Camping Le Tamerici ***

7,4

77 reviews over Camping Le Tamerici in het Nederlands

Prima met wat aanpassingsvermogen

anoniem, 19-9-2017

Sanitair was oud maar altijd schoon, ligt op fijne strategische plekken. Zwembad was leuk, fijne temperatuur, geen badmuts verplicht, buiten de siësta om mocht er eigenlijk alles. Fijne ligweide met voldoende bomen voor schaduw, parasol en stoelen kon je huren. Hier hebben wij geen gebruik van gemaakt, omdat een handdoek onder de bomen prima voldeed.

Restaurant was lekker maar vrij duur en chaotisch (wel midden in het hoofdseizoen geweest). Wel fijne opties voor glutenvrij/coeliakie! Het schieten van schietbaan hoor je wel, maar daar wen je heel snel aan.

Animatie is vrijwel alleen in het Italiaans, dat was wel jammer omdat we ook op Engels hadden gerekend. De miniclub 's avonds was wel erg leuk voor onze dochter (3,5 jaar), ze kon leuk mee dansen.

Plekken zijn mooi, schaduwrijk en ruimer dan dat we gewend zijn in Italië.

Tip: huur een fiets en trek erop uit in de omgeving, Cecina is echt een leuk dorpje/stad om doorheen te fietsen met lekkere eten, drinken en speelgelegenheid!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

liever niet meer terug

toerist, 10-9-2017

grote plaatsen en voldoende schaduw. Winkeltje met ruime keuze aan levensmiddelen en campingbenodigdheden. Haarkapster aanwezig. Restaurant aanwezig: goed maar redelijk prijzig. Verwarmd zwembad waar te luide muziek wordt gedraaid door een d.j. en waar je moet betalen voor de stoelen en de parasol. Er is ook een ligweide die gratis mag worden gebruikt. Geen badmuts.

Minder goed: lawaaierige miniclub tot 00.00u - veel sanitair maar vuil en gewoon versleten. Gasten overwegend Italiaans die vooral op zichzelf zijn. Goeiemorgen kan er niet vanaf. In de omgeving is er buiten het strand niet veel te zien. Wij hadden het gehad na 4 dagen en zijn dan vertrokken terwijl wij een hele week wilden blijven. Camping en omgeving zijn zeker geen aanrader. Wij gaan zeker niet meer terug.

Gereisd met partner in augustus 2017

Prima camping

Irene, 24-8-2017

Fijne camping; goed zwembad (zonder badmuts), douches goed (zonder muntjes), strand bij camping viel mee, gratis shuttlebusje naar strand verderop met terrasje, vriendelijk personeel, muziek mag wat zachter bij zwembad maar wel gezellig, schietbaan went, loopafstand leuke boulevard met kraampjes. Heerlijke vakantie gehad!
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Vreselijk!

Vd Haven, 23-8-2017

Voor eerst op een camping doorgebracht ( normaal vliegen en luxe hotels) dus wellicht geen eerlijke recensie.Maar zoals wij t hebben meegemaakt.

Krappe mobilehome. Nauwelijks keukengerei aanwezig.Van alles max 4 borden, kopjes, bestek. Slechte bedden, vieze douche met schimmel.WiFi slecht. Zwembad te druk en werkelijk de hele dag schreeuwende muziek vanuit daar (10-19uur).geen luchtbed etc in zwembad toegestaan.Veel chloor. Slechte paden met kiezels( skateboard vergeet t maar). Potje badminton?Niet mogelijk.Geen veldje.Slechte winkel.Weinig producten ,smerig brood.15 min lopen naar zee over stoffige parking.geen mogelijkheid voor ijsje of ligbedje te huren.Geen douches of voetenkraantjes bij strand.veel Italianen met bijbehorende luidruchtigheid.Ver van boulevard.Schietbaan hoor je hele dag.voor ons nooit meer. Met gierende banden naar huis na 1 week.elke dag weggegaan vd camping ivm ergenis. Hou je van kamperen en campings vind je dit vast leuk. Maar voor ons nooit meer opeen camping!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Jammer van de schietbaan en de buren

