met iets lekkers en soms uren op de stoelen tegen de gevel gezeten. In het dorp zijn ook een paar restaurant's, we hebben fantastisch gegeten bij hotel Europa.
Gereisd met partner in januari 2016

Super camping!

Marfa, 17-8-2015

Een zeer goede camping! Door de bergomgeving is het er in de zomermaanden minder heet; ook zijn de meeste plekken goed tegen de zon beschut door de bomen. Vanuit het dichtbijzijnde dorpje Palazzuolo gaan er bussen richting Marradi, waar zich een station bevindt: zo kun je naar Florence en andere steden in de omgeving reizen.

Het sanitair is misschien iets verouderd, maar schoon en goed te gebruiken. In de douches is onbeperkt warm water beschikbaar. Voor het internet moet je wel betalen, maar op meerdere plekken in Palazzuolo is er gratis WiFi, wat het probleem oplost.

De eigenaren zijn zeer vriendelijk en gastvrij, en helpen je bij alle opkomende problemen. Ze zorgen vooreen gezellige en informele sfeer op de camping, wat het verblijf zeer aangenaam maakt.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

Persoonlijke, rustieke camping

Laura, 6-8-2015

Deze camping lijkt op eerste gezicht met zijn blokhutten niet super rustiek, maar voor tenten is er een part stuk met terrassen. In vijf minuten lopen ben je vanaf hier bij een waterval waar je kunt zwemmen. In de buurt is een prachtige rivier waar je heerlijk kunt zwemmen. In het dorp kun je de lekkerste ijsjes eten. Boodschappen doen is er wel belachelijk duur. In het weekend kun je gratis een Tour door de grotten van Re Tiberico krijgen. De persoonlijke aandacht van de camping eigenaren en het enthousiasme waarmee zij de camping runden maakten het al met al tot een toplocatie.
Gereisd met partner in juli 2015

Gastvrije, rustige camping

Fam. kl. Gunnewiek, 17-8-2014

Gezellige Italiaanse camping in mooie natuur. Sanitair is eenvoudig maar wel schoon. Het is een goede gelegenheid om de Italianen beter te leren kennen want er zijn in verhouding minder landgenoten en anderen. Camping eigenaren zijn zeer gastvrij en betrokken.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2014

Camping midden in de natuur

Ed & Karin, 15-8-2014

Le Sorgenti is een prima camping met eigenaren die een heel eigen sfeer neerzetten door hun enthousiasme, vriendelijkheid en inzet. Oliver is volop bezig om elke dag Nederlands te leren en om de camping te verbeteren!

Hij en zijn hele gezin zijn er voor de gasten maar als je helemaal je eigen plan trekt, is dat ook prima.

Veel tips gekregen voor activiteiten, wandelingen , restaurants etc. in de omgeving.

Prima basis om dit verrassende deel van de Appenijnen te ontdekken. Heerlijk gegeten trouwens in de restaurants in en om het stadje!

Gereisd met partner in augustus 2014

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Sorgenti in Palazzuole sul Senio, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Sorgenti zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Le Sorgenti scoort een 8.45 uit 10 op basis van 20 reviews.