Aparthotel Fattoria Villa Casagrande ****

Aparthotel Fattoria Villa Casagrande
Fattoria Villa Casagrande
7,5

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Aparthotel Fattoria Villa Casagrande bij:

27 reviews over Aparthotel Fattoria Villa Casagrande in het Nederlands

Geweldig Fantastisch!

Christien Heuts, 19-8-2017

Alles was goed. De kamer was meer een middeleeuwse suite met alle gemakken en veel grandeur. De kookworkshop was geweldig goed verzorgd door signora Anna. de accommodatie ten opzichte van het dorp was heel goed, en in de omgeving was genoeg te beleven en te bezichtigen,
Gereisd met partner in augustus 2017

Uitstekend!

RJO, 9-8-2017

De matige beoordelingen van eerdere recensenten herken ik helemaal niet (of misschien heeft men er lering uitgetrokken). Het personeel was zeer behulpzaam en vriendelijk en 24/7 beschikbaar. We hadden een appartement voor 5 personen geboekt maar kregen bij aankomst een gratis upgrade in de vorm van een extra 2 persoons-kamer. De kamers waren ruim, schoon, leuk gedecoreerd en geairconditioned. Alles zag er keurig, klassiek ingericht en toch modern uit. Het enige dat ontbrak was een balkon. De keuken was zeer volledig ingericht met zelfs een grill en een oven! Aan het zwembad en restaurant zijn we niet toegekomen maar ook dat zag er prima uit.

Tips: Ga met de trein naar Florence en met de (huur)auto naar Siena, San Gimiagnano en de Chianti dorpjes (alles op max. 40 km afstand). Doe je inkopen bij de Lidl (met veel goedkope lokale specialiteiten!), eet ijs bij Elmi en drink craft beer bij Calibro 22.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Hotel erg saai een hotel zonder ziel

Fam. Bos, 16-6-2016

Ontbijt was goed de kamer schoon maar aan renovatie toe. Receptie en algemene ruimten zien er goed uit. Niets te krijgen overdag.
Gereisd met partner in juni 2016

slecht ontbijt, hele kleine bad-en slaapkamer

Rietje, 3-7-2015

Het gebouw is prachtig en super mooi ingericht, binnenbad is saai ,overdag is er niets zelfs geen kop koffie te krijgen,buitenbad is mooi, maar is een openbaar bad, wij hadden algemene kamer, deze is heel krap, weinig plaats voor je spullen, badkamer heel krap, douche is super krap, ontbijt is zeer matig, veel droge cake en er is maar een soort brood, stokbrood dat ze zelf bakken, soms is het niet eens gaar,je kunt wel buiten ontbijten, dat is mooi, ik begrijp niet dat dit hotel zo.n hoog cijfer heeft, het is prachtig om te zien, maar dat is dan ook alles, dorpje is klein maar heeft wel een aardig pleintje, als je door de achterdeur gaat sta je in het centrum, wij hebben veel rondgereden in Toscane, maar zullen als we weer naar toscane gaan niet dit hotel kiezen, we zijn gevallen voor de mooie foto;s maar dit was niet voldoende voor ons,
Gereisd met partner in juni 2015

Vrijheid in stijl

Monique74, 4-6-2015

Ons appartement in Villa Casagrande gaf ons alle vrijheid om Toscane te ontdekken, ons 'eigen' tuintje om te ontbijten in de zon, in het gras. Kamers zijn in klassieke stijl ingericht en bieden genoeg comfort. De Villa ziet er prachtig uit, met mooie tuin, veel vogels, kunt er ook dineren. Maar je bent ook in een minuut lopen in het charmante centrum van het stadje Figline. Daar heb je ook genoeg gelegenheden om wat te eten en te drinken.
Gereisd met partner in mei 2015

Bizar hotel "kasteel ervaring"

Paul F, 14-5-2014

Bizar hotel deels verzonken in de stadsmuur, met indrukwekkende tuin en complexe routing (minder geschikt voor mensen slecht ter been). Prachtige tuin, redelijk formaat -overigens erg donkere- kamer, personeel afstandelijk, Ongemakjes zoals een douchebak die niet goed afloopt. Ligging is fantastisch met leuk plein om de hoek. Restaurant hebben we niet in gegeten; ruimte zag er ongezellig middeleeuws uit. Vreemd dat er ook in het hotel een plastisch chirurg gevestigd is (blijkbaar de eigenaar), waardoor met enige regelmaat nog half in narcose verkerende toegetakelde patiënten die net een "nosejob" hadden ondergaan in rolstoelen door gemaskerde zusters door de lobbies werden gereden, of erger nog met bloedende doekjes in de ontbijtzaal zaten. Minder geschikt voor kinderen mede daardoor. Ook minder geschikt hotel voor mensen die van schoon, strak en fris houden, het is een stoffige oude bende. Maar heel bijzondere ervaring en voor liefhebber van een "kasteelervaring" een aanrader.
Gereisd met partner in mei 2014

Vuil ondergoed van vorige gast in je bed!

F. Groenen, 14-10-2013

Wij sliepen in een groot, stijlvol ingericht appartement in de villa. (een beetje donker en je moet wel enkele trappen op en af)

Wat wij echt VERVELEND vonden; Onder het bed lagen flinke stofvlokken, duidelijk niet goed gezogen. De volgende ochtend lag ineens een VREEMDE BOXERSHORT en daarna een T-shirt(van een eerdere gast) langs het bed. Dit had waarschijnlijk tussen de deken het bed gelegen en was niet gezien bij het schoonmaken en bed opmaken(??)

Omdat bij het inchecken de receptioniste zei, dat je ook zelf eindschoonmaak kon doen, heb ik zeep gekocht en de schoonmaakmiddelen die uitdrukkelijk "klaar" stonden in het appartement gebruikt. Spik en span achtergelaten. Moest toch voor eindschoonmaak betalen. In de veronderstelling dat het geregeld zou worden, geen discussie aangegaan met receptionist. Na de nodige correspondentie met manager krijgen we het geld niet terug.

Heel jammer, want ondanks dat we het goed naar de zin hadden, toch een vervelend gevoel aan over gehouden.

Gereisd met partner in september 2013

Centraal gelegen

Wiljan, 20-5-2013

Villa Casagrande is een oude boerenhoeve welke geheel is aangepast om gasten te kunnen ontvangen. Alles is authentiek met heel veel sfeer. Figline Valdarno is goed centraal gelegen voor uitstapjes naar Siena, Arezzo, Florence, San Grimagnano en het Toscaanse landschap. Pisa en Lucca zijn wat verder gelegen op anderhalf / twee uur rijden.

De kamers zijn schoon en netjes. Het ontbijt vonden we matig en hebben hier maar 1x gebruik van gemaakt. Ook het restaurant vonden wij iets tegenvallen.

Gereisd met partner in mei 2013

Mooi, schoon hotel

Alex, 4-8-2012

Het hotel is schoon en mooi. Onze kamer was wel heel klein, net als het bed. Ontbijt was prima, diner goed maar wel een beetje netjes. Het dorpsplein is vlakbij, daar kan je goed en gezellig eten. Verder is het stadje niet zo bijzonder. Er is wel een station waar regelmatig een trein vertrrekt naar Firenze, prima te doen. Siena is vanaf het hotel goed te bereiken met de auto, een prachtige weg door het chianti gebied.

Het buitenzwembad ligt aan de overkant van de weg op een heuvel, per dag kost een bedje vijf euro. Er is gratis wifi. Dit zijn dingen die je allemaal moet vragen want vanuit de receptie krijg je weinig te horen bij aankomst.

Voor mensen die minder goed ter been zijn is dit hotel minder geschikt; overal kleine op en afstapjes en kleine liften.

Gereisd met partner in januari 2012

Bijzondere accommodatie

GHBSML, 26-7-2012

Het centrum van Figline is op 5 minuten loopafstand, op het grote plein is het 's avonds erg gezellig. Het personeel achter de balie is niet echt behulpzaam. Zo moet je zelf je koffer naar en van je kamer sjouwen wat best een gedoe is met al die trapjes. Het restaurant is goed en gezellig, het personeel is zeer vriendelijk. Wij hadden een kamer in het oude gedeelte. Was op zich een prima kamer alleen een beetje donker. Wat we wel als een gemis zagen was dat je nergens een bar of terrasje hebt in het hotel waar je even koffie of een borrel kunt drinken. Aan het eind van de middag kun je aan de tafeltjes op het middenplein iets drinken maar dat is niet echt gezellig en er is bijna niemand die dat doet. Voor koffie of een terrasje moet je echt naar het plein in Figline.

Wij hebben ons twee weken prima vermaakt maar een volgende keer niet langer dan een week en dan een week aan de andere kant van Toscane.

Gereisd met partner in juli 2012

Overweeg je om een verblijf te boeken in Aparthotel Fattoria Villa Casagrande in Figline Valdarno, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Aparthotel Fattoria Villa Casagrande zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Aparthotel Fattoria Villa Casagrande scoort een 7.46 uit 10 op basis van 29 reviews.