Fam van G, 16-8-2017

Aan de camping gaat het niet liggen. Wat ons betreft is het super als ook omschreven in het gros van de overige recenties. enkel de ligging tussen een schietbaan die nu dus, in augustus zeeeer intensief gebruikt wordt en een ander soort van vakantiepark waar ze alles via de geluidsinstallatie op volle sterkte uitschreeuwen is het echt niet te harden zonder gehoorbescherming op ons erg mooie overdekte terras. Voor ons helaas de laatste keer le tamerici. Buiten zitten behalve tijdens de siesta is garantie gehoorschade. Het lijkt hier wel een warzone. Dit gaat wel iets verder dan een paar knallen als omschreven in eerde recenties
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Geweldige vakantie prima camping

O. Van Ophem, 6-8-2017

Na een aantal negatieve verhalen over de schietbaan, de luide dj, de luidruchtige buurtcamping hadden wij toch wat vrees. Maar wat kunnen de revieuws toch persoonlijk zijn. Wij hebben deze camping als zeer goed ervaren. Zaten in mobile home. Leuke opstelling. Prachtige veranda. Met 2 meiden van 15 die de vakantie van hun leven hebben gehad. Geweldige animatie. Ook als ouders genoten. RestAurant op camping prima, heel vriendelijk personeel zo ook in de winkels van camping. Schietbaan totaal geen last van. Af en toe hoor je een knal maar om daar nou last van te hebben ??? Muziek bij zwembad prima te doen. Al met al komen wij al vele jaren op verschillende campings in Toscane en was dit echt een prima camping. 2 weken ontzettend genoten zelfs door onze meiden van 15
Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

prima camping

j.brandes, 3-8-2017

Leuke camping. 400 mtr van het strand. Het strand heeft zwart zand en steentjes. Als je dat niet verkiest kun je beter 6 km verder naar Vada rijden (parkeren €1 p/u)

Daar is geel zand en je kan heel ver de zee in voordat het diep wordt dus ideaal voor kleine kinderen. Het zwembad op de camping is echter goed te doen. Let op, de regels zijn streng. Niet met een bal, als je je misdraagt of andere gasten overlast bezorgt mag je eruit.

De supermarkt op de camping is prima en betaalbaar. Groot assortiment. Ze verstaan een beetje Engels. Maar je bent tenslotte in Italie dus probeer het eens in het Italiaans. Wordt op prijs gesteld. Naar de boulevard is het 15-20 min lopen. (Via het pijnboombos naar het strand, links aanhouden) Let op, zaterdag moet je reserveren want dan zit alles vol, hou daar echt rekening mee.

Verder een goede uitvalbasis om naar Pisa en Luca te gaan of San Gigimiano en Volterra. Ook Florence en Sienna is redelijk goed te bereiken (Florence is 1,5 uur rijden)

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Het echte Toscane gevoel

irene, 8-2-2017

Heerlijke vakantie gehad samen met mijn twee dochters. De camping was prima! De ligging was perfect ten opzichte van het strand en de boulevard. We hebben ook meerdere uitstapjes gemaakt naar Siena en Luca.

Sanitair was netjes, zwembad niet heel bijzonder.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Prima camping

Evelien, 4-2-2017

Door de negatieve reviews over de schietbaan en herrie, was het spannend wat we zouden aantreffen, maar gelukkig viel het allemaal reuze mee! We hebben een heerlijke vakantie gehad op deze camping. De aanwezigheid van een mooi en schoon zwembad is echt heerlijk voor enige verkoeling. Aan de klantvriendelijkheid kunnen ze nog wel wat verbeteren, maar ik heb er weinig last van gehad. Cecina – op loopafstand –heeft leuke restaurantjes. Kortom, een prima uitvalsbasis voor je vakantie in Toscane. Wij hebben ook uitstapjes naar steden als Pisa en Siena gemaakt.
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Heerlijke plek

Frits, 31-1-2017

Georganiseerd naar deze plek afgereisd waar achter op de camping de tenten al klaar stonden. Alles prima geregeld en gelukkig praktisch ons eigen sanitair wat er prima uitzag. Deze hoek van de camping is ook het rustigst, geen last gehad van de schietbaan waar je veel over leest.

Grote plus aan deze camping is het prachtige zwembad dat ruim groot genoeg is voor de hoeveelheid mensen dat er gebruik van maakt.

Ook het restaurant op de camping is prima, goed en betaalbaar gegeten!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Le Tamerici bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Tamerici in Cecina, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Tamerici zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Le Tamerici scoort een 7.35 uit 10 op basis van 87 reviews.