7,9

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Camping Orlando in Chianti (Glamping)*** bij :

201 reviews over Camping Orlando in Chianti (Glamping) in het Nederlands

Super!!

Hertje, 18-8-2017

We hebben een super vakantie gehad op deze camping. De camping ligt inderdaad hoog en een stuk van de 'bewoonde wereld'. Maar dan heb je ook een prachtig uitzicht!! De omgeving is schitterend. Supermarkten zijn gelegen op 20-30 minuten rijden door een heuvelachtig gebied.

De camping zelf is ook glooiend en ligt in een bosgebied. Er zijn veel verschillende types accommodaties. Zelf zaten we in de classic stacaravan. Op zich prima, maar is wel wat ouder. Ook was deze niet heel schoon.

De zwembaden zijn heerlijk en er is goed toezicht door een badmeester. De animatie is leuk voor kids tot ongeveer 10 jaar. Het personeel op de camping is erg vriendelijk. De camping is netjes verzorgd. Een tip: de pizza's op de camping zijn heerlijk!

Wij komen zeker een keer terug, omdat wij nog lang niet zijn uitgekeken in de omgeving en deze camping een aanrader is!

Gereisd familie in juli 2017

Prachtige camping gericht op jonge gezinnen.

S.H Groningen, 12-8-2017

Voor de mensen die zeuren over het aantal Nederlanders en de ligging van de camping: had Zoover voor vertrek geraadpleegd en je wist het, beetje jammer.

14 dagen in een caravan gezeten met airco met kinderen van 4 en 8.Kleine gezellige camping, veel jonge Nederlandse gezinnen met kleine kinderen Zwembad met glijbaan is super, alles kan en mag. Met een band, luchtbed, opblaaskip van de glijbaan, alles mag.

Eten in het restaurant is heerlijk, bediening is traag en zeer chaotisch.....nou en, we hebben vakantie mensen.

Animatie voor de kinderen is super geregeld. Alles is Nederlands. Elke ochtend, middag en avond wat te doen. Disco, speurtochten enz. Camping uiterst geschikt voor kleine kinderen.

Goede wijnkaart en vriendelijk personeel.

Wil je boodschappen doen ben je inderdaad 1,5 uur weg....Nou en...we hebben vakantie.

Al met al een aanrader van een camping.

Gereisd familie in augustus 2017

Mooie camping in de bossen van de Chianti

Yvonne, 11-8-2017

Fijne camping gericht op gezinnen met jonge kinderen tot 8 jaar. Wij hadden een Classic stacaravan achter op de camping, met veel schaduw van de bomen en een rustige ligging. Het restaurant serveert lekker eten maar de bediening is chaotisch, er werken teveel onervaren jongeren. Het campingwinkeltje heeft een beperkt assortiment maar op 15min rijden ligt net voor Radda een kleine Coop supermarkt waar alles verkrijgbaar is.

Het is jammer dat de tafeltennistafel, een trekpleister voor oudere kinderen, tussen de wipkippen staat op ongelijke grond, daardoor was er voor de oudere kinderen weinig te doen en geen plek waar ze elkaar konden opzoeken.

We hebben de rondleiding met tasting in Albola wijngaard via de camping geboekt, een erg leuk uitstapje voor volwassenen. Bezoek ook Radda, Greve via de mooie routes van de streek en vergeet Florence niet, op ca een uurtje rijden.

Neem achter de parkeerplaats het wandelpad in de namiddag. Je komt zeker oog in oog met herten, zwijnen en vosjes. Je kunt een prachtige rondwandeling maken van een klein uurtje.

Gereisd familie in juli 2017

Mooie camping voor kleine kinderen

Inge, 8-8-2017

De camping ligt zo´n 750 meter hoog. Je hebt zo´n 20/25 minuten nodig om de heuvel af te rijden en een wat grotere plaats (grote supermarkt) te bereiken.

Mooie camping met super zwembad. Er wordt ontzettend veel georganiseerd. Zowel overdag als in de avonden. Voor oudere kinderen, mijn zoon van 13, was er echter weinig. Geen kinderen van zijn leeftijd. De camping wordt vooral bevolkt door kinderen tussen 0-8 jaar. Er mist een centrale ontmoetingsplek voor de wat oudere jeugd (tafeltennistafel midden in de speeltuin, nodigt niet uit als hangplek).

Het restaurant op de camping is niet erg goed georganiseerd (echt Italiaans, dat dan weer wel), dus je zit regelmatig te wachten omdat het misloopt. Jammer is dat het eten niet van de Italiaanse kwaliteit is die je verwacht. Echter, buiten de camping eten, kost je echter met de auto zo weer 15-30 minuten. Dit is echt heel erg jammer.

Vanuit de camping naar Siena of Arezzo : een uur. Zeker naar Siena via de prachtige wijnroute. De omgeving is werkelijk waar helemaal fantastich. Prachtige uitzichten richting Radda. Ook Perugia (1,5 uur) echt een aanrader.

Wij zaten in een stacaravan van touroperator. Die was wel wat gedateerd, maar schoon. Inventaris niet erg uitgebreid. Bedden veel te hard.

Gereisd familie in juli 2017

Mooie camping, maar mist structuur

Aniela, 8-8-2017

Camping ligt mooi in de heuvels van de Chianti streek.

Onze eerste week was prima op de camping. De 2e week werd het wel erg druk en miste vooral het restaurant structuur. De ene avond was er bediending op het terras (kiosk) en de andere avond moest je zelf weer je drankjes aan de bar halen.

Dit is tevens de bar voor het restaurant, wat afgeladen vol zat. Dus het duurde vrij lang voordat je drinken kon bestellen.

Aan de inzet van het personeel ligt het niet, die werken allemaal keihard in de warmte en zijn zeer vriendelijk.

Het ontbreekt nog aan leiding en structuur.

Tevens was de voorraad niet op orde: geen tapbier meer, geen cola light, geen ice-thea, geen hamburgers, geen rucola etc.

Het lijkt erop dat het restaurant de capaciteit van het hoogseizoen nog niet aan kan. En dat is jammer. Doordat de camping best afgelegen ligt, ben je behoorlijk gebonden aan het restaurant en het terras van de camping.

De animatie, onder leiding van Dylan is fantastisch. Elke dag zijn ze vrolijk en maken ze tijd voor een praatje met alle kinderen.

Personeel in de winkel ook zeer vriendelijk.

Sanitair is inderdaad van mindere kwaliteit. Problemen gemeld bij de campingmanager, en deze werden direct opgelost.

Op zondag (wellicht alleen in het hoogseizoen) is een leuke bijeenkomst waarbij de campingmanager informatie geeft over alle bezienswaardigheden in de omgeving.

Een tip: ga eten in Volpaia bij restaurant La Botega. Schitterende locatie hoog in de heuvels van de chiantistreek. En het eten is van uitzonderlijke kwaliteit.

Al met al hebben wij ene fijne vakantie gehad op deze camping. Maar er zijn zeker nog wat verbeterpunten.

Heerlijke vakantie gehad

Marleen, 7-8-2017

Erg leuke, niet al te grote camping, ideaal voor jonge kinderen: leuke animatie, maar niet hysterisch. Veel Nederlanders. Heel fijn restaurant, prima campingwinkel, heel vriendelijk personeel. Voor uitgebreide boodschappen kun je het beste naar de grote Coop, op zo'n 30 min afstand. Zwembad is geweldig, de kinderen waren er niet weg te slaan! Overdag is er een lifeguard aanwezig, 's avonds is het afgesloten, dat gaf een veilig idee.

Je moet steeds over een slingerweg de berg af om ergens te komen, dat duurt zo'n 20 min. Dus reistabletten mee ;) Als je een supermarkt om de hoek wilt, kun je beter in Nederland blijven, vinden wij. En de uitzichten zijn prachtig! Ligt verder gunstig t.o.v. bijv. Florence, Sienna, San Gimignano, e.d.

We hadden een Cottage Next (met airco: heerlijk!!), deze was niet superschoon, maar verder een prima huisje met genoeg ruimte eromheen. Wij overwegen om volgend jaar weer te gaan, het was een heerlijke vakantie!

Heerlijk!

Cindy, 7-8-2017

Wij hebben hier een heerlijke week vakantie gehad.

Het eten in het restaurant was werkelijk heerlijk, ook qua prijs-kwaliteit. Vers gebakken pizza's, lekkere pasta's en voorgerechten. De winkel is wat klein, maar ze hebben heerlijke broodjes elke dag. Enige nadeel zou de ligging kunnen zijn, inderdaad wat ik hier meer lees, nogal ver rijden van de grotere plaatsen, maar dat wisten wij van tevoren. Het personeel van receptie tot animatie was allemaal even vriendelijk en hartelijk.

En ja, het is een Nederlandse camping, dus vind je er veel landgenoten, maar is dat erg? Wij vonden het juist erg fijn met onze kinderen. De huisjes lagen mooi verspreid in de bosrijke omgeving. Het zwembad was opgedeeld in 3 niveaus en dat was ook heel erg goed geregeld (toezicht), genoeg ligbedden. Mooie wandelroutes in de directe omgeving en de rondleiding door de verlaten dierentuin is een echte aanrader! Kortom, een topweek gehad!

Gereisd familie in juli 2017

Fantastisch zwembad maar te klein (te veel mensen)

Pepijn, 7-8-2017

Zoals eerder al vermeld, dat er een Lama over je veranda koekeloert en savonds een vos je in de ogen kijkt is echt waar en vonden wij eigenlijk wel leuk. het zwembad heeft zachte randen en is echt heerlijk voor kleine kinderen (die vallen)

Het is alleen te druk, zeker smiddags aan het einde.

Ons ''classic'' huisje (stacaravan) was niet goed schoon bij aankomst en kon ook wel een opknapbeurt gebruiken. ventilatierooster wc piepte en sommige dingen waren niet heel en de vloer was nog vies (stoffig)

Het restaurant was zeker niet wat ik gewend ben van de Italiaanse keuken en viel mij dan ook erg tegen. Het zitten en bediening was verder wel leuk.

Zelf vind ik het prima om zelf mijn boodschappen te doen op vakantie maar mocht je dit sowieso al geen lol vinden dan het volgende. De grote supermarkt zit in het dal en dat ik 30 minuten enkele reis naar de COOP, die is overigens groter dan een AH XL.

Veel privacy bij ons huisje, mooie omgeving, heerlijk zwembad en vriendelijk personeel.

Of ik er terug zou komen? nee elk jaar wat anders!

Prima camping

Ruud, 6-8-2017

Camping met flink aantal pluspunten en aantal minpunten. Het ligt in heuvels naast voormalig dierenpark. Van dit park zijn een aantal dieren losgelaten, sta dus niet verbaasd als er een lama (!) langs je caravan loopt. We hebben ook vossen en herten gezien.

Pluspunten:

Uitstekende service; het personeel is zeer klantgericht.

De camping ligt in de heuvels, daardoor is het wat koeler in de hete zomers.

De caravans kennen veel privacy; er is veel ruimte tussenin.

Het restaurant is uitstekend.

Minpunten:

Je betaalt schoonmaakkosten, maar de stacaravan was echt niet schoon.

Het zwembad is eigenlijk te klein voor de omvang van de camping. Daar werd veel over geklaagd. Zeker omdat er veel kleine kinderen zijn, was het regelmatig hinderlijk vol.

De paden bestaan uit dun grind en zijn steil. Het is daarmee soms lastig om met de auto te rijden (afslaan motor etc).

Niet ons ding

Koen Hahn, 6-8-2017

De hybridlodge clever is prima. Helaas kon de deur niet dicht en ondanks dat wij bij de receptie zijn geweest om dit te laten maken is niemand komen opdagen. De lodge ligt mooi in het bos. Het personeel is erg vriendelijk maar het zijn volgens mij allemaal stagiairs die veel te lange uren draaien. De campingwinkel is zeer goed en het brood erg lekker. Maar nu komen we bij de problemen. De camping puilt uit van de Nederlanders. Het zwembad is veel te druk. Het eten in het restaurant is voor Toscaanse begrippen onder de maat. Wij zouden hier nooit meer terug komen.
Gereisd familie in juli 2017

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Orlando in Chianti (Glamping) in Cavriglia, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Orlando in Chianti (Glamping) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Orlando in Chianti (Glamping) scoort een 7.92 uit 10 op basis van 214 reviews